skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums AEX Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums AEX Dagelijkse update van diverse grafieken

Dit onderwerp bevat 491 reacties, heeft 30 stemmen, en is het laatst gewijzigd door JanS JanS 5 jaren, 7 maanden geleden.

20 berichten aan het bekijken - 121 tot 140 (van in totaal 492)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    Een en ander is ook te volgen onder de link: http://www.jstas.com/2009/Dageljiks%20verloop%20van%20de%20AEX%20grafieken.htm

    De grafieken zijn daar soms wat groter en beter te volgen.
    .

    13-06-2011:
    Er was geen weekend update zoals u al gemerkt heeft, het was te mooi weer, en dus ben ik met Zonnetje op stap geweest 😉
    Even snel een paar grafieken, hoewel u zelf natuurlijk het nodige bijhoudt.
    Even de maand grafiek in het grote Square van September-2000, wat ook gezien kan worden als een volledige octaaf zoals in de stukjes hieronder/hierboven heeft kunnen lezen.
    50% in een octaaf is een belangrijk punt (centre of gravity), net zo belangrijk als de 1/3 en 2/3 punten.
    Grafiek 1:

    Dat centre of gravity is in grafiek 1 de dikke groene lijn, en al de gehele maand Juni bevindt de koers zich onder deze lijn.
    *
    Ons hele bestaan en alles om ons heen is opgebouwd uit vibraties ( ik ga er een keer een werkstukje over schrijven) en bij vibraties kunnen we niet om het octaaf heen.
    Ik heb nu geen tijd om daar verder op in te gaan, maar onthoudt voor nu even dat 1/3 – 2/3 en 50% belangrijke niveaus zijn.
    *
    Ik heb op TA-script.com in de topic Gann een indicator geplaatst waarmee u vibraties en octaven kunt uitzetten in de koersgrafiek, het is pas een eerste opzetje, de rest volgt later; het scheelt op deze wijze veel werk in Excel.
    Hieronder even een grafiek, vanaf het laagste punt in de AEX -index in 1952 met vanaf dat laagste punt 9-octaven uitgezet.
    Grafiek 2:

    Elke blauwe streep is een volledig octaaf, de rode streep is 50% in een octaaf, en de paarse strepen zijn de 1/3 en 2/3 niveaus.
    Mooi te zien is dat het 700 niveau in de AEX plaats vond rond de achtste octaaf.
    We kunnen deze octaaf onder verdelen, en dan tegelijk inzoomen op de grafiek.
    Grafiek 3:

    Ik heb een stukje uit deze grafiek geknipt, op mijn grote schermen komt het geweldig over, ik hoop dat u er ook wat van mee krijgt.
    De stippellijnen zijn onderverdelingen van het grotere octaaf.
    De blauwe lijn is het 7-octaaf.
    We zien dat de koers de laatste dagen steun vindt op het 50% niveau (rode stippellijn) van de 7/8 lijn in het onderliggende octaaf en de 8/8 lijn ( is het 7- octaaf).
    50% is het gravity centre, een belangrijk niveau.
    .
    *
    Een belangrijk niveau vindt je in meerdere analyse technieken terug .. toch ?
    Oké, neem mijn retracement tool welke ik op ta-script geplaatst heb voor u. ( In de sectie Gann)
    Deze geeft samen met de ‘Automatische Gann lijnen tool” (ook ergens te vinden in die topic) het volgende plaatje.
    Grafiek 4:

    U ziet de retracements uitgezet met deze tool vanaf de top in 2007 tot het bodempje in 2009.
    Vanaf dat bodempje is de automatische Gann lijnen tool uitgezet.
    De software doet dit alles automatisch voor u, u hoeft alleen maar te kijken en te genieten van dit moois 😉
    We zien dat de koers dit jaar ingevangen lijkt door de dalende witte lijn getrokken via de top door het 87% niveau, en we zien de steun die momenteel geleverd wordt door de 37,5% (3/8) horizontale lijn.
    *
    We zien dat niveau, die 333 – 334 in diverse technieken terug, dus dat is een belangrijk niveau !
    .
    Hm is dat alles rondom dit niveau?
    Nee natuurlijk, kijkt u eens naar het volgende:
    Grafiek 5:

    Grafiek 5 is een maand grafiek.
    We zien dat de top de afgelopen maanden niet boven de 360 graden wist uit te komen.
    Nadat de steun op 270 graden in combinatie met de zwarte steunlijn het begaf, vinden we deze maand steun op de 180 graden, dat is weer die mooie 50%, weer die 333 – 334 !
    Ik kreeg vragen op fora en e-mail omtrent hoe die graden waren opgebouwd.
    Wel, vrij eenvoudig, u ziet de lijnen uit het “Square of Nine”, bekeken vanuit de ascendant van de horoscoop, iets waar Gann op hamerde.
    En u ziet dat dat aardig lijkt te werken, de AEX index loopt al dagen op dit niveau besluitloos rond te lummelen over het verder te volgen pad.
    Wat dat pad wordt …? … mijn glazen bol is al jaren defect.
    .
    Ik maakte vanavond even een rondje op de diverse websites die ik af en toe bekijk, en dan zie je dat op de ene site besluiteloosheid heerst, op de andere site worden puts ingenomen, op de volgende site worden calls ingenomen, wees echter slimmer, volg al die smurrie niet, en trek uw eigen plan bij doorbraak of niet doorbraak van belangrijke niveaus.
    Zet uw eigen plan in elkaar, en luister naar niemand, ook niet naar deze gek 😉
    .
    Ik sluit af met de volgende grafiek, waarbij ik er even op wijs dat de onderste lijn in de grafiek onder het 6-dB niveau is gedaald, dus de verwachting vanuit de cycli ( het goudgele vlammetje) is ONBETROUWBAAR, let op de donkerblauwe MIDAS lijn.
    .
    Grafiek 6:

    Wees voorzichtig, trek eerst uw eigen plan, kijk daarna eventueel naar andere ideeën, en tenzij ze u overtuigen tot andere ideeën … hou vast aan uw eigen onderbouwde plan.
    .
    Veel succes gewenst !
    .
    Vriendelijke groet,
    Jan 😉
    .

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    15-06-2011:
    De AEX dobbert maar wat rond de laatste dagen, een beetje omhoog en dan weer de winst eraf .. en zo verder.
    Toch zijn er altijd weer wetmatigheden te vinden die de steun punten van te voren aangeven.
    Kijkt u eens naar de volgende grafiek.
    Grafiek 1:

    Jaja, teveel lijntjes op zo’n kleine grafiek, maar daarvoor plaats ik hem niet.
    De opzet start op 28-April-1952, vanwaar de vibraties via het octaaf omhoog zijn uitgezet.
    Elke lichtblauwe lijn is een volledig octaaf, ik heb er even rechts in de grafiek nummertjes bij geplaatst voor u.
    U ziet het afketsen van de koers in 2000 rondom het achtste octaaf.
    De koersschaal rechts in de grafiek is logaritmisch onderverdeeld.
    Merk op dat de octaven in dit geval steeds exact even groot blijven, de afstand verticaal gemeten blijft exact gelijk bij de verschillende octaven.
    De lichtblauwe lijnen zijn telkens een compleet octaaf, en de doorlopende lijnen zijn de opbouwlijnen van dat octaaf.
    De gestippelde lijnen zijn de onderverdeling van elke doorgetrokken lijn.
    De 1/3 en 1/2 en 2/3 verdelingen zijn belangrijk.
    *
    Laten we even inzoomen op deze grafiek.

    Grafiek 2:

    U ziet dat de koers zich de laatste tijd beweegt rondom de 7-e octaaf vanaf April-1952.
    De witte doorgetrokken lijn erboven is de 1/8 van het achtste octaaf, en de witte doorgetrokken lijn is de 7/8 van het zevende octaaf.
    De stippellijnen zijn de onderverdelingen van deze doorgetrokken lijnen.
    De rode gestippelde lijnen zijn belangrijke niveaus, dat zijn gravity centers.
    De lichtblauwe gestippelde lijnen zijn belangrijk, dat zijn de 1/3 en 2/3 onderverdeel lijnen.
    U ziet dat de afgelopen tijd ( korte termijn) steun werd gevonden op de rode gestippelde lijn van het 7 octaaf tussen de 7/8 en 8/8 lijn.
    Deze rode lijn gaf dus al vanuit 1952 het belang van dit niveau aan.
    *
    Lijnen worden belangrijker als steun of weerstand wanneer meerdere technieken datzelfde niveau aangeven.
    Ik wil er u nog eentje tonen voordat ik de bedstee induik:

    Grafiek 3:

    Uitgaande van het gegeven dat de top in Juli-2007 een top was, en de bodem in Maart-2009 een bodem, kunnen we daar vanuit een Gann 1/8 verdeling uitzetten in de logaritmische grafiek zoals u ziet in grafiek 3 hierboven.
    Momenteel wordt steun gevonden rondom de 3/8 lijn ( 37,5%), tenminste bij sluiting van Amsterdam rondom 17:30 uur.
    Maar u moet bedenken, de wereld stopt niet met ‘handel’ om 17:30 uur onze tijd, dat gaat gewoon door, Nederland is slechts een kleine rimpel in het geheel.
    U moet dan ook uw posities daar innemen waar u in de loop van de avond ermee kan handelen.
    .
    Kort –>: belangrijke steun rondom de 333-334, doorbraak is negatief, en opveren vanaf dat niveau is positief, hoe simpel kan het wezen, hoe simpel kan het zijn 😉
    .
    Laat je door niemand gek maken .. denk nuchter na!
    .
    Bedstee tijd, tot een andere keer 😉
    .
    Voor ta-codes zie –> [url]http://www.ta-script.com[/url] sectie Forum – Gann.
    Dit stukje is ook te bekijken op: –> [url]http://www.jstas.com/2009/Dageljiks%20verloop%20van%20de%20AEX%20grafieken.htm[/url]
    .
    Vriendelijke groet,
    Jan 😉

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    16-06-2011: *
    Martin Armstrong schrijft altijd zeer goed onderbouwde artikelen met veel cijfermateriaal, de moeite waard om te lezen en te bewaren.
    Naar ik begrijp is het toegestaan zijn artikelen vrij te verspreiden.
    Daarom heb ik even een pagina aangemaakt, van waaruit u zijn artikelen kan kiezen.
    Ik ben begonnen met de artikelen van deze week, u vindt ze onder de link: [url]http://www.jstas.com/Armstrong/martin_armstrong.htm[/url] of via de link op de welkomst pagina.
    Ik breid dat in de loop van de tijd met nieuwe artikelen.
    *
    Dan even de volgende grafiek:

    Grafiek 1:

    Overnight zagen we vanmorgen de slechte performance van de Aziatische markten, en de rode 50% lijn die al de hele tijd onder druk stond; wel daar sprong de koers bij opening van de markt gewoon over heen.
    Steun werd gevonden op de 1/3 lijn ( blauw gestippeld) eronder.
    In de loop van de dag krabbelde de koers weer op en vond weerstand van de rode 50% lijn.
    Als candlestick patroon staat er in de daggrafiek een hamer, en wanneer de koers morgen noord gaat, is dat een positief patroon.
    Grafiek 1 loopt tot 17:30 uur vandaag.
    Daarna ging het in de VS rap omlaag, maar gedurende de (voor ons avond-)sessie werd de schade weer beperkt.

    Grafiek 2:

    In grafiek 2 de cash grafiek van de S&P500.U ziet de snelle afdaling nadat hier de markt gesloten was, maar ook weer de op vering aan het einde van de sessie.
    De nacht is nog lang … kijken hoe we morgen openen; doet de hamer in de daggrafiek zijn werk … of gaat de koers verder de dieperik in 😉 ?
    .
    Dit artikel met grotere grafiek weergave is ook te bekijken op [url]http://www.jstas.com/2009/Dageljiks%20verloop%20van%20de%20AEX%20grafieken.htm[/url]
    Of via de index pagina op: [url]www.jstas.com[/url]
    .
    Laat je door niemand gek maken, dat doe ik wel 😉
    .
    Succes!
    .
    Vriendelijke groet,
    Jan 😉
    .

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    18-06-2011:
    Veel zal deze week afhangen van de besluiten die wel of niet genomen zijn in dit weekend, dus daarom dit weekend geen verwachtingen maar even een paar plaatjes uit ‘de ouwe doos’.
    *
    Voor diegene die ta-script-code kan gebruiken in zijn grafiek vensters deel ik even mede dat ik de ta-script-code voor toepassing van octaven een stukje verder heb uitgebreid, u kan de code bekijken op ta-script.com onder de link: [url]http://www.ta-script.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=546&p=6071#p6071[/url]
    *
    Dan even het volgende plaatje uit de oude doos:
    Grafiek 1:

    Grafiek 1 plaatste ik een tijd geleden, waarbij ik aangaf waar het doel van de omgekeerde kop -schouder welke gevormd werd tussen Oktober-2008 en Juli-2009 ligt indien we dat procentueel bekijken.
    Het doel lag toen op de witte lijn bij de rode pijl.
    U ziet dat dit doel keurig gehaald werd.
    *
    Grafiek 2:

    In grafiek 2 zien we steeds steiler dalende trendkanaaltjes, (bedenk dat de rode nog tussen de paarse lijnen zit) en dit kan worden opgevolgd door een blow-off ( omhoog in dit geval), hoewel ik voor een blow-off liever eerst wat steiler dalende kanaaltjes zie.
    In Juni zien we steeds lagere koersbodems, in de RSI(14) zien we deze echter niet, dus wellicht ?
    .
    Wellicht meer deze week, voor nu duik ik even de bedstee in.
    .
    Vriendelijke groet,
    Jan 😉
    .

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    Even een korte update, ik plaats niet elke wijziging, kijk daarom af en toe even op http://www.jstas.com.
    **
    *
    Even een korte update met wat mogelijkheden …

    23-06-2011:
    Alweer een dag voorbij.
    Heeft u dat gevoel ook wel eens, dat u een dag per dag tekort komt om datgene te doen wat u ’s -morgens in uw hoofd heeft om te gaan doen?
    De Heren/Dames beleggers waren vandaag weer een beetje depri 😉
    Negatieve uitblinker de laatste dagen is ook Philips.
    Tranen schieten in je ogen wanneer je bekijkt hoe de Heren managers zo’n prachtig bedrijf de laatste jaren volledig naar de ondergang hebben geleid, Frits zou zich omdraaien in zijn graf 😉
    Ook nu, de laatste jaren, waarin het steeds slechter gaat met het bedrijf Philips, heeft de arrogantie daar zo’n hoge toon, dat steeds meer handelaren zich afkeren van het merk Philips, terwijl het merk Philips het toch van de handel moet hebben!
    En ook nu dringt dat besef nog steeds niet door daar, wie maakt ze wakker, de curator ?
    De kwaliteit heeft in de honger naar winst op korte termijn, op diverse niveaus, met diverse producten, een dusdanig laag niveau bereikt, dat zelfs de gemiddelde voddenboer er met een grote boog omheen gaat!
    Het voorbeeld wanneer je wilt zien hoe managers met een korte termijn visie een prachtig bedrijf naar de ondergang leiden, echt weer een geval van studieboekjeskennis !
    Elk realisme ontbreekt daar!
    En zo gaat het met veel bedrijven op op veel niveaus, visie ontbreekt, korte termijn resultaat leidt, met ondergang als gevolg.
    Gingen de Romeinen ten onder aan Lood vergiftiging, de hedendaagse bedrijven gaan ten onder aan korte termijn visie en studieboekjes technieken, men stelt managers aan zonder enige kennis van het bedrijf, en de mensen met kennis laat men ‘buiten’ staan om dat men een of ander waardeloos papiertje niet op zak heeft … STOM! Zo gaat een generatie/ een prachtig bedrijf verloren !
    En dat niet alleen bij Philips!
    *
    Maar dat zal mij een worst wezen, ik ben allang uit Philips, sinds ik kennis maakte met de stupide arrogantie die heerst in dat bedrijf, op tijd weg wezen dacht ik, hoogmoed komt immers voor de val, dat blijkt wel weer!
    Geen hoog opgeleid niveau hier, gewoon simpele boerenkennis, en dat heeft mij weer behoed voor verlies door die “hoog opgeleide heren” 🙁
    *
    Even terug naar onze ‘prachtige index’…
    Als eerst even een grafiekje met de Ichimoku Kinko Hyo grafiek erin , ofwel de wolk ook wel The Cloud genoemd:
    Grafiek 1:

    In grafiek 1 ziet de Cloud grafiek, en u ziet het verkoopsignaal op ~358.
    De koers deed vandaag 328.
    30 punten in één maand, keer 1 future is 6000,– euro, ik begrijp dat u daar uw bed niet voor uitkomt, maar er zijn mensen die het met minder per maand moeten doen!
    U kan natuurlijk ook met meer futures meedoen wanneer u 6000,– per maand te weinig vind 😉
    Ziet u de stippellijn in grafiek 1 en hoe de koers daar vandaag steun leek te vinden, zo ziet u hoe volgens de regels van ‘The Cloud ‘, de koers steun vind op eerdere ‘bodems’.
    De regels heb ik in basis uitgelegd, u mag ze lezen onder de link: –> [url]http://www.jstas.com/2010/cloud.htm[/url]
    .
    Dan kreeg ik van mijn goede vriend Bruno een opmerking over de eerder geplaatste MurreyMath grafiek met het 256 daags frame.
    De tijdlijnen zijn onjuist!
    Sinds de laatste update van W$ zijn bij mij veel datums ‘verhuist’ naar de voor W$ onmogelijke datum 1899 ( dit i.v.m de Excel basis van W$ )
    Inmiddels heb ik al veel gecorrigeerd, en hieronder vindt u even de gecorrigeerde Murreymath grafiek op 256 dagen basis, excuses voor het ongemak 🙂
    Grafiek 2:

    We zien weer een perfecte steun van de 3/8 lijn, de koers wil graag in de trading range blijven.
    Let u ook eens op de wijzigingen in koersrichting zoals bijv. op de 3/8 en 4/8 tijdlijn.
    .
    Morgen weer een lange dag, deze boer duikt de bedstee in 😉
    Succes gewenst !
    .

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    29-06-2011:

    Eén grafiekje voor het slapen gaan … 😉
    Grafiek 1:

    Mooie positieve dag candle, mooi steun op de 50% ring, weerstand bij topje vorige week en daarna bij de blauwe Kijun_sen lijn.
    .
    Succes,
    Zie ook: –> [url]http://www.jstas.com/2009/Dageljiks%20verloop%20van%20de%20AEX%20grafieken.htm[/url]
    .
    Vriendelijke groet,
    Jan 😉

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    09-07-2011:

    Onderstaand bericht is ook te lezen onder de link:
    Update grafieken

    Zo, weer even thuis na een gezellig etentje ter gelegenheid van mijn verjaardag, weer een jaartje erbij, je wordt vanzelf ouder, da’s één van de weinige dingen die ze je niet af kunnen nemen, hooguit er belasting opheffen 😉
    .
    Een paar grafieken met weinig commentaar 😉
    .
    Grafiek 1:

    De maand grafiek van de AEX met daarin een 8-jaren square.
    We zien door de jaren heen de continue worsteling met het 50% niveau.
    .
    Grafiek 2:

    In grafiek 2 de daggrafiek van de AEX index weergegeven via de Point&Figure grafiek.
    Nadat de koers steun vond op de paarse horizontale lijn is de koers weer opgeveerd naar de blauwe lange termijn steunlijn die nu als weerstandlijn dienst doet, of niet ….
    In de tabel rechts van de grafiek staan enkele interessante gegevens.
    .
    Grafiek 3:

    In grafiek 3 de daggrafiek van de AEX, slotkoers, met daaronder de RSI(14).
    Let op de rode lijntjes.
    .
    Grafiek 4:

    In grafiek 4 de AEX grafiek met daarin de ‘Thomas DeMark supply and demand lines’, alsook de volume gewogen steun-weerstand lijnen volgens MIDAS.
    Aan de signaal-ruis-lijn onder in de grafiek kunt u zien dat de gemeten cyclus in de grafiek te zwak is om juist gemeten te worden, dus de koersverwachting rechts in de grafiek is weggelaten ( gaf een min of meer zijwaarts koersverloop aan).
    .
    Tussen een en ander door ben ik momenteel bezig met het schrijven in ta-script-code van de WUSK1 indicator.
    Het eerste stukje werkt al en de indicator is te vinden op http://www.ta-script.com onder vraag en antwoord in de topic Gann.
    Daar staan ook enkele grafiekjes met wat tekst erbij.
    Het stukje WUSK vindt u onder: http://www.jstas.com/WUSK/WUSK.htm
    Een beknopte uitleg voor het werken met de indicator vindt u onder http://www.jstas.com/WUSK/wusk1_indicator.htm
    Hieronder enkele grafieken gemaakt met deze indicator, voor zover als hij nu gereed is.
    .
    Grafiek 5:

    In grafiek 5 ziet u WUSK1 weergegeven met kwart cirkels, de FMQ ringen.
    Hieronder hetzelfde plaatje met volledige cirkels.
    .
    Grafiek 6:

    Ik kom later nog wel op één en ander terug, in de Gann sectie op http://www.ta-script.com en in updates hieronder vermeldde ik er al wel wat over.
    **
    Dan nog snel een paar grafieken over Goud.
    .
    Grafiek 7:

    In grafiek 7 de Point&Figure grafiek van Goud.
    De koers weet zich nog steeds boven de korte termijn steunlijn te begeven.
    Rechts in de grafiek weer een tabel met belangrijke gegevens.
    Zo ziet u dat de Alltime High lag op 22-Juni dit jaar.
    Op dit moment ligt de koers 1% lager.
    .
    Ik beeld ook even een grafiek voor u af met het 64-daags Murreymath frame.

    Grafiek 8:

    *
    Dan zet ik nog even twee grafieken neer met daarin WUSK full-circles en FMQ ringen.

    Grafiek 9:

    In grafiek 9 de WUSK1 indicator met kwart-cirkels, de FMQ lijnen.
    .
    Hieronder even hetzelfde plaatje met 360-graden weergegeven cirkels.

    Grafiek 10:

    .
    Meeste grafieken gemaakt met Wallstreet for Windows.
    .
    Tot zover, ik ga even uitbuiken, een borreltje drinken en dan duik ik de bedstee in 😉
    .
    Succes voor morgen!
    .
    Vriendelijke groet,
    Jan 🙂
    .

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    12-07-2011:
    Even een korte update.
    * We zagen in het weekend het waarschuwingssignaal in de RSI grafiek,
    * We zagen in de Point&Figure grafiek dat de koers tegen een lange termijn steun/weerstandlij aan liep,
    * De koers bevond zich onder de gele Thomas DeMark lijn,
    * De koers stond op het punt van doorbreken door de rode WUSK1 lijn,
    Maandag opende de koers vervolgens met een gap omlaag, en ook vandaag, Dinsdag, volgde er nog een beste daling achter aan.
    De koers raakte intraday de paarse WUSK1 lijn, en een beste op vering was het resultaat.
    Grafiek1:

    Volg de grafiek …
    .
    Ook te bekijken op:
    Korte Update !

    Vriendelijke groet,
    JanS 😉

    #link naar dit bericht
    Avatar
    eniemans
    Bijdrager

    Geweldig Jan. De afgelopen dagen was erg bijzonder je te volgen. Toen in vorige week je rode en paarse lijntjes zag en zag hoe stijl de koersen wel niet omhoog moest gaan opveren van de rode lijn, kon ik het niet geloven. En toch volgte de sterkste rally sinds 1644. Helaas dat ik het vooraf niet geloofde.

    Maar ik leer snel, want de daling die naar paars moest volgen zou nog stijler worden. Dat samen met een potentieel batman patroon heeft me vol short doen gaan.

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    Fijn dat tenminste iemand me nog volgt … 🙂
    De signalen spatten soms echt van het scherm af …en niemand schijnt ze te zien … soms denk … waar is men mee bezig … 🙁
    Hierna een korte update … je was niet de enigste eniemans …
    ..

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    Wanneer de grafieken onduidelijk zijn, kijkt u even op de link:
    http://www.jstas.com/2009/Dageljiks%20verloop%20van%20de%20AEX%20grafieken.htm

    13-07-2011:
    Tja, vanavond even een kwartiertje besteed aan “goeroe-lezen”… echt humor !
    Arie zegt …. het gaat omhoog.
    Bertus zegt …het gaat dalen.
    Cornelus zegt …. we gaan zijwaarts.
    Dirk zegt … effe up, dan down.
    Erik zegt…. effe down, dan up.
    Frits zegt … effe zijwaarts, dan down.
    Gerrit zegt… effe zijwaarts, dan up.
    Hendrik zegt … effe achteruit, en dan vol gas vooruit …
    …………………
    En zo, veertig meningen later, evenzoveel scenario’s.
    Ik lees ze allang niet meer, ik ben helaas te dom om daaruit mijn trading signalen te filteren, ik snap het na veertig verschillende verhalen helaas niet meer 🙁
    Mijn halve hersencel kan al dat geweld niet aan !
    .
    Ik heb daarom in een eerder stadium allang besloten zelf mijn verhaaltjes te trekken uit de beursgrafieken, en wanneer ik dan weer eens op mijn bek ga, dan heb ik daar op zijn minst een onderbouwd verhaal bij 😉
    .
    Afgelopen weekend diverse grafieken geplaatst, en de trouwe lezer die mij al een klein decennia volgt wist wel waar ik heen wilde, las ik her en der al vandaag.
    .
    De rode lijntjes in de RSI(14) grafiek bijvoorbeeld.
    Ik heb er diverse stukjes over geschreven, die RSI(14), dus ik mag kort zijn daarover.
    Mijn verhaaltje heb ik in de grafiek getypt.
    Grafiek 1:

    Duidelijker kan ik het niet brengen, en bij onbegrip moet u toch nog eens mijn stukjes omtrent de RSI(14) doorlezen.
    Wanneer u dit ritje omlaag gemist heeft, ondanks dat de signalen echt van het scherm afspatten, moet u ten rade gaan waar dit aan ten grondslag lag, en wellicht moet u daar dan wat aan gaan doen, niet dan ?
    .
    Nog even als afsluiter mijn WUSK1 grafiekje, die laat zien waar de eerste steun lag, het pakt niet altijd zo mooi uit.

    Grafiek 2:

    Grafiek 2 is een combinatie van prijs, tijd, Phi en Pi.
    Het wordt straks nog mooier, maar dat hou ik nog even achter de hand, het volgt de komende weken/maanden.
    We missen namelijk nog iets in grafiek 2, ziet u wat het is ?
    Zoniet, stay-tuned, ik ga het u vertellen … de komende weken/maanden 😉
    Geduld is een schone zaak …
    .
    Ziet u intussen de mooie steun op de paarse Fibo 61,8% cirkel?
    Gaat die cirkel als steun het houden?
    Het huidige verloop van de koers tot nu toe, intranight doet het ergste vermoeden, ik zie na middernacht al een dal rond de 327 en op dit moment zit de koers weer op 329,x
    Om een uur of 6 -7 maar weer even kijken morgen.
    De Wereld stopt niet wanneer de AEX om half zes arrogant de deur dicht doet, die draait gewoon verder ….
    en het koersverloop ook..
    .
    Laat je door niemand anders gek maken, dat doe ik wel 🙂
    .
    Voor nu duik ik effe de bedstee in.
    *
    Vriendelijke groet,
    JanS 😉

    #link naar dit bericht
    Avatar
    eniemans
    Bijdrager

    Jn, misschien leuk om te horen, dat ik zo goed als elke dag op je site of er een update is. En dat doe ik al sinds het GANN forum. Dat is denk ik nu meer dan een jaar geleden dat ik daar op kwam.

    #link naar dit bericht
    Geronimo
    Geronimo
    Bijdrager

    Perfecte info, Jan. Chapeau.

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    14-07-2011:
    U weet vast nog wel, de Square-WTB indicator die ik in de Gann topic geplaatst heb op [url]http://www.ta-script.com
    Deze indicator berekent aan de hand van het koerspunt waarop deze wordt gestart automatisch een Gann square voor u met daarin getekend de 1X1 lijnen, dat lijkt erg veel op Pyrapoint.
    Laten we daar even de WUSK1 indicator voor zover u hem al kent door heen laten tekenen.
    We krijgen dan het volgende plaatje.
    Grafiek 1:

    .
    Klik op het plaatje voor een grotere grafiek.
    .
    We zien in de grafiek dat de koers vandaag een Doji plaatste, binnen het koersbereik van Woensdag, twijfel onder de beleggers omtrent de te volgen richting.
    Wie de lijnen volgt van de beide indicatoren volgt, en meeneemt dat we ze in de toekomst een beetje met elkaar gaan laten communiceren … zou daar niet een mooi iets uit kunnen volgen .. 😉 ?
    We gaan het meemaken.
    .
    Stukje is ook te lezen (met grotere grafieken) onder de link:
    Korte Update
    .
    Vriendelijke groet,
    Jan 😉
    .

    #link naar dit bericht
    Mar Tielbek
    Mar Tielbek
    Bijdrager

    Jan,

    voor dit soort informatie gaan we naar deze Site!

    Weer bedankt zover

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    16-07-2011: .

    [color=#0000BF]Ik vraag even uw aandacht voor het volgende: –> [/color] [url]http://www.jstas.com/St_Leef/stichting_leef.htm[/url]

    Ik houd het kort deze keer.
    Grafiek 1:

    In grafiek 1 ziet u de AEX met de MIDAS lijnen ( volume gewogen lijn volgens het idee van Dr. Levine) en de gele en rode stippelijnen ( de supply and demand lines ) van Thomas DeMark.
    De koers lijkt gevangen te zitten tussen deze twee laatste lijnen die een driehoekje vormen.
    Onder in de grafiek ziet u dat de signaal/ruisverhouding voor het meten van cycli in deze daggrafiek inmiddels net boven de kritische grens van 6-dB uit is gekomen; reden waarom ik de prognose aan het einde van de grafiek weer heb opgenomen; deze lijkt te duiden op het sluiten van een gapje.
    *
    Grafiek 2:

    In grafiek 2 ziet u de AEX grafiek met daarin de Squares zoals deze indicator van mij ( Square-WTB) ze voor u in de grafiek plaatst.
    De groen lijnen zijn de positieve 1X1 lijnen, de rode zijn de negatieve 1X1 lijnen, en vertegenwoordigen regio’s van steun en of weerstand.
    50% van een Square is een belangrijk punt en ik heb deze lijn even voor u getrokken in de derde rij squares vanaf boven.
    U ziet hoe de koers steun vindt in het bereik van deze lijn.
    De exacte waarde rekent u eenvoudig uit: Sqr((Sqrt(374,19))-1,25) –> 327,4
    Daarbij staat ‘Sqr’ voor kwadrateren en ‘Sqrt’ voor worteltrekken.
    Zo kunt u ook verticaal 50% intekenen waarbij dan 50% in tijd intekent in het Square, en dat is dan vaak een regio waar de koersrichting/ trend kan keren.
    Erg korte termijn natuurlik, het Square is dan ook op basis van een korte termijn.
    Omdat ik ik te zijner tijd de kwartcirkels ga combineren met dit square ( en andere varianten ervan) kom ik nog wel terug op het werken met squares.
    Voor nu, veel succes de komende week, laat je niet foppen door de waan van de dag.
    .
    De grafieken en het stukje vindt u ook onder de link:
    [url]http://www.jstas.com/2009/Dageljiks%20verloop%20van%20de%20AEX%20grafieken.htm[/url]

    Vriendelijke groet,
    Jan 😉

    #link naar dit bericht
    Mar Tielbek
    Mar Tielbek
    Bijdrager

    Nou Jan,

    je maakt het wel spannend moet ik zeggen.

    Leuk!

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    Alweer een week voorbij sinds de laatste update, wat gaat de tijd toch snel, je bent oud voor je het door hebt 😉
    Helaas voorlopig alleen even een update rondom het weekend, teveel andere werkzaamheden.
    *
    31-12-2011.
    In de update van vorige week (24-07) ziet u in grafiek 1 hieronder hoe de verwachting vanuit de gemeten cyclus een kleine up was welke daarna werd gevolgd door een afdaling.
    De kleine up die kwam niet, de erboven gelegen Midas lijn werd net niet gehaald, en de koers begin deze week direct met dalen.
    Het is natuurlijk altijd uitkijken met een verwachting voor Maandag die gebaseerd is op de slotkoers van vrijdagmiddag half zes; in de twee en een halve dag die daartussen zit kan veel gebeuren in de huidige 24-uurs economie; de wereld draait door terwijl de handel op de AEX stil ligt, en dan nog … het blijven verwachtingen.
    .
    Met dat idee in het achterhoofd de volgende grafiek.
    Grafiek 1:

    In grafiek 1 ziet u de bijgewerkte grafiek van vorige week.
    We zien dat de verwachting vanuit de cyclus nog een daling is richting de Midas lijnen waarna weer een stijging wordt verwacht.
    Vanuit vragen via de e-mail nog even het volgende: ik heb even onder deze grafiek de RSI(14) weergegeven.
    U ziet hoe midden Maart dit jaar de RSI(14) onder de waarde van 30 dook, daarmee overduidelijk aangevende dat deze ver door de onderzijde van de Bull-range was gedoken en dat de Bull range dus overduidelijk verlaten was.
    Na deze datum is het de RSI niet meer gelukt om boven de bovenzijde van de Bear-range uit te komen (ruwweg 60) , daarmee aangevend dat de weg omlaag was.
    U weet vanuit mijn stukjes over de RSI dat deze waarden niet exact op 30 (40) 60 enzovoorts liggen maar bepaald worden door de RSI grafiek zelf.
    ..
    .
    Dan weet u vanuit mijn diverse stukjes wel dat ik altijd bezig ben mijn informatie uit de koersgrafiek (het verloop van prijs en tijd) te halen en veel minder let op het nieuws en alle verwachtingen van wie dan ook om mij heen.
    Zo ga ik meestal uit van het principe dat in de eerste beweging ( impuls) van een grotere koersbeweging de ‘grondslag’ wordt gelegd voor het vervolg van de beweging.
    Dat is niets nieuws, met Elliott-Wave ( en de vele varianten erop) doen we in principe hetzelfde, veel wordt berekent vanuit de eerste koersbeweging.
    Vanuit het fractal principe maakt het dan in eerste instantie niet zoveel uit op welke waarden u exact die eerste beweging vastzet; zolang de trend in dezelfde richting doorgaat zult u steeds de waarden terug vinden.
    Vanuit de natuur weet u dat een groei volgens de wortel-uit-2 ( 1,414) veel voorkomt.
    Andere belangrijke waarden zijn wortel -uit -3 (1,732) en wortel -uit -5 ( 2,236).
    Vanuit mijn stukje WUSK heeft u al wel gezien dat we de eerste koersbeweging kunnen gebruiken als zijnde de straal van een cirkel.
    Om deze cirkel kunnen we een vierkant tekenen.

    Figuur 1:

    R1 is nu de lengte van de eerste impuls.
    R2 kunnen we uitrekenen volgens Pythagoras ( zie mijn stukjes basis wiskunde) en wanneer we R1 als lengte 1 aanhouden weet u dat R2 de lengte van Wortel twee heeft ofwel 1,414.
    In onze prijs-tijd grafieken gebruiken we alleen het kwart van de vierkant rechtsboven.
    Wanneer ik nu de cirkel van R2 en gelijk de prijs en tijd -as inteken dan wordt het plaatje als volgt:

    Figuur 2:

    Ik heb even het vierkant in vieren verdeeld en alleen dat kwadrant wit gelaten wat we gebruiken, de overige drie kwadranten heb ik donker gekleurd.
    Die andere kwadranten laten we zitten voor de electronika etc. etc.
    Tevens zijn de prijs as en de tijd as ingetekend.
    De buitenste cirkel (blauw) heeft nu een straal (R2) die 1,414 ( wortel 2) groter is dan straal R1.
    Dan is een logische groei (vanuit de natuur te verwachten) met een te verwachten waarde wanneer de koers verder stijgt in die richting.
    U ziet natuurlijk in dat de straal van de cirkel die cirkels zijn vanuit mijn stukje WUSK.
    Oké, dat was wortel-uit-2 , we hebben ook nog wortel-uit-3 en wortel -uit-5.
    Die straal (prijs-tijd-vector) wordt berekend via “de wortel uit de som van de kwadraten” (wusk) .
    Om de cirkel te kunnen tekenen via de coördinaten op de prijs -as en de tijd -as zullen we deze waarden even moeten uitrekenen, omdat ze anders niet te programmeren zijn als kwart cirkel in ta-script.
    Omdat het een vierkant betreft zijn de waarden voor wortel-3 en wortel-5 eenvoudig uit te rekenen.
    Bij wortel -3 moet de waarde van de tijd as en de prijs as met wortel(3/2) worden vermenigvuldigt en bij wortel 5 moet de waarde van de prijs as en de tijd as met wortel(5/2) worden vermenigvuldigt (wanneer u dit uitgewerkt wilt zien, stuur een e-mail).
    In de praktijk zou je dan figuur 2 kunnen nemen, en dan voor de groei van wortel(2) de straal R2 nemen, voor Wortel(3) de straal R3 en voor Wortel(5) de straal R4.
    Het blijkt echter in de praktijk dat dit erg druk wordt in de grafiek, en dat je dan beter wortel(3) weg kan laten en werkt met Wortel(2) en Wortel(5).
    Mooi man, al dat theoretische geleuter, maar kunnen we er ook wat mee, da’s toch ook belangrijk ?
    Nouja, wel euh … ik heb er even een stukje ta-script-code voor geschreven om dit weer te laten geven in de koersgrafiek.
    Kijk, en huiver mee ;))

    Figuur 3:

    In figuur 3 ziet u de grafiek van de AEX index na het dieptepuntje in Maart 2009.
    De twee blauw pijltjes met daartussenin het stippellijntje geven de eerste impulsweer waar we vanuit gaan, dat is dan R1 in de eerdere figuren.
    Het gebied tussen wortel -2 en wortel -5 is weergegeven door twee kwart-cirkels met het gebied daartussenin paars gekleurd.
    U ziet dat de koers na het afketsen op R1 kracht herwint en doorgroeit naar die cirkel die de wortel – uit -2 weergeeft.
    De koers kets hier af, en groeit door naar wortel uit -5 .
    U ziet ook dat het vierkant is onderverdeelt door middel van stippellijnen die de diagonalen weergeven van het vierkant.
    Wie ooit de moeite heeft genomen mijn stukjes omtrent het square door te lezen ( geschreven in 2007 en nog bereikbaar via de link –> http://www.jstas.com/Square/het_square_de_basis.htm )weet dat deze lijnen het square in 50% verdelen.
    U weet dat u op 50% in tijd een wijziging van de trend mag verwachten, en dat 50% in prijs en belangrijke weerstand of steun kan zijn; afijn, lees het hierboven genoemde stukje even door.
    .
    Ik zoem even een stukje uit op figuur 3.

    Figuur 4:

    Let u eens op de kruisingen van de diagonalen (gestippelde lijnen) en bedenk wat er verder in het stukje over squares wordt medegedeeld.
    Ik zal u nog op één ding wijzen.
    Zoals u in het stukje over squares kan lezen, lenen de vierkanten zich uitstekend voor het weergeven van de Gann lijnen in de diverse verhoudingen.
    Wanneer u het stukje gelezen heeft, weet u dat de diagonalen bijvoorbeeld de Gann lijn 1X1 weergeven enzovoort.
    Is dat ook zo wanneer we de eerste impuls van een koersbeweging pakken en vandaar uit de squares opzetten zoals in figuur 4?
    Ik hoop van wel, want anders kan “de boel de hoop op’ ;))
    Ik kan natuurlijk heel eenvoudig in figuur 4 de Gann lijnen intekenen aan de hand van de squares, maar laten we het even anders aanpakken, laten we gebruik maken van de Gann-lijnen indicator welke eerder in de Gann topic op ta-script staat weergegeven.
    Wanneer inderdaad in de eerste impuls beweging alle benodigde informatie zit opgesloten, zoals deze boer beweert, dan moeten de lijnen van de Gann lijnen indicator overeenkomen met de lijnen van de Squares in figuur 4, zo simpel is het, want wanneer dat niet zo is kan het hele idee naar de prullenbak.
    Laten we even die Gann lijnen indicator los op de grafiek van figuur 4, dan weten we het, zet de indicator op handmatig, kies voor tekenen omhoog en wijzig verder niets, we krijgen dan het volgende plaatje.

    Figuur 5:

    Ziet u hoe mooi de Gann lijnen van de Gannlijnen indicator exact passen op de Gann lijnen welke u vanuit de squares zou mogen tekenen, terwijl die square getrokken zijn vanuit de eerste impuls vanaf Maart 2009, en de Gann lijnen indicator zijn lijnen berekent vanuit de start-koers.
    Wanneer u even nadenkt weet u hoe dat kan 😉
    **
    Is dit allemaal onzin, is het wellicht waanzin, kan u er wat mee ?
    Volg deze link, u zult versteld staan, er volgt nog veel meer, maar dan wel de volgende keer 😉
    **
    Om te laten zien dat dit ook aardig werkt voor de S&P500 nog even de volgende figuur.

    Figuur 6:

    *
    Ik sluit hiermee af, ik ‘moet’ nog weg.
    Ik zal komende week even de indicator plaatsen op http://www.ta-script.com , in de Gann sectie, het verhaal is eenvoudig, dus wellicht dat u het omzet naar de code voor uw grafieken programma.
    .
    Veel succes gewenst, laat u niet gek maken door allerlei meningen van wie dan ook, volg de grafiek wanneer u winst wilt maken, volg de rest wanneer u in wilt leveren, de keus is aan u .
    .
    Vriendelijke groet,
    JanS 😉

    Dit stukje is ook ( met grotere grafieken ) te lezen onder de link op
    http://www.jstas.com/2009/Dageljiks%20verloop%20van%20de%20AEX%20grafieken.htm
    .

    #link naar dit bericht
    Luc lcdnlf
    Luc lcdnlf
    Bijdrager

    Jan, ik mis je op de chat met welgeteld 4 minuten. Jammer. Dit is één van je sterkere stukken. Nu begrijp ik eindelijk die cirkels, waar ze vandaan komen en hoe ze er komen.

    Proficiat dus.

    Maar wat moet ik nu met die cirkels? Wat is de toegevoegde waarde? Kan ik ze als steun- en weerstandslijnen interpreteren die er al voor eeuwig-en-drie-dagen klaar liggen? Of hebben ze een andere functie?

20 berichten aan het bekijken - 121 tot 140 (van in totaal 492)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN