skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums Trading Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums Trading Gratis proefabonnement Crititrader maart 2013

Dit onderwerp bevat 158 reacties, heeft 13 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Satilmis Satilmis 10 jaren, 8 maanden geleden.

20 berichten aan het bekijken - 41 tot 60 (van in totaal 159)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Sorry, ik was bezig met de trade 🙂 Dus ik kon je vraag niet beantwoorden. In het algemeen geldt, zolang wij geen mailtje sturen dat wij uitgestapt zijn, de trade nog steeds loopt (behalve als stoploss geraakt is).

    Fred schreef:
    Helaas, voor een short een te zonnige dag op de beurs. US vandaag ook voorbij allerlei toppen.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Derfgnome
    Bijdrager

    Denk dat je een vraag van iemand anders had?

    Heb overigens een mindere dag. Wel met je eerste trade meegedaan en die afgekapt met verlies. Maar niet je 2e want die vond ik wel te dicht tegen de ingebakken stoploss zitten. Had ik maar wel … 😕

    Maar, vraag van mij: als ik het goed heb zijn de onderliggende waarde van speeders etc. de futures. Dus in dit geval de AEX Future Maart 2013. Correct?

    Zo ja, dan loopt die iets uit de pas met de feitelijke AEX stand. Als jij dus het hebt over een stoploss of take profit punt, is dat dan op de future of op de Aex zelf?

    Daarnaast: een stoploss zetten op een speeder is erg lastig, zeker voor die waar niet veel handel in is. Je kan natuurlijk proberen uit te rekenen wat de speeder koers wordt bij een gegeven onderliggende waarde, maar dat is erg lastig heb ik ervaren. Te veel componenten in de formule, ALS je die al hebt.

    Ik denk dat je dan met een alarm/trigger op de onderliggende waarde moet werken en als onderdeel hiervan een Market verkoop van die speeder zet? Zo doe ik het tenminste bij broker Lynx.

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Fred, traden is net zoals de soap “Goede tijden, slechte tijden”.

    Maar niet je 2e want die vond ik wel te dicht tegen de ingebakken stoploss zitten. Had ik maar wel … 😕

    De opzet was een strakke stoploss op de bovenkant van de weekrange, 347,2. Dus het maximale verlies was zeer beperkt, hooguit 0,3 punten.

    Maar, vraagvan mij: als ik het goed heb zijn de onderliggende waarde van speeders etc. de futures. Dus in dit geval de AEX Future Maart 2013. Correct?

    Dat klopt, maar er zit nog meer spul in die speeders. Wil je je erin verdiepen, ga dan naar de link: http://www7.warrants.commerzbank.com/Publications/ListBrochures.aspx?c=30056

    Zo ja, dan loopt die iets uit de pas met de feitelijke AEX stand. Als jij dus het hebt over een stoploss of take profit punt, is dat dan op de future of op de Aex zelf?

    Vraag was dus ja. Buiten handelsuren geldt de future als referentiewaarde en tussen 9:00 en 17:30 de AEX zelf. Het verschil tussen een future en de onderliggende waarde (de AEX) wordt geleidelijk minder omdat de tijdswaarde eruit loopt.

    Het is overigens niet verplicht dat als u meedoet, tegen de speederprijs te kopen die ik vermeld heb. Er zal een klein verschil tussen zitten.

    Daarnaast: een stoploss zetten op een speeder is erg lastig, zeker voor die waar niet veel handel in is. Je kan natuurlijk proberen uit te rekenen wat de speeder koers wordt bij een gegeven onderliggende waarde, maar dat is erg lastig heb ik ervaren. Te veel componenten in de formule, ALS je die al hebt.

    Ik denk dat je dan met een alarm/trigger op de onderliggende waarde moet werken en als onderdeel hiervan een Market verkoop van die speeder zet? Zo doe ik het tenminste bij broker Lynx.

    Stoploss op een speeder zetten is niet zo handig. De handel daarin is vele malen geringer dan op de AEX. Dus je kunt je stoploss beter op de AEX zetten.

    Een voorbeeld: Short op AEX op 347,23. 1000 stuks
    AEX CB BEST Speeder Short
    349.014=DE000CZ2F4B0 . Prijs
    speeder: 0,23. Eerste KD: 341,50
    stoploss: 347,50

    Dus je zet dan je stoploss-order op 347,50. Overigens is mijn take profit een eerste doel. Ik kan besluiten om er langer in te blijven. Vandaar “Eerste KD”. Ik werk in stapjes. stoploss is wel definitief. Mijn focus is dus meer op risicobeheersing.

    Een speedercaluclator vind je hier: http://www7.warrants.commerzbank.com/Calculators/LeverageCertificateCalculatorIntro.aspx?c=95406

    Fred schreef:
    Denk dat je een vraag van iemand anders had?

    Heb overigens een mindere dag. Wel met je eerste trade meegedaan en die afgekapt met verlies. Maar niet je 2e want die vond ik wel te dicht tegen de ingebakken stoploss zitten. Had ik maar wel … 😕

    Maar, vraagvan mij: als ik het goed heb zijn de onderliggende waarde van speeders etc. de futures. Dus in dit geval de AEX Future Maart 2013. Correct?

    Zo ja, dan loopt die iets uit de pas met de feitelijke AEX stand. Als jij dus het hebt over een stoploss of take profit punt, is dat dan op de future of op de Aex zelf?

    Daarnaast: een stoploss zetten op een speeder is erg lastig, zeker voor die waar niet veel handel in is. Je kan natuurlijk proberen uit te rekenen wat de speeder koers wordt bij een gegeven onderliggende waarde, maar dat is erg lastig heb ik ervaren. Te veel componenten in de formule, ALS je die al hebt.

    Ik denk dat je dan met een alarm/trigger op de onderliggende waarde moet werken en als onderdeel hiervan een Market verkoop van die speeder zet? Zo doe ik het tenminste bij broker Lynx.

    #link naar dit bericht
    gpekaar
    gpekaar
    Bijdrager

    Hoi

    Ik heb gisteren de trades op het WHS cfd handelsplatform meegedaan en dat kwam getalsmatig goed overeen met Sat zn in en uitstap,was trouwens een leuke dag.

    Groet Gerard

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Short op AEX op 348,28. 500 stuks AEX CB BEST Speeder Short 354.9481=DE000CZ2F3U2 . Prijs speeder: 0,70. Eerste KD: 346 stoploss: 349

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    We zijn uitgestopt op 349,00. Positie sluiten.
    prijs speeder: 0,64.

    Satilmis schreef:
    Short op AEX op 348,28. 500 stuks AEX CB BEST Speeder Short 354.9481=DE000CZ2F3U2 . Prijs speeder: 0,70. Eerste KD: 346 stoploss: 349

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Short op AEX op 348,82. 1000 stuks AEX CB BEST Speeder Short 354.9481=DE000CZ2F3U2 . Prijs speeder: 0,65. Eerste KD: 346 stoploss: 349,50

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    We sluiten de short op de AEX op 347,20
    prijs speeder: 0,81

    Satilmis schreef:
    Short op AEX op 348,82. 1000 stuks AEX CB BEST Speeder Short 354.9481=DE000CZ2F3U2 . Prijs speeder: 0,65. Eerste KD: 346 stoploss: 349,50

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Verlies teruggepakt en nog een leuke winst erbij. Het lijkt of ik in de rebound beter ben 🙂

    http://1.bp.blogspot.com/_VgaEVQY0C24/TBMmyIY3HII/AAAAAAAAAeE/-_ju9xDnbbQ/s1600/0376108.jpg

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Even een tussenstand van de resultaten in maart tot nu toe. Netto (inclusief transactiekosten) is een winst geboekt van 152 euro oftewel een rendement van 1,52%.

    Resultaten zijn hier te bekijken: http://forum.dekritischebelegger.nl/abonnementen/crititrader/crititrader-resultaten/

    Zowaar geen slecht begin van de maand. Daarmee zetten wij de trend van februari voort. We gaan proberen minder te traden en onze risico te verkleinen.

    Uw resultaat kan natuurlijk meer of minder zijn, afhankelijk van welke acties u doet.

    Onze goud trade staat nog open: http://forum.dekritischebelegger.nl/forum/trading/gratis-proefabonnement-crititrader-maart-2013#post-10159

    Wat is uw mening tot nu toe? Doen we het goed of slecht? Wat zijn uw suggesties en opmerkingen.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    schuurbiers
    Bijdrager

    Satilmis schreef:
    Sorry, ik was bezig met de trade 🙂 Dus ik kon je vraag niet beantwoorden. In het algemeen geldt, zolang wij geen mailtje sturen dat wij uitgestapt zijn, de trade nog steeds loopt (behalve als stoploss geraakt is).

    #link naar dit bericht
    Avatar
    schuurbiers
    Bijdrager

    Hallo een vraag via lynx kun je niet mobiel traden op speeders gaat dit via andere weg wel ergens ben wel eens weg en kan dan niet meedoen

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Ik ken niet alle platformen uit mijn hoofd, maar wellicht helpt deze link je:

    http://www.lynx.nl/mobiel.php

    schuurbiers schreef:
    Hallo een vraag via lynx kun je niet mobiel traden op speeders gaat dit via andere weg wel ergens ben wel eens weg en kan dan niet meedoen

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Voor de nieuwkomers:

    Deze trade staat nog open:

    Long op goud op 1579. 50 stuks Gold CB BEST Speeder Long 1529.3398=DE000CZ2F2X8. Prijs speeder: 3,85. Eerste KD: 1600. Stop: 1550.

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Short op AEX op 348,14. 250 stuks AEX CB BEST Speeder Short 354.9481=DE000CZ2F3U2 . Prijs speeder: 0,71. Eerste KD: 344 stoploss: 351.

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    We sluiten de short op de AEX op 350,14
    prijs speeder: 0,50

    Satilmis schreef:
    Short op AEX op 348,14. 250 stuks AEX CB BEST Speeder Short 354.9481=DE000CZ2F3U2 . Prijs speeder: 0,71. Eerste KD: 344 stoploss: 351.

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Short op AEX op 350,19. 500 stuks AEX CB BEST Speeder Short 354.9481=DE000CZ2F3U2 . Prijs speeder: 0,50. Eerste KD: 348 stoploss: 351.

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    We sluiten de short op de AEX op 350,36
    prijs speeder: 0,48. We vertrouwen het niet.

    Satilmis schreef:
    Short op AEX op 350,19. 500 stuks AEX CB BEST Speeder Short 354.9481=DE000CZ2F3U2 . Prijs speeder: 0,50. Eerste KD: 348 stoploss: 351.

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Opnieuw short op AEX op 350,67. 250 stuks AEX CB BEST Speeder Short 354.9481=DE000CZ2F3U2 . Prijs speeder: 0,45. Eerste KD: 347,3 stoploss: 352,50

20 berichten aan het bekijken - 41 tot 60 (van in totaal 159)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN