skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums Tides Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums Tides Emotie (vertrouwen?) en Tides

Dit onderwerp bevat 172 reacties, heeft 7 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Cees de Vries Cees de Vries 14 jaren, 6 maanden geleden.

20 berichten aan het bekijken - 21 tot 40 (van in totaal 173)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    Avatar
    Nescio
    Bijdrager

    Ik heb het gelezen, nog bedankt daarvoor.

    Taylor kan in zijn grafieken (zie zijn website) nog een opwaartse lijn tekenen van 12-8 naar 19-8,
    zolang de hoogste stand op 19-8 boven de bodem van 12-8 is (Dow 9221, S&P 993).
    Ik verwacht niet dat deze getallen stand houden en denk dus ook aan een ‘verstoring’.
    Die verstoringen maken me wel wat onzeker.

    Overigens meldt R Prechter een uitbodemende dollar, terwijl het sentiment (nog) bearish is. Een stijgende dollar gaat gepaard met neergaande indices. Hij is soms wat vroeg (of veilig) met zijn timing, maar zat de laatste tijd (februari 2009, oktober 2007) goed.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    KriBel
    Bijdrager

    @Kwili
    Ik heb de put 270 nog niet gesloten. Tja, wat is wijsheid??? Ik denk er nog even over na, wellicht kan ik stops inleggen. Ik ben overdag niet in de gelegenheid om te handelen. Dat is dus sowieso een nadeel. Als alternatief heb ik nu een long positie ProShares Ultrashort QQQ lopen. Misschien dat ik daarmee op de tides ga leren handelen. Met alle posities die ik inmiddels op een daling gericht geopend heb sta ik op dit moment op +Eur 315,-. Zou er nog een scherpe stijging volgen of is dit de start van de daling waar Matrix Asset Management over heeft?
    Dank voor de tip over de augustus puts. De afweging was: als ik fout zit komt het wellicht nog voor de expiratie van september goed. Nog niet echt vertrouwen in de tides blijkbaar. Moeilijk, keuzes maken!
    @nescio
    Ik heb een tijdje terug een account bij lynx geopend. Ik kan daar niet op turbo’s handelen. Bijzonder jammer anders zou ik daar ook voor kiezen.

    Dank voor jullie reactie. Voorlopig blijf ik gewoon aangeven wat ik doe.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    KriBel
    Bijdrager

    Stop ingelegd voor de put september 270 op Eur 4,25.
    Stop ingelegd voor QID (ProShares Ultrashort QQQ) op $ 26,60 (koers nu $27,87 met NDX op 1569)
    Hiermee maak ik de inkoop van de verliesgevende putopties (waarschijnlijk) goed en houd de mogelijkheid op meer winst open.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    KriBel
    Bijdrager

    Stop voor QID (ProShares Ultrashort QQQ) verhoogd naar $ 27,60 (koers nu $28,01 met NDX op 1565).

    #link naar dit bericht
    Avatar
    KriBel
    Bijdrager

    Beide posities uitgestopt. De put op Eur 4,20 om 14:11 uur. De QID om 15:33, dus vlak na de opening op $ 27,60. Te scherp ingelegd? Het is ook altijd wat, in ieder geval geef ik niet alles terug. Maar de kans op meer is ook weg. Een doorbraak door 280 wordt door MAM als een bearish signaal gezien. Maar dat zal ondertussen wel iedereen hebben die technisch handelt. Ik heb de neiging om bij een herstel toch weer op short te spelen.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    kwli
    Bijdrager

    Bodem voor de aex lijkt gezet te zijn op 19 aug met een stand van 280,15, tis nu wachten op de gap closing op 285 en dan vol in calls voor een ritje naar.. 300+ ?!?

    #link naar dit bericht
    Avatar
    kwli
    Bijdrager

    15 call 295 sep a 4,45 euro in de pocket, duurt me te lang met gap closing

    #link naar dit bericht
    Avatar
    KriBel
    Bijdrager

    Succes kwli!. Voor nieuwe optie positie wacht ik nog even af. Natuurlijk kan op 28,15 de bodem gezet zijn voor een beweging naar 300+. Maar misschien wordt ook de 280 wel weer opgezocht…?
    Zoals eerder geschreven kan ik (helaas) overdag de beurs niet volgen. Ik kijk nu naar de NDX. Heb gisteren wat met futures ‘gespeeld’. Ik weet nog niet hoe dat te combineren met tides, want ik wil ze zeker niet overnacht aanhouden. Wellicht dat ik daar de QID en de tegenhanger QLD daarvoor ga gebruiken.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    KriBel
    Bijdrager

    Ik heb nog eens naar de tides en de grafiek van de AEX gekeken. 17 augustus had een top moeten zijn, maar lijkt een bodem geworden. Zou 22/23 augustus een top worden???

    #link naar dit bericht
    Avatar
    KriBel
    Bijdrager

    Hm, het lijkt er nu inderdaad meer op dat we een top maken. In ieder geval gaan we omhoog i.t.t. omlaag.

    Kan iemand me uitleggen hoe dat nou zit met die ‘inversie’?

    @kwli: Heb jij vandaag je calls alweer verzilverd of laat je ze lopen?

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Nescio
    Bijdrager

    Volgens mij is inversie een mooi woord voor: ik weet het even niet, want het gaat precies de verkeerde kant op. Overigens heeft Taylor zijn voorspelling gewijzigd en ziet hij een voortdurende stijging tot begin volgende week.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    kwli
    Bijdrager

    @kribel,

    Nee hoor waarschijnlijk ga ik pas deze calls eind volgende week de deur uit doen, om diverse redenen:
    1. De volgende Low tides (top) is pas op 31 aug (ijmuiden, aex) of 28 aug (The battery, Dow Jones)
    2. We zijn boven de 292 (weerstand) gesloten hierdoor kunnen we verder accelereren richting de 1e koersdoel op 315 (bodem begin oktober 2003 en bodem half augustus 2004)

    Ik denk dat we het volgende koersverloop zullen zien voor de komende 2 a 3 weken:
    Koerdoel eind volgende week (week 35) 315 daarna terug een kleine correctie richting de 300 (midden week 36)en daarna zullen we doorstijgen richting de 340 a 360 (week 38), dit is dan ook wat mij betreft de top van het jaar.

    En wat er daarna gebeurt is te vinden op mijn eerdere links bij de topic “zonsverduistering”
    Bovenstaande visie wordt ondersteun door de bradley geo (Let op inversie !!)

    http://www.nowandfutures.com/d2/bradley2009.GIF

    Groet,
    Kwok-wai

    #link naar dit bericht
    Avatar
    kwli
    Bijdrager

    @ Masteradministrator

    Ik wil plaatjes op deze forum kunnen plaatsen! ipv links
    Kan daar iets gedaan worden?

    Groet
    Kwok-wai

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Er wordt aan gewerkt maar er zit nog een bug in.

    Groet,
    Satilmis

    #link naar dit bericht
    Avatar
    KriBel
    Bijdrager

    Nog eens gekeken naar de dagen waarop we toppen en bodems verwachten. Ik wil de signatuur er even afhalen en zeggen waarop we een draaipunt verwachten. Dan kom ik tot het volgende (ik noem datum met verwachting volgens ‘tides’, wat het draaipunt is geworden volgend de AEX slotkoersen:

    25 juli (zaterdag), bodem, draaipunt werd bodem op 28 juli, met slechts 1 dag daling van een punt of 4
    1 augustus (zaterdag), top, draaipunt werd top op 3 augustus, met daarna 2 dagen daling van slechts 2 punten
    9 augustus (zondag), bodem, draaipunt werd bodem op 11 augustus, na een daling vanaf 290 op 7-8 naar 284 op 11-8
    16 augustus (zondag), top, draaipunt werd top op 13 augustus, daarna een daling vanaf 290 naar 282 op 17-8
    23 augustus (zondag), bodem, draaipunt wordt ????

    Binnen een afwijking van drie dagen, waar het weekend dan ook nog parten speelt, worden draaipunten toch goed ‘voorspeld’. Hoe kan ik daar nu van profiteren? Kijken naar de trend, in augustus omhoog, en alleen gebruik maken van de dips en bij een dalende trend gebruik maken van een herstel? Bij een zijwaartse markt gebruik maken van alle draaipunten of juist niet?

    Ik moet toegeven dat ik dit onderzoekje begon omdat ik dacht: ‘er klopt geen mieter van die tides’. Daarna ben ik er toch even anders naar gaan kijken.

    Hoe nu verder?
    Inmiddels zijn we weer gestegen naar 294. Naar aanleiding van het voorgaande zou er vanaf de stijging vanaf 282 een draaipunt (dip(je)) moeten komen. Binnen drie dagen, betekent dat maandag en/of dinsdag. Dat zou een instapmoment kunnen zijn voor het volgend draaipunt op 30 augustus. Ik ben benieuwd hoe het zich ontwikkelt.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    kwli
    Bijdrager

    Hallo Kribel,

    Op basis van welke station heb jij de tides genomen?
    Voor de aex gebruik ik de tides van voornamelijk ijmuiden (Scheveningen kan ook, verschil tussen schveningen en ijmuiden is nihil) en dan heb ik de volgende tides:

    HT 24/25 juli, bodem op 29/07/09. +3 dagen, winst 7 pnt
    LT 2 aug, top op 03/08/09, +1 dag, winst 16 pnt
    HT 8/9 aug bodem op 12/08/09, +3 dagen, winst 8,5 pnt
    LT 16 aug, top op 13/08/09, -2 dagen, winst 12.46 pnt
    HT 22 aug, bodem op 19/09/09, -3 dagen, winst 13 pnt
    LT 31 aug
    HT 7 sept
    LT 14 sept
    HT 20 sept

    Voor mijn verdere visie zie elders op deze forum. Per saldo dus allemaal winst!! Mits je ook goed naar handelt.
    Overigens tel ik alleen de beursdagen en dus niet de weekenden.
    Heb gisteren nog ff naar de tides vanaf dit jaar gekeken en kom tot de conclusie dat 83% van de tides binnen -1 dag en + 2 dagen valt !! Dit is wel iets om rekening mee te houden.

    Groet,
    Kwok-wai

    #link naar dit bericht
    Avatar
    KriBel
    Bijdrager

    Hallo Kwli,

    Ik gebruik Scheveningen en haal de gegevens van http://www.getij.nl

    Ik denk dat we wel redelijk overeenkomende data hebben. Ik zou het bestand wat ik hiervoor gebruikt heb wel toe sturen als je mij een mailtje stuurt op pvanool@gmail.com.

    Wat bedoel je precies met “Overigens tel ik alleen de beursdagen en dus niet de weekenden.”? De LT van 2 augustus valt op zondag bijvoorbeeld. Hoe tel je dan?
    Ha, ha het was veel gemakkelijker als we gewoon een keer bij elkaar zouden zitten om te laten zien hoe we de tides tellen/bepalen wat HT/LT is enz.

    Groetjes,

    Piet

    #link naar dit bericht
    Avatar
    kwli
    Bijdrager

    Kribel,

    Je kan het bestandje mailen naar kwli1979@live.nl
    Wat die weekenden betreft bedoel ik het volgende mee:
    Stel je heb een tide (low of high tide) die op vrijdag maar de uiteindelijk top of bodem val op de maandag erna dan is dit voor mij een “+1 dag” en niet +3 dagen (zaterdag, zondag en maandag)

    #link naar dit bericht
    Avatar
    PanCea
    Bijdrager

    Even een (wellicht domme) vraag:

    Ik ben sinds een week of 3 met tides bezig, en heb nu het systeem pas door.

    Echter, vraag ik me af (aan bijv) Kwok-wai;
    Hoe kom jij aan het aantal punten per periode, die je noemt in het bericht van 4 dagen geleden?

20 berichten aan het bekijken - 21 tot 40 (van in totaal 173)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN