skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums AEX Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums AEX opvallende grafiek

Dit onderwerp bevat 177 reacties, heeft 15 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Satilmis Satilmis 13 jaren, 6 maanden geleden.

20 berichten aan het bekijken - 61 tot 80 (van in totaal 178)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    Okay Noach, je verwacht een omkeer van de koersrichting wanneer ik je posting goed begrijp.
    Zou kunnen, immers afgelopen vrijdag veerde de koers op vanaf diverse steunlijnen, maar zoals een ieder weet zijn steunen en weerstanden er om doorbroken te worden, anders zou de koers immers voortaan altijd tussen een bepaalde steun en weerstand in bewegen, en u weet dat dit niet de praktijk is.
    Weinig tijd dit weekend door sociale verplichtingen, maar toch een ultra korte update geplaatst onder de link:

    http://www.jstas.com/2009/Dageljiks%20verloop%20van%20de%20AEX%20grafieken.htm

    En verder nog dit weekend, deel 1 geplaatst wat werd aangeleverd door Luc uit België betreffende nadere uitleg omtrent de Ichimoku Kinko Hyo grafiek, waarvan u de ta-script code voor WallStreet en Alex-Pro vindt op http://www.ta-script.com
    Deze nadere uitleg vindt u onder de link:
    http://www.jstas.com/The%20Cloud%20-%20%20het%20vervolg.htm

    Grafiekje erbij:)

    Bovenstaande grafiek vindt u terug in de weekendupdate welke u vindt via bovenstaande links.

    Winstgevende dag gewenst voor Maandag, laat je niet gek maken 🙂
    JanS 😉

    #link naar dit bericht
    Noach
    Noach
    Bijdrager

    Steun op 335; niet een sterke overigens; koersdoel is 328 en dan 304

    Waist 334

    Morgen belangrijke draaidag eigenlijk vandaag

    Attachments:
    B9EDA29F0D1A8FDA4A8B80AC202626A5.gif

    #link naar dit bericht
    WRoeland
    WRoeland
    Bijdrager

    Noach bedankt voor je updates.Die zijn altijd duidelijk en zonder valkuilen te volgen!

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Hier een opvallende grafiek van mij.

    Om te kijken of het reddingsplan van de EU heeft gewerkt kun je kijken naar de TED-spread, het verschil tussen rente op obligaties en wat banken elkaar rekenen. Het is dus een indicator voor de gezondheid van het interbancaire systeem.

    De TED-spread was een populaire indicator gedurende de kredietcrisis. Je kunt zien dat het verschil tussen de LIBOR (interbancaire tarief) en de risicovrije rente nauwelijks afgenomen is.Voor het reddingsplan was dit verschil verdubbeld. Na de aankondiging is het slechts licht gedaald dus de angst in de markt blijft relatief hoog.

    Ted-Spread

    Bron: http://www.businessinsider.com

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Richard
    Bijdrager

    Hoi Noach,

    Die 328 hebben we gezien, denk jij dat wel 304 ook gaan zien
    Alleen jou grafiek krijg ik niet in groter formaat.

    Bedankt voor jou info.

    Richard

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    @richard even op grafiek klikken om te vergroten.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Richard
    Bijdrager

    @ Satilmis,
    het is gelukt

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Richard
    Bijdrager

    Het is al gelukt Satilmis

    #link naar dit bericht
    WRoeland
    WRoeland
    Bijdrager

    http://print.chartnet.nl/320F0A52FD613478650FB0CF27AA126D.gif

    Richard,ik weet toevallig de login van de pc van Hr Noach en heb een update voor je.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Richard
    Bijdrager

    Lijkt me een zeer mooi systeem…..
    Maar mag je dit wel plaatsen van Noach

    #link naar dit bericht
    WRoeland
    WRoeland
    Bijdrager

    Welke zoon luistert er nu naar z’n vader.Hij heeft me namelijk pas nog aangenomen als zijn onechte zoon.Het lijkt een mooi systeem maar er is niks geheims aan hoor.Als het goed werkt geef ik het je wel…okee?

    Willem de zoon van

    #link naar dit bericht
    Noach
    Noach
    Bijdrager

    Geloof het domste wat je kan doen is een voorspelling geven of maken. Je kan beter een kuil graven en er zelf in vallen dan een voorspelling doen. Voorspellen heeft ook helemaal geen zin. De kans dat je 2 keer achterelkaar goed voorspelt is zo klein dat je beter kan ophouden hier te lezen. Voorspellen doe je op de kermis. Aan de andere kant wetenschappelijk is bewezen is dat voorspel zin heeft. Voorspellen dat voorspel zin heeft echter weer niet.

    Plaatje 1:
    Afgebeeld de Derivative Oscillator van Constance Brown. De AEX koerst lager en de indicator hoger. Er is dus sprake van positieve Divergentie (PR)

    Plaatje 2:
    De Kumo (Atsu Teik? Kumo patroon (de wollige in goed Japans)) is dik en zal weerstand bieden. De breedte van de wolk geeft de verwachting aan 340 is dus weerstand. De AEX noteert onder de Kumo is dus nooit verstandig longs te openen als de AEX onder de Kumo noteert.

    Plaatje 3:
    De Murrey Math selecteert een secundair koerskanaal (7/8) waarbij de bodem van 7 mei in lijn ligt met die van vrijdag 14 mei.
    De blauwe lijn is een beslissingsdag maandag zal een bodem zijn gevormd waarna de AEX gaat stijgen en weerstand zal vinden op 340 volgens de methodiek van Murrey natuurlijk

    Plaatje 4:
    Di-Napoli heeft een stop liggen op 311 zolang deze niet wordt opgegeven is de bias neutraal.

    Plaatje 5:
    Gann met een square geeft een koersdoel van 339.52

    Volgende week is expiratie week posities in een week waarin de expiratie plaatsvindt zijn altijd wat moeilijker te coachen dan normaal.

    In het charting programma ChartNet zit trouwens standaard de Murrey Math en Multiframing en is gratis uit te proberen voor 14 dagen en na een E-Mail te verlengen met 14 dagen. ChartNet is gratis bij ToDay brokers voor klanten welke meer dan 5 opdrachten per maand doen. Bij Binck is de Lite versie gratis voor prospect A klanten dit zijn rekeninghouders met een belegd vermogen meer dan 250.000 euro of rekeninghouders welke meer dan 7 opdrachten per maand doen. Bij 50 opdrachten is het gratis bij WH Selfinvest. Voor prospect klanten (klanten met een belegd vermogen van meer dan 150.000 euro) bij Keytrade is het gratis. Crédit Lyonnais klanten is het gratis voor de zogenaamde B klanten. Voor alle andere maar dat zijn natuurlijk geen lezers van de Kritische Belegger de Lite versie kost € 29.50 contract is per maand en is opzegbaar per maand. De volledige versie d.w.z.incluis de Murrey Math kost € 39.50 per maand.
    Heb overigens voor de goede orde niets te maken met ChartNet noch krijg ik geld of een beloning in de vorm van muntjes, speldjes kortingsbonnen, stickers, bonkies, Big Macs, koffie, gratis bezoek en/of korting aan café, museum of bordeel. Ook heb ik geen directe relatie met bovenstaande banken en brokers. Als laatste Willem je bent ontslagen en ook verwijdert uit het testament en we leggen je gewoon ten vondeling in een biezen wiegje en duwen je na doorboring van beide voetjes weer de Waal op. Of de Maas daarover is mevrouw Potifar het nog niet eens. Zelf heb ik voorkeur de Maas in verband met de uitmonding van de Jekker al denk ik de vistrappen problemen gaan opleveren.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    eurotokkie
    Bijdrager

    Dank voor de plaatjes Noach. Leer elke dag weer wat bij

    Groet en Respect

    Tokkie

    #link naar dit bericht
    Noach
    Noach
    Bijdrager

    @richard

    Betreft je vraag over de 304
    Die gaan we zien en wel binnenkort. Er is een duidelijk patroon op de AEX wat tot lagere koersen noopt. Denk zelf lager dan 304 en wel 296 met een overshoot naar 281
    De aanstaande expiratie heeft een belang waarbij hogere koersen op de borden nodig zijn.

    Was eerlijk gezegd verbaasd dat er iemand naar mijn mening vraagt vandaar mijn late reactie waarvoor excuus. Meestal en dat is bijna altijd word ik gebruikt als contra indicator als ik zeg zakken dan gaat het stijgen. Op de cursus beleggen voor dummy’s heb ik een aantal contacten opgedaan waaronder een mevrouw M. te M. meestal vraagt ze wat ik heb gedaan call of puts en dan doet ze het tegenovergestelde laten we zo zeggen ik rij op een brommer en zij is gisteren naar haar 3e huis in Zeeuws Vlaanderen vertrokken in haar vorige week nieuw gekochte Volvo V50. Begon eigenlijk al op de lagere school daar was de gewoonte dat als je jarig was gebak of snoep rond de delen. Het assortiment bestond uit hele lekkere en natuurlijk hele smerige gebakjes ik mocht dan altijd als eerste kiezen dat wisten de andere kinderen dat de smerige er in iedere geval er uit was. Kinderen hebben een feilloos gevoel voor de waarheid en leggen iedere zwakheid genadeloos bloot. Zo kan je afvragen of de jeugd van Balkende zo voorspoedig is gelopen lijkt me toch een jongetje wat door iedereen gepest werd. Maar goed ik dwaal af. Later in dienst werd je op op overlevingstocht gestuurd beter gezegd gedropt zeg maar gejackvriesed. Zonder kompas, drinken en voedsel moest je de weg naar het schakelpunt terug zien te vinden. Mijn taak bestond eruit behalve het roven van de kippen te kiezen welke weg we moeten nemen waarop dan de korporaal de andere kant koos onze patrouille kwam altijd als eerste aan mijn faam is sinds die dag gegroeid. Mijn kinderen luisteren niet mijn kleinkinderen inmiddels ook niet althans ze luisteren wel maar doen gewoon het tegenovergestelde. Wijlen mijn adoptie zoon Willem nu drijvend in zijn biezen mandje de Maas af luisterde nooit daarentegen deed hij ook nooit het tegenovergestelde. Dat van dat doorboren hebben we maar niet gedaan i.p.v. hebben we een RFID Chip onder de huid ingespoten Oedipus genaamd.

    Het beste advies wat ik je dus kan geven is gewoon te luisteren naar twee goede columnisten hier op de Kritische Belegger t.w. Cees de Vries die de koersen ziet stijgen en de altijd excellente Jan Groothaar die lagere koersen ziet tel ze bij elkaar op en deel ze door twee en je hebt de oplossing. De conclusie derhalve we gaan hoger volgende week om vervolgens lager te gaan.

    Attachments:
    A.jpg.jpg

    #link naar dit bericht
    Cees de Vries
    Cees de Vries
    Bijdrager

    Noach, dit is alarmerend, je raadt precies mijn gedachten. Nog ff een shortsqueeze had ik in gedachten naar oude top en dan ff het licht uitdoen.

    Gaat het nu eerst zakken en dan keihard omhoog? 😉

    #link naar dit bericht
    WRoeland
    WRoeland
    Bijdrager

    Richard schreef:
    Lijkt me een zeer mooi systeem…..
    Maar mag je dit wel plaatsen van Noach

    Nee absoluut niet Richard.Ben ontslagen als zoon lees ik net.

    Wat ben ik stom geweest om niet short te gaan op de Euro.Mijn ex vader dat zei me 10x omdat te doen.

    http://print.chartnet.nl/ACEE5865F76478221D5F2C929F3D661E.gif

    Groet willem de zoon van ……….

    #link naar dit bericht
    Noach
    Noach
    Bijdrager

    Nou ik vind nu weer alarmerend dat de Vries zo snel van richting veranderd krijg toch de indruk uit de laatste column dat hogere koersen kunnen worden verwacht. Maar goed in alles en bij elk advies dient eigenlijk te worden begonnen met welk tijdsframe de tekst is bedoeld.

    Tijd is alles zegt Gann tijd is niets zegt Murrey.

    Behalve als contra indicator sta ik bekend als de volger van rare indices. Voor de volgende draai volg ik de behalve de CPR maar ook de Buy and Write index dit is een index waar je kan zien welke posities de instituten innemen. Murrey leert ons dat er slechts er een paar partijen die de markt kunnen beroeren m.a.w. geef mij een hefboom en ik beweeg de aarde.

    Stoxx Buy and Write

    De Euro Stoxx Buy and Write geeft een signaal d.w.z. de premie voor kort lopende opties t.o.v. de langlopende begint signalen te geven. Indien deze index begint te dalen terwijl de onderliggende daalt is dit een teken dat je beter je biezen kan pakken. Begin nu al spijt te krijgen Willem te bies op de Biesch te hebben gesteld.

    Er zijn nog geen signalen maar begin wel op te letten natuurlijk.

    De CPR stijgt maar goed na een dag als vrijdag is dat niet bijzonder.

    Attachments:
    A.jpg.jpg

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Richard
    Bijdrager

    Noach bedankt voor de info weer, vraag me alleen af waarom jij in de murrey math grafiek alleen de even getallen hebt staan en de oneven niet, heb je daar een reden voor ?

    En ik vind jullie wel een komische stel.

    Richard

    #link naar dit bericht
    Noach
    Noach
    Bijdrager

    @richard

    Is persoonlijk hou zelf van een kale grafiek zonder indicatoren. Het handelssysteem draait op de achtergrond. Het is niet meer nodig om ze op scherm te zetten. Je kan in ChartNet 100 verschillende items selecteren waarop je wil of kan handelen. Je krijgt dan netjes een E-Mail/SMS of een boodschap over het scherm rollen. Dat Murrey Math scherm is mij iets te druk en te klein. Aan de andere kant vind ik de verhoudingen van de bars in ChartNet weer niet goed. In de nieuwe versie van ChartNet zit een Vectorprojecter en disintergator daarmee kan je de verhouding van de bars t.o.v. oude bars wijzigen of anders weergeven dus niet alleen op logbasis of relatief maar naar belangrijkheid. Verder kan je gestuurd de kleuren wijzigen. Dat is de reden dat ik de Heikin Ashi gebruik in ChartNet.

    Maar goed is persoonlijk de schermen van Willem vind ik altijd niet om aan te zien. Hou me altijd aan de GUA dat is de standaardindeling welke IBM gebruikt als norm.
    Maar ik zie zo’n 250 verschillende tickers op een dag wil wel gezond de dag afsluiten zonder een oogbeschadiging te krijgen. Ken mensen die met 4 schermen op het bureau zitten. Heb een maar een scherm en een Asus Netbook onder Linux voor onderweg, reserve of als ik iets moet presenteren wat gelukkig bijna nooit voorkomt.


    Attachments:
    AEX.jpg
    C6EC461B1BE4823AE8A22BC8502345B7.gif

20 berichten aan het bekijken - 61 tot 80 (van in totaal 178)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN