skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums Trading Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums Trading Tradershoek

Dit onderwerp bevat 350 reacties, heeft 30 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Mitzi Mitzi 12 jaren, 3 maanden geleden.

20 berichten aan het bekijken - 61 tot 80 (van in totaal 351)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    Luc lcdnlf
    Luc lcdnlf
    Bijdrager

    Chel,

    Je geeft een koopsignaal op de AEX op 3/12. Als ik het systeem nabouw, krijg ik een signaal op 9/12.

    Welke parameters gebruik jij voor de Roc en voor de EMA?

    #link naar dit bericht
    Vincent
    Vincent
    Bijdrager

    chel schreef:
    @vincent72

    In principe houd ik mijn long of shortposistie aan tot het signaal draait. Dat is de stoploss.

    Ik probeer met de keuze van de Turbo’s wel in te schatten dat we de stoploss van de Turbo niet raken, voordat het signaal is gedraaid. Dat neemt niet weg dat er vast wel eens een Turbo door de ingebouwde stoploss kan gaan. Is uiteraard niet te hopen, want dan verdienen we niets.

    Ten aanzien van de instapkoers van de gekozen Turbo zien we aan het einde van de middag wel of onze orders zijn uitgevoerd. Hierdoor kan iedereen meedoen, ook mensen die overdag geen tijd hebben om de beurs te volgen. Mocht de order vandaag niet worden uitgevoerd dan meld ik vanavond/morgenochtend wat we gaan doen. Dat kan zijn dat we de order nog een keer inleggen, de instapkoers aanpassen of het koopsignaal laten ‘lopen’. Door deze werkwijze zullen we zo nu en dan een signaal missen, maar iedereen kan meedoen. Als we gedurende de dag het instapniveau aanpassen dan zijn de trades niet meer te volgen voor mensen die overdag geen tijd hebben om de beurs in de gaten te houden.

    Ok. Duidelijk 🙂

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    @xmaarten

    Mijn excuses voor de later reactie. Ik had jouw vraag/opmerking over het hoofd gezien.

    Het probleem dat jij beschrijft ten aanzien van de Turbo is inderdaad een minder gewenste situatie. Ik denk dat het handelen in CFD’s beter is om de trades op goud, olie, EUR/USD en de Nasdaq te volgen. Maar omdat het uitgangspunt is dat iedereen moet kunnen meedoen en lang niet iedereen in CFD’s handelt geef ik aan met welke Turbo’s men de trades zou kunnen volgen.

    Mensen die de trades volgen met Turbo’s moeten rekening houden met het risico die men neemt. Vandaar de waarschuwing die jij nog wat explicieter hebt gemaakt. Mijn dank daarvoor.

    De risico’s die beleggers lopen door de trades te volgen met Turbo’s worden deel afgedekt door de ingebouwde stoploss, maar dan nog is het niet fijn als een Turbo waardeloos afloopt.

    Voor de rendementen houd ik rekening met de handel in Turbo’s. In feite moet iedereen dat kunnen halen door de trades te volgen. Door wat slimmer op de signalen in te spelen kunnen de rendementen toenemen.

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    @luc lcdnlf

    Ik gebruik de ‘standaard’ waarden en dat zijn een exponentieel voortschrijdend gemiddelde (EMA) over 16 periodes en een rate of change (ROC) van 50 over de EMA.

    Overigens gebruik ik meer indicatoren, waarvan ik er naast ROCEMA nog één tot leading indicator heb gepromoveerd. Het kan daardoor gebeuren dat de ROCEMA later reageert dan de andere indicator. Daarnaast gebruik in nog een indicator zoals de naam doet vermoeden, die indiceert iets.

    Ik vermoed overigens dat de mensen die deze draad volgen het belangrijker vinden dat we rendement maken. Als het rendement substantieel is dan zal men steeds nieuwsgieriger worden naar het systeem. In die zin ben jij erg vroeg met deze vraag.

    #link naar dit bericht
    Luc lcdnlf
    Luc lcdnlf
    Bijdrager

    Chel,

    In elk geval dank voor de uitleg. Ge weet dat ik graag relatief zelfstandig werk en zo weinig mogelijk afhankelijk wil zijn van anderen als het om het echte werk gaat.

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    De signalen met daarbij de afgeronde slotkoersen van 13 januari 2011:

    DAX vanaf 3 september koopsigbaal op 6100 pnt. Koers vandaag 7075
    AEX vanaf 12 januari verkoopsignaal op 362 pnt. Koers vandaag 361.

    De instapkoers van de AEX Turbo Short 370,00 is niet bereikt, morgen leggen we de order nog een keer in. Ik verhoog de instaplimiet naar € 1,96.

    De overige signalen plaats ik morgenochtend voor 8.30 uur. Het gaat dan om de signalen voor goud, de EUR/USD, de Nasdaq 100 en olie.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Daxen
    Bijdrager

    Met grote belangstelling volg ik je hier op het forum Ik kwam al zoekende op het net ook een forum tegen over daytraden,
    ja zul je denken die zijn er genoeg.
    Maar ik vond dit wel iets speciaals,het betreft traden met als indicator de CCI channel index.
    Ik moet je bekennen dat het mij nog niet helemaal glashelder is waar precies de in en uitstap punten liggen,maar de trades waren alle 8 positief in het voorbeeld

    Ben benieuwd wat je er van vindt.
    Verder wens ik je veel succes met je actie’s

    Attachments:
    7347-tf-russell-2000-futures-contract.html

    #link naar dit bericht
    Avatar
    eurotokkie
    Bijdrager

    Waar kan ik dit forum vinden over daytraden?

    GRS

    Tokkie

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Daxen
    Bijdrager

    Het meesturen in vorig bericht is mislukt mogelijk was het bestand te groot
    Hierbij alsnog de link

    http://www.bigmiketrading.com/index-futures-trading/7347-tf-russell-2000-futures-contract-trading-using-cci-method-works.html

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Daxen, hoe groot is het bestand?

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    @daxen

    Er zijn heel veel systemen die goed zijn. Mogelijk hoort het systeem gebaseerd op de Commodity Channel Index (CCI) ook tot die categorie. Ik ken het systeem niet.

    Om iets over de robuustheid van het CCI-systeem te kunnen zeggen zou ik (of iemand anders) het systeem moeten testen. Bij het testen is van belang dat je het systeem laat ‘draaien’ bij alle voorkomende marktomstandigheden.

    Overigens moeten beleggers zich ervan bewust zijn dat alle systemen verschillen in de performance laten zien bij diverse marktomstandigheden. Zolang die verschillen variëren tussen “goed” en “minder goed” is er niets aan de hand. Als de kwaliteitsrange ligt tussen “minder goed” en “slecht” dan is het systeem niet als goed te betitelen.

    Kortom, over de kwaliteit van het CCI-systeem kan ik (nog) niet oordelen. Ik moet eerlijk bekennen dat ik geen tijd heb om het systeem te testen. Misschien kun je het zelf proberen?

    Let hierbij op dat het aantal goede trades niet alles zegt. Het gaat uiteindelijk om het totale rendement.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Daxen
    Bijdrager

    de bestand grote is 279 bytes

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Daxen, dat is wel erg weinig. Volgens mij bedoel je 2,79 MB. Ik heb de toegestane bestandsgrootte verhoogd.

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    De signalen met daarbij de afgeronde slotkoersen van van 13 januari 2011:

    Goud (future) op 12 januari koopsignaal op 1386 usd. Koers vandaag 1387
    EUR/USD op 5 januari verkoopsignaal op 1,315 usd. Koers vandaag 1,335
    Nasdaq 100 op 7 januari verkoopsignaal op 2280 pnt (we zitten in de markt, short). Koers vandaag 2305
    Olie (future) op 10 januari koopsignaal op 89 usd (we zitten in de markt, long). Koers vandaag 91

    De kooplimiet voor de Turbo long 1359 op een koers van € 3,44 heeft het niet gered. Vandaag leg ik dezelfde order nogmaals in. Let hierbij op dat de koers van de onderliggende waarde van de Turbo lager is dan die van de future.

    Het valutapaar EUR/USD geeft vandaar een signaalwijziging. Niet van verkoop naar koop, maar van verkoop naar neutraal. Dat komt zelden voor. Als we een positie zouden hebben dan zou ik deze proberen te sluiten op 1,324. Ik veronderstel dat de koers nog wat terugvalt. Of dat daadwerkelijk gebeurt moet nog blijken. Overigens hebben we geen positie in dit valutapaar, dus gaat het in deze situatie om de “als-vraag”.

    Het instapmoment op de Nasdaq 100 is niet goed getimed. Het verkoopsignaal is nog steeds geldig, maar ik had wel later in mogen stappen.

    De longpositie de we hebben ingenomen op olie loopt goed.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Daxen
    Bijdrager

    Volgens mij is het bestand niet groter dan 279 bytes ,het enige wat ik wou bijvoegen was de snelkoppeling van het bureaublad ,toen ik het wou plaatsen lichte de bijlage rood op !.
    Ik kan het verder ook niet verklaren.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Daxen
    Bijdrager

    Hoi chel
    Je zegt dat er veel goede systemen zijn,ik moet je zeggen dat ik nog steeds zoekende ben,en heb nog niets heb gevonden waar ik mee uit de voeten kan .Ik heb de laaste tijd wel wat testjes gedaan op de aex met daytraden,en daarin gebruik makend van de MACD in kombinatie een MA 21 op een 3 min. grafiek,daar zitten wel wat goede trades tussen als er een kleine trend is maar is niet echt betrouwbaar in een twijfelende markt.

    Of heb je betere suggestie.

    Over de robustheid van dit cci-systeem kan ik uiteraard ook geen oordeel geven.
    En om het zelf uitgebreid te testen,daarvoor ontbreekt bij mij ook de nodige tijd en ben bang ook de gewenste kennis.
    Het is me ook nog niet helder in dit cci-systeem hoe de in er uitstap momenten worden bepaalt,
    Er zijn een groot aantal indicatoren die hier een rol in spelen,
    maar welke de leading indicator is ?
    Mogelijk is er iemand op het forum die er wel tijd en kennis voor heeft om dit eens toe te lichten

    Ik sta trouwens versteld hoe precies je afgelopen woensdag al aangaf dat we de top hadden geplaatst,en short moesten gaan op de aex,petje af .

    #link naar dit bericht
    Vincent
    Vincent
    Bijdrager

    Daxen schreef:
    Hoi chel
    Je zegt dat er veel goede systemen zijn,ik moet je zeggen dat ik nog steeds zoekende ben,en heb nog niets heb gevonden waar ik mee uit de voeten kan .Ik heb de laaste tijd wel wat testjes gedaan op de aex met daytraden,en daarin gebruik makend van de MACD in kombinatie een MA 21 op een 3 min. grafiek,daar zitten wel wat goede trades tussen als er een kleine trend is maar is niet echt betrouwbaar in een twijfelende markt.

    Of heb je betere suggestie.

    Over de robustheid van dit cci-systeem kan ik uiteraard ook geen oordeel geven.
    En om het zelf uitgebreid te testen,daarvoor ontbreekt bij mij ook de nodige tijd en ben bang ook de gewenste kennis.
    Het is me ook nog niet helder in dit cci-systeem hoe de in er uitstap momenten worden bepaalt,
    Er zijn een groot aantal indicatoren die hier een rol in spelen,
    maar welke de leading indicator is ?
    Mogelijk is er iemand op het forum die er wel tijd en kennis voor heeft om dit eens toe te lichten

    Ik sta trouwens versteld hoe precies je afgelopen woensdag al aangaf dat we de top hadden geplaatst,en short moesten gaan op de aex,petje af .

    Als jij op zoek bent naar de ‘Holy Grale’ of indicatoren…stop dan maar met zoeken 🙂
    Ieder tijdframe heeft zijn eigen geschikte indicatoren. Een MACD is knap matig op de weekgrafiek en kan het beter doen op de andere tijdframes. Zolang jij nog niet verteld hebt op welk tijdframe jij kijkt (en waarop je kan handelen), zal er ook niet een erg duidelijk antwoord komen.
    Voor bv het handelen op de 15min is het niet handig om dat in een omgeving te doen waar een ‘baas’ over je schouder meekijkt :-)….en ook je pc volzetten met meerdere indicatoren geeft een zeer onrustig beeld zodra je met echt geld gaat handelen.

    Hier een link naar een column van mijzelf binnen een weekgrafiek waar ik binnenkort wat meer toelichting over geef. Overigens ik ben zeker geen ‘provi’…daarvoor zijn er anderen.

    http://www.usmarkets.nl/marktanalyse/157773-indicator-triple-mahet-is-allemaal-geen-hogere-wiskunde.html

    Suc6. Vincent

    #link naar dit bericht
    Luc lcdnlf
    Luc lcdnlf
    Bijdrager

    http://www.earnforex.com/forex-e-books/trading-strategy/

    Hier kan je veel informatie vinden over tradingsystemen. Is wel in het Engels.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    glien
    Bijdrager

    Luc,

    zitten daar ook systemen bij die jij hebt bekeken en waarvan je zegt, daar kun je wat mee?

    gr
    Glien

20 berichten aan het bekijken - 61 tot 80 (van in totaal 351)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN