skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums Trading Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums Trading Tradershoek

Dit onderwerp bevat 350 reacties, heeft 30 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Mitzi Mitzi 12 jaren, 4 maanden geleden.

20 berichten aan het bekijken - 121 tot 140 (van in totaal 351)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    Cees de Vries
    Cees de Vries
    Bijdrager

    Wie krijgt gelijk?

    Attachments:
    aexrandstad.png

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    De signalen met daarbij de afgeronde slotkoersen van 18 januari 2011:

    DAX vanaf 3 september koopsignaal op 6100 pnt. Koers vandaag 7143
    AEX vanaf 12 januari verkoopsignaal op 362 pnt. Koers vandaag 364

    De aankooporder AEX TS 381 is uitgevoerd tegen de limietkoers van € 3,10. We zitten nu in de markt (short).

    De overige signalen plaats ik morgenochtend voor 8.30 uur. Het gaat dan om de signalen voor goud, de EUR/USD, Nasdaq 100 en olie.

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    De overige signalen met daarbij de afgeronde slotkoersen van 18 januari 2011:

    Goud (future) op 14 januari verkoopsignaal op 1361 usd. Koers vandaag 1368
    EUR/USD op 12 januari neutraal op 1,335 usd. Koers vandaag 1,338
    Olie (future) op 10 januari koopsignaal op 89 usd (we zitten in de markt, long). Koers vandaag 91
    Nasdaq 100 op 7 januari verkoopsignaal op 2280 pnt (we zitten in de markt, short). Koers vrijdag 2328

    Ik zal morgen toch stoploss targets doorgeven. Ik heb al eerder aangegeven dat mijn systeem veelal van short naar long draait (en vice versa), maar te lang in een positie blijven zitten die nog niet in onze richting beweegt is niet rendabel en heeft ook geen zin. Je kunt in een later stadium altijd nog instappen.

    Morgen zal ik de stoploss niveau’s voor de posities die zijn ingenomen doorgeven. Bij elke volgende instap is dat een standaard gegeven.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    glien
    Bijdrager

    chel schreef:
    De overige signalen met daarbij de afgeronde slotkoersen van 18 januari 2011:

    Goud (future) op 14 januari verkoopsignaal op 1361 usd. Koers vandaag 1368
    EUR/USD op 12 januari neutraal op 1,335 usd. Koers vandaag 1,338
    Olie (future) op 10 januari koopsignaal op 89 usd (we zitten in de markt, long). Koers vandaag 91
    Nasdaq 100 op 7 januari verkoopsignaal op 2280 pnt (we zitten in de markt, short). Koers vrijdag 2328

    Ik zal morgen toch stoploss targets doorgeven. Ik heb al eerder aangegeven dat mijn systeem veelal van short naar long draait (en vice versa), maar te lang in een positie blijven zitten die nog niet in onze richting beweegt is niet rendabel en heeft ook geen zin. Je kunt in een later stadium altijd nog instappen.

    Morgen zal ik de stoploss niveau’s voor de posities die zijn ingenomen doorgeven. Bij elke volgende instap is dat een standaard gegeven.

    Chel,

    goed idee, kun je dan ook bij de stoploss aangeven welk prijsniveau de turbo dan moet hebben om eruit te kunnen, want dat werkt prima zo.

    gr
    Glien

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    De signalen met daarbij de afgeronde slotkoersen van 19 januari 2011:

    DAX vanaf 3 september koopsignaal op 6100 pnt. Koers vandaag 7083
    AEX vanaf 12 januari verkoopsignaal op 362 pnt. Koers vandaag 358

    Stoploss voor de AEX is 366. De koers van de in ons bezit zijnde AEX TS 381 zal dan € 2,70 bedragen.

    De stoploss zal ik gedurende de rit aanpassen, maar zoals u weet speel ik niet erg kort op de bal waardoor de aanpassing van het stoplossniveau geen dagelijkse bezigheid is. Het doel van het traden volgens dit systeem is immers niet zo veel mogelijk trades te maken, maar om een behoorlijk rendement te behalen.

    De overige signalen plaats ik morgenochtend voor 8.30 uur. Het gaat dan om de signalen voor goud, de EUR/USD, Nasdaq 100 en olie.

    Hier kunnen forumleden die (frequent) traden hun reacties kwijt. U helpt daarmee in het herkennen van signalen en toetst uw eigen visie met andere forumleden.

    Wij nodigen u van harte uit mee te doen.

    Misschien is het een idee dat de deelnemers in deze draad zich even kunnen voorstellen. Hoeveel ervaring hebben jullie met beleggen en naar welke producten gaat jullie voorkeur naar uit?

    Het is leuk als iedereen zijn steentje bijdraagt zodat het een actieve discussie wordt. Jullie kunnen ook een eigen draadje (onderwerp) beginnen.

    Aanmelden voor het forum: http://forum.dekritischebelegger.nl/forum/register.php

    #link naar dit bericht
    Cees de Vries
    Cees de Vries
    Bijdrager

    Cees de Vries schreef:
    Wie krijgt gelijk?

    Dat is dan ook weer duidelijk, simpel en doeltreffend

    Attachments:
    aexrandstad1.png

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    De overige signalen met daarbij de afgeronde slotkoersen van 19 januari 2011:

    Goud (future) op 14 januari verkoopsignaal op 1361 usd. Koers vandaag 1368
    EUR/USD op 12 januari neutraal op 1,335 usd. Koers vandaag 1,345
    Olie (future) op 10 januari koopsignaal op 89 usd (we zitten in de markt, long). Koers vandaag 92
    Nasdaq 100 op 7 januari verkoopsignaal op 2280 pnt (we zitten in de markt, short). Koers vandaag 2303

    Bij olie zitten wij in de markt met de Light Sweet Crude Oil Future Turbo Long met een Stop loss-niveau van 84,00 dollar. De berekende stoploss ligt hoger dan de ingebouwde stoploss en wel op 88 dollar. De koers van de Turbo is dan € 7,80. Dus wij stappen uit op de SL van 88 dollar.

    Ten aanzien van de Nasdaq 100 zitten wij short. Dit is een niet best getimede trade, maar we kunnen wel rendement maken. De stoploss voor deze trade ligt op 2350.

    Vanavond of morgenochtend voor 8.30 uur plaats ik de signalen van 20 januari.

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    De signalen met daarbij de afgeronde slotkoersen van 20 januari 2011:

    DAX vanaf 3 september koopsignaal op 6100 pnt. Koers vandaag 7024
    AEX vanaf 12 januari verkoopsignaal op 362 pnt. Koers vandaag 356
    Nasdaq 100 op 7 januari verkoopsignaal op 2280 pnt (we zitten in de markt, short). Koers vandaag 2286

    De overige signalen plaats ik morgenochtend voor 8.30 uur. Het gaat dan om de signalen voor goud, de EUR/USD en olie.

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    De overige signalen met daarbij de afgeronde slotkoersen van 20 januari 2011:

    Goud (future) op 14 januari verkoopsignaal op 1361 usd. Koers vandaag 1346
    EUR/USD op 20 januari koopsignaal op 1,346 usd. Koers vandaag 1,346
    Olie (future) op 10 januari koopsignaal op 89 usd (we zitten in de markt, long). Koers vandaag 90

    Olie begint een twijfelgeval te worden. De koers staat iets hoger dan de instapkoers, maar de Turbo staat al lager. We stappen er uit op een koers van € 10,60 om even de kat uit de boom te kijken. Voor de goede orde de Turbo staat nu lager waardoor het niet zeker is of we de € 10,60 vandaag aantikken. We zullen zien.

    De EUR/USD is gedraaid naar koop. Ik verwacht nog wel een dip alvorens het valutapaar verder stijgt en daarom geven we voor de TL 1,275 een limietkoers op van € 6,00. Of we de order op dat niveau binnenkrijgen zien we aan het einde van de middag wel. Zo niet, dan bepalen we dit weekend wat we doen. Order nog een keer inlegggen, limiet aanpassen of de trade laten lopen.

    Kortom, we proberen de positie in olie te sluiten met een kleine winst en we gaan voor een longpositie in de EUR/USD.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    onder045
    Bijdrager

    Beste Chel,

    Vanaf nu zal ik met belangstelling uw berichten volgen en er evt. mee handelen. Ik ben zeer benieuwd naar de resultaten.Als ik een bijdrage kan leveren d.m.v. positief bedoelde kritieken dan zal ik dat zeker ook doen. Hopelijk kunt u dat waarderen.

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    @onder045

    Alle kritiek beschouw ik als positief en is welkom, dus zal ik uw kritiek ook waarderen.

    Ik zal binnenkort een overzicht maken van de resultaten. Op dit moment hebben we nog niet veel gehandeld en is er nog geen noodzaak om de opsomming snel te realiseren.

    #link naar dit bericht
    cash
    cash
    Bijdrager

    chel schreef:
    Hoewel ik deze dagen nog niet alle tijd heb om de beurs te volgen verkoop ik twee calls AEX januari 360 op € 3,60. Ik verwacht ze deze week of begin volgende week te sluiten op € 2,00.

    Beste Chel,
    Beetje late reactie op dit bericht, maar heb toch 2 vragen:
    1. is het sluiten nog gelukt op € 2,-
    2. Wat is de margin voor het schrijven van deze Index Calls?
    Groet Cash

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    @cash

    Of het sluiten is gelukt op 2,00 weet ik niet meer. Ik meen dat het destijds is gelukt. Als het heel belangrijk voor je is dan moet ik mijn rekening raadplegen om dat na te gaan.

    De aan te houden margin verschilt (iets) per broker. Ik meen dat ik voor die contracten circa € 2000,- per contract moest aanhouden. Op de website jouw broker kun je meer over de aan te houden margin vinden. Op deze website
    is ook meer informatie over de margin vinden.

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    De signalen en de acties die wij maandag mogelijk gaan ondernemen plaats ik morgenochtend.

    Zaterdag weet u wat wij gaan doen in goud, EUR/USD, olie, DAX, Nasdaq 100 en de AEX.

    #link naar dit bericht
    cash
    cash
    Bijdrager

    Of het sluiten is gelukt op 2,00 weet ik niet meer. Ik meen dat het destijds is gelukt. Als het heel belangrijk voor je is dan moet ik mijn rekening raadplegen om dat na te gaan.

    De aan te houden margin verschilt (iets) per broker. Ik meen dat ik voor die contracten circa € 2000,- per contract moest aanhouden. Op de website jouw broker kun je meer over de aan te houden margin vinden. Op deze website
    is ook meer informatie over de margin vinden.

    Ik moet wel lachen om je antwoord…….ha……ha een trader die niet weet hoe z’n positie is afgelopen en wat hij aan margin moet aanhouden.

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    @cash

    Ik moet wel lachen om je antwoord…….ha……ha een trader die niet weet hoe z’n positie is afgelopen en wat hij aan margin moet aanhouden.

    Dat is mooi Cash, want alles wat je doet of wilt doen moet ook leuk zijn.

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    De signalen met daarbij de afgeronde slotkoersen van 21 januari 2011:

    DAX vanaf 3 september koopsignaal op 6100 pnt. Koers vandaag 7062
    AEX vanaf 12 januari verkoopsignaal op 362 pnt. Koers vandaag 361
    Nasdaq 100 op 7 januari verkoopsignaal op 2280 pnt (we zitten in de markt, short). Koers vandaag 2268
    Goud (future) op 14 januari verkoopsignaal op 1361 usd. Koers vandaag 1341
    EUR/USD op 20 januari koopsignaal op 1,346 usd. Koers vandaag 1,361
    Olie (future) op 10 januari koopsignaal op 89 usd. Koers vandaag 89

    Olie begint een twijfelgeval te worden. De koers staat gelijk aan de instapkoers, de Turbo staat lager. We stappen er uit op een koers van € 10,60 om even de kat uit de boom te kijken. Voor de goede orde de Turbo staat nu lager waardoor het niet zeker is of we de € 10,60 maandag aantikken. We zullen zien.

    Ik verwacht nog wel een dip alvorens het valutapaar EUR/USD verder stijgt en daarom geven we voor de TL 1,275 voor maandag a.s., een limietkoers op van € 6,00. Of we de order op dat niveau binnenkrijgen zien we maandag wel. Zo niet, dan bepalen we dit weekend wat we doen. Order nog een keer inleggen, limiet aanpassen of de trade laten lopen.

    Door de behoorlijke beweging in de AEX begint deze index ook een twijfelgeval te worden, daarom sluiten we de positie op 358,00. De koers van de Turbo bedraagt dan 3,50. Wij sluiten onze positie op € 3,50.

    Mocht u op het verkoopsignaal van goud hebben gehandeld dan adviseer ik u om die positie te sluiten op 1340. Wij hebben geen positie in goud.

    Kortom, we proberen de posities in olie en de AEX te sluiten met winst en we gaan voor een longpositie in de EUR/USD. De signalen voor olie en de AEX zijn (nog) niet gewijzigd.

    Ik wens u allen een fijn weekend toe en tot maandagavond!
    Dan meld ik me weer met de nieuwe signalen.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    onder045
    Bijdrager

    Beste Chel,

    Wellicht wilt u mij een plezier doen.
    Wilt u s.v.p. het stuk (op deze website) van Dick otto van 21 jan. j.l. vergelijken met het stuk van vandaag op http://www.iex.nl van Gökham Erem.
    Allebei geven ze hun visie over de euro. Mijn vraag is waarom er toch steeds op – technische grondslag – deze verschillen worden weergegeven.

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    Beste mensen. Ik heb problemen met een computer waardoor het langer duurt dan gebruikelijk om de update te plaatsen.

    Ik zorg er voor dat de update uiterlijk morgenochtend voor 8.30 uur is geplaatst.

20 berichten aan het bekijken - 121 tot 140 (van in totaal 351)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN