skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums Trading Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums Trading Gratis proefabonnement Crititrader maart 2013

Dit onderwerp bevat 158 reacties, heeft 13 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Satilmis Satilmis 10 jaren, 8 maanden geleden.

20 berichten aan het bekijken - 61 tot 80 (van in totaal 159)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Short op AEX op 352,92. 1000 stuks AEX CB BEST Speeder Short 9121=DE000CZ2F3U2 . Prijs speeder: 0,24. Eerste KD: 348 stoploss: 353,3.

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    We sluiten de short op de AEX op 351,64
    prijs speeder: 0,36

    Satilmis schreef:
    Short op AEX op 352,92. 1000 stuks AEX CB BEST Speeder Short 9121=DE000CZ2F3U2 . Prijs speeder: 0,24. Eerste KD: 348 stoploss: 353,3.

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Verlies weer goedgemaakt. We gaan nu een keer voor de lange termijn beleggen. We hopen een aantal dagen er in te kunnen zitten. Koersdoel is 344 en stoploss is 353. We kopen voorzichtig in. Als het goed gaat kopen we bij.

    Short op AEX op 351,68. 250 stuks AEX CB BEST Speeder Short 9121=DE000CZ2F3U2 . Prijs speeder: 0,36. Eerste KD: 344 stoploss: 353

    #link naar dit bericht
    Avatar
    schuurbiers
    Bijdrager

    hallo alles voor her eerst meegespeeld maar niet altijd voor zelfde koers toch 82 euro verlies dus toch nog een verschil als jij zegt verlies terugverdiend af en toe wel bv na 5a 10 minuten gereageerd ad

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    schuurbiers, de eerdere trades waren slechts 250 stukken en 1 kleine van 500 stukken. Met de laatste afgesloten trade zaten we met 1.000 stukken in. Het gewicht daarvan was vele malen groter dan de verliestrades.
    Daarop hebben we 12 cent gepakt. De speeder liep overigens na mijn sluiting door tot 40 cent en bleef een hele tijd rond onze uitstap liggen.

    Merk op dat we hier een duidelijke strategie in hebben. Als we klein kopen kunnen de stoploss verder weg zetten maar als we “groot” instappen zetten we een krappe stoploss. Ik ben een voorstander van risicobeheersing. Die houdt ons ook op lange termijn op de been. Dus altijd een stoploss gebruiken en moneymanagement toepassen, niet te groot inkopen.

    Ook geldt: stoploss is definitief, hier gaan we niet in dralen.

    Hoe plaatst u een stoploss-oder bij een speeder?

    We hebben een uitleg gegeven op het forum.

    http://forum.dekritischebelegger.nl/forum/beginners/hoe-werkt-een-stop-loss-order-en-hoe-en-wanneer-gebruiken#post-3270

    Het is verstandig de stop van de AEX te nemen.

    Ik geef de instap en uitstap weer. Ik kan jouw in-en uitstap niet beïnvloeden. Ik gebruik wel steeds dezelfde speeder.

    schuurbiers schreef:
    hallo alles voor her eerst meegespeeld maar niet altijd voor zelfde koers toch 82 euro verlies dus toch nog een verschil als jij zegt verlies terugverdiend af en toe wel bv na 5a 10 minuten gereageerd ad

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Beste Beleggers,

    Week 1 is achter de rug. Even iets rechtzetten: schuurbiers heeft gelijk, vandaag hebben we een kleine verlies gemaakt: 36 euro (inclusief transactiekosten). Het kan niet anders, soms maak je verlies en soms winst. Het is wel zaak om het verlies zo gering mogelijk te houden. Hieronder ziet u de resultaten tot nu toe:

    U kunt zien dat onze verliezen gering zijn maar onze winsten relatief groot. Op weekbasis hebben we gewoon winst gepakt. Voor maart staan we ruim 100 euro in de plus. Daarmee zijn we op schema met onze resultaten.

    Hieronder ziet u de resultaten van Crititrader dit jaar:

    Uw eigen resultaat kan afwijken omdat u bepaalde acties niet meedoet of eerder of later uitstapt.

    De volgende posities staan open:

    We gaan voor de komende week proberen minder te traden speciaal voor degenen die een baan ernaast hebben. Daarom hebben we de AEX short positie opgezet. Deze positie is qua risico gering maar kan potentieel een leuke winst opleveren. De bedoeling is deze positie enkele dagen vast te houden.

    Opmerkingen

    Ik hoor graag als u vragen heeft en wat u mening is.

    Ik wens u een prettig weekeinde toe.

    Groeten,
    Satilmis

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Er is veel belangstelling voor het proefabonnement. Hierbij de open posities
    voor de nieuwkomers:

    open datum Positie ISIN-code aantal Koersdoel Stoploss Instap
    1-3-2013 Long Goud  Gold CB BEST Speeder Long 1529.3398 DE000CZ2F2X8 50 1600 1550 1579
    8-3-2013 Short AEX AEX CB BEST Speeder Short 354.9121 DE000CZ2F3U2 250 344 353 351,68

    Attachments:
    open_posities_CT_per_11_maart_2013.jpg

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Derfgnome
    Bijdrager

    De short AEX speeder komt gevaarlijk dicht bij z’n stoploss. Trend lijkt ook opwaarts gericht, dus een long speeder lijkt beter? Bijv. de Aex 348 met een stoploss op 350,21.

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    We gaan het zien. Ik verwacht een retracement. De positie is klein dus het risico valt mee. Ik ben van plan om minder te gaan traden. De positie in goud (long goud) doet het niet onaardig.

    Fred schreef:
    De short AEX speeder komt gevaarlijk dicht bij z’n stoploss. Trend lijkt ook opwaarts gericht, dus een long speeder lijkt beter? Bijv. de Aex 348 met een stoploss op 350,21.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Derfgnome
    Bijdrager

    Goud inderdaad vandaag ineens om 12:03 omhoog. Maar kan z'n kop stoten tegen de 38,2% fibo (21 – 25 feb) op 1595,2. Zie plaatje.

    Attachments:
    ORO.png

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Leuk he, was net dat ik het schreef en goud knalde omhoog. SPeeder staat nu op een leuke winst van 100 cent. Dit is een uitbraak uit de 1584-1588 range. De stoploss kan nu op 1577 gehouden worden. Mijn eerste koersdoel is 1600 maar ik verwacht er meer van.

    Dit is ook een voorbeeld waar je met geduld je positie op winst kan komen.

    Fred schreef:
    Goud inderdaad vandaag ineens om 12:03 omhoog. Maar kan z'n kop stoten tegen de 38,2% fibo (21 – 25 feb) op 1595,2. Zie plaatje.

    [attachment=10233,1386]

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Bijkopen 250 stuks AEX CB BEST Speeder Short 9121=DE000CZ2F3U2
    AEX 352,72. Speeder:0,26. stoploss: 353

    Satilmis schreef:
    Short op AEX op 351,68. 250 stuks AEX CB BEST Speeder Short 9121=DE000CZ2F3U2 . Prijs speeder: 0,36. Eerste KD: 344 stoploss: 353

    #link naar dit bericht
    Avatar
    vooruitgang
    Bijdrager

    Goud houden of uitstappen op 1600?

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Goud aanhouden met stop op 1577. Koersdoel nog steeds 1600. 1597 is een hobbel. Na 1600 kijken we verder, dus bij 1600 niet direct uitstappen.

    vooruitgang schreef:
    Goud houden of uitstappen op 1600?

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    We verlagen de stoploss naar 352,00.

    Satilmis schreef:
    Bijkopen 250 stuks AEX CB BEST Speeder Short 9121=DE000CZ2F3U2
    AEX 352,72. Speeder:0,26. stoploss: 353

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Ricky
    Bijdrager

    Is de positie nu gesloten ?

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Ja, stop is formeel geraakt. Prijs speeder: 0,36

    Ricky schreef:
    Is de positie nu gesloten ?

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Short op AEX op 350,94. 1000 stuks AEX CB BEST Speeder Short 9121=DE000CZ2F3U2 . Prijs speeder: 0,41. Eerste KD: 348 stoploss: 352,10

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    We sluiten de short op de AEX op 351,01
    prijs speeder: 0,41

    Satilmis schreef:
    Short op AEX op 350,94. 1000 stuks AEX CB BEST Speeder Short 9121=DE000CZ2F3U2 . Prijs speeder: 0,41. Eerste KD: 348 stoploss: 352,10

20 berichten aan het bekijken - 61 tot 80 (van in totaal 159)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN