skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums Trading Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums Trading Tradershoek

Dit onderwerp bevat 350 reacties, heeft 30 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Mitzi Mitzi 12 jaren, 5 maanden geleden.

20 berichten aan het bekijken - 41 tot 60 (van in totaal 351)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    Avatar
    xmaarten
    Bijdrager

    chel schreef:
    De signalen samengevat:
    Voor de DAX is er op 3 september een koopsigbaal afgegeven op 6100 pnt.
    Voor de AEX is er op 3 december een koopsignaal afgegeven op 340 pnt.
    Voor goud is er op 31 december een verkoopsignaal afgegeven op 1423 usd.
    Voor de EUR/USD is op 5 januari een verkoopsignaal afgegeven op 1,315 usd.
    Voor de Nasdaq 100 is op 7 januari een verkoopsignaal afgegeven op 2280 pnt.
    Voor Olie is op 10 januari een koopsignaal afgegeven op 89 usd.

    Let op dat u rekening houdt met de verschillen in de koersen van de onderliggende waarden. Als voorbeeld noem ik de Light Sweet Crude Oil Future Turbo Long met een Stop loss-niveau van 84,00 dollar. De koers van de onderliggende waarde is 90,80 dollar, terwijl de future die het signaal heeft afgegeven op 89,07 dollar is gesloten. Niet erg, maar wel een punt om rekening mee te houden.

    Chel goeie morgen, Even een vraagje: de olieturbo zoals jij die noemt, is dat een RBS-turbo ?

    #link naar dit bericht
    Avatar
    glien
    Bijdrager

    Chel,

    zou jij niet eens naar je bed gaan 5.35 !!!! het moet wel leuk blijven allemaal!

    gr
    Glien

    #link naar dit bericht
    gpekaar
    gpekaar
    Bijdrager

    Vincent sorry beetje laat.
    Maar waarom vind vond ik de turbo een naaiprodukt
    Te hoge spread, maar het ergste vond ik dat je in het heetst van de strijd er niet uitkon vanwege side niet berijkbaar of zogenaamde storing, dan word die markt gestuurd je wil niet weten hoeveel mensen s,morgens van hun turbo,s af waren eff een piekje snachts oftewel een spaik [future,s] en weg turbo,s.

    Groet Gerard

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    @xmaarten

    ja het is een Turbo van RBS. Je kunt gewoon op de link klikken in mijn vorige bericht om de specificaties te vinden. De order is vandaag uitgevoerd op 10,00.

    @glien

    Je hebt gelijk Glien. Ik moet wel op tijd naar bed gaan.

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    De signalen met daarbij de afgeronde slotkoersen van van 11 januari 2011:

    DAX op 3 september koopsigbaal op 6100 pnt. Koers vandaag 6942
    AEX op 3 december koopsignaal op 340 pnt. Koers vandaag 358
    Goud (future) op 31 december verkoopsignaal op 1423 usd. Koers vandaag 1384
    EUR/USD op 5 januari verkoopsignaal op 1,315 usd. De laatste update over dit valutapaar volgt morgenochtend voor 8.30 uur.
    Nasdaq 100 op 7 januari verkoopsignaal op 2280 pnt (we zitten in de markt, short). Koers vandaag 2289
    Olie (future) op 10 januari koopsignaal op 89 usd (we zitten in de markt, long). Koers vandaag 91

    Let bij de futures op dat er sprake is van verschillen in de koersen van de onderliggende waarden. Zie vorige berichten voor meer informatie hierover.

    Onze positie op de NQ 100 doet het nog niet bijzonder goed. Maar vergeet niet het systeem genereert sigalen voor de langere termijn. Gemiddeld duurde een trade op de Nasdaq 21 dagen, gerekend inclusief de weekenden. Dat neemt niet weg dat we op een gunstiger moment hadden kunnen instappen. Maar goed, het gaat om het rendement dat we met deze trade halen.

    Onze positie op olie is vandaag ingenomen. Mensen die mee willen doen kunnen de order morgen inleggen. Hoewel Olie hard is gestegen vandaag tikt de Turbo mogelijk morgen of overmorgen de 10 euro nog een keer aan.

    De mogelijkheid om in te stappen rond de signaalkoers van het valutapaar EUR/USD is niet gelukt. Morgenochtend voor 8.30 uur geef ik door wat we gaan doen. Hiermee bedoel ik de order nog een keer inleggen, een andere instapkoers kiezen of de trade laten ‘lopen’.

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    Laatste signaal van 11 januari:

    EUR/USD vanaf 5 januari verkoopsignaal op 1,315 usd. Koers 11 januari 1,298.

    Ik houd de order nog even aan om in te stappen rond de signaalkoers. Ik probeer vandaag en morgen de Turbo short 1,353 te kopen. Er ligt een order in voor aankoop van deze turbo op € 4,55.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    glien
    Bijdrager

    Chel,

    goed dat je er ook de link bij zet voor de posities, zo hoef je tenminste niet zelf te zoeken en kunnen er ok geen misverstanden ontstaan over welke serie je nu bedoelt.

    #link naar dit bericht
    Vincent
    Vincent
    Bijdrager

    Beste Chel, Met interesse houd ik je overzicht bij. Ik zal voor de rest niet veel ‘vervuilen’. Misschien een idee om je overzicht in een “Gmail doc” te zetten, waar iedereen dan met de geplaatste link op kan kijken (maar niet kan veranderen). Daar kan je dan een verschil maken tussen lopende trades en afgeronde trades (met rendementen)
    Suc6! Vincent

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Vincent, je “vervuilt” deze draad niet, sterker nog: het is leuk als iedereen zijn steentje bijdraagt zodat het een actieve discussie wordt.

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    @glien

    Graag gedaan. Overigens meldde gerard dat de trades beter gemaakt kunnen worden met CFD’s. Qua prijsvorming denk ik dat CFD’s een goed alternatief is.

    @vincent72

    Ik moet nog iets bedenken om de trades goed toegankelijke en overzichtelijk weer te geven. Een Google Doc is een optie. Bedankt voor de tip!

    Momenteel hebben we nog niet veel posities, dus kan het nog wel via het posten van forumberichten. Dat neemt niet weg dat het prettig is om snel te kunnen zien wat we in het verleden hebben bereikt ten aanzien van rendementen. Dan is het niet handig om een berg forumberichten door te scrollen.

    Meer tips voor het in één oogopslag inzichtelijk maken van de trades zijn welkom. Ik ga er spoedig mee aan de slag.

    #link naar dit bericht
    Luc lcdnlf
    Luc lcdnlf
    Bijdrager

    Chel, mag ik vragen op welk timeframe je werkt voor je langdurige trades?

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    @luc lcdnlf

    Het systeem draait op de daggrafieken. Ik kijk wel naar weekgrafieken voor het bredere perspectief, maar uit die grafieken komen niet de signalen die ik hier plaats.

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    De signalen met daarbij de afgeronde slotkoersen van van 12 januari 2011:

    DAX op 3 september koopsigbaal op 6100 pnt. Koers vandaag 7069
    AEX op 3 december koopsignaal op 340 pnt. Koers vandaag 362. Het signaal is vandaag gedraaid en daarom ga ik morgen short. Ik kies voor de Turbo Short 370,00. Deze kopen we aan voor € 1,94. U kunt deze trade ook met CFD’s uitvoeren.

    De overige signalen plaats ik morgenochtend voor 8.30 uur. Het gaat dan om de signalen voor goud, de EUR/USD, de Nasdaq 100 en olie.

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    De signalen met daarbij de afgeronde slotkoersen van van 12 januari 2011:

    Goud (future) op 31 december verkoopsignaal op 1423 usd. Signaal vandaag gedraaid op 1386
    EUR/USD op 5 januari verkoopsignaal op 1,315 usd. Koers vandaag 1,313
    Nasdaq 100 op 7 januari verkoopsignaal op 2280 pnt (we zitten in de markt, short). Koers vandaag 2305
    Olie (future) op 10 januari koopsignaal op 89 usd (we zitten in de markt, long). Koers vandaag 92

    Voor het vandaag afgegeven koopsignaal op goud leg ik een order in voor de aankoop van de Turbo long 1359 aan op een koers van € 3,44. Let hierbij op dat de koers van de onderliggende waarde van de Turbo (1379) lager is dan de van de future (1386). Dat verschil is deels verklaarbaar door de handelstijden. De Turbo wordt verhandeld tot 17.25 uur en de future tot 22.15 uur. Na een pauze van 45 minuten begint de handel in de futures vervolgens weer en de handel in Turbo’s begint de volgende morgen. Overigens werk ik met de slotkoersen van de future, van 22.15 uur. Ik ga er van uit dat we tegen de futureprijs van 1384 in kunnen stappen en omgerekend het er op neer dat de onderliggende waarde van de Turbo dan op 1377 staat. Vandaar de gekozen aanschafwaarde van € 3,44.

    De instapkoers voor het valutapaar EUR/USD is bijna bereikt. Toch cancel ik de order voor de aankoop van de Turbo short 1,353. De order is nog niet uitgevoerd. Het lijkt er namelijk op dat verkoopsignaal van 5 januari spoedig kan wijzigen. Om nu nog in te stappen is erg onverstandig. Ik wacht op het volgende signaal.

    Het instapmoment op de Nasdaq 100 is niet goed getimed. Het verkoopsignaal is nog steeds geldig, maar ik had wel wat later in mogen stappen.

    De positie de we hebben ingenomen op olie loopt goed. Ook dat signaal is nog steeds geldig, maar u moet nu geen nieuwe posities meer openen.

    #link naar dit bericht
    Vincent
    Vincent
    Bijdrager

    Op mijn eigen indicator wat een variant op een Triple MA is werd ook een Short op de EUR/USD aangegeven, maar ik vond het te ‘tricky’.
    Chel, ik volg je op het goud Long 🙂
    Heb jij voor jezelf nog een stoploss eigenlijk, of ga je door tot de ingebouwde SL van de Turbo geraakt wordt?
    Vincent

    #link naar dit bericht
    Avatar
    xmaarten
    Bijdrager

    chel schreef:
    De signalen met daarbij de afgeronde slotkoersen van van 12 januari 2011:

    Goud (future) op 31 december verkoopsignaal op 1423 usd. Signaal vandaag gedraaid op 1386
    EUR/USD op 5 januari verkoopsignaal op 1,315 usd. Koers vandaag 1,313
    Nasdaq 100 op 7 januari verkoopsignaal op 2280 pnt (we zitten in de markt, short). Koers vandaag 2305
    Olie (future) op 10 januari koopsignaal op 89 usd (we zitten in de markt, long). Koers vandaag 92

    Voor het vandaag afgegeven koopsignaal op goud leg ik een order in voor de aankoop van de Turbo long 1359 aan op een koers van € 3,44. Let hierbij op dat de koers van de onderliggende waarde van de Turbo (1379) lager is dan de van de future (1386). Dat verschil is deels verklaarbaar door de handelstijden. De Turbo wordt verhandeld tot 17.25 uur en de future tot 22.15 uur. Na een pauze van 45 minuten begint de handel in de futures vervolgens weer en de handel in Turbo’s begint de volgende morgen. Overigens werk ik met de slotkoersen van de future, van 22.15 uur. Ik ga er van uit dat we tegen de futureprijs van 1384 in kunnen stappen en omgerekend het er op neer dat de onderliggende waarde van de Turbo dan op 1377 staat. Vandaar de gekozen aanschafwaarde van € 3,44.

    De instapkoers voor het valutapaar EUR/USD is bijna bereikt. Toch cancel ik de order voor de aankoop van de Turbo short 1,353. De order is nog niet uitgevoerd. Het lijkt er namelijk op dat verkoopsignaal van 5 januari spoedig kan wijzigen. Om nu nog in te stappen is erg onverstandig. Ik wacht op het volgende signaal.

    Het instapmoment op de Nasdaq 100 is niet goed getimed. Het verkoopsignaal is nog steeds geldig, maar ik had wel wat later in mogen stappen.

    De positie de we hebben ingenomen op olie loopt goed. Ook dat signaal is nog steeds geldig, maar u moet nu geen nieuwe posities meer openen.

    Goede morgen Chel, ik volg je met interesse. In je beschrijving van de opening van de goudmarkt en de daaraan gerelateerde derivaten beschrijf je m.i. meteen het gevaar van de Turbo : tussen 17:25 en 09:00 de volgende morgen kan er van alles gebeuren met de goudprijs zonder dat je met een Turbo kunt ingrijpen, je kunt dus net zo makkelijk ’s avonds nog goed zitten en ’s ochtends onverwacht uitgestopt zijn.

    #link naar dit bericht
    Vincent
    Vincent
    Bijdrager

    De betreffende Goud Turbo opent in ieder geval rond de €4,00, dat is al een stuk gestegen tov de gehoopte aanschafwaarde

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    @vincent72

    In principe houd ik mijn long of shortposistie aan tot het signaal draait. Dat is de stoploss.

    Ik probeer met de keuze van de Turbo’s wel in te schatten dat we de stoploss van de Turbo niet raken, voordat het signaal is gedraaid. Dat neemt niet weg dat er vast wel eens een Turbo door de ingebouwde stoploss kan gaan. Is uiteraard niet te hopen, want dan verdienen we niets.

    Ten aanzien van de instapkoers van de gekozen Turbo zien we aan het einde van de middag wel of onze orders zijn uitgevoerd. Hierdoor kan iedereen meedoen, ook mensen die overdag geen tijd hebben om de beurs te volgen. Mocht de order vandaag niet worden uitgevoerd dan meld ik vanavond/morgenochtend wat we gaan doen. Dat kan zijn dat we de order nog een keer inleggen, de instapkoers aanpassen of het koopsignaal laten ‘lopen’. Door deze werkwijze zullen we zo nu en dan een signaal missen, maar iedereen kan meedoen. Als we gedurende de dag het instapniveau aanpassen dan zijn de trades niet meer te volgen voor mensen die overdag geen tijd hebben om de beurs in de gaten te houden.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    glien
    Bijdrager

    Chel,

    ik had eigenlijk dezelfde vraag als Vincent, maar wil daar nog iets aan toevoegen. Heb jij al eens teruggekeken in je trades of het zinvoller is om een moneymanegement te hanteren ipv te wachten op de draai in het signaal en wat dat voor effecten heeft op de uiteindelijke opbrengst. Want ik neem aan zoals bij elk systeem dat het lagging is en dat je eerst een redelijke beweging omlaag/omhoog moet hebben in de koers om de draai in het signaal te krijgen. Een trailing stop zou dan tot de mogelijkheden kunnen behoren.

    gr
    Glien

20 berichten aan het bekijken - 41 tot 60 (van in totaal 351)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN