skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums Tides Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums Tides Emotie (vertrouwen?) en Tides

Dit onderwerp bevat 172 reacties, heeft 7 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Cees de Vries Cees de Vries 14 jaren, 6 maanden geleden.

20 berichten aan het bekijken - 61 tot 80 (van in totaal 173)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    Avatar
    kwli
    Bijdrager

    De top is bijna gezet 😉
    Bron:http://www.tradersaffiliates.com


    Attachments:
    WEEKLY237.jpg
    WEEKLY338.gif

    #link naar dit bericht
    Avatar
    kwli
    Bijdrager

    We zitten nog steeds op koers voor onze koersdoel van 320 rond 14/15 septermber.
    Gisteren (9/9/9)is de aex op het hoogste punt (304,25)van de dag gesloten, wat een positief signaal is.
    Momenteel staat zowel de aex future en de s&p futures ruim een half procent in de plus.
    Veel zal afhangen van de cijfers die vanmiddag uit de us komen tot die tijd zullen we waarschijnlijk blijven hangen op zo’n half procentje winst (denk ik)

    #link naar dit bericht
    Avatar
    kwli
    Bijdrager

    Openings Gap gesloten, we kunnen weer omhoog.

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Was 307, de top?

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Nescio
    Bijdrager

    Ik durf er nog steeds geen antwoord op te geven.
    Het lijkt er wel steeds meer op dat de top gezet is.
    En zo ja, dan is dat wellicht direct voor langere tijd.

    kwli, waar staan die blauwe punten op de diagram voor?

    #link naar dit bericht
    Avatar
    KriBel
    Bijdrager

    De top?? De meningen zijn nogal verdeeld, zoals altijd. En dat is maar goed ook. Volgens mij hadden we voor de tides op 8/9 september een bodem staan. Dat is het niet geworden. Is dat kracht in de markt? Ik wacht nog maar even af. Dat betekent dat ik ondertussen dus alleen maar kijk. Dan doet Kwli het beter. Die handelt tenminste. Overigens heb ik mijn QID shorts op de NDX nog altijd. Het word nu wel tijd voor het eind van de stijging….;-)
    De candle van vandaag zou je een ‘hanging man’ kunnen noemen. We zullen zien of de markt dat ook zo ziet.

    @administrator:
    Ik zou graag meteen naar de laatste post gewezen worden als ik dit draadje bezoek.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    kwli
    Bijdrager

    Nee hoor…. de top is nog niet gezet, volgens mij.
    Ik hou nog steeds een top op/rond 14/15 september met een stand van 320….en daarna gaan we vol in de put opties.

    Wanneer denken jullie dan dat de top wordt geplaatst en bij welke stand?

    @kribel
    Voor de hanging man lijkt mij de kop een beetje te klein.
    Oh zie net dat we openen met 1,20 punten hoger dus je hanging man kan je vergeten.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    KriBel
    Bijdrager

    @kwli
    Ik ben toch van mening dat (ook) candles beter werken in de richting van de trend en niet als omkeersignaal. En het kopje was zeker klein, dus viel hij door de strop…;-)
    Ik ben al lang geleden afgestapt van het voorspellen van toppen of bodems. Hoewel ik merk bij het traden van de Eur/dollar dat ik nog steeds de (sterke!)neiging heb bij een verwachte bodem/top tegen de dan geldende trend in te gaan. Blijkbaar is de kick van het goed ‘gokken’ sterker dan mijn wil om me aan mijn eigen afspraken te houden. Enfin 14/15 september komt rap naderbij….Ik heb nog niet beslist of ik wat ga doen. Ik wacht de ontwikkeling van vandaag op de US in ieder geval af.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Nescio
    Bijdrager

    kwli,
    heb je enig idee wanneer de top van 2009 gemaakt gaat worden?
    Of zie je die, gezien de Bradley dates, op komende maandag/dinsdag?

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder
    @administrator:
    Ik zou graag meteen naar de laatste post gewezen worden als ik dit draadje bezoek.

    @kribel: nog niet perfect maar je kunt nu op de voorpagina direct naar de laaste pagina van dit onderwerp gaan.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    kwli
    Bijdrager

    @nescio
    Ik verwacht idd dat komende week de top van 2009 wordt gezet.
    Zoals nu het uit ziet zou het zo kunnen zijn dat we de voorspelde stand van 320 NET niet kunnen halen en dat we rond de 315 blijven steken. Maar dit wordt maandag wel duidelijk.

    Wat mijn calls 295 sept (ink 4,20) betreft deze ga ik uiterlijk dinsdag (15 sept) verkopen, waarom?
    Omdat de battery een low tide aangeeft van 10/11/12 sept en die van ijmuiden 14/15 en de overlapping op 14/15 sept plaats vindt, (the battery +2 dagen)

    @ Kribel,
    Misschien is het nu het moment voor een “far out of the money” putje okkke 😉

    Is het jullie trouwens ook opgevallen dat de slotstand van de Dow jones van afgelopen vrijdag (11/09/09) vrijwel exact is met die slotstand van de dag voor 9/11 (10/09/01).
    Slotstand 10/09/01 ==> 9605,51 Slotstand 11/09/09 ==> 9605,41
    Toeval ?!?!?

    #link naar dit bericht
    Avatar
    kwli
    Bijdrager

    Onderstaande plaatje spreek voor zich denk ik


    Attachments:
    SPX_Bear00.png
    SPX_Bear09.png

    #link naar dit bericht
    Avatar
    KriBel
    Bijdrager

    @kwli
    Een “far out of the money okke” …?? Tja er staat niet voor niets een vraagteken achter Vertrouwen in de titel van dit draadje. En er zijn vraagtekens te over: “Waarom zou de stijging niet voortduren tot eind september met de laagste stand low tides van die maand?” Waarom zou die stijging niet reiken tot de veelgenoemde 340 zone?”
    Aan de andere kant schreef ik dat ik alleen maar vertrouwen in de tides op kan bouwen door rond de draaipunten te handelen. Ik zal eens naar de premies voor okke gaan kijken……

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    @kribel: direct link naar laatste post is nu ook gemaakt. Laat maar horen wat je ervan vindt.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    KriBel
    Bijdrager

    @satilmis:
    Geweldig. Wat een snelle service. Bedankt!

    #link naar dit bericht
    Avatar
    KriBel
    Bijdrager

    @kwli
    Ingelegd 2 puts oktober 250 limiet Eur 0,45 en 2 puts oktober 260 limiet Eur 0,45.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    KriBel
    Bijdrager

    Geen van de twee hebben het gehaald. Ik wacht maar even wat er nu in de VS gebeurd.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    kwli
    Bijdrager

    Ik heb er genoeg van het wachten 🙁
    Het lijkt er steeds meer op dat we niet boven de 310 kan komen.
    Ik het net mijn 30 call sept 295 verkocht voor € 13,25 (ink € 4,20)
    en meteen 50 st put 290 okke op € 3,20 gepakt.

    Nu maar hopen dat we straks bar slechte cijfer krijgen over 1,5 uur.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    PanCea
    Bijdrager

    Het ziet er vooralsnog naar naar een kans dat de 310 gehaald gaat worden…
    Toch iets te vroeg verkocht?
    Maar toch.. winst is winst, en binnen is binnen!

    Zou het draaipunt toch 15 sept zijn.

    De tides zeggen wel dat we deze week nog moeten dalen.
    Nog vertrouwen daarin?

20 berichten aan het bekijken - 61 tot 80 (van in totaal 173)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN