skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums AEX Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums AEX opvallende grafiek

Dit onderwerp bevat 177 reacties, heeft 15 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Satilmis Satilmis 13 jaren, 6 maanden geleden.

20 berichten aan het bekijken - 41 tot 60 (van in totaal 178)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    Avatar
    tinus
    Bijdrager

    Bedankt Noach,
    Mooi en duidelijke werk .

    #link naar dit bericht
    Luc lcdnlf
    Luc lcdnlf
    Bijdrager

    Wie gisteren en vandaag de evolutie van de AEX geobserveerd heeft in functie van Murrey Math, heeft het volgende kunnen vaststellen (op het ogenblik van schrijven is het 28/04 12h30)

    De MML 359.38 is een 7/8 lijn en deed de koers dalen. De koers is uiteindelijk tot 342 gedaald, maar dan terug opgeveerd naar 345, niet toevallig rond de 6/8 lijn van 343.75

    Bijgevolg mag het ons niet verbazen als de koers terug richting 7/8 lijn gaat. Iedereen die roept dat de “grote daling” begonnen is, roept voor hij of zij geslagen wordt. De koers moet onder de 337 gaan vooraleer deze stelling wordt ondersteund door Murrey Math.

    Ook de Ichimoku-grafiek geeft aan dat de trend nog altijd als bullisch moet beschouwd worden.

    De koers (zwart), turning line (bruin, standard line (oranje) en lagging line (margenta) bevinden zich boven de wolk
    de turning line (bruin) die een periode van 9 dagen beschouwd is boven de standard line (oranje) die 26 dagen beschouwd.
    De lagging line (margenta) die identiek aan de slotkoers is, maar 26 dagen achteruit in de tijd wordt verschoven, bvindt zich boven de koers van 26 dagen geleden.

    Let er ook op wolk van de Ichimoku-grafiek en die het begin van de trendloze koersvak aangeeft, netjes overeen komt met de 5/8 lijn van Murrey Math


    Attachments:
    AEX_cloud.JPG
    AEX_cloud_rapport.JPG

    #link naar dit bericht
    Noach
    Noach
    Bijdrager

    @luc

    Goede analyse mooie R/R als de AEX terugkeert naar 363.28
    Neem wel in overweging dat de keuze voor een Wolk een beetje raar is de Ichimoku is bijzonder lagging is dat komt door het adaptief gedeelte van de wolk. Maakt natuurlijk ook wat uit of je een draai hebt in de TenKan, Kijun, Kumo, Senkou en de Chiko
    Maar een rebound is goed mogelijk. De AEX is ook nog niet boven top geweest.

    Zelf tel ik altijd het crossings in de verschillende groepen dus hoeveel Chikou en hoeveel tenkans

    Link Naar Noach in den Wolken

    Attachments:
    AEX.jpg

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    Het MM-frame waar Luc in de tekst hierboven naar verwijst:

    |

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    De AEX grafiek met de volume gewogen steun-weerstand lijnen

    samen met het square-wtb

    en als laatste de SQ9-Top-Bottom

    Succes gewenst voor morgen 😉

    #link naar dit bericht
    Luc lcdnlf
    Luc lcdnlf
    Bijdrager

    Het was prachtig te zien hoe de MM lijn 6/8 werkte als een steun.Toch moet de koers de 352 overschrijden om de 6/8 lijn terug achter zich te laten en zich terug te richten op de 7/8 lijn.

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    Ben ik met je eens Luc, prachtig, zeker met wat ik noem ‘het laatste puntje is voor de MarketMaker’…..
    Dat niveau waarop steun werd gevonden werd versterkt door het feit dat daar ook een steun-weerstand-lijn ligt van Dr. Levine en een lijn uit het Square of Nine van Gann.
    Daarvoor plaatste ik gisteren bovenstaande grafiekjes.
    De Horizontale lijn trekkers zagen de steun van de koerscandle dd. 31-03-2010.
    Zie eens hoe mooi de koers gevangen lijkt tussen de dalende twee volume gewogen lijnen ….
    Het ligt allemaal voor je neus, je moet het alleen willen zien :-))
    Volg de grafiek en de lijnen ..

    Plaatje erbij:

    Een ondergewaardeerd gegeven die lijnen van Dr. Levine …
    .
    Fijne dag morgen !
    Vriendelijke groet,
    Jan 😉

    #link naar dit bericht
    Luc lcdnlf
    Luc lcdnlf
    Bijdrager

    Jan,

    Vraagje, In je MM afbeelding die je handmatig maakt, gebruik je een tijdsframe van 6 maanden als ik het goed heb. Ik dacht eerder aan een kwartaal. Is er enige verklaring voor zes maanden?

    #link naar dit bericht
    Cees de Vries
    Cees de Vries
    Bijdrager

    de DAX ziet er toch erg dreigend uit, is op dit moment eigenlijk de mooiste setup zoals u ziet

    Attachments:
    dax.png

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Geert
    Bijdrager

    Ik wil jullie toch even complimenteren met jullie input. Geweldig werk jongens!

    @ Tinus.
    Je grafiek was inderdaad zeer opvallend en kwam goed uit. Je hebt een mooi topic weten te starten.

    Cees, inderdaad dat ziet er dreigend uit, maar ik denk dat we wederom een zeer belangrijk punt hebben bereikt voor topvorming. Ik denk dat we begin volgende week een lagere top gaan zetten onder de 356 en daarna omkeren. Een daling van 10 tot 15% behoort dan tot de mogelijkheid.

    358 – 10% = 322
    358 – 15% = 304

    Ergens tussen de 304 – 322 zouden we aan kunnen komen, maar voor we zover zijn dan zie ik graag eerst een bevestiging van de daling. De top lijkt mij nu bijna gevormd.

    [attachment=1414,313]

    De index vond steun op MA 50. Komen we daaronder, dan is er ruimte voor lagere koersen. We bevinden ons nu in het midden van de trend.

    [attachment=1414,314]

    Indien we kijken naar de Gann fan, dan zie we dat we in de gevaren zone zijn beland en een neerwaartse doorbraak dichtbij is.

    [attachment=1414,315]

    De Square of 90 laat steun zien en er is nog enige ruimte voor een klein herstel tot… Om daarop te antwoorden vergroot ik de Square of 90 uit.

    [attachment=1414,316]

    Hierop is te zien dat we dat de Gann fan vanaf de top uitkomt op 351 – 355.

    Mijn koersdoel is dus 355 op 5-mei. Op dat punt zal ik weer aan de short zijde zitten. Tot 17-mei of later afhankelijk van het sentiment.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Geert
    Bijdrager

    Zijn er ook beleggers actief met bearfondsen?

    Beleggen in dollar en tegelijk short gaan.

    Ik zelf houd ze al een tijd in de gaten en voornamelijk 2 te weten FAZ en DRV.

    DRV = Real estate
    FAZ = Financials

    Degene die short willen gaan tot augustus of oktober kunnen leuke rendementen boeken met short producten en tevens profiteren van de verdere stijging van de dollar.

    Wellicht vinden jullie die fondsen ook interessant en met de potentiële top in aantocht lijkt het mij een goed instap moment.

    Naar mijn mening is aankomende week net als juni’09, okt.’09, jan’10 en nu 5-mei 2010 en toen daalde we 10%.

    Succes!

    #link naar dit bericht
    Noach
    Noach
    Bijdrager

    In het programma Murrey Math zit een heel handig knopje het zogenaamde L knopje daarmee kan je het verleden oproepen om te zien hoe een grafiek er uitzag op een bepaalde dag in het verleden. Noem het zelf altijd het Lullo knopje omdat je er niks aan hebt gedane zaken nemen geen keer en de markt reageert elke keer anders.
    Jesse Livermore verdiende een vermogen door short te gaan in de Bear Market van 1929 In de tijd van Livermore bestonden geen computers nou ja ze bestonden wel maar het gebruik was niet zo algemeen als nu. Livermore gebruikte dus pen en papier om zijn grafieken te maken maar als Livermore nu Murrey Math had gehad wat hij dan gezien op zijn beeldscherm welke op het mahoniehouten art deco bureau stond wat Gilbert Rohde in opdracht speciaal voor zijn kantoor had ontworpen.
    Grafiekje 1 geeft het entry punt aan
    Grafiekje 2 Livermore sluit
    Grafiekje 3 Het dieptepunt van de Bear
    Grafiekje 4 Wolkje

    Plaatje 1
    Entry punt

    Plaatje 2
    Livermore sluit
    Plaatje 3
    Het dieptepunt van de Bear
    Plaatje 4
    Wolkje

    Op de december veiling van Christie’s bracht het bureau van Livermore slechts 1.600 dollar op.

    #link naar dit bericht
    Luc lcdnlf
    Luc lcdnlf
    Bijdrager

    Noach, de eerste twee grafieken zijn leerrijk. In de derde grafiek staan de MM lijnen niet meer volgens de regels van MM. Die grafiek negeer ik persoonlijk liever.

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    Geprobeerd om het MurreyMath frame te programmeren in WallStreet / Alex-Pro.
    De eerste stapjes zijn gezet.
    Er zitten nog wat foutjes in, de alerte lezer ziet er al één in onderstaande grafiek 😉
    U kan e.e.a. bekijken onder de link:
    [url]http://www.jstas.com/2009/Dageljiks%20verloop%20van%20de%20AEX%20grafieken.htm[/url]

    Plaatje erbij ..

    .
    Ideeën omtrent deze indicator zijn welkom, hier in de topic of naar Jan@jstas.com.
    .
    Succes voor morgen !
    Vriendelijke groet,
    JanS 🙂

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Wat is het volgende richtpunt volgens jullie? Is de beurs nu te sterk gedaald? (oversold?) Het meest winstgevend is natuurlijk een trendvolgend systeem, maar zolang dat niet geoperationaliseerd gemaakt worden is het behoorlijk een loze term. Wanneer weet je bijvoorbeeld of een trend is omgeslagen?

    #link naar dit bericht
    Luc lcdnlf
    Luc lcdnlf
    Bijdrager

    Dit zijn de tradingsafspraken die ik met mijzelf gemaakt hebt:

    instappen: 50 dagen breakout
    uitstappen long: turning line onder standard line
    uitstappen short: turning line boven standard line
    niet traden: als één indicator zich in de wolk bevindt (koers, turning line, standard line, lagging line)

    Aangezien de AEX koers zich boven de wolk bevindt, zou ik enkel long instappen. Vandaag lag de 50 dagen breakout op 358.23 Om short te gaan op de AEX moet de koers nog een flink eind naar beneden.

    Overigens is het opvallend dat de 1st leadingline, die de eerste lijn van de wolk vertegenwoordigt, op 334.84 ligt en de laagste koers van vandaag 334.88 was. Daarna is de koers terug wat opgeveerd.

    Soms, als alle nieuws in een bepaalde richting wijst, trade ik niet als de grafiek het tegengestelde suggereert. Zoals long gaan op de USdollar (= euro/dollar shorten) of short gaan op olie moest de grafiek dat aangeven (wat niet het geval is op dit ogenblik). Er zijn kansen genoeg op andere onderliggende waarden.

    Bedenk dat nu de korte termijn en middellange termijn van de AEX negatief is, maar de lange termijn blijft positief.

    Op basis van Murrey Math mag je aannemen dat de koers richting 328.125 zal gaan, de 5/8 lijn van MM. MM gebruik ik om de bewegingen van de koers beter te begrijpen, maar mijn basis is Ichimoku of cloud of wolk.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    tinus
    Bijdrager

    Expiratie patroon grafiek, waar ik dit onderwerp mee ben begonen.(kijk nog maar eens terug)
    Dit Patroon loopt bijna op zijn eind, de steun van MA 150 vandaag aangetikt op 328,75 maar het koersdoel van dit patroon blijft eerst toch nog de 323 ongeveer, en daar dan ev terug naar de MA 150 of naar de 343 of gaan we daarna gelijk door naar de 290 en deze nog te behalen in mei?

    Tevens de aex fut kanteldagen grafiek, afgelopen 14 april klopte weer, het volgende kantelpunt ligt rond 23 a 24 mei, al wil het daarna niet zeggen dat er hogere koersen dienen te komen!


    Attachments:
    AEX-INDEX.png
    AEX_FUT.png

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    Heel mooi allemaal Tinus !
    Mooi werk !
    Zo ziet u, dat wanneer je je gegevens uit het koersverloop haalt, je vaste doelen kan stellen en winst maken.
    Echter heeft een ieder een andere manier van werken, daarin ligt dan ook de mogelijkheid voor handel, maar zolang je je gegevens uit het koersverloop haalt is er met een goede strategie die dan op ‘jezelf’ is afgestemd gewoon winst te behalen.
    Ik werk anders dan Tinus, maar dat maakt voor mij niet uit.
    Ook plaats ik geen koersdoelen en/of verwachtingen …
    Diegene die de theorie kent kan die zelf opmaken …, ik lever daarom op diverse gebieden diverse theorie aan …zoals ik dat zie ..
    Het gevaar ligt namelijk in het gegeven dat wanneer ik bijvoorbeeld drie maal een goede verwachting plaats, zou zo maar kunnen 😉 , ‘beginners’ zomaar blindelings de vierde verwachting volgen en dan bijvoorbeeld ‘het schip’ ingaan terwijl ik de volgende ochtend al zie dat de verwachting niet uitkomt omdat e.e.a. anders verloopt.
    Dat kan veel ellende veroorzaken, ik heb dat in het verleden al vaak genoeg rondom mij heen gezien, gelukkig niet door mij veroorzaakt, maar daarom niettemin ‘erg triest’!.
    Ik wil daar geen deel aan hebben, ik doe daar dus niet aan mee .
    Ik raad een ieder aan ..> doe studie en plaats aan de hand daarvan je eventuele acties.
    Gebruik materiaal van bijv. Tinus of dat van mij of van wie dan ook, alleen als eventuele bevestiging of ontkenning van de acties die je van plan bent.
    *
    Ik heb tussendoor een paar grafiekjes geplaats, jawel .. nadat de daad werd gepleegd …, en u mag ze bekijken onder de link:
    http://www.jstas.com/2009/Dageljiks%20verloop%20van%20de%20AEX%20grafieken.htm
    .
    Opbouwende kritiek is welkom !
    .
    Plaatje erbij 🙂

    .
    Succes voor morgen,
    Vriendelijke groet,
    JanS 🙂

    #link naar dit bericht
    Cees de Vries
    Cees de Vries
    Bijdrager

    Tinus en Jan, mooie update.

    Ben het met Tinus eens, dit kan wel eens escaleren. Persoonlijk vind ik de toonaangevende FTSE 100 bij topvorming interessant. De golftelling hiervan lijkt m.i. explosief neerwaarts te kunnen uitpakken.
    T.b.v. de AEX is 320 met 200 VG interessant. Snijdt ze er doorheen als een mes door boter of niet. Zoja, dat zou voor mij verklaren dat een derde golf neerwaarts aan de orde is en veel lagere doelen in beeld komen.

    Stay tuned. En nogmaals dank heren.

20 berichten aan het bekijken - 41 tot 60 (van in totaal 178)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN