skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums Tides Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums Tides Emotie (vertrouwen?) en Tides

Dit onderwerp bevat 172 reacties, heeft 7 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Cees de Vries Cees de Vries 14 jaren, 6 maanden geleden.

20 berichten aan het bekijken - 141 tot 160 (van in totaal 173)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    Cees de Vries
    Cees de Vries
    Bijdrager

    Kribel, ik schrik hier toch wel van.
    Hoe kan je nou zo naief zijn?

    Nogmaals: Er is geen enkele methode die haarfijn voorspelt wat er gaat gebeuren, simpelweg omdat we daar te dom voor zijn. Zo, dat is eruit. We kunnen wel wat anders en dat is trachten m.b.v. methoden een scenario te schetsen. En je begrijp al wel , dat naarmate de tijdsduur van studie korter wordt, de foutkans evenredig toeneemt.
    Man , we weten niet eens of we morgen wel wakker worden. En jij dacht lekker naar het werk te gaan.

    Wat ik dus wekelijks doe is ontzettend lastig, want op het moment van schrijven kunnen patronen verlengen of cycli invers raken etc. Eigenlijk is het onzinnig, maar ja, mensen als Kribel willen weten wat er gaat gebeuren en TA-ers zijn zo dom op hun wens in te gaan.

    Daarmee zeg ik niet dat TA niks is, integendeel zelfs, maar hoeveel methoden er ook zijn, als analist moet je altijd nog de verbanden juist maken en uit die brij van info het meest waarschijnlijk scenario kiezen.

    En dat is erg lastig, bijna onmogelijk.

    Ondertussen ben ik nog steeds in de race om morgen mijn koersdoelen te halen. Ben erg benieuwd en denk dat, als het lukt, dit rond 1600 uur gebeurt. Keep fingers crossed.

    Stel dat het uitkomt, ben ik dan je nieuwe goeroe? Nee toch zeker? Ik heb mijn huiswerk gewoon goed gemaakt dan en zonder geluk vaart niemand wel.

    ciao, Cees

    #link naar dit bericht
    Avatar
    KriBel
    Bijdrager

    Naïef?? Hm, ik dacht dat uit de tekst wel op te maken viel dat ik het geschetste als grap bedoelde.
    En nee, ik heb geen goeroe nodig die gaat roepen wanneer hij denkt dat er iets staat te gebeuren. Ik ben degene die moet handelen en daar ik hem niet op afrekenen. Zoals ik al schreef: ‘ik zet me er wel overheen’.

    En is om 16:00 gebeurd wat je ervan verwachtte?

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Nescio
    Bijdrager

    Taylor heeft weer een voorspelling afgegeven.
    Welke? Geen idee, maar het laatste plaatje gaf een stijging t/m 10/10.
    Een daling vanaf nu lijkt dus voor de hand te liggen, als voorspelling zijnde.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Nescio
    Bijdrager

    Overigens zie ik nu de voorspelling van 4-10
    van de euro-dollar op zijn site staan:

    Attachments:
    euro-dollar.jpg

    #link naar dit bericht
    Avatar
    KriBel
    Bijdrager

    @nescio
    Dat is interessant. Al eerder schreef ik dat de beurs wel dollarhandel lijkt. Dit past dan op zich wel mooi in het plaatje dat voor de beurzen nu ook een top zou gelden en er een daling zou volgen deze week.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Nescio
    Bijdrager

    De aex is aanbeland tussen de 320 en 325.
    Gezien de snelheid van de stijging lijkt het
    alsof we vandaag een (=de) top zetten.
    Ok Cees, dit is geen voorspelling, maar een scenario.

    #link naar dit bericht
    Cees de Vries
    Cees de Vries
    Bijdrager

    Idd Nescio, Orders liggen in, nu nog uitvoeren 🙂

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Nescio
    Bijdrager

    Cees, gezien je reactie bij een ander onderwerp: inmiddels ingestapt?
    Ik wel, short dus.

    #link naar dit bericht
    Cees de Vries
    Cees de Vries
    Bijdrager

    Nescio, ja ik ook in de sprinter, future nog niet 🙂

    #link naar dit bericht
    Avatar
    KriBel
    Bijdrager

    @nescio
    Welk ‘instrument’ gebruik jij voor je shortpositie?

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Nescio
    Bijdrager

    Een turbo en een paar opties 308 oktober
    (vandaag gekocht, meen eens: een gok).

    #link naar dit bericht
    Avatar
    KriBel
    Bijdrager

    @nescio
    Wellicht valt je ‘gok’ goed uit. Op het moment is de NDX lager dan de openingskoers na een plus van 14 punten nu -6. Dat zou naar een key-reversal kunnen leiden. Maar we zitten nog anderhalf uur van het slot af.De dollar lijkt de 1,48 niet meer te kunnen overbruggen.
    Mijn o.t.m. putjes zullen echter niet veel meer in waarde toenemen. Ik heb vanmiddag (het lef gehad) nog een put november 280 toe te voegen. Misschien dat die nog wat gaat opleveren (deze week?).

    Ja, ja nu toch weer een herstel van 10 punten richting de opening……

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Nescio
    Bijdrager

    De eerste stap lijkt gezet, maar in deze markt met koopgekke beleggers
    weet je nooit hoe snel het weer keert.
    Past de daling op dit moment nog in je scenario Cees?

    #link naar dit bericht
    Cees de Vries
    Cees de Vries
    Bijdrager

    Nescio, laat ik beginnen te melden dat ik niet altijd tijd heb hier te updaten. Mijn verantwoording ligt in 1e instantie bij mijn werk. Ik deed dat recent gelet op de importantie die ik hecht aan de marktstatus, maar maak hier geen gewoonte van. De schoorsteen moet ook nog roken natuurlijk en alleen van tradingwinst wil ik niet leven.
    Topvorming is altijd een heikel proces en ik blijf van mening dat dat nu gaande is. De AEX wist 322 te halen vandaag,wat mocht en eigenlijk prachtig in de prik is. De Estoxx 50 had geen nieuwe high, een non-conformatie dus. Echt duidelijk a.d.h.v. patronen is het nog niet, maar goed.
    We zitten short, dat is wat telt nu en we weten de stops, dus laat de markt maar haar werk doen. Succes

    #link naar dit bericht
    Cees de Vries
    Cees de Vries
    Bijdrager

    Zal es proberen een chart te uploaden. Aan jullie de eer aan tegeven watje morgen ‘mag verwachten’. En waarom?

    Attachments:
    AEXdagbasis.png

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Nescio
    Bijdrager

    Ik zie een aantal gaps, die weliswaar niet gevuld moeten worden, maar vaak gebeurt dat wel.
    Hoe groot is dan die daling? Eerste fibonacci-nivo ligt rond de 315, dat zie ik als eerste bodem.
    Cees, ik zal je advies ter harte nemen en me niet elke minuut druk maken over de richting.

    #link naar dit bericht
    Cees de Vries
    Cees de Vries
    Bijdrager

    Nou Nescio, ik bedoel wat anders eigenlijk. We zagen gisteren een gap op tijd in het doelgebied, dat is 1. Vandaag zien we een zwarte body, lees relatief zwak slot t.o.v. de opening. Dit ‘lijkt’ een omkeerpatroon te gaan worden, daar dit verdacht veel op een dojistar lijkt. Niet perfect, maar een gap down morgen bij opening zou een volgend argument zijn dat de draai is ingezet. De stijgende trendlijn zou dan ook worden gebroken. De indicator is nog neutraal, terwijl het zwarte VG daalt, wat zwak is. Echter zolang de trend niet neerwaarts draait heeft dat geen toegevoegde waarde.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    KriBel
    Bijdrager

    Tja, wat je niet verwacht/geloofd/voor mogelijk houd gebeurd toch. Gaan nu de laatste ‘beren’ overstag en komt ie dan…..???

    #link naar dit bericht
    Cees de Vries
    Cees de Vries
    Bijdrager

    Kribel, onderstaand een plaatje. De Estoxx 50 op 5 minutenbasis. Een vreemde dag met een gap up waarbij in ieder geval alle doelen behaald zijn die ik nog open had staan. 325 AEX en 2936 tot 2945 Estoxx 50.
    Morgen een gap down en we hebben een mooie reversal. Ben benieuwd hoe het afloopt in VS straks. Een tegenvallend slot geeft ons de gap morgen die helpt de reversal te effectueren.

    Attachments:
    stoxx_50_5_minuten.png

20 berichten aan het bekijken - 141 tot 160 (van in totaal 173)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN