skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums Tides Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums Tides Emotie (vertrouwen?) en Tides

Dit onderwerp bevat 172 reacties, heeft 7 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Cees de Vries Cees de Vries 14 jaren, 6 maanden geleden.

20 berichten aan het bekijken - 81 tot 100 (van in totaal 173)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    Avatar
    KriBel
    Bijdrager

    Ingelegd: 3 puts 250 oktober limiet EUR 0,40.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    kwli
    Bijdrager

    @kribel
    Zo te zien hebben jou putjes het vandaag wel gehaald of niet?

    @pancea
    Draaipunt is rond 14/15 september (ijmuiden)
    De Battery geeft een draai rond 10/11/12 september (+3/-3 dagen) en vandaag is dus dag 3,dus het MOET uiterlijk vandaag de top worden gevormd.

    Ik heb helaas (maar goed winst =winst) de call gisteren te snel verkocht (staat nu rond 17,30 verkocht op 13,25) en de put te snel gekocht.
    Ik heb nog maar eens een lading put (50 stuks) bij gekocht op 2,50 (Totaal nu 100 stuks op 2,85)

    Want de daling die komt !

    #link naar dit bericht
    Avatar
    KriBel
    Bijdrager

    @kwli
    Ja, ze hebben het gehaald. Maar nu al op bijna -33%.
    Wat heb jij een grenzeloos vertrouwen (waar ging dit draadje ook al weer over ;-)) in de aanstaande daling. Op het moment schiet de NQ omhoog als een speer. Zou het een spike-top worden. Ofwel wellicht een reversal day. Ik moet toegeven dat ik door alle verwachtingen die uitgesproken worden ondertussen niet meer weet wat te doen. Ik beraad me op iets anders, maar het is nog te prematuur om er iets over te vermelden. Misschien komt het wel helemaal niet van de grond. Enfin, a bit confused….Vanaf de 18e mogen we volgens de tides alweer een dal verwachten en dan weer een top op 25 september. Misschien schieten we wel in een keer door…na een klein dipje…
    En …kwli..goed gedaan hoor. En niet nadenken over dat wat je ‘gemist’ hebt. In dezelfde tijd heb ik alles gemist van die stijging. Je hebt wel ‘gutz'(!) en je zegt wat je doet. Dat vind ik tof!

    #link naar dit bericht
    Avatar
    kwli
    Bijdrager

    Jammer dat je put optie al binnen een dag al met 1/3 is gedaald.
    Maar goed mijn put 290 is ook ongeveer met het zelfde % gedaal tov gisteren. Maar een schale troost je heb nog 4,5 week tijd op de optie te verzilveren en we zitten nu in de maanden septermber/oktober 😉

    Mijn vertrouwen in de tides komt voor uit het feit dat ik ze vanaf begin dit jaar getest hebt en praktisch 98% van de tides cq draaipunten komen uit. En natuurlijk het feit mijn “tides porto”, wat ik begin juni met 1000 euro begon en nu uitgegroeid is tot zo’n 40.000 euro (gisteren.
    Het begon eigenlijk als een proefje..zeg maar…. daarom zet ik ook regelmatig hier mijn transactie neer om mensen te laten zien dat het mogelijk om van 1000 naar 40000 euro en dat in een tijd bestek van +/- 3.5 maand. Naast deze porto heb ik nog een prive porto deze blijft wel gesloten voor publiek 😉

    #link naar dit bericht
    Avatar
    kwli
    Bijdrager

    Grafiekje ff snel gemaakt commentaar komt later

    Attachments:
    test.GIF

    #link naar dit bericht
    Avatar
    KriBel
    Bijdrager

    @kwli
    Ik vraag me nu alleen af hoe het met het dal van 18/21 september zit? Wordt dat een ‘expiratie crashje’?
    Ik overweeg om nog wat otm putjes erbij te kopen, maar …..twijfel….

    Inmiddels is de NDX alweer op een nieuwe top gesloten…op de dag waarop het nog ‘net mag’. Een reversal is het echter niet geworden.

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Wat vinden jullie van de huidige layout?

    #link naar dit bericht
    Avatar
    KriBel
    Bijdrager

    @kwli
    Voor morgen nog een put oktober 285 ingelegd voor 1,00.

    @satilmis
    Ik kan er mee leven. Ik ben nogal gecharmeerd van http://www.forexfactory.com/. Misschien kun je daar ideetjes op doen.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    KriBel
    Bijdrager

    Hm, vergeten mijn eerder ingelegde limiet van 1,55 aan te passen naar 1,00. Nu heb ik hem dus te pakken en alweer 0,30 premie minder. Maar…wellicht ben ik straks blij dat ik hem heb…..

    #link naar dit bericht
    Avatar
    KriBel
    Bijdrager

    Verschillende analyses en dus heel verschillende meningen houden de markt gelukkig in stand. Zo blijven er kopers en verkopers. Dat is toch mooi. Nu nog aan de goed kant proberen te zitten. Maar hoe doe je dat?

    Wat betreft de tides stap ik maar eens over op ‘maandgrafieken’. Volgens de tides goeroe Taylor in Paradigm is het jaar en maand ritme (bijna) 100% goed. Nou dat zou toch al mooi zijn, elke maand een goede trade!

    Hoewel ik me nog steeds afvraag hoe het nou met de jaarlijkse Lows zit. In 2001, 2006 en 2010 heeft hij Lows staan. En de low van dit jaar in maart dan? Was dat geen ‘major Low’? Zo te zien in de grafieken wel. Toch?
    In 2009 heeft hij, evenals in 2004 en 2000, een high staan. Hm in 2009 een High en een Low wellicht. Toch een beetje verwarrend. In 2010 staat weer een Low. Wellicht dat Elmer hier wat over wil zeggen.
    Ook heb ik me wel eens afgevraagd of de tides niet te koppelen zijn aan een Elliottelling. Wellicht dat Cees en Elmer daar samen eens een artikeltje aan willen wijden. Zou de laatste beweging die Cees beschrijft samenvallen met een tidestop op 28 september???
    Als die beweging naar 340 gaat dan kan ik het waarschijnlijk wel schudden met mijn putjes!

    #link naar dit bericht
    Avatar
    KriBel
    Bijdrager

    Hier dan mijn tides en met tot 3-12:
    Top: 27-9 waarde 0,465 (major top)
    Bodem: 6-10 waarde 1,675
    Top: 12 – 10 waarde 0,260
    Bodem: 18 – 10 1,808 (major bottom)
    Top: 26 – 10 waarde 0,476 (major top)
    Bodem: 04 -11 waarde 1,723 (major bottom)
    Top: 10 – 11 waarde 0,208
    Bodem: 15-11 waarde 1,709
    Top: 24-11 waarde 0,421 (major top)
    Bodem: 3-12 waarde 1,732
    Waardes van The Battery.
    Welke bodems en toppen zal ik nu handelen? Laten we dat nog afhangen van andere signalen in de grafieken?
    Kan tegen dit patroon van toppen en bodems een Elliot telling gelegd worden?

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Nescio
    Bijdrager

    De afgelopen stond er een daling op het programma.
    Deze is niet gekomen, al kan het wellicht vandaag nog gebeuren …
    De afgelopen week zou ook zo’n omdraaiing kunnen hebben plaatsgehad.
    Overigens heeft Taylor afgelopen zaterdag een nieuwe voorspelling
    gepubliceerd. Meestal doet hij dat direct na afloop van een week-cyclus.
    Conclusie: het kan wel eens gaan dalen deze week.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    kwli
    Bijdrager

    Vandaag nog een lading (50 stuks) put 290 okke bij gekocht op 1,45, nu totaal in porto 150 stuks a 2,38.
    De beurs moet toch een keer dalen in de komende 4 weken {:-)

    #link naar dit bericht
    Avatar
    PanCea
    Bijdrager

    @ Kwli:

    Iets wat ik steeds probeer te begrijpen van je..
    Jij handelt op basis van de tides…
    Leuke winst verzilverd afgelopen week, harstikke goed!

    Maar dan komt het:
    Obv de tides, zou je een stijging mogen verwachten tot rond 28/29 sept.
    Mag ik vragen, wat dan jouw beweegreden is, om nu weer een extra lading puts oktober in te slaan, terwijl het wellicht ook nog wel goedkoper kan, ergens in deze week?
    Ik bedoel, het is pas dinsdag..

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Wat wellicht interessant is als jullie een portefeuille op basis van Tides kunnen maken. Je kunt behalve plaatjes namelijk ook een xls bestand uploaden.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    KriBel
    Bijdrager

    @satilmis
    Leuke uitdaging om een portefeuille te maken. Echter zou ik de forum schrijvers willen uitdagen om een proefportefeuille te maken. Elmer bijvoorbeeld voor de tides, Cees voor Elliott en/of Gann.
    Voorlopig ben ik nog bezig met het opbouwen van vertrouwen. En omdat dat met een “test” niet lukt doe ik dat op de manier zoals ik beschreven heb. Op het moment is het vertrouwen nog niet erg groot qua timing van toppen en bodems, maar wellicht zie ik dat verkeerd. Ik ben er nog (lang) niet aan toe en denk dat ik samen met kwli de enige ben die hier vermeld wat hij daadwerkelijk doet. Om in Cees zijn woorden te spreken: “Wij leggen hier ons hoofd op een hakblok”. Dat van mij is er bijna af (qua geld dan). Kwli kan nog wel even verder ;-). Maar hij baseert zijn handelen denk ik niet alleen op de tides. Wellicht wil jij, Satilmis(en/of Elmer), wel het voortouw nemen in een discussie welke trades te doen op basis van de tides.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    KriBel
    Bijdrager

    Goed. Ik heb nog eens naar de tides vanaf juli gekeken en wat de beurs op/na de draaipunten gedaan heeft. Inmiddels zijn we bekend met het inversie-probleem. De ‘Shepards’, dat klinkt wel wat als ‘zeperds’ ;-), schrijven dat ze dat opgelost hebben. Die oplossing hebben ze echter niet beschreven zover ik weet. Wat ik wel heb kunnen vaststellen is dat de beurs na de draaipunten een significante beweging maakt. Nu zou 29-9 (+ of – een paar dagen..;-)) een top zijn. Dat lijkt een bodem te worden ofwel er is sprake van een inversie. Vanaf dat draaipunt verwacht ik dus een beweging naar boven. De vraag is of die beweging duurt tot 6/7 oktober waar het volgende draaipunt staat. Om de inversie op te heffen zou na een tussentijdse beweging naar boven de daling hervat kunnen worden waardoor 6/7 oktober toch een bodem wordt waarmee de inversie dus weer teniet gedaan is. In het andere geval wordt 6/7 oktober een top en hebben we dus weer een inversie (en behoud Cees wellicht zijn hoofd). Op basis van het slot in de VS verwacht ik morgen in A’dam nog lagere koersen. Morgenavond zou in de VS het herstel (voortgaande stijging?) kunnen plaats vinden, na eerst een laagste punt te zetten. Ik ga hier als volgt op handelen:
    – Ik leg een sluitingsorder in voor mijn put oktober 285 met een limiet van 1,80.
    – Ik leg een openingsorder in voor een call oktober 325 met een limiet van 0,75.
    Mocht na de draaidatum van 28/29 september de beurs stijgen dan overweeg ik de call te sluiten bij een AEX > 315. Als dit plannetje werkt dan maak ik in ieder geval de investering in mijn f.o.t.m puts okt. 250 goed. Hiermee denk ik puur op basis van de tides te handelen.
    Het probleem van de inversie zouden we wellicht kunnen ‘afvangen’ door na een beweging van x punten die niet meer voldoet aan de verwachte richting je eventuele positie volledig om te draaien. Misschien wil er iemand over meedenken hoe we dat zouden kunnen doen. Ik zou het wel aardig vinden als we een echte discussie en daaruit volgend een handelsplan zouden krijgen op basis van de tides. Interesse??

    #link naar dit bericht
    Avatar
    PanCea
    Bijdrager

    Taylor schrijft in z’n forecast van deze week dat we een daling mogen verwachten tot 1 okt.
    Elmer schrijft in zijn 2-wekelijkse analyse dat het idd de vraag is wanneer de inversie is geëindigd.

    Als deze op 25/28 sept geëindigd zou zijn, mogen we verwachten dat de tides samenlopen met de beurzen, wat zou betekenen dat we nog verder dalen.

    Mocht de inversie 25/28 nog niet geëindigd zijn, maar gaat ‘ie door tot 2/5 okt, dan zouden we een opvering mogen verwachten.
    Ws tot het volgende draaipunt van 29 sept, waarna we weer een daling mogen verwachten tot het volgende draaipunt. En dan zouden de beurzen weer parallel lopen met de tides.
    Dus tot/na 29 sept zou ons duidelijkheid verschaffen.

    Ik heb – puur om uit te vogelen wanneer de inversie eindigt – afgelopen vrijdag de AX1 put 300 gekocht.
    5 stuks. Niet veel, maar wil gewoon testen of de inversie daadwerkelijk eindigt op 25/28 sept.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    kwli
    Bijdrager

    @ PanCea,

    Ik heb inderdaad de extra put opties afgelopen dinsdag bij gekocht omdat ik de rest van de week (woensdag, donderdag en vrijdag) op cursus was en niet achter een computer zat dus vandaar mijn actie.
    Overigens had ik de top op 26/27 sept (ijmuiden) en 29 sept (the battery) zoals nu eruit ziet is de top afgelopen donderdag gezet voor beide indexen.

    @kribel,

    Ik zou de put 285 okke nu echt niet verkopen hoor, we zitten sinds donderdag in een daling, alle indicatoren (macd, rsi, stoch) zijn gedraaid.
    De top van 26/27 sept is naar mijn mening gezet op afgelopen donderdag en we kunnen nu dan richting een bodem rond 285/280 ?!?!? rond 6/7 oktober

20 berichten aan het bekijken - 81 tot 100 (van in totaal 173)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN