skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums Tides Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums Tides Emotie (vertrouwen?) en Tides

Dit onderwerp bevat 172 reacties, heeft 7 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Cees de Vries Cees de Vries 14 jaren, 6 maanden geleden.

20 berichten aan het bekijken - 41 tot 60 (van in totaal 173)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    Avatar
    KriBel
    Bijdrager

    @pancea

    Betekenen de verschillen (tussen Ijmuiden en Scheveningen) ook dat de dagen waarop toppen en bodems verwacht worden verschillen? Als dat niet zo is zou ik me er niet druk over maken.

    P.S. De verwijzing 4 dagen geleden blijft maar 1 dag geldig 😉

    @Moderator: zou een datum gewoon niet handiger zijn.

    @kwli
    30 augustus (bij jou 31 augustus) zou draaipunt zijn, het wordt weer spannend. Hoe staat het met je calls? En plan je wat te doen maandag?

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    @kribel: wellicht is het handiger maar nog beter is dat kunt verwijzen naar een post
    met behulp van #.

    Vlak na “x uren geplaatst” dus. Het # geeft dan een link aan waarmee je kunt verwijzen.

    Als ik dus een link maak naar jouw post is het http://forum.dekritischebelegger.nl/forum/topic/emotie-vertrouwen-en-tides/page/2#post-225

    Verwijzing voor het bericht van
    Kwok-wai: http://forum.dekritischebelegger.nl/forum/topic/emotie-vertrouwen-en-tides/page/2#post-196

    Groet,
    Satilmis

    #link naar dit bericht
    Avatar
    KriBel
    Bijdrager
    #link naar dit bericht
    Avatar
    kwli
    Bijdrager

    @pancea

    De punten die je bedoel (ik neem aan de winst punten) is tov de vorige tides, dus je kijk dan eigenlijk van high tide naar low tide en visa versa.
    Je hebt het over grote verschillen tussen de tides van Scheveningen en ijmuiden volgens mij heb je hier over de hoogte van de waterstanden of niet? Deze heeft namelijk geen invloed op welke dagen de tides vallen.
    Het verschil tussen de tides van Scheveningen en ijmuiden is dan ook nihil en maakt het praktisch niks uit welke je gebruik omdat je ook met het menselijke factor te maken hebt (moment van handelen)

    @kribel

    Ik heb de calls 295 sept nog niet de deur uitgedaan, toen ik ze kochten had ik een koersdoel van 15 euro als verkoopkoers deze was afgelopen vrijdag op 3 euro na net niet gehaald.
    Dus nu ff afwachten wat de beurs maandag ga doen, indien een forse daling waardoor de call onder de 8 euro komt zou het zo kunnen zijn dat ik de calls ga aanhouden tot de volgende low tides (14 sep).

    #link naar dit bericht
    Avatar
    PanCea
    Bijdrager

    @ Kwli en Kribel,

    Bedankt voor jullie reply’s.

    En ik had ’t idd over de hoogste van de waterstanden.
    Ik was even vergeten dat het hier om de tides gaat, en dat dat iets heel anders is.
    Goed dat je me daar nog even aan herinnert!

    Is er trouwens nog (goede) software/freeware waar ik die tides mee uit kan rekenen?
    Heb nu alles handmatig in een Excel-sheet berekend, maar daar word ik niet vrolijk van (tenminste, als het makkelijker en sneller kan).

    Die WXtide en CNAV 4.1 werken niet zoals ik wil dat ze werken.

    BTW: als ik de tides goed snap (en berekent heb), zouden we maandagochtend een top hebben geplaatst?

    #link naar dit bericht
    Avatar
    kwli
    Bijdrager

    Voor zover ik het weet is het nog steeds allemaal handwerk met excel 🙁

    #link naar dit bericht
    Avatar
    kwli
    Bijdrager

    Het lijkt er zelfs op dat we al op vrijdag de top hebben geplaatst (futures staat nu zo’n 0,75% in de min)

    #link naar dit bericht
    Avatar
    PanCea
    Bijdrager

    Ja klopt,

    ik zie het ja.

    Ben blij dat ik nog droog oefen met die tides.
    Anders had ik nu de mist in gegaan.

    Volgens mij snap ik ’t minder goed dan ik in eerste instantie dacht.

    Even voor de zekerheid hoor:
    Stel, ik heb de volgende data:

    2009-08-30 01:17 EDT Moonset
    2009-08-30 05:11 EDT 1.18 meters High Tide
    2009-08-30 06:21 EDT Sunrise
    2009-08-30 11:19 EDT 0.37 meters Low Tide
    2009-08-30 16:54 EDT Moonrise
    2009-08-30 17:33 EDT 1.43 meters High Tide

    2009-08-31 1:00 AM 1.68 meters High Tide
    2009-08-31 6:52 AM Sunrise
    2009-08-31 7:36 AM 0.55 meters Low Tide
    2009-08-31 1:41 PM 1.62 meters High Tide
    2009-08-31 7:08 PM 0.36 meters Low Tide
    2009-08-31 8:08 PM 0.38 meters High Tide
    2009-08-31 8:32 PM Sunset
    2009-08-31 9:03 PM 0.37 meters Low Tide

    Wat trek ik van elkaar af? (Voor berekening van top?)
    De HT met hoogste waarde (zondag 30 aug) – LT (met hoogste waarde)?

    Of HT met hoogste waarde (zondag 30 aug)- LT (kleinste amplitude (maandag 31 aug?

    En wat trek je van elkaar af om de bodem te berekenen?

    Hoe langer ik naar de uitleg van Elmer kijk, hoe harder ik begin te twijfelen.

    (Ik heb Paradigm besteld, heb ‘m alleen nog niet binnen).

    #link naar dit bericht
    Avatar
    kwli
    Bijdrager

    PanCea,

    Hoe kom jij aan die data’s?
    De data van 31 augustus kan nooit kloppen, volgens jou data zou het betekenen dat we op 31 augustus 3x low tide hebben en 3x high tide ?!?
    Terwijl normaal dit 2x low tide en 2x high tide moet zijn.

    Ikzelf ga niks aftrekken ik kijk puur naar de data en pak per dag de hoogte high tide en de hoogste low tide en op basis daarvan destileer ik de tildes.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    PanCea
    Bijdrager

    @ Kwli;

    Ehm.. die heb ik van de site die ik eerder noemde..
    Ze hebben allemaal 3lows en highs.. :/

    Ik zag bij WXTide32 dat daar ook 3 staan.
    Op http://www.getij.nl staan er idd maar 2xlow en hightides..

    En nu?!
    Wat wazig..?

    Ik haal trouwens van een andere site de tides van The Battery Park..
    Daar staan wel gewoon 2xlow en higtides..

    #link naar dit bericht
    Avatar
    KriBel
    Bijdrager

    Om met de verwachte daling mee te kunnen doen zijn gisteren 100 stukjes QID gekocht op 25,80 doordat een limietorder daarvoor werd getriggerd. Nu maar eens zien wat het richting 8 september gaat doen.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    kwli
    Bijdrager

    Oke..
    Het is dus nu duidelijk we hebben de top gezet op afgelopen vrijdag met een stand van 302,76 voor de aex (DJ 9629,37 en Nasdaq 2059.48 beide ook op vrijdag 28/08) en we gaan dus nu verder vissen nar de bodem.

    De tides van Ijmuiden geeft een bodem op 7 september aan en die van The Battery geeft een bodem aan op 3 september.
    De window van ijmuiden loopt dan van 2 september t/m 10 september terwijl de The Battery window van 31 augustus t/m 8 september.
    Meeste ideaal moment voor de bodem zou dan 3 of 4 september zijn omdat de 2 tides mekaar hier overlappen.

    Wat betreft mijn visie, was 315 punten in week 35 en terug val in week 36 rond de 300 punten en daarna door richting richting week 38 met een koersdoel van 340 a 360.
    Deze visie moet ik dus nu ff bijstellen het plus punt is wel dat we boven de 300 punten zijn gekomen (maar nu moeten we eigenlijk niet onder de 292/289 vallen)
    Per saldo heeft het de 315 niet gehaald en was het maar blijven steken op de 302 punten, zoals het nu eruit ziet gaan we een correctie krijgen (nu al bezig) richting de 285 en daarna kunnen we weer stijgen richting de 320 met een max van 330/340, dit is wat mij betreft dan ook het top (rond 14/15 september) van het jaar.

    14/15 september is voor mij een heel belangrijk datum omdat hier diverse tellingen samenvallen, zie ook mijn eerdere link in rubriek “zonsverduistering” (volgens mij had elmer ook hier de top van 2009 staan maar dat weet ik niet zeker)

    Wat mijn 15 x calls 295 sept betreft (gekocht op € 4,55) deze staat nu inmiddels rond € 4,00 (ik had natuurlijk op een eurotje of 10 moeten verkopen afgelopen vrijdag, maar helaas net iets te lang in de positie blijven zitten) en ik ben van plan om een deze dagen nog wat calls bij te kopen (call sep 295 of 290) en dan rond 14/15 september deze te gaan lozen.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    kwli
    Bijdrager

    15x calls 295 sept extra bijgekocht op € 3,85.
    Totaal 30 stuks in de pocket (gem ink € 4,20)

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    @kwli

    Ik denk dat het nu werkt. Je kunt nu plaatjes op dit forum plaatsen:

    Attachments:
    surfen3.jpg

    #link naar dit bericht
    Avatar
    kwli
    Bijdrager

    Test

    Attachments:
    bradley2009.gif

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Nescio
    Bijdrager

    Taylor zelf gaf een bodem op 2-9, het vervolg weet ik niet. Een top rond 9-9 zou logisch zijn.
    Als je de Bradley-dagen er bij pakt dan zou rond 14/15 september de daling door kunnen zetten, waar je eigenlijk een stijging verwacht. Dit ging in omgekeerde volgorde ook zo rond 14/15 juli.
    Een stijging richting 320 op 9-9 lijkt me wat stijl, logischer lijkt me 300.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    kwli
    Bijdrager

    @nescio
    AEX 320 (14/15 september) komt eraan, daarna volg de daling.
    Het is trouwens nooit stijl genoeg, kijk maar es naar de stijging vanaf 13 juli binnen 3/4 dagen 20 punten omhoog 😉

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Nescio
    Bijdrager

    Hoe combineer je die top op 14-15/9 met de getijden?
    Die laten toch een top zien rond 9/9?
    Overigens herinner ik die stijging van juli nog wel.
    Heb er met ongeloof naar zitten kijken.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    kwli
    Bijdrager

    Hoe kom je aan de top op 9/9 ?
    Ik heb voor de tides van ijmuiden een top staan op 14/15 sept en op basis van the battery komt ik op een top van 10/11/12 sept en natuurlijk de bradley turning point.
    Ik heb ook met vol ongeloof naar die stijding van half juli gekeken (verwacht toen juist een forse daling ipv stijging)

    Aex staat nu overigen alweer op 298..dus nog 22 punten dan cashen…

20 berichten aan het bekijken - 41 tot 60 (van in totaal 173)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN