skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums Trading Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums Trading Tradershoek

Dit onderwerp bevat 350 reacties, heeft 30 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Mitzi Mitzi 12 jaren, 5 maanden geleden.

20 berichten aan het bekijken - 101 tot 120 (van in totaal 351)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    Avatar
    eurotokkie
    Bijdrager

    Wat voor platform gebruik je maarten?

    GRS

    Tokkie

    #link naar dit bericht
    Avatar
    xmaarten
    Bijdrager

    eurotokkie schreef:
    Wat voor platform gebruik je maarten?

    GRS

    Tokkie

    Eurotokkie , voor grafieken heb ik ProRealTime(ex-Chartnet); cfd’s handel ik bij RBS, opties op Tradebox .
    gr Maarten

    #link naar dit bericht
    Luc lcdnlf
    Luc lcdnlf
    Bijdrager

    Ik vind short gaan op de AEX gewaagd. Ik heb geen enkele indicatie in mijn systeem die dat aan geeft.

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    De signalen met daarbij de afgeronde slotkoersen van 14 januari 2011:

    Goud (future) op 14 januari verkoopsignaal op 1361 usd. Op 12 januari kregen we een vals signaal op 1386 usd.
    EUR/USD op 12 januari neutraal op 1,335 usd. Koers vandaag 1,337
    Nasdaq 100 op 7 januari verkoopsignaal op 2280 pnt (we zitten in de markt, short). Koers vandaag 2323
    Olie (future) op 10 januari koopsignaal op 89 usd (we zitten in de markt, long). Koers vandaag 92

    Met goud ging het mis. We stapte in op 3,22 en zijn direct uitgestopt. Achteraf bezien hebben we te maken met een vals signaal en hadden gewoon short moeten blijven zitten vanaf 31 december (1423 usd), dat is niet gebeurd. En nu direct short gaan?
    Nee dat doe ik niet. Mijn systeem werkt namelijk niet met koersdoelen. Ik weet daardoor niet op welk punt het systeem een ander signaal afgeeft. Dat kan bij wijze van spreken maandag zijn op de koers van 1361. Dan is het erg onhandig als we op diezelfde dag short gaan. Even afwachten dus, maar de vorige trade heeft ons geen plezier opgeleverd.

    Voor de NQ 100 geldt ongeveer hetzelfde, ware het niet dat het systeem nog steeds een short signaal afgeeft. De timing is verre van optimaal te noemen, maar we blijven short zitten.

    De long trade op olie loopt nog.

    Dan hadden jullie van mij tegoed wat te doen op het verkoopsignaal op de AEX?
    Ik kies voor een Turbo met een ruimere SL. Dus in plaats van de 370 ga ik nu voor de AEX TS 381. Deze probeer ik aan te schaffen voor € 3,10.

    Waarom kies ik voor een ruimere SL?
    Mijn systeem is geen daytradingsysteem en kan daardoor te vroeg (te laat komt zelden voor) signalen afgeven. Dat is een ramp voor een daytrader, maar voor mij is dat geen probleem zolang het voldoende rendement oplevert. Het is immers erg vervelend als je visie correct is, maar de turbo is uitgestopt. Vandaar het ophogen van de SL.

    In feite is het gevaar met een te krappe stoploss geïllustreerd door de trade op goud. Het signaal waarop we hebben gehandeld is vals en we hadden de positie daardoor evengoed op maandag moeten sluiten, maar nu is de positie op één dag door zijn SL geknald. Als je het zelf in de hand hebt en uit kunt stappen, kost het veelal minder.

    Wat zullen zien wat de volgende week ons brengt. Ik wens eenieder een goede tradingweek toe!

    Maandagavond/dinsdagmorgen plaats ik de signalen voor dinsdag 18 januari.

    #link naar dit bericht
    Luc lcdnlf
    Luc lcdnlf
    Bijdrager

    glien schreef:
    Luc,

    zitten daar ook systemen bij die jij hebt bekeken en waarvan je zegt, daar kun je wat mee?

    gr
    Glien

    @glien,

    Nu pas zie ik je vraag vanwege de populariteit van dit topic.

    Ik heb het 5/13/62 systeem bekeken en ben er “weg” van. Ik heb het artikel vertaald en samengevat en het systeem een plaatsje in mijn excelfile gegeven. Ik bekijk nu rustig de grafieken om een eerste indruk te krijgen van de waarde van het systeem.

    In de AEX bijvoorbeeld was er een vals signaal rond 30/11 gevolgd door een waardevol signaal rond 6/12 (niet heel zeker van die datum, is dus enkel min of meer juist) die nu nog altijd loopt en ruimschoots het valse signaal overstijgt.

    Zoals je ondertussen van mij gewoon bent, plaats ik binnenkort al mijn informatie rond dit handelssysteem, samen met de excelfile, op dit forum.

    #link naar dit bericht
    Vincent
    Vincent
    Bijdrager

    5/13/62…is dateensysteem met Triple MA?

    #link naar dit bericht
    Vincent
    Vincent
    Bijdrager

    Als jij wel een Triple-MA bedoelt.. dan zitten wij op dezelfde route. Zie de link.
    http://www.usmarkets.nl/marktanalyse/157773-indicator-triple-mahet-is-allemaal-geen-hogere-wiskunde.html

    #link naar dit bericht
    Avatar
    glien
    Bijdrager

    chel schreef:
    De signalen met daarbij de afgeronde slotkoersen van 14 januari 2011:

    Goud (future) op 14 januari verkoopsignaal op 1361 usd. Op 12 januari kregen we een vals signaal op 1386 usd.
    EUR/USD op 12 januari neutraal op 1,335 usd. Koers vandaag 1,337
    Nasdaq 100 op 7 januari verkoopsignaal op 2280 pnt (we zitten in de markt, short). Koers vandaag 2323
    Olie (future) op 10 januari koopsignaal op 89 usd (we zitten in de markt, long). Koers vandaag 92

    Met goud ging het mis. We stapte in op 3,22 en zijn direct uitgestopt. Achteraf bezien hebben we te maken met een vals signaal en hadden gewoon short moeten blijven zitten vanaf 31 december (1423 usd), dat is niet gebeurd. En nu direct short gaan?
    Nee dat doe ik niet. Mijn systeem werkt namelijk niet met koersdoelen. Ik weet daardoor niet op welk punt het systeem een ander signaal afgeeft. Dat kan bij wijze van spreken maandag zijn op de koers van 1361. Dan is het erg onhandig als we op diezelfde dag short gaan. Even afwachten dus, maar de vorige trade heeft ons geen plezier opgeleverd.

    Voor de NQ 100 geldt ongeveer hetzelfde, ware het niet dat het systeem nog steeds een short signaal afgeeft. De timing is verre van optimaal te noemen, maar we blijven short zitten.

    De long trade op olie loopt nog.

    Dan hadden jullie van mij tegoed wat te doen op het verkoopsignaal op de AEX?
    Ik kies voor een Turbo met een ruimere SL. Dus in plaats van de 370 ga ik nu voor de AEX TS 381. Deze probeer ik aan te schaffen voor € 3,10.

    Waarom kies ik voor een ruimere SL?
    Mijn systeem is geen daytradingsysteem en kan daardoor te vroeg (te laat komt zelden voor) signalen afgeven. Dat is een ramp voor een daytrader, maar voor mij is dat geen probleem zolang het voldoende rendement oplevert. Het is immers erg vervelend als je visie correct is, maar de turbo is uitgestopt. Vandaar het ophogen van de SL.

    In feite is het gevaar met een te krappe stoploss geïllustreerd door de trade op goud. Het signaal waarop we hebben gehandeld is vals en we hadden de positie daardoor evengoed op maandag moeten sluiten, maar nu is de positie op één dag door zijn SL geknald. Als je het zelf in de hand hebt en uit kunt stappen, kost het veelal minder.

    Wat zullen zien wat de volgende week ons brengt. Ik wens eenieder een goede tradingweek toe!

    Maandagavond/dinsdagmorgen plaats ik de signalen voor dinsdag 18 januari.

    Chel,

    met de door jouw aangegeven koerslimiet bedoel je dus eigenlijk een conditionele order op de short AEX, want ik heb op 13 jan jl de short aex 370 aangekocht op 2,10 maar had dus een conditionele only if op 1,94 moeten afgeven. Correct? Ik sluit de TS aex 70 maandag maar want we zullen wel een stukje hoger kunnen met de index.

    gr
    Glien

    #link naar dit bericht
    Avatar
    glien
    Bijdrager

    Luc lcdnlf schreef:
    @glien,

    Nu pas zie ik je vraag vanwege de populariteit van dit topic.

    Ik heb het 5/13/62 systeem bekeken en ben er “weg” van. Ik heb het artikel vertaald en samengevat en het systeem een plaatsje in mijn excelfile gegeven. Ik bekijk nu rustig de grafieken om een eerste indruk te krijgen van de waarde van het systeem.

    In de AEX bijvoorbeeld was er een vals signaal rond 30/11 gevolgd door een waardevol signaal rond 6/12 (niet heel zeker van die datum, is dus enkel min of meer juist) die nu nog altijd loopt en ruimschoots het valse signaal overstijgt.

    Zoals je ondertussen van mij gewoon bent, plaats ik binnenkort al mijn informatie rond dit handelssysteem, samen met de excelfile, op dit forum.

    Luc,

    ben benieuwd !, alvast bedankt dat je de moeite neemt om het hier te plaatsen.

    gr
    Glien

    #link naar dit bericht
    Luc lcdnlf
    Luc lcdnlf
    Bijdrager

    @Vincent,

    Inderdaad Vincent, het is een triple MA-systeem. Nog even geduld mensen. Ik probeer een goed geheel van te maken.

    #link naar dit bericht
    Luc lcdnlf
    Luc lcdnlf
    Bijdrager
    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    @glien

    Ik gebruik altijd limietkoersen. De verhandelbaarheid van Turbo’s is immers niet altijd van dien aard dat een transparante prijsvorming gegarandeerd is. Door het opgeven van limietkoersen ben je minder snel de dupe van praktijken die niet in jouw voordeel zijn.

    Volgens Alex zijn er drie soorten conditionele orders: de koerslimiet order, de trailingstop order, en de bracket-limiet order. De koerslimiet is het ordersoort dat wij gebruiken.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    eurotokkie
    Bijdrager

    Ziet er goed uit luc. Leuk stukje. Gebruik zelf 2 MA ljnen 3 + 10. Maar met 3 is misschien meer betrouwbaar.

    GRS

    #link naar dit bericht
    Luc lcdnlf
    Luc lcdnlf
    Bijdrager

    @eurotokkie, misschien is het goed dit topic terug uitsluitend voor te behouden voor het systeem dat Chel hanteert. Hij doet veel inspanning om een goede bijdrage aan dit forum te leveren en dat verdient onze waardering.

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Mijn mening is om niet al te veel topics te openen en de discussie geconcentreerd te houden. Wat denken jullie? Desgewenst kan natuurlijk een nieuw draadje begonnen worden.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    eurotokkie
    Bijdrager

    U heeft gelijk, misschien dwaal ik teveel af.

    Immer groet en respect

    Tokkie

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    De signalen met daarbij de afgeronde slotkoersen van 17 januari 2011:

    DAX vanaf 3 september koopsignaal op 6100 pnt. Koers vandaag 7078
    AEX vanaf 12 januari verkoopsignaal op 362 pnt. Koers vandaag 361
    Nasdaq 100 op 7 januari verkoopsignaal op 2280 pnt (we zitten in de markt, short). NQ 100 is vandaag gesloten. Koers vrijdag 2323

    De aankooporder AEX TS 381 heeft het net niet gered voor de limietkoers van € 3,10. Morgen leg ik deze order nog een keer in.

    De overige signalen plaats ik morgenochtend voor 8.30 uur. Het gaat dan om de signalen voor goud, de EUR/USD en olie.

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    De overige signalen met daarbij de afgeronde slotkoersen van 17 januari 2011:

    Goud (future) op 14 januari verkoopsignaal op 1361 usd. Koers vandaag 1361
    EUR/USD op 12 januari neutraal op 1,335 usd. Koers vandaag 1,328
    Olie (future) op 10 januari koopsignaal op 89 usd (we zitten in de markt, long). Koers vandaag 91

    Vanavond en morgenochtend plaats ik de signalen van 18 januari.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    wjdf
    Bijdrager

    waar vind ik de volumes van de aex handel?

20 berichten aan het bekijken - 101 tot 120 (van in totaal 351)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN