skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums Tides Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums Tides Emotie (vertrouwen?) en Tides

Dit onderwerp bevat 172 reacties, heeft 7 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Cees de Vries Cees de Vries 14 jaren, 6 maanden geleden.

13 berichten aan het bekijken - 161 tot 173 (van in totaal 173)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    Avatar
    KriBel
    Bijdrager

    @nescio
    Is er nog een bijstelling geweest van de verwachte beweging in de Eur/dollar ( http://forum.dekritischebelegger.nl/forum/topic/emotie-vertrouwen-en-tides/page/6#post-496 )?
    De daling vanaf 11 oktober is er nog niet echt gekomen.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    PanCea
    Bijdrager

    @ KriBel:

    (Sorry, even voor Nescio antwoorden, niet netjes, ik weet).

    Er is geen bijgewerkte update geplaatst voor wat betreft de Euro/Dollar, noch voor de verwachting van de beurs.

    Het ziet er (vooralsnog) naar uit, dat de verwachte daling ook niet gaat plaatsvinden.

    Balen voor Kwli met z’n enorme puts.
    Mag hopen dat hij gefaseerd verkocht heeft..

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Nescio
    Bijdrager

    Ik weet niet wat de laatste voorspelling is,
    ik nam gewoon de gegevens over die je
    zonder abonnement kan inzien.
    Een daling dan de euro/dollar tot onder 1.48
    (stand 10-10) uiterlijk morgen leidt trouwens
    nog tot een juiste voorspelling.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    PanCea
    Bijdrager

    Hij gaf voor zijn voorspelling van deze week dat de SPX zou dalen tot 17 okt (tot onder de 1000 pnt grens).
    Zou knap zijn als dat binnen nu en morgen nog gerealiseerd gaat worden.. 😉

    Wishful thinking..

    #link naar dit bericht
    Cees de Vries
    Cees de Vries
    Bijdrager

    Toch frappant hoe de aex en estoxx 50 bij de evenwichtsnivo’s van Gann liggen vandaag op slot.
    Wat een zenuwentoestand toch. Er wordt maar geen kleur bekend.

    Let wel; Deze nivo’s zijn evenwicht, als de VS + bijv. 2% sluit vandaag, gappen we over die nivo’s heen en kunnen we vrolijk verder omhoog he. Qua timing duurt het eigenlijk wat te lang naar mijn zin. Morgen expiraties, zouden ze het tot die tijd willen rekken? Zal niet de eerste keer zijn dat NA expiraties een trenddraai volgt.
    We gaan het zien. Houd het hoofd koel.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    KriBel
    Bijdrager

    @cees
    Cees, een paar vragen:
    1. Is de VS niet aanbeland op ‘evenwichtnivo’s?
    2. Als we over de nivo’s kunnen gappen, wat zeggen die nivo’s dan?
    3. Als je analyseert op basis van Gann, moet je dan rekening houden met “ze die het willen rekken” (ik neem aan dat Gann niet met “ze” rekening hield?

    Dank voor je antwoorden.

    #link naar dit bericht
    Cees de Vries
    Cees de Vries
    Bijdrager

    @ Kribel,

    1) Ja
    2) dat natuurlijk evenwicht qua topvorming qua prijs en tijd ter discussie staat.
    3) Nee, belangrijk is nu te kijken naar ‘internals’ als volumes.

    Voorbeeld ASML: Vroegcyclisch..geeft economische pos/neg. richting aan. Mooie cijfers deze week en qua patroon..bearish engulfing…dus negatief.

    blijf dus bij idee van topvorming, maar is eigenlijk wat te laat..en dat kan duiden op een milde reactie neerwaarts, immers, qua tijd hadden we al moeten dalen, dus de markt is relatief sterk.

    Voor mij dus geen bakken puts otm, maar hoge delta-instrumenten.

    Kortom: Markt houdt je zolang mogelijk in onzekerheid, internals verslechteren, dat is duidelijk dus topvorming zal het wel worden, maar niet ideaal in TIJD. Vandaag of maandag zal het wel duidelijker worden denk ik.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    KriBel
    Bijdrager

    Voor zover ik begrepen had zou rond dit weekend een bodem gevormd worden volgens de tides. Dat lijkt er opnieuw niet echt op. Of het moet dat dipje van afgelopen vrijdag geweest zijn. Het vertrouwen wordt alsmaar minder ……en de emoties heftiger….

    #link naar dit bericht
    Avatar
    KriBel
    Bijdrager

    Hallo….waar is iedereen?

    Was er (weer) sprake van een inversie en was 19 oktober een top i.t.t. een bodem?
    Zo ja, dan moeten we nu weer gaan dalen tot ongeveer 26 oktober….
    Wat is jullie idee: hebben we werkelijk iets aan de tides met deze laatste ervaringen of zeggen we het maar vaarwel?

    Ik had geloof ik nog niet gemeld dat ik al voor de expiratie nog een put december 240 gekocht had.
    Tja die van oktober zijn dus waardeloos afgelopen. De schrijvers hadden gelijk…zoals zo vaak. O ja, ik verwacht overigens niet dat we naar de 240 gaan, maar wel dat we wellicht een daling gaan krijgen die me een paar duppies kan opleveren.

    #link naar dit bericht
    Cees de Vries
    Cees de Vries
    Bijdrager

    A Kribel en Tom:
    Er valt weinig te melden Kribel. Het blijft aanrommelen, doelen zijn gehaald qua prijs en qua tijd duurt en duurt het maar. Er is simpelweg geen bevestiging voor dalen gekomen. Zoals je ziet blijven de AEX en Estoxx 50 keurig rond de evenwichtsnivo’s plakken. Het ‘nieuws’ is blijkbaar niet goed en niet slecht genoeg om keuzes te maken. Op de achtergrond lijken de beren sterker te zijn maar dat zijn secundaire overwegingen. Er moet gewoon een FEIT (trendbreuk) komen om weer tot actie over te gaan. Tot die tijd lekker wat anders gaan doen.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    KriBel
    Bijdrager

    De NDX (en dollar) gaan weer als een rollercoaster te keer. Moet ik nou lekker iets anders gaan doen? Of zitten we toch op een keerpunt??

    #link naar dit bericht
    Cees de Vries
    Cees de Vries
    Bijdrager

    Kribel, de beurs is maar een beurs. Het huiswerk is gemaakt, nu wachten op BEVESTIGING ofwel trendbreuk, dan pas hebben we FEITEN.

13 berichten aan het bekijken - 161 tot 173 (van in totaal 173)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN