skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums Trading Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums Trading Tradershoek

Dit onderwerp bevat 350 reacties, heeft 30 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Mitzi Mitzi 12 jaren, 4 maanden geleden.

20 berichten aan het bekijken - 21 tot 40 (van in totaal 351)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    WRoeland
    WRoeland
    Bijdrager

    Er werd mij laatst nog via de IEX hier vragen over gesteld.

    Het ging over het ROC,of ik dat even wilde afgeven?Deed net of ik het niet had natuurlijk. LOL

    Door ene hans41,doet zich altijd uiterst dom voor maar is in weze heel slim.

    De kunst is altijd wie het slimste is 🙂

    Trouwens het ROC is niet winstgevend!!Maar jij hoopt door wat premie te slurpen iets te verdienen?Kan…mits je de juiste delta’s opnieuw kunt herschrijven.

    Succes verders.

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    @wroeland

    Alleen de ROC gebruiken is inderdaad niet winstgevend. Ik heb zelfs de indruk dat niet één indicator winstgevend is. Het gaat mijns inziens om de combinatie van indicatoren.

    Ik werk niet met opties, dus is het premie slurpen lastig. Het zou wel misschien wel kunnen, maar ik werk er niet mee.

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Nieuwe deelnemers hartelijk welkom!

    Misschien is het een idee dat de deelnemers in deze draad zich even kunnen voorstellen. Hoeveel ervaring hebben jullie met beleggen en welke producten gaat jullie voorkeur naar uit?

    #link naar dit bericht
    WRoeland
    WRoeland
    Bijdrager

    @ Satilmis, ben geen deelnemer hoor.Wil en zal ook nooit geen deel meer uitmaken van forums thats all.

    grt

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    Wat is dan de reden van je reactie WRoeland ?
    Je neemt immers wel deel door te reageren ?
    .
    ???
    .
    Vriendelijke groet,
    JanS 😉

    #link naar dit bericht
    WRoeland
    WRoeland
    Bijdrager

    Je hebt volkomen gelijk Jan.

    Echter je vraag zal ik niet beantwoorden.Diegene die zich aangesproken voelt.Weet immers genoeg 🙂

    @ Satilmis zou je mij hier als lid ook s.v.p willen uitschrijven.

    Heeft trouwens abs niks met jullie site c.q forum te maken hoor.Ben overal gestopt met actief deel te nemen.Kreeg teveel foute vrienden zegmaar even voor het gemak :-)Ga nu na 7 jr verdwijnen in de vergetelheid.

    Dank jullie hartelijk.

    Groeten.

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    Jammer dat je mijn vraag niet beantwoord WRoeland.
    Ik denk/vermoed dat ik weet waar je mee worstelt.
    Een mens kan zich te snel door een ander laten beïnvloeden.
    Niet omdat ik denk alles te weten, of dat ik de enigste persoon ben die weet hoe ‘het moet’, maar ook ik lees weinig of niets meer van anderen.
    Ik wil namelijk mijn eigen verhaal opbouwen.
    Met mijn eigen methodes en bevindingen.
    Ik weet dan namelijk waar ik op moet letten, en waar het eventueel fout kan gaan met de prognose.
    Ik volg verder niemand behalve mezelf, en dat bevalt me prima.
    Ik plaats af en toe mijn idee onder de vaste internetlink, en gezien de reacties daarop is 95% zeer positief daarop, de andere 5% begrijpt er geen snars van 🙁 , ondanks mijn overduidelijke uitleg.
    Ik geef dan ook geen adviezen, ik reik alleen de middelen aan waarmee men kan werken om zelf tot een conclusie te komen.
    Zelf arbeid is daarbij een vereiste !
    .
    Uit jouw laatste postings, de eerdere heb ik niet gelezen, ga ik ook niet doen, begrijp ik dat jij je in verwarring laat brengen door ideeën van anderen, onzeker omtrent je eigen methode??, of speelt er wat anders?
    .
    Verder veel succes gewenst in je verdere beleggers carrïerre, we spelen uiteindeljk een ‘spelletje’ tegen elkaar .. 🙂
    .
    Vriendelijke groet,
    Jan 😉

    #link naar dit bericht
    WRoeland
    WRoeland
    Bijdrager

    Mijn allerlaatste reactie is speciaal voor jou Jan.

    Omdat ik je als mede TA-er altijd zéér waardeerde.

    Ik weet dat veel mensen je werk waarderen.Dat hoorde ik namelijk veel in de wandelgangen!!

    Eerst komt wel Noach en daarna pas jij,ben daar eerlijk in 🙂

    Andere TA-ers of analisten volgde ik sowieso niet.
    Heb m’n eigen systeem en ook handelswijze.
    Zelfs zonder een HS systeem kan ik geld verdienen,door slim na te denken!

    Neen hoor,je hebt geen echt vermoeden waarom ik stopte op forums met de TA.
    Dat weet slechts ikzelf .

    Wat ik wel erover kwijt wil is dit.

    Dat ik na een leerzaam proces wat 7 TA jaren heeft geduurd.

    Niemand meer wens verrijken over mijn rug of op zinvolle TA ideeën te brengen!!

    Vriendelijke groet Willem

    ps; m’n login gooi ik weg mocht men mij niet willen uitschrijven?

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    Zeer waardeerde .. dus verleden tijd .. niet meer geldig dus …ik lig eruit …:(
    Maakt mij allemaal niet zoveel uit Willem.
    Weet je, ik maak intraday deel uit van diverse fora, waar er bij sommigen zomaar een Mercedes extra per dag op de inrit staat; soms wordt er ook eentje afgevoerd 🙁
    Ik volg hier niet alle postings, maar tot nu toe begrijp ik je beweegredenen niet.
    Eén ding heb ik wel geleerd in de afgelopen 50 jaren dat ik meen te kunnen nadenken, en dat is dat de winst ligt in samenwerking.
    Daarom deel ik ook af en toe wat info.
    Jouw meerwaarde heb ik tot nu toe, waarschijnljk door mijn frequente afwezigheid hier, nog niet kunnen ontdekken, maar ik lees tusen de regels door, dat je jouw ‘heilige graal’ niet wilt delen met de andere beleggers … wel jongen -> succes gewenst!
    Het ga je goed !
    Wie mist je ?
    Ik niet, simpel weg vanwege de reden dat ik niet begrijp waar je
    het over hebt !
    Wanneer je wel wat traceerbaars mee te delen heb, volg ik je grasg 🙂
    Het ga je goed !
    .
    Vriendelijke groet,
    Jan 🙂

    #link naar dit bericht
    Vincent
    Vincent
    Bijdrager

    gpekaar schreef:
    Hoi chel

    Een mooi beleggings instrument is de cfd, veel beter dan naaiprodukt de turbo, je kan namelijk handelen gelijk de markt en soms zelf 24uur per dag zeker op de indexen, bijna geen kosten en een redelijke spread bv Dax 1 punt, een goed handels platform waar je de stops of limieten in de grafiek kunt verslepen event. trailingstop enz…

    Groet Gerard

    Ik ben wel benieuwd waarom jij een turbo een ‘naaiprodukt’ vindt… Kan jij dat onderbouwen misschien? Zelf ben ik vrij veel met Turbo’s bezig en hoewel ik weet dat ik vrij veel rente/handelskosten betaal is het een simpel en overzichtelijk produkt voor meningeen.
    Ik heb ook RBS-Markettrader als proef gestart om CFD’s te handelen en het programma was voro mij in ieder geval zo onoverzichtelijk dat ik daar mijn echte geld nog niet aan ga investeren…
    Vincent

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    ING-analist Roelof Van Den Akker denkt dat Dow Jones 15% omlaag gaat.

    Roelof Van Den Akker, ING’s senior technical analyst, spoke to CNBC this morning about the U.S. market. While it seems nearly everyone has gone bullish, particularly on H1 2011, Van Den Akker has gone bearish saying now is a good time to sell. He sees the DOW at a key technical level, that’s going to take it south by 15%.

    We’re at least in for a short term pause after the rally, but in my opinion we’re on the brink of a correction. We’ll likely correct in Q1 to 10200 or 10000.

    Around a 15% drop is what we’re expecting; everyone is bullish right now… this is the best excuse to sell stocks right now.

    http://www.businessinsider.com/roelof-van-den-akker-2011-1

    #link naar dit bericht
    Avatar
    glien
    Bijdrager

    Chel,

    kun je wellicht in jouw systeem ook de Dax opnemen, omdat deze toch wat beweeglijker is dan de Dax. bvd Glien.

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    @glien

    Ik neem de DAX op in de signalen die ik op dit forum plaats.

    In verband met de opname van de Nasdaq 100 zal ik de signalen na 10.00 uur plaatsen. Dat kan een enkele keer we eens s’ morgens vroeg zijn. In ieder geval ruim voor de openingstijden van de beurzen kan eenieder kennis nemen van de signalen.

    Vanaf vanavond is dat inclusief de DAX.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    eurotokkie
    Bijdrager

    Ik zal je signalen ook proberen te volgen chel. Ik doe wat met cfd’s.

    Groet en Respect

    Eurotokkie

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Daxen
    Bijdrager

    chel schreef:
    @luc lcdnlf
    De signalen komen tot stand via een systeem dat is afgeleid van het ROCEMA Trend systeem. Over dit systeem is het een en ander geschreven en te vinden op internet

    Om het voor alle bezoekers van deze draad mogelijk te maken de trades te volgen kies ik voor de handel in Turbo’s. Naast de voordelen van handelen in Turbo’s kleven er ook nadelen aan. De prijsvorming van minder liquide Turbo’s is een punt van aandacht. Maar omdat de looptijden van de trades erg kunnen verschillen verwacht ik dat het werken met opties niet tot goede resultaten zal leiden. Als er bezoekers van deze website andere productmogelijkheden zien dan hoor ik dat graag?

    Overigens handel ik op de Nasdaq 100 met futures. Hierdoor kun je ook handelen tijdens de openingstijden van de beurs en dat kan met Turob’s niet/bijna niet.

    Als er veel bezwaren komen op de handel in futures Nasdaq 100 dan moet ik zoeken naar een alternatief.

    Hoi Chel
    Graag wil ik even reageren op het Rocema Trend systeem.Wie hier meer over wil weten kan zich ook aanmelden voor een webinair bij WHS shelfinvest,ik spreek uit ervaring,daar wordt uitvoerig ingegaan over de werking en de eigenschappen van het systeem.één van de ontwerpers van het Rocema systeem is de Hr Pierre Dolmans,Hij geeft ook het T.A pakket Vestics uit,waarvan ik al enige enige jaren veel gebruik van heb gemaakt .
    De laatste tijd minder,omdat ik meen een andere stategie te moeten gebruiken.
    En Chel, als ik me niet vergis in het systeen oorspronkelijk gebaseerd op de dax en getest op een 15 minuten grafriek.
    Op lange termijn blijkt het een goed werkent handelsysteem te zijn.het enige nadeel wat ik kan noemen is dat het enigzins traag reageert.
    Ik vind het overigens een erg leuk onderwerp om te volgen hier op het forum,ben altijd al geboeid geweest over daytraden maar ben er zelf nog nooit toe gekomen,en waar mogelijk zal ik mijn steentje er aan bijdragen.alvast veel sucses

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    @daxen

    Klopt Pierre Dolmans en Frans Schreiber hebben het sytseem ontwikkeld. Het is een openbaar verkrijgbaar systeem dat bij mijn weten getest is op meerdere indices. Of Dolmans en Schreiber dat hebben gedaan weet ik niet zeker, er zijn meerdere traders die het gebruiken.

    Ik heb het systeem omgevormd tot een end of day versie. Dus ik ben geen daytrader en de signalen die ik hier plaats zijn ook niet te gebruiken voor daytrading.

    Om mijn punt te illustreren volgen hierna de signalen voor de AEX en de DAX.
    Voor de AEX is er op 3 december een koopsignaal afgegeven op 340. Mijn systeem geeft vandaag nog geen verkoopsignaal af. Met andere woorden, de AEX staat nog steeds op koop.

    Voor de DAX is er op 3 september een koopsigbaal afgegeven op 6100. Mijn systeem geeft vandaag nog geen verkoopsignaal af. Met andere woorden, de DAX staat nog steeds op koop.

    De signalen voor olie, goud, Nasdaq 100 (we zitten net in de markt) en de EUR/USD volgen later vanavond. Misschien morgenochtend, dan staan ze uiterlijk om 7.30 uur op dit forum.

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    @daxen

    Bij het nalezen van jouw bericht ben ik op één belangrijk punt niet ingegaan en dat is het nadeel dat het enigzins traag reageert. Dat is ook mijn ervaring. Ik heb wel diverse aanpassingen op het systeem gedaan, maar dan nog stap ik niet in op het laagste punt en verlaat de positie niet op het hoogste punt. Daarentegen krijg ik niet al te veel valse signalen.

    Het is een afweging die je maakt. Ik kies voor een behoorlijk rendement bij een bepaalde zekerheid. Er zijn voldoende systemen die de toppen en bodems beter signaleren. Het nadeel van die systemen is mijns inziens dat het veel valse signalen genereert.

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    Naast de in mijn vorige bericht genoemde signalen van de AEX en DAX volgen hierna:

    De Nasdaq 100 heeft afgelopen vrijdag een verkoopsignaal gegeven op 2280 punten. We zitten vanaf vandaag in de markt short op 2280. Geen nieuw signaal voor de NQ 100.

    Goud staat vanaf 31 december 2010 op verkoop vanaf het niveau van 1423 dollar. Geen nieuw signaal voor goud

    Olie staat vanaf 3 januari op verkoop bij een koers van 92 dollar. Is vandaag gedraaid naar koop op 89 dollar. Morgen geven we een order Light Sweet Crude Oil Future Turbo Long met een Stop loss-niveau van 84,00 dollar op € 10,-. Hierbij moet een ieder die mee wil doen in de gaten houden dat mijn systeem signalen geeft op de future (zie een vorig bericht). Dat betekent dat de waarde van de onderliggende waarde anders kan/zal zijn. De oliefuture is vandaag gesloten op 89,07 dollar, een fractie boven onze in- en uitstapkoers. Voor de CFD traders is het van belang om het verschil tussen de future en de cfd vast te stellen (even teruglezen om na te gaan wat ik bedoel).

    Het signaal voor de EUR/USD volgt morgen. In ieder geval hebben we de Turbo short 1,353 nog niet binnen.

    Kortom, alleen bij het beleggen in olie komen we in actie.

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    Het signaal voor de EUR/USD staat vanaf 5 januari jl. short vanaf de koers van 1,315 dollar. De huidige koers bedraagt 1,296 dollar. Hiervoor gebruik ik de koers van het valutapaar genoteerd op de Forex. Omdat er 24 uur per dag wordt gehandeld op de Forex hanteert mijn provider als slotkoers van de dag, de koers van 24.00 uur. Op zich logisch, maar dat houdt wel in dat ik pas na 24.00 uur de signalen voor dit valutapaar door kan geven.

    Zoals ik eerder heb geschreven is de koers van dit valutapaar erg snel gedaald waardoor zich mogelijk nog een kans voordoet om in te stappen rond de signaalkoers. Gaan we in ieder geval proberen met de Turbo short 1,353. Er ligt een order in voor aankoop van deze turbo op € 4,55.

20 berichten aan het bekijken - 21 tot 40 (van in totaal 351)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN