skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums Trading Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums Trading Tradershoek

Dit onderwerp bevat 350 reacties, heeft 30 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Mitzi Mitzi 12 jaren, 4 maanden geleden.

20 berichten aan het bekijken - 141 tot 160 (van in totaal 351)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    Signaal EUR/USD op 24 januari:

    EUR/USD op 20 januari koopsignaal op 1,346 usd. Koers vandaag 1,364

    Het kopen van de TL 1,275 op de limietkoers van € 6,00 is niet gelukt. We laten deze trade lopen en wachten op een nieuw signaal.

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    @onder045

    Allereerst mijn excuses voor de late reactie. Ik had uw vraag over het hoofd gezien.

    Vervolgens de verschillen qua visie tussen Dick Otto en Gökhan Erem ten aanzien van de EUR/USD.

    In mijn beleving geeft Dick Otto geen technische onderbouwing van zijn analyse. Hij geeft aan dat hij een EUR/USD koers van 1,25 en 1,20 en lager verwacht. Waarop hij deze verwachting baseert is mij niet duidelijk. Daarmee wil ik zijn visie niet naar de prullenbak verwijzen, maar ik heb geen idee hoe hij tot die conclusie komt.

    Gökhan Erem geeft aan waarom hij van mening is dat de koers van de EUR/USD naar de 1,38 stijgt. Of zijn visie juist is weet ik niet. Achteraf kunnen we daarover oordelen.

    Het is zelfs mogelijk dat ze allebei gelijk krijgen. De koers van de EUR/USD kan immers eerst naar de 1,38 stijgen om vervolgens naar de 1,20 te dalen. De koers kan ook de omgekeerde weg volgen, dan hebben ze eveneens beiden een goede voorspelling gedaan.

    Misschien is het antwoord op uw vraag gelegen in het feit dat beide analisten uitgaan van een ander timeframe en daardoor andere conclusies trekken. Op basis van de artikelen kan ik dat veronderstellen, maar niet met zekerheid zeggen.

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    De signalen met daarbij de afgeronde slotkoersen van 25 januari 2011:

    DAX vanaf 3 september koopsignaal op 6100 pnt. Koers vandaag 7059
    AEX vanaf 12 januari verkoopsignaal op 362 pnt. Koers vandaag 359
    Nasdaq 100 op 7 januari verkoopsignaal op 2280 pnt (we zitten in de markt, short). Koers vandaag 2304
    Goud (future) op 14 januari verkoopsignaal op 1361 usd. Koers vandaag 1332

    De signalen voor de EUR/USD en olie volgen morgenochtend voor 8.30 uur.

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    De overige signalen met daarbij de afgeronde slotkoersen van 25 januari 2011:

    EUR/USD op 20 januari koopsignaal op 1,346 usd. Koers vandaag 1,368
    Olie (future) op 25 januari verkoopsignaal op 86 usd. Koers vandaag 86

    De koers is vandaag onder de eerder genoemde stoploss geraakt. De koers is ook niet gestegen, maar hard gedaald. Normaal gesproken is een stoploss een marketorder, maar bij de handel in Turbo’s is dat niet altijd verstandig. Ik verwacht op de korte termijn een kleine opleving die niet hoger reikt dan 89 dollar. Op basis van die veronderstelling proberen we uit de TL 84,00 te stappen op een koers van € 8,00. Het oude koersdoel van 10,60 is verlaten.

    We sluiten eerst de longpositie waarna we eventueel een nieuwe positie innemen.

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    De signalen met daarbij de afgeronde slotkoersen van 26 januari 2011:

    DAX vanaf 3 september koopsignaal op 6100 pnt. Koers vandaag 7127
    AEX vanaf 12 januari verkoopsignaal op 362 pnt. Koers vandaag 362

    Hoewel de AEX weer op de signaalkoers staat, wil dat niet zeggen dat we direct weer instappen. We wachten op een bevestiging. Ik kan nu nog niet voorzien of we een bevestiging van het verkoopsignaal krijgen of een draai naar koop. De tijd zal het leren. We hebben geen positie, dus kunnen we geduldig afwachten.

    De signalen voor de EUR/USD, Nasdaq 100, Goud en olie volgen morgenochtend voor 8.30 uur.

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    De overige signalen met daarbij de afgeronde slotkoersen van 26 januari 2011:

    Nasdaq 100 op 7 januari verkoopsignaal op 2280 pnt (we zitten in de markt, short). Koers vandaag 2314
    Goud (future) op 14 januari verkoopsignaal op 1361 usd. Koers vandaag 1333
    EUR/USD op 20 januari koopsignaal op 1,346 usd. Koers vandaag 1,371
    Olie (future) op 25 januari verkoopsignaal op 86 usd. Koers vandaag 87

    Olie heeft gisteren de stoploss geraakt. Ik verwacht op de korte termijn een kleine opleving die niet hoger reikt dan 89 dollar. Op basis van die veronderstelling proberen we uit de TL 84,00 te stappen op een koers van € 8,00. De koers is vandaag wel iets gestegen, maar het uitstappen is nog niet gelukt. De order laten we gewoon staan (doorlopen). Overigens bestaat de kans dat het verkoopsignaal vals is. Dat is morgen duidelijk. Dan blijven we uiteraard in onze longpositie zitten. Vooralsnog hebben we nu te maken met een verkoopsignaal en moeten we de positie sluiten.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    glien
    Bijdrager

    Chel,

    een idee om na een aantal weken eens even de resultaten te publiceren, kunnen we zelf nagaan of het systeem werkt?

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    @glien,

    Goed idee en ga ik doen. Ik denk nog na hoe ik dat bijvoorbeeld voor de NQ 100 zal doen. Bij de NQ 100 werken we namelijk niet met Turbo’s. Daarnaast heeft Gerard ooit een opmerking gemaakt dat de handel in CFD’s wellicht beter is dan in Turbo’s. Zeker voor minder liquide Turbo’s heeft hij een punt.

    Daar komt bij dat ik iets met position sizing wil doen. Nu geef ik aan koop de turbo X voor ? euro, maar op basis van mijn systeem kan het zijn dat ik later wil bijkopen. Om duidelijk te maken wat de bedoeling is moet ik in eerste instantie hebben gemeld hoeveel er bij de eerste koopactie zijn gekocht. Hiermee bedoel ik bijvoorbeeld een advies om in eerste instantie 1/3 van je budget te gebruiken, waardoor je later nog tweemaal zo’n actie kunt uitvoeren. Dit vergroot mijns inziens de kans op een positief resultaat en heeft direct effect op het rendement.

    Ik ben dus nog even bezig om het een en ander goed inzichtelijk te maken. Tot die tijd kan ik wel melden op welk niveau we zijn ingestapt en uitgestapt. Dat doe ik nu al in losse berichten, maar kan ik samenvattend doen in de actie waarin we de positie sluiten. Dan hoef je niet alle berichten door om te kijken wat het resultaat van een trade is.

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    De signalen met daarbij de afgeronde slotkoersen van 27 januari 2011:

    DAX vanaf 3 september koopsignaal op 6100 pnt. Koers vandaag 7156
    AEX vanaf 12 januari verkoopsignaal op 362 pnt. Koers vandaag 364

    De signalen voor de EUR/USD, Nasdaq 100, Goud en olie volgen morgenochtend voor 8.30 uur.

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    De overige signalen met daarbij de afgeronde slotkoersen van 27 januari 2011:

    Nasdaq 100 op 7 januari verkoopsignaal op 2280 pnt (we zitten in de markt, short). Koers vandaag 2330
    Goud (future) op 14 januari verkoopsignaal op 1361 usd. Koers vandaag 1320
    EUR/USD op 20 januari koopsignaal op 1,346 usd. Koers vandaag 1,372
    Olie (future) op 25 januari verkoopsignaal op 86 usd. Koers vandaag 86

    Alle orders en stoplosses blijven gehandhaafd. Vanavond en morgenochtend volgen de nieuwe signalen.

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    De signalen met daarbij de afgeronde slotkoersen van 28 januari 2011:

    DAX vanaf 3 september koopsignaal op 6100 pnt. Koers vandaag 7103
    AEX vanaf 12 januari verkoopsignaal op 362 pnt. Koers vandaag 361

    Vandaag zie ik een eerste teken om longposities in de DAX te sluiten. Overigens hebben we nog geen verkoopsignaal op de DAX. Met andere worden ik zou de longpositie sluiten op 7100, maar niet draaien naar short. De volgers van deze draad hebben (nog) geen positie op de DAX kunnen innemen. Zij kunnen geduldig afwachten.

    De signalen voor de EUR/USD, Nasdaq 100, Goud en olie volgen morgenochtend.

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    De overige signalen met daarbij de afgeronde slotkoersen van 28 januari 2011:

    Nasdaq 100 op 7 januari verkoopsignaal op 2280 pnt (we zitten in de markt, short). Koers vandaag 2271
    Goud (future) op 14 januari verkoopsignaal op 1361 usd. Koers vandaag 1342
    EUR/USD op 20 januari koopsignaal op 1,346 usd. Koers vandaag 1,361
    Olie (future) op 28 januari koopsignaal op 89 usd (we zitten in de markt, long). Koers vandaag 89

    Olie heeft op 25 januari een vals verkoopsignaal afgegeven. Mede op basis daarvan wilde wij onze Light Sweet Crude Oil Future Turbo Long 84,00 sluiten op 8 euro. Dat is niet gelukt en is achteraf bezien niet erg. We trekken deze sluitingsorder in en wachten af wat de longpositie ons brengt.

    Indien u een longpositie heeft in de EUR/USD dan zou ik nu winstnemen. Ik zeg niet dat er een verkoopsignaal aankomt, maar ik verwacht wel een (kleine) correctie. Misschien een mooi punt voor ons om long te gaan.

    Voor de goede orde wijs ik u er op dat wij nog geen positie hebben in de EUR/USD

    Op basis van het verkoopsignaal op de AEX proberen we maandag/dinsdag opnieuw een AEX Turbo Short aan te schaffen. De AEX Turbo Short 374 voor een aankoopkoers van 2,40. Of het onze aankoopwens slaagt zien we maandag/dinsdag wel.

    Ik wens u allen een goed weekend toe!

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    De signalen met daarbij de afgeronde slotkoersen van 31 januari 2011:

    DAX vanaf 3 september koopsignaal op 6100 pnt. Koers vandaag 7077
    AEX vanaf 12 januari verkoopsignaal op 362 pnt. Koers vandaag 361

    De signalen voor de EUR/USD, Nasdaq 100, Goud en olie volgen morgenochtend.

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    De overige signalen met daarbij de afgeronde slotkoersen van 31 januari 2011:

    Nasdaq 100 op 7 januari verkoopsignaal op 2280 pnt (we zitten in de markt, short). Koers vandaag 2282
    Goud (future) op 14 januari verkoopsignaal op 1361 usd. Koers vandaag 1334
    EUR/USD op 20 januari koopsignaal op 1,346 usd. Koers vandaag 1,371
    Olie (future) op 28 januari koopsignaal op 89 usd (we zitten in de markt, long). Koers vandaag 92

    Het lijkt er op dat de koers van de AEX wat verder zal stijgen dan ik vrijdag had voorzien. Op basis van deze informatie geven we de aankooporder op de AEX Turbo Short 374 een scherper limiet mee, en wel 2,20. Of onze aankoopwens slaagt zien we dinsdag/woensdag wel.

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    De signalen met daarbij de afgeronde slotkoersen van 1 februari 2011:

    DAX vanaf 3 september koopsignaal op 6100 pnt. Koers vandaag 7184
    AEX vanaf 12 januari verkoopsignaal op 362 pnt. Koers vandaag 367

    De signalen voor de EUR/USD, Nasdaq 100, Goud en olie volgen morgenochtend. Ik ga dan ook in op de behoorlijke stijging van vandaag. Dat is immers niet de beweging die je graag ziet als je short in de markt zit. Tot morgen!

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    De overige signalen met daarbij de afgeronde slotkoersen van 1 februari 2011:

    Nasdaq 100 op 7 januari verkoopsignaal op 2280 pnt (we zitten in de markt, short). Koers vandaag 2325
    Goud (future) op 14 januari verkoopsignaal op 1361 usd. Koers vandaag 1340
    EUR/USD op 20 januari koopsignaal op 1,346 usd. Koers vandaag 1,383
    Olie (future) op 28 januari koopsignaal op 89 usd (we zitten in de markt, long). Koers vandaag 91

    We zitten in de markt met deAEX Turbo Short 374 instapkoers op € 2,20. De koers van de AEX moet ook niet al te veel stijgen. Als stoploss houden we 370,50 aan. De koers van de Turbo is dan gedaald tot 1,50. Wij hopen dat de koers niet die kant uit gaat, maar je weet het nooit.

    De stoploss op de NQ 100 handhaven we op 2350.

    Voor goud verwacht ik een herstel tot circa 1380. Te speculatief om de rit mee te doen, maar kan wel een punt zijn waarop we weer wat kunnen.

    Voor olie verwacht ik nog een stijging van een paar dollar. Die rit kunnen we afwachten.

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    De signalen met daarbij de afgeronde slotkoersen van 2 februari 2011:

    DAX vanaf 3 september koopsignaal op 6100 pnt. Koers vandaag 7184
    AEX vanaf 12 januari verkoopsignaal op 362 pnt. Koers vandaag 367

    De signalen voor de EUR/USD, Nasdaq 100, Goud en olie volgen morgenochtend.

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    De overige signalen met daarbij de afgeronde slotkoersen van 2 februari 2011:

    Nasdaq 100 op 7 januari verkoopsignaal op 2280 pnt (we zitten in de markt, short). Koers vandaag 2321
    Goud (future) op 14 januari verkoopsignaal op 1361 usd. Koers vandaag 1332
    EUR/USD op 20 januari koopsignaal op 1,346 usd. Koers vandaag 1,382
    Olie (future) op 28 januari koopsignaal op 89 usd (we zitten in de markt, long). Koers vandaag 91

    We zitten in de markt met deAEX Turbo Short 374. Als stoploss houden we 370,50 aan. De koers van de Turbo is dan gedaald tot 1,50.

    De stoploss op de NQ 100 handhaven we op 2350.

    Ten aanzien van olie wil de koers niet verder oplopen. Misschien loopt de koers in een later stadium wel op, maar op basis van de hernieuwde visie proberen we onze Light Sweet Crude Oil Future Turbo Long 84,00 met winst te sluiten op € 10,60.

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    De signalen met daarbij de afgeronde slotkoersen van 3 februari 2011:

    DAX vanaf 3 september koopsignaal op 6100 pnt. Koers vandaag 7194
    AEX vanaf 12 januari verkoopsignaal op 362 pnt. Koers vandaag 365

    De signalen voor de EUR/USD, Nasdaq 100, Goud en olie volgen morgenochtend.

20 berichten aan het bekijken - 141 tot 160 (van in totaal 351)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN