skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums Trading Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums Trading CritiTrader besloten

Dit onderwerp bevat 2,169 reacties, heeft 57 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Satilmis Satilmis 7 jaren, 3 maanden geleden.

20 berichten aan het bekijken - 201 tot 220 (van in totaal 2,170)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Wij gaan opnieuw short op de AEX op 294. Wij kopen 500 stuks
    AEX CT BEST Speeder Short 309.76=DE000CT9E2L0. prijs speeder: 1,63. Eerste KD: 290. Stoploss:298

    #link naar dit bericht
    Nathan Road
    Nathan Road
    Bijdrager

    Heel alert gehandeld moet ik zeggen, ik was blijven zitten omdat ik er dus met 1,70 ingegaan was maar had ook anders kunnen uitpakken

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    We sluiten de short op de AEX op 289,03 en nemen winst.
    prijs speeder: 2,14

    Satilmis schreef:
    Wij gaan opnieuw short op de AEX op 294. Wij kopen 500 stuks
    AEX CT BEST Speeder Short 309.76=DE000CT9E2L0. prijs speeder: 1,63. Eerste KD: 290. Stoploss:298

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Beste leden,

    In verband met voetbal, hierbij ons weekoverzicht. Deze week hebben we weer goed gescoord. Het is wel jammer van de eerste shortpositie. Een plotselinge spike omhoog deed ons de das om. Die positie was dus even te vroeg. Jammer dat onze streak gebroken is.

    Maar goed, we zijn geen machine en onze resultaten blijven goed. Deze week hebben we netto 254 euro verdiend. Dat is inclusief de kosten van het abonnement en de bankkosten. Daarmee hebben we al de helft van onze minimale streefdoel van 500 euro behaald.

    Hebben jullie met de trades meegedaan en wat vinden jullie er van? Opmerkingen en reacties zijn van harte welkom in deze draad.

    De resultaten worden hier bijgehouden: http://forum.dekritischebelegger.nl/abonnementen/crititrader/crititrader-resultaten/

    Ervaringen

    Voor wie het nog niet gedaan heeft, verzoek ik vriendelijk hun ervaring met CritTrader op te schrijven op: http://forum.dekritischebelegger.nl/forum/trading/ervaringen-met-crititrader

    Traden

    Ik wil een opmerking maken aangaande onze berichten. Wij stappen alleen in als we duidelijke signalen zien dus traden niet om te traden. Het kan dus voorkomen dat we een dag(en) niet in de markt stappen.

    Traden gaat over zelfbeheersing en discipline. Particulieren hebben soms de neiging om elk minuut in de markt te willen zitten. Dat kan rampzalige gevolgen hebben voor uw portemonnee.

    Instap -en uitstapmomenten

    Zoals u weet geven wij aan bij welke stand van de AEX bijvoorbeeld en bij welke prijs van de speeder wij in-en uitstappen.

    Die waarden zijn voor ons bedoeld als referentie en voor de transparantie.

    Zodra wij de e-mail/SMS verstuurd hebben stappen wij onmiddellijk in en sluiten wij de positie terstond.

    Voetbal

    Met de winst van deze week kunnen we kratten bier, chips en andere versnaperingen inslaan en de wedstrijd van morgen kijken. Welke stand verwachten jullie?

    In ieder geval wens ik jullie prettig kijkplezier!

    Fijn weekend,

    Sat(ilmis)

    #link naar dit bericht
    Nathan Road
    Nathan Road
    Bijdrager

    Prettig weekend, goeie trade weer, erg alert tussentijds gereageerd, ga denk ik mijn aantallen verdubbelen

    #link naar dit bericht
    Jerke
    Jerke
    Bijdrager

    Geachte Satilmis, op mijn allereerste trade bij CrT heb ook ik verlies geleden, dat was de trade die ongelukkigerwijs samenviel met de Chinese renteverlaging. Zo zie je dat de beurs altijd voor verrassingen kan zorgen. Voor de tweede trade, direct daarop (short bij AEX=294) had ik toen even niet de moed meer. Dan komt de psychologie in het spel. – En vrijdag natuurlijk spijt. Afijn, hopelijk maken we dst weer goed. Groet, Jerke

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Wij gaan short op de AEX op 296,96. Wij kopen 500 stuks
    AEX CT BEST Speeder Short 309.72=DE000CT9E2L0. prijs speeder: 1,34. Eerste KD: 294. Stoploss:303

    #link naar dit bericht
    Nathan Road
    Nathan Road
    Bijdrager

    Satilmis schreef:
    Wij gaan short op de AEX op 296,96. Wij kopen 500 stuks
    AEX CT BEST Speeder Short 309.72=DE000CT9E2L0. prijs speeder: 1,34. Eerste KD: 294. Stoploss:303

    Shit, die heb ik even gemist, zat er niet bij, afwachten dan maar

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    We sluiten de short op de AEX op 293,48 en nemen winst.
    prijs speeder: 1,69

    Satilmis schreef:
    Wij gaan short op de AEX op 296,96. Wij kopen 500 stuks
    AEX CT BEST Speeder Short 309.72=DE000CT9E2L0. prijs speeder: 1,34. Eerste KD: 294. Stoploss:303

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Jeanne
    Bijdrager

    Helaas, het sms-bericht de speeder te sluiten pas om 15.30 uur ontvangen.
    Op de site echter bleek het al om 13.40 uur uitgegaan te zijn!
    Hoe kan ik dit voorkomen?

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Wij gaan long op de AEX op 292,28. Wij kopen 500 stuks
    AEX CT BEST Speeder Long 275.72=DE000CG34P60. prijs speeder: 1,71. Eerste KD: 295. Stoploss:288

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Vandevyver
    Bijdrager

    Sat, mag ik je vragen wat je doel is? ik bedoel vrijdag = expiratiedag (misschien hoger end), speel je daarmee?

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    @vandevyver: Tot nader bericht stoploss alsmede koersdoel gehandhaafd. Je ziet dat de stoploss tot 2 keer toe gewerkt heeft.

    Ik trade niet op basis van automatismen of verwachtingen.

    Vandevyver schreef:
    Sat, mag ik je vragen wat je doel is? ik bedoel vrijdag = expiratiedag (misschien hoger end), speel je daarmee?

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Vandevyver
    Bijdrager

    verwachte ik wel van je 😉 , maar had je verwacht dat de markt zolang zijwaarts beweegt?

    #link naar dit bericht
    Avatar
    havinhamza
    Bijdrager

    Beste Satilmis,

    Kunt u aangeven op basis van welke analyses besloten wordt om een positie in te nemen.

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    We sluiten de long positie op de AEX op 291,70
    prijs speeder: 1,66

    Satilmis schreef:
    Wij gaan long op de AEX op 292,28. Wij kopen 500 stuks
    AEX CT BEST Speeder Long 275.72=DE000CG34P60. prijs speeder: 1,71. Eerste KD: 295. Stoploss:288

    #link naar dit bericht
    Avatar
    hendrik1967
    Bijdrager

    Beste Satilmis

    Ik denk dat je juiste zet hebt gedaan om afscheid te nemen van de longs – was vandaag al een beetje billenknijpen

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Dit was een zeer slopende trade, leverde per saldo een klein verlies op maar ik ben verheugd dat we de schade beperkt hebben.

    Traden gaat over uithoudingsvermogen, discipline en geduld en vooraf een strategie hebben. Ons stoploss heeft het gehouden en heeft voorkomen dat we er vroegtijdig uitgestapt zijn.

    Een alternatief is dat je een krappe stoploss neemt, dat is ook mogelijk. Maar de ervaring leert dan dat je telkens uitgetikt wordt en je de bank daarmee spekt. Daarnaast leidt het tot een groter aantal trades waarbij de kans op een verliestrade toeneemt.

    Iemand van een ander forum had kritiek dat wij koersdoelen en stoploss meldden. Volgens mij het voor een particulier heel handig om dat te weten. Zoals u weet is het koersdoel altijd een eerste koersdoel, een richtpunt. Dit kan veranderen.

    Onze stoploss is wel altijd definitief. Dus als de AEX de 288 had geraakt, dan waren we uitgestapt. Tussentijds kan ik u echter berichten dat de stoploss aangepast is maar zonder bericht is die stoploss ALTIJD definitief.

    De markt beweegt per saldo zijwaarts waarbij de bovenkant net rond onze instap ligt. Mogelijk kan het hoger gaan maar we willen eerst signaal daarvan zien.

    Beste Satilmis,

    Kunt u aangeven op basis van welke analyses besloten wordt om een positie in te nemen.

    @havinhamza: wij nemen een positie in na bestudering van grafieken.

    hendrik1967 schreef:
    Beste Satilmis

    Ik denk dat je juiste zet hebt gedaan om afscheid te nemen van de longs – was vandaag al een beetje billenknijpen

    #link naar dit bericht
    HenkB
    HenkB
    Bijdrager

    Een slopende trade, maar voor mij, door omstandigheden voor mij een goede trade.
    Het begon met het probleem dat ik de SMS niet ontvangen had, een goed half uur later zag ik pas de bijbehorende email en stapte toen alsnog in, echter niet voor 1,71 maar voor 1,65.
    De volgende dag moest ik weg en besloot te verkopen voor 1,73, toch mooi 0,08 centjes winst dankzij mijn voordelige aankoop koers (en jammer als het meer had kunnen zijn).
    Toen ik terug kwam zag ik dat de koers inmiddels was gedaald tot 1,49 en daar Satil geen verontrustende email had gestuurd dacht ik, why not, stap er nog maar eens in, op 1,49 kan je je (bijna) geen buil vallen.
    Enige tijd later stond de koers weer op 1,70 met andere woorden weer een mooie 0,21 centen winst en besloot toen snel om weer te verkopen.
    Vanmorgen stond de koers weer vrij laag en besloot om het nog eens te wagen en zette in op een limiet van 1,50 die nog tijdens mijn ontbijt getriggerd werd en zat dus vandaag voor de derde keer in deze long die ik op het einde van de middag er snel uit deed toen ik Satils SMSje (die nu wel binnen kwam) er weer met winst uit deed.
    Per saldo leverde deze 3 trades mij dus 3 keer een leuke winst op van netto 28+93+58=179 Euries op (soms zit het mee ;).
    N.B. daar mijn broker per aankoop/verkoop transactie Euro 12,- rekent maakt het ook wat aantrekkelijker om dit te doen.

    12-jun 13-jun AEX Long 275.72 28 3,4% 500 1,65 1,73 12
    13-jun 13-jun AEX Long 275.72 93 12,5% 500 1,49 1,70 12
    14-jun 14-jun AEX Long 275.72 58 7,7% 500 1,50 1,64 12

    Mvg,
    Henk

20 berichten aan het bekijken - 201 tot 220 (van in totaal 2,170)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN