skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums Trading Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums Trading Chel Trading

Dit onderwerp bevat 419 reacties, heeft 112 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Satilmis Satilmis 10 jaren, 8 maanden geleden.

20 berichten aan het bekijken - 61 tot 80 (van in totaal 420)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    Avatar
    ronka
    Bijdrager

    U kunt natuurlijk ook bellen met de helpdesk van uw broker. Misschien kan het daar ook. En anders Binck, het zal u zeker lukken.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    bumba
    Bijdrager

    ronka
    Ik heb hen om uitleg gevraagd,en het antwoord was zoals ik heb beschreven,alleen limit is mogelijk met de gekende gevolgen,dus het zal onverbiddelijk een andere broker worden.
    en zoals ik lees in de chat “ff een jaar meedraaien, typisch, angst”,wel dat deert me niet,als ze maar de volledige story lezen, ik ben er namelijk niet zelf uitgestapt,maar door die stomme limit er uit gekegeld.
    Als ik èèn ding over turbo’s zèker weet is dat angst en emoties slechte raadgevers zijn ,is dit wel het geval dan blijf je er af.
    nog een goede nachtrust en dank
    Georges

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder
    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    Een kort berichtje vandaag.

    De orders laten we doorlopen en er komen geen nieuwe orders bij.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    bumba
    Bijdrager

    Satilmis
    Het ganse forum heb ik gelezen,maar heb hieraan eigenlijk geen speciale aandacht aan besteed daar ik al jaren een broker heb,maar met Turbo’s loopt het compleet mis.
    Nu het tijd is om te veranderen van broker,komt deze informatie alvast goed van pas.
    Groeten
    Bumba

    #link naar dit bericht
    Mar Tielbek
    Mar Tielbek
    Bijdrager

    @Saltimis

    Hardstikke goed dat deze begrippen goed getimed weer eens aan de orde komen.

    Maar je moet er toch ervaring mee op doen. Er zijn ook nog varianten!
    Zo kan je tegen marktprijs een Long Positie aangaan waarbij je uitgaat van een STIJGING van de aandelen. Je plaatst dan een Limietorder (Hoger dan de Marktprijs) tegen de prijs waarbij je beoogde winst wilt nemen.
    Je plaatst een Stoploss (Lager dan de Marktprijs) tegen de prijs tot waar je je verlies(risico) wilt laten oplopen.

    (voor Shortpositie zie volgend bericht)

    #link naar dit bericht
    Mar Tielbek
    Mar Tielbek
    Bijdrager

    Bij Short Posities ga je uit van een DALING van de aandelen. Je plaatst dan een Limietorder(Lager dan de Marktprijs) tegen de prijs waarbij je beoogde winst wilt nemen. Je plaatst een Stoploss(Hoger dan de Marktprijs) tegen de prijs tot waar je je verlies(risico) wilt laten oplopen.

    Daarnaast heb je Long en Short nog de mogelijkeid om niet tegen Marktprijs maar tegen een door jou bepaalde Limietprijs te kopen.
    Is de koop door de Broker uitgevoerd dan is afhankelijk van het feit of je Long of Short bent gegaan de hele voorafgaande procedure weer van toepassing.

    Waarmee ik maar aan wil geven dat dat begrip Limietorder gevarieerd voorkomt.

    #link naar dit bericht
    Mar Tielbek
    Mar Tielbek
    Bijdrager

    Beste Saltimis,

    omdat ik met turbo´s geen ervaring heb vroeg ik me dus af of dat hierbij nagenoeg hetzelfde werkt.

    Ofwel hoe is zo´n Turbo Short resp. Long nu precies opgebouwd.
    Wellicht is dit ook in een beknopte toelichting te duiden.
    Ik vraag hierom omdat ik in mijn onwetendheid niet begrijp dat een Turbo DAX Short bij een stijging werd uitgevoerd!

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Snelle Jelle
    Bijdrager

    Chel,

    Prachtig draadje – leuk om te volgen, leuk dat je transparant bent in aan- en verkoopbeslissingen. Ben benieuwd naar de analyse die je maakt om te komen tot aan- en verkoopbeslissingen.

    Ga het volgen & hoop er wat van op te steken!

    Snelle Jelle

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Mar Tielbek schreef:
    Beste Saltimis,

    omdat ik met turbo´s geen ervaring heb vroeg ik me dus af of dat hierbij nagenoeg hetzelfde werkt.

    Ofwel hoe is zo´n Turbo Short resp. Long nu precies opgebouwd.
    Wellicht is dit ook in een beknopte toelichting te duiden.
    Ik vraag hierom omdat ik in mijn onwetendheid niet begrijp dat een Turbo DAX Short bij een stijging werd uitgevoerd!

    @Mar Tielbek: Turbo’s zijn financiële derivaten. Ze ontlenen hun waarde aan de waarde van een ander goed, zoals aandelen en olie. Het andere goed wordt in het jargon de onderliggende waarde genoemd.

    Meer informatie over Turbo’s kun je vinden op http://nl.wikipedia.org/wiki/Turbo_(belegging).

    Men kan met een turbo speculeren op stijgingen en dalingen. Een turbo long stijgt als de onderliggende waarde stijgt; bij een turbo short is het omgekeerde het geval.

    Belangrijk om te weten is dat Turbo periodiek aangepast kan worden omdat de onderliggende waarde verandert of omdat de rente verandert.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    jasper2603
    Bijdrager

    Heb me ook maar bij je broker alex aangemeld, zodat ik zeker weten alle mogelijkheden heb die jij ook hebt Chel.

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    We hebben weer twee nieuwe orders in beeld, één op zilver en de ander op de Bund Future. Op beide assets willen we een short positie innemen.

    Op de Bund doen we dat door de aankoop van 100 stuks Bund Future Turbo Short 129,60 tegen een koers van € 6,00. Zoals altijd moet de koers van de Bund nog iets stijgen voordat onze aankoopkoers wordt bereikt.

    Op Zilver geven we een aankooporder van 100 stuks Zilver Turbo Short 44,10 tegen een koers van € 6,00. Zoals altijd moet de koers van het zilver nog iets stijgen voordat onze aankoopkoers wordt bereikt.

    De aankooporder op olie laten we doorlopen.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    kwippie
    Bijdrager

    Interessant draadje, ga het in mijn proefportefeuille volgen.

    Ben benieuwd naar het systeem, heb weinig info kunnen vinden. Wellicht dat daar apart nog eens aandacht an kan worden besteed?

    Succes!
    Roger

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    @kwippie

    Zoals ik eerder heb gemeld is het systeem gebaseeerd op het ROCEMA Trendsysteem.

    Naast de ROC en de EMA gebruik ik een aantal andere indicatoren en tot slot voeg ik er nog een dosis marktgevoel aan toe.

    Op zich is het systeem niet belangrijk, het rendement des te meer.

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    We hebben weer twee nieuwe orders in beeld, één op het valutapaar USD/JPY en de ander op de Maïs Future. Op beide assets willen we een short positie innemen.

    Op de Maïs Future doen we dat door de aankoop van 100 stuks Maïs Future Turbo Short 875 tegen een koers van € 12,30.

    Op het valutapaar USD/JPY geven we een aankooporder van 100 stuks USD/JPY Turbo Short 86,6 tegen een koers van € 6,25.

    De aankooporder op olie laten we vervallen.

    De aankooporders op zilver en de Bund Future zijn nog niet uitgevoerd. We laten deze orders doorlopen.

    Het koersdoel en de stoploss voor de DAX Turbo Short zijn aangepast. Zie bijgevoegde tabel.

    Attachments:
    DKB_04062011.jpg

    #link naar dit bericht
    Avatar
    RobZ
    Bijdrager

    Hallo Chel, Ik volg dit forum nu een paar dagen. Heel interessant! Ik verwonder me dat je short wilt gaan op zilver, terwijl je ook (elders)leest dat het tekort aan fyiek zilver steeds groter wordt. Waarom denk je dat zilver zal gaan dalen?

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    @robz

    Enerzijds geeft mijn systeem een shortsignaal voor zilver. Daaraan liggen geen fundamentele argumenten ten grondslag.

    Anderzijds zegt mijn marktgevoel dat er in de zilvermarkt nog vrij veel speculatief geld zit. Met andere woorden, er gaat meer geld om in de futuremarkt dan er aan zilver wordt verhandeld.

    Het speculatieve geld verdwijnt zodra er zich betere opportunities voordoen. Ik verwacht dat die ontwikkeling zich nog niet heeft voltooid, vandaar mijn inzet op een verdere daling.

    #link naar dit bericht
    Mar Tielbek
    Mar Tielbek
    Bijdrager

    Goedendag CHEL,

    graag nog even wat uitleg over de aankooporder 100stuks USD/JPY Turbo Short 86,6 tegen de koers van €6,25.
    Tegen deze koers van €6,25 wordt de order uitgevoerd en komt u met koersdoel en stoploss.

    Hoe komen ze eigenlijk aan die 86,6 en die koers van €6,25 en waar kan ik de ontwikkeling van deze koers het beste volgen?

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    @mar-tielbek

    Zodra de order is uitgevoerd neem ik de positie op in portefeuille aangevuld met het koersdoel en stoploss.

    Voor meer informatie over de Turbo’s verwijs ik u naar de website van RBS en die van ABNAMRO.

    De koersen kunt volgen via uw broker of de link die ik plaats bij de signalen.

20 berichten aan het bekijken - 61 tot 80 (van in totaal 420)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN