skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums Tides Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums Tides Emotie (vertrouwen?) en Tides

Dit onderwerp bevat 172 reacties, heeft 7 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Cees de Vries Cees de Vries 14 jaren, 6 maanden geleden.

20 berichten aan het bekijken - 121 tot 140 (van in totaal 173)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    Avatar
    KriBel
    Bijdrager

    De stoploss voor de put oktober had ik zondagavond weer ingetrokken. Ik wacht dus toch nog maar af tot 6/7 oktober. Als dat een dal wordt is zou de inversie weer afgelopen moeten zijn. Maar wellicht is de bodem al weer gezet (ja, ja + of – 2 dagen…). De Eur/Dollar lijkt 2 oktober een (voorlopige) bodem gezet te hebben. Het blijft toch lastig. Het wordt wel kort dag voor de oktober putjes. Misschien moet ik er toch anders mee om gaan.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    kwli
    Bijdrager

    Is de bodem nu gezet? en ga de stijging nu weer verder?
    Of is dit puur gap closing van afgelopen donderdag op vrijdag ? en gaan we vanaf morgen weer dalen?
    We zullen zien maar ik hou voorlopig nog mijn put 290 okke

    #link naar dit bericht
    Avatar
    KriBel
    Bijdrager

    @kwli

    Uit een Elliott analyse het volgende:

    Als prijzen stijgen wordt de neerwaartse beweging bevestigd als een drie-golf. Voor de NDX geldt een max van 1705 (nu net gehaald), daarboven wordt de sky de limiet want dan is de opgaande beweging nog lang niet afgelopen. Als de NDX zakt onder 1650 betekent dit dat de top is gezet.

    Voor wat het waard is.

    Kijk je nog bij Wieb? Hij heeft nu vanaf maart een impuls waar golf vijf nog van moet komen!

    Nu denk ik: had ik de stop voor mijn put maar gehandhaafd….:(

    #link naar dit bericht
    Avatar
    PanCea
    Bijdrager

    Mm..

    Vermoed dat er nu toch sprake is van een top ipv een bodem.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Nescio
    Bijdrager

    PanCea: Maakt Taylor geen melding van fase-inversion?
    Daar lijkt het de laatste tijd toch wel op.
    kwli: Volgens Elmer Hogervorst is een top stijl en niet rond.
    Kunnen we niet nog één sterke stijging verwachten, waardoor zelfs
    de meest verstokte bear gaat denken dat die daling er nooit zal komen.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    PanCea
    Bijdrager

    Nee..

    Dat doet ‘ie niet.
    Ook niet tegengekomen de afgelopen 2/3 weken.

    Dat vind ik echt een gebrek aan zijn analyses.
    Elmer dat doet gelukkig wel.

    En volgens mij lopen de tides weer evenredig met de beurzen.

    Alleen, in m’n post eerder, was ik zelf degene die scheel keek naar m’n Excelsheetje, toen ik zei dat ik een bodem verwachtte.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    KriBel
    Bijdrager

    @pancea
    Ik neem aan dat je een top op 6/7 oktober bedoeld? Dat zou betekenen dat je verwacht dat het hierna weer naar beneden gaat en dat de inversie gehandhaafd blijft?

    “En volgens mij lopen de tides weer evenredig met de beurzen.”: dan moet 6/7 oktober toch een bodem zijn???

    De Eur/Dollar lijkt op dit moment moeite te hebben om de 1,4760 te doorbreken en dus geen hogere top te vormen. Wellicht uit dat verloop vanavond nog meer af te leiden valt.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    PanCea
    Bijdrager

    Ja,

    top op 6/7 okt.
    Verwacht eigenlijk dat we vanaf donderdag en vrijdag wel weer gaan zakken.
    Maar zeker weten doe ik ’t ff niet meer.

    Eerder was ik overtuigd dat de inversie 25/28 sept al geëindigd was, want de tides liepen toen al weer evenredig met de beurzen.

    Alleen de afgelopen 2 dagen iig niet.
    Weet niet wat ik daarvan moet denken.

    Attachments:
    Solunar.docx

    #link naar dit bericht
    Avatar
    PanCea
    Bijdrager

    Mm..

    Sorry, ff nieuwe upload poging.

    Groene ruitje van 5/6 okt zit boven rode ruitje van 11 okt.
    Longposites worden niet ingenomen, tenzij met strakke stoploss.

    Vermoed daarom ook dat we nog gaan dalen.
    En waarschijnlijk meer gaan dalen dan we gestegen zijn.

    Attachments:
    Solunar.JPG

    #link naar dit bericht
    Avatar
    KriBel
    Bijdrager

    @pancea
    Tja, ik ken dat plaatje, maar de DOW staat inmiddels op 9700. Dat is al ver boven het groene ruitje van 5/6 oktober. Als 2 oktober toch de bodem is geweest, dan zouden we nu wel eens met de stijging richting 11/12 oktober bezig kunnen zijn. Als…

    #link naar dit bericht
    Avatar
    PanCea
    Bijdrager

    Ik denk idd dat de bodem al geweest is op 2 okt.
    De tides geven een top aan op 11 okt.

    Van een phase inversion zou dan ook geen sprake zijn.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    KriBel
    Bijdrager

    Matrix Asset Management schrijft:
    “Voor het harde oordeel echter moeten we een eerste daling afwachten. Minimaal een procent of drie vanaf de top, gevolgd door een klein herstel en nieuwe dalingen. Dat zijn de triggers waarop de beweging kan starten. En tot die tijd wachten we geduldig af.

    Op korte termijn echter is een nieuwe top het meest waarschijnlijk tot richting 315-325 om pas in die zone weer in aanmerking te komen voor een correctie.”

    Zou die top dan rond 11 oktober komen?

    #link naar dit bericht
    Cees de Vries
    Cees de Vries
    Bijdrager

    Kribel, wel grappig dat ze ook mijn doelgebied aanhouden (322,325). Het is best spannend hier met vrijdag leuke macrodata uit VS. Ik ben alert op een mogelijk zeer kortstondige spike omhoog na bijv,. consumentenvertrouwen. Vergeet niet, dit kan zeer snel gaan nog voordat je met de ogen kan knipperen kan het doel behaald zijn en meteen weer omlaag duiken. Ik zal dus met limietorders werken naarmate we dichterbij komen, want orders inleggen tijdens de spike lukt nooit. We gaan het zien.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    KriBel
    Bijdrager

    @cees
    Zou je willen aangeven met welk instrument je dan handelt? Turbo’s of put opties december of futures?

    #link naar dit bericht
    Cees de Vries
    Cees de Vries
    Bijdrager

    Naarmate zekerheid toeneemt, wijzig ik van tactiek. Ik start met futures,liquide en makkelijk stop plaatsen. Vervolgens, als na golf 1 omlaag herstel geweest is, stap ik over op turbo-achtig spul. En als ik heel zeker ben van een te starten golf 3, opties. Dit is dus een dynamisch proces en van tevoren nooit met zekerheid omgeven. eerst maar es kijken of we de doelen op tijd halen, anders kan het feestje nog wel langer duren.

    Er zijn ook fondsen die fors stijgen hoor, een vriend van me heeft op basis van mijn variabelen in 1 dag een profit geboekt van 140% vandaag, amazing.

    Onthoud goed: Er is geen stockmarket, maar ‘a market of stocks’. Snap je em? 🙂

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Nescio
    Bijdrager

    Cees, gezien de futures is het 1e deel van je voorspelling bijna bewaarheid geworden.
    De AEX zit al dicht tegen zijn/haar oude top, de S&P moet nog iets meer overbruggen.
    Bedoel je met ‘doelen op tijd halen’ dat deze toppen wel deze week gemaakt moeten worden,
    omdat anders de stijging langer door kan gaan?
    Als je de voorspelling van Taylor er naast legt (bodem 1/10, top 10/10 = zaterdag),
    dan komt die overeen met jou scenario (top uiterlijk 9/10).

    #link naar dit bericht
    Cees de Vries
    Cees de Vries
    Bijdrager

    Nescio, ik kijk liever naar eurostoxx 50, is betere en betrouwbaarder graadmeter en vooral meer liquide. Daar handel ik dan ook het meest op.
    mijn ‘voorspelling’ is niks meer dan een scenario hoor, niet overdrijven. Tijd en prijs zijn belangrijk, want dan heb je immers een mooie risk/reward-verhouding, anders niet. Dus ja, 9 okt vind ik erg belangrijk, maar als het maandag onverhoopt wordt lig ik daar ook niet van wakker.
    En, vergeet niet, stel dat we eroverheen gappen, wat dan? Dat zou bullish zijn. Verwacht dat wel niet, maar de markt heeft altijd gelijk en ik niet. Succes

    #link naar dit bericht
    Avatar
    KriBel
    Bijdrager

    Ik heb opnieuw nog eens naar (voorspelde) draaipunten van de Dow/AEX gekeken. Als je dan rekening moet houden met +2/3 tot -2/3 dagen dan liggen sommige draaipunten wel erg dicht bij elkaar. Zo zou voor de AEX een bodem staan op 7/10 (+2 wordt 9/10) en een top op 13/10 (-2 wordt 11/10). Voor de Dow zou het verschil net zo of zelfs kleiner zijn. Dan kun je daar volgens mij toch niet veel meer mee. Tja, deze inactiviteit in handelen, nu ik eenmaal short denk/zit, noopt me tot wat andere dingen doen. Toch zijn het wel forse bewegingen waar ik in ieder geval alleen maar naar kijk….:((
    Ik kan niet zeggen dat mijn vertrouwen in de tides toegenomen is. Eerder nog denk ik dat het mijn (technische) oordeel over de staat van de beurs negatief be-invloed heeft. Ik moet maar weer eens wat afstand nemen.

    #link naar dit bericht
    Cees de Vries
    Cees de Vries
    Bijdrager

    Kribel, je dacht toch niet echt dat je met enkel naar de tides te kijken je schathemeltje rijk kon worden?
    Als het allemaal zo simpel was…..

    Zonder de tides te bagatelliseren trouwens, maar simpel eb en vloed te gebruiken bij de koop-en verkoopacties lijkt me wat….kort door de bocht. Alsof de beurs altijd zo’n zelfde ritme aanhoudt. Je moet alles in context plaatsen, anders kan je nooit verklaren waarom de Nasdaq in 1999 zo akelig snel steeg. Je zou bijna denken dat het maandenlang enkel eb was 😉

    De tides zijn niks meer of minder dan zomaar een ‘tool’ die je kunt gebruiken in samenhang met andere zaken. Wat dan resteert is het oog van de analist die uit die brij van info een zinnig scenario kan destilleren.

    Laat je niet ontmoedigen, shappoo voor je inzet.

20 berichten aan het bekijken - 121 tot 140 (van in totaal 173)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN