skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums AEX Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums AEX opvallende grafiek

Dit onderwerp bevat 177 reacties, heeft 15 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Satilmis Satilmis 13 jaren, 6 maanden geleden.

20 berichten aan het bekijken - 21 tot 40 (van in totaal 178)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    @tinus, ik wil je even complimenteren met je duidelijke bijdragen.

    Toevallig komen je waarden (359 en 322) overeen met die van Cees de Vries.

    Ik kreeg vandaag een mailtje binnen:

    Ik lees geregeld de berichten op het forum en vaak is dat heel leerzaam.
    Zo volg ik Tinus die begon met zijn opvallende grafiek.
    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    Richard – 9 uren ago  » 
    Jan, even een vraagje over de Murrey Math grafiek.
    Welke time frame kun je het beste hanteren de 32 of 64 ?
    Bij de 32 zit ie nu al bijna 3 weken tegen de overbought aan te hikken, als ie daar nu daar boven komt dan
    pas de 64 grafiek gebruiken of moet ik zo niet kijken.
    Richard

    Richard,
    MurreyMath plaats de koersgrafiek in een Square volgens vaste regels.
    Een square is altijd weer op te delen in kleinere squares.
    Naarmate je meer koersbars in een frame neemt is vaak ook de gelopen prijsrange groter en zal er een groter square nodig zijn om de koers te plaatsen in het frame.
    Wanneer je minder koersbars neemt, bijvoorbeeld 32 dagen in plaats van 64 dagen, is vaak de gelopen prijsrange kleiner en zal het koersverloop passen in een kleiner square.
    Je kan dit net zolang terugdelen als je wil, zo staat er op dit forum ook een 4-uurs sqaure te zien.
    Hoever je echter ook inzoomt of uitzoomt, de regels voor de lijnen en de 50% regel blijven steeds van toepassing, dat is ‘de kracht’ van deze methode.
    Welk frame je gebruikt hangt dus af van de vraag op welke termijn je handelt.
    Vriendelijke groet,
    JanS 😉

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    @ Tinus,

    Ik vind het niet fijn dat je mij vergelijkt met Dhr. Boot 🙁
    Dhr. M. Boot biedt cursussen aan om daaraan te verdienen, en ik verdien gewoon mijn brood met de handel, ik wil geen cursussen of wat dan ook verkopen, die verdiensten heb ik niet nodig, ik verdien mij geld wel met de handel.
    .
    Verder heb ik drie jaar lang elke dag, dag-in/dag uit, elke avond weer, waarvan twee jaar gratis en daarna voor 50 cent per dag, een verwachting voor de volgende dag geplaatst, compleet met het te verwachten koerspatroon en de koersdoelen en de steun en weerstand niveau’s.
    Totdat ik er ‘tabak’ van kreeg.
    Je ‘moet’ elke avond een verwachting schrijven, ook al kom je soms pas na 24:00 uur thuis van een vergadering, ook al ben je ziek, en meer dan een paar weken per jaar ‘mag’ je eigenlijk niet met vakantie….
    Toen dacht ik: ik lijk wel gek, wat doe ik mezelf aan …
    Ik ben gestopt met het plaatsen van verwachtingen voor de volgende dag, en wanneer ik nu weg wil, dan ga ik.
    Ik waardeer daarom je ‘beschuldiging’ van het alleen maar achteraf plaatsen van grafieken niet.
    Ik ben gestopt met het plaatsen van verwachtingen, omdat ik vindt dat wanneer je zoiets plaats,je dat helemaal moet opvolgen tot het eind; dus wanneer de volgende ochtend de handel anders opent dan verwacht door een niet te voorziene gebeurtenis, dan moet je alles opnieuw bekijken, uitrekenen en aanbieden aan de lezers, en dan kom je zolangzamerhand aan je eigen handel niet meer toe.
    Ik ben daarom een aantal jaren geleden over gestapt op het schrijven van stukjes waarin ik indicatoren bespreek, hoe ze werken en wat je ermee kan.
    Immers iemand die weet hoe een indicator werkt heeft geen koersdoelen van anderen nodig, die leest ze zelf in de grafiek.
    Af en toe plaats ik daarom grafieken met daarin de indicatoren waarover ik de afgelopen maanden een stukje of een indicator heb geschreven.
    Meestal alleen om te laten zien hoe mooi die indicator zijn werk doet.
    De koersdoelen, de steun en het weerstand niveau hoef ik niet te vermelden, die brullen meestal van de grafiekjes af; en diegene die ze zelf in zijn grafieken heeft staan en bestudeerd heeft die heeft ze ook allang gezien.
    Mijn grafieken plaats ik dus niet als handels-aanbeveling, daarvoor hebben we guru’s genoeg op het internet, daar wil ik niet aan meedoen.
    Mijn grafieken zijn dus alleen bedoeld, als nakomertje op de stukjes die ik over de diverse indicatoren heb geschreven.
    Mijn koersdoelen, handelspunten, ingenomen posities etc, die hou ik tegenwoordig voor mezelf.
    De ene trader heeft nu eenmaal niet zoveel aan de ingenomen punten van de andere trader, het is zo afhankelijk op welke tijd/termijn je handelt; je kan dat onder andere zien aan de EUR/USD daggrafiek en de uurgrafiek in de betreffende topic, en zo gaat dat voor de diverse tijdframes en indexen/fondsen.
    Ook zijn de grafieken die ik gebruik voor mijn eigen handel vaak anders, maar zo heeft een ieder zijn eigen voorkeur.
    Ik hoop dat nu iets duidelijker is wat ik wil en doe.
    ‘No hard feelings’
    Vriendelijke groet,
    Jan 😉

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    @ Tinus,
    Je grafiek met de rechthoeken komt me erg bekend voor van een ander forum een aantal jaren geleden.
    Heb je dat van destijds overgenomen, of heb je er een ‘eigen draai’ aangegeven?
    Heeft wel iets van WUSK in zich …
    .
    Vriendelijke groet,
    Jan 😉

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    Tinus,
    Ik plaats toch nog een grafiekje voor het slapen gaan 😉
    2010-04-21%20AEX%20SQ%20Lv.PNG
    De grafiek met het Gann Square vanuit de koers-geegevens en de Dr. Levine volumegewogen steun-weerstanden.
    Exact volgens de door mij geplaatste werkstukjes.
    De steun-weerstand-niveau’s branden vanaf het scherm, ze zijn meer dan overduidelijk !
    Wie ze niet ziet heeft teveel zonnebrillen op, of heeft mijn ‘werkstukjes’ niet gelezen 😉
    Moet ik nu echt alle steun-weerstand niveaus voor morgen gaan neerpennen…
    Zitten we hier in de kleuterklas waar we elke dag de tafel van 1 moeten herhalen ?
    Nee toch hoop ik ..
    Elke serieuze ‘belegger/speculant’ kan meer dan vooruit met mijn ‘werkstukjes’ en grafieken, wanneer ik mijn e-mail moet geloven, en diegene die dat niet kan moet wellicht mijn werkstukjes eerst eens gaan bestuderen alvorens kritiek te leveren.
    Ik sta open voor serieus bedoelde onderbouwde kritiek, barst maar los .. 🙂
    Kijk ook eens wat er gaande is in uw daggrafiek met de Thomas DeMark lijnen … Spannend !!
    Echt spannend …!
    Ik plaats … achteraf .. de grafiek wel .. 🙂
    Wordt wellicht dit weekend …
    .
    Vriendelijke groet,
    JanS 😉

    #link naar dit bericht
    Noach
    Noach
    Bijdrager

    Jammer dat er nooit vervolg komt op veel onderwerpen draadje wordt opgestart en er wordt energie ingestopt en vervolgens rent men naar het volgende onderwerp.

    We kunnen nog een beweging kunnen krijgen naar 360 langzaam de neus stotend aan de SRL

    #link naar dit bericht
    Noach
    Noach
    Bijdrager

    In ChartNet dan maar Murrey Math.

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    Noach,
    Bedankt voor je grafieken.
    Toch een paar kleine opmerkingen …
    Welke versie gebruik jij van het MurreyMath programma, onder andere wat betreft tijd ligt het frame anders dan bij mij ….
    Het tijdframe wordt elk jaar gereset …
    En die ChartNet grafiek, die schuine lijnen, zijn dat MurreyMath lijnen ?
    Zoja, dan begrijp ik dat niet, kun je het uitleggen, of ben ik er sowieso te dom voor 🙂
    Vriendelijke groet,
    JanS 😉

    #link naar dit bericht
    Noach
    Noach
    Bijdrager

    Tarwe is op een interessant punt aangekomen volgens de methodiek van Murrey. Op 22 april sloot de koers voor het eerst boven de Major. Weerstand wordt steun de verwachting is dat de Major (4/8) nu als steun gaat dienen en dit is gelijk de stop loss.
    Laagste koers vanaf de bodem 1 april 450.25 op de grafiek is te zien dat 6 april een belangrijk kantelpunt was. Door het breken dan de Major kan het koersdoel worden gesteld op 562.50 een opwaarts potentieel van 16% Na de correctie die dan gaat volgen kan een hoger koersdoel worden gesteld 605 (Target Octave) de verwachting is dat dit aan het einde van jaar zal worden behaald.
    Het volgende venster in tijd loopt van 5 mei tot 15 mei. Op het eerste plaatje is tarwe te zien met de Murrey Lines. Het 2e plaatje is een EWP patroon. Het patroon oogt niet helemaal goed en voldoet dus ook niet ik gebruik het alleen om de tijdsvensters te controleren. Mei is doorgaans een slechte maand voor Tarwe de meeste correcties althans de laatste 2000 jaar vinden plaats in de maand mei. Een terugval naar de bodems van begin april kan niet worden uitgesloten het zal eerder een koop- dan een verkoopmoment zijn. De verwachting is dat Tarwe hoger het jaar afsluit.

    #link naar dit bericht
    Noach
    Noach
    Bijdrager

    Suiker heeft een interessant patroon. Op de grafiek is een driehoek getekend. Driehoeken of triangles markeren de loopgraven voor het strijdtoneel daar waar kopers en verkopers elkaar gaan treffen. Het programma selecteert automatisch de driehoek met de hoogste waarschijnlijkheid. Na de enorme daling van suiker is er een correctie gestart. Te zien is dat suiker neerwaarts uit de driehoek is gevallen. Verdere daling van suiker wordt verwacht.

    #link naar dit bericht
    Noach
    Noach
    Bijdrager

    Op de grafiek van de varkens is mooi te zien hoe de koers/prijs in het overgekocht gebied gestopt wordt. Een “Black Candle” patroon (hier afgebeeld in de kleur rood) markeert het omslagpunt een koersdoel kan worden geprikt van 75 Volgend venster in tijd wordt geopend op 5 mei en wordt gesloten op 15 mei.
    Het herkennen van de belangrijkste Japanse kaarsen wil wel helpen maar is niet noodzakelijk.

    Attachments:
    A1.jpg

    #link naar dit bericht
    Noach
    Noach
    Bijdrager

    Op de Koffie probeert een Minor de trend te keren. De verwachting is dat deze (de minor steun) het onderspit moet delven. Lagere koersen worden verwacht.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    tinus
    Bijdrager

    @jan S.

    Jan het is allemaal niet hatelijk bedoeld, ik denk dat er een hele hoop mensen je bijdrage bijzonder waarderen want daar zit volgens mij heel wat vrije tijd in, en inderdaad als je het geheel gratis doet zonder verborgen reclame, verdien je een dikke pluim.
    Mijn opmerking was meer bedoeld denk ik voor mezelf, misschien moet ik alles meer gaan bestuderen want ik kan er helaas heel weinig mee, als alleen terug kijken in het verleden.
    Maar misschien ben ik voor dit alles wel te simpel ?
    Maar als je er dan toch zoveel tijd in stopt waarom dan niet iets simpeler en meer toekomst gericht met een globale visie en koersdoelen.

    Maar ook, no hard feelings

    Maar ik begrijp de grafieken, visie en uitleg van Noach heel goed!
    Tevens die van Geert,
    Noach en Geert, mijn Complimenten nog hiervoor.
    Daar kan ik persoonlijk wat mee.

    Grt Tinus

    #link naar dit bericht
    Luc lcdnlf
    Luc lcdnlf
    Bijdrager

    Tinus,

    Ik vind je reactie “prachtig”. Je hebt de vinger op de “zere plek” van de meeste beleggers gelegd. De meesten doen te weinig inspanning en maken zichzelf te afhankelijk van iemand die wel de inspanning heeft gedaan. Als dat niet het gewenste resultaat op levert, zijn zij kwaad op god en alleman, behalve op die ene persoon die verantwoordelijk is, zichzelf.

    Voor de goede orde er is een verschil tussen “schuld” en “verantwoordelijkheid”. Als ik een tweedehandsauto koop en ik stel kort na aankoop vast dat ik bedrogen ben, is de verkoper “schuldig”, maar ik “verantwoordelijk”. Het is mijn taak mij niet te laten bedriegen.

    Elke belegger of trader die goed in het vak is, is op een bepaald ogenblik, bijna zonder uitzondering, door een diep emotioneel dal gegaan. Ikzelf heb bijna zitten huilen als een klein kind. Dan ben ik begonnen met studeren. Geen gezever meer, geen trukjes meer, kennis hebben en juist toepassen. Uiteindelijk resulteert mijn studie in een beperkt aantal strategieën die ik voor mijzelf weerhoud, maar ik kan over heel veel meepraten.

    Als je dan je kennis deelt met anderen, stel je vast dat het te uitgebreid of te moeilijk is of te veel inspanning vraagt. Denk maar aan de vier bijdragen over Murrey Math, waarop nul komma nul reactie komt … behalve van mensen zoals JanS en Satilmis. Van JanS weet ik dat hij mijn inspanning niet meer nodig heeft, hij kende het eerder dan ik en toonde mij de weg.

    Een aantal eeuwen geleden bedelde een man bij een visser om wat te eten. De visser weigerde dat eten te geven. Hij wilde wel tonen hoe de bedelaar een visnet kom maken en in afwachting van een voltooid visnet, hoe hij kon vissen met een draad, een haak en een worm. Heeft de visser juist gehandeld?

    #link naar dit bericht
    Avatar
    ted
    Bijdrager

    Heren,
    De vier bijdragen over Murrey Math van Luc heb ik met bijzonder veel interesse gelezen
    en ben mij vervolgens ook verder gaan verdiepen in de materie. Ook jullie ‘discussie’
    is wat mij betreft zeer interessante kost. De vragen of en in hoeverre zaken al van te voren vast liggen zijn intrigerend.

    Bij wie kan ik de Murrey math software aanschaffen ?

    Dank
    Ted

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    Weer een korte terugblik geplaatst met enkele opmerkingen onder de link:
    http://www.jstas.com/2009/Dageljiks%20verloop%20van%20de%20AEX%20grafieken.htm

    U vindt daar onder andere de volgende MurreyMath grafiek in terug met enkele opmerkingen:
    2010-04-24_AEX_MM128_Alt1.PNG

    Veel leesplezier en succes voor komende week.
    Vriendelijke groet,
    JanS 😉

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Richard
    Bijdrager

    Jan,Luc,Noach en als ik iemand nog vergeet,sorry.

    Ook jullie zeer bedankt voor de info en grafieken van MurreyMath ik ben daar zeker mee aan het oefenen.
    Jan, ook jou bijdrage lees ik iedere week met zeer veel plezier.

    Heren bedankt.

    Richard

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    Ik zie hierboven de Euro/Dollar en ik dacht zo na een flesje wijn dat ik daar even op moet reageren.
    .
    Daarom even onderstaande grafiek:
    2010-04-27%20EURUSD.PNG
    Ziet u de NR op het moment dat de koers de onderzijde van de wolk teste, en die daardoor lagere koersen “voorspelde”?
    Zoja, dan heeft u uw huiswerk goed gedaan !
    Niet … 🙁 … ga eerst eens serieus aan de slag voordat u uw geld inzet op de beurs 🙂
    .
    Geintje 🙂 …. u mag uw geld over de balk smijten zoals u wilt maar wanneer u wat wilt verdienen –/> STUDIE !
    .
    Geld verdienen op de beurs is zo gemakkelijk …
    U heeft zelf de keuze …
    1) U doet uw huiswerk en mijd de ruis van de dag, legt uw stop in, accepteerd kleine verliezen en instappen kan u elke keer weer na te zijn uitgestopt met een klein verlies .. dat is de weg naar WINST …
    2) U volgt elke intraday beweging die er gaande is, wat ik noem het ADHD gedrag, neemt een abo op diverse elkaar tegensprekende advies diensten die de betreffende dienst aanbieden omdat ze er zelf ook niet uitkwamen, en op die manier handelen verwacht ik voor U de volgende uitkomst –> VERLIES !
    Hoe eenvoudig kan het zijn, de keuze is aan U !
    .
    Ofwel:
    .
    Leer je eigen trades te nemen, trek je eigen conclusies, er is maar 1 persoon die belangstelling heeft voor uw winst/verlies, en dat bent U !
    Verder heeft een ander ..@#$#@.. aan uw posities !
    Wanneer u dat inziet heeft u al veel gewonnen !
    .
    Succes.
    .
    Vriendelijke groet,
    JanS 😉

    #link naar dit bericht
    Noach
    Noach
    Bijdrager

    Call Put Ratio (CPR)

    Bodems worden gek genoeg gemaakt als er meer Puts worden gekocht(voor de goede orde ze worden gekocht de OIX (Open Intrest stijgt))dan Calls. Toppen daarentegen worden gezet indien er meer Calls dan Puts worden gekocht (opnieuw de OIX stijgt). De CPR (Call Put Ratio) is een grafiek waar in kaart wordt gebracht waar kopers en verkopers bereid zijn opties te kopen en tegen welke prijs ze dit willen doen.

    Toelichting op 5 februari 2010 werd een ongekend cijfer gezet van 1.21 het was tevens de bodem voor de daarop volgende stijging.
    Op 14 april werd een cijfer van 0.71 gezet hetgeen de top in de AEX was. Verwachting is dat CPR opnieuw gaat stijgen en rond 6 mei een nieuwe lagere top gaat neer zetten deze top zal lager zijn dat 1.21 en derhalve daarmee aangevend dat de afgelopen top niet de hoogste top was.

    Indien rond 6 mei de CPR ratio in het “overgekocht” gebied bivakkeert en de AEX lager standen neerzet kan worden aangenomen dat er een bodem in de maak is. Koop derhalve als iedereen verkoopt en verkoop als iedereen koopt lijkt de grafiek te zeggen.

    Attachments:
    CPR.jpg

20 berichten aan het bekijken - 21 tot 40 (van in totaal 178)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN