skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums AEX Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums AEX Dagelijkse update van diverse grafieken

Dit onderwerp bevat 491 reacties, heeft 30 stemmen, en is het laatst gewijzigd door JanS JanS 5 jaren, 7 maanden geleden.

20 berichten aan het bekijken - 101 tot 120 (van in totaal 492)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    Ben ik met je eens Mereoc, des te meer je dingen bestudeert des temeer je beseft hoe weinig je weet.
    Maar niet studeren geeft helemaal geen kennis.
    De manier waarop nu wordt gewerkt met diverse ta-indicatoren “is het ook niet”.
    Elke keer weer worden we ‘verrast’.
    Gann zegt dat dit komt doordat we uitgaan van het gevolg, het effect in plaats van dat we uitgaan vanuit de oorzaak.
    Ik ben veel aan het lezen/studeren momenteel, en dan merk ik dat we heel wat van zijn ‘werk’ toepassen, maar datgene wat niet direct wordt/werd begrepen laten we maar even links liggen.
    En daar ligt nu net de ‘oplossing’.
    Gann verteld het ons wel, maar je moet het net even leren lezen, en daar hoort bij de studie van diverse dingen om te kunnen begrijpen wat hij eigenlijk aan ons probeerde te vertellen tijdens zijn leven.
    Ik heb gemerkt dat je daarvoor jezelf ook even moet proberen terug te plaatsen in zijn tijdperk, anders begrjp je soms niet waar hij het exact over had.
    Ik begin nu ook beter te begrijpen waar bijvoorbeeld Tesla 120 jaar geleden mee bezig was, en waar zijn lezing over ging die hij in 1891 hield, en ik krijg steeds meer respect voor die man, omdat ‘de wetenschap’ er daarna nog ruim een eeuw over deed om een idee te krijgen waar hij mee bezig was.
    Uit het werk van Gann kun je begrijpen dat Gann daar alwel mee op de hoogte was, hij refereert er zelfs naar.
    Wellicht dat ik er in de toekomst wat over ga schrijven, of een keer wat ‘cursus’ dagen ga houden, wat het is eigenlijk teveel om op te schrijven.
    .
    Nog even snel een grafiekje, en ik ben weer ‘weg’.
    .
    Grafiek 1:

    Ziet u hoe mooi de 2X1 en de 1X1 lijnen ‘hun werk’ doen?
    *
    een groter plaatje vindt u op:
    website JSTAS.com
    .
    Succes allemaal.
    Vriendelijke groet,
    Jan 😉

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    15-05-2011:

    Hallo, welkom beste lezer …

    Grafiek 1:

    Grafiek 1 is de maand grafiek van de AEX index, waarbij om elke maand een rechthoek getekend is.
    Elke maand is een square op zichzelf.
    50% van een lange koers-candle, square, is een belangrijk niveau wat voor steun of weerstand kan zorgen in de toekomst.
    Zo ziet u dat het 50% niveau van de maand December zorgde voor steun van de maand Maart dit jaar.
    U ziet dat het 50% niveau van de maand Maart -tot nu toe- vrijwel overeenkomt met het 50% niveau van de maand Mei -tot nu toe -.
    Na de maand Februari, waarin de top voor dit jaar tot nu toe werd geplaatst, vond er een lange dalende maand candle plaats in Maart.
    April, en Mei tot op dit moment, zijn inside-maand-koers-candles, onzekerheid over de te varen koers onder de beleggers.
    Dit is ook mooi te zien in de volgende grafiek.
    Grafiek 2:

    In grafiek twee ziet u de al eerder weer gegeven maand grafiek met daarbij het statische-SQ9 ( horizontale lijnen) .
    U ziet aan het einde van de grafiek twee zwarte maand-koers-candles; zwart is de kleur voor intra-maand in dit geval.
    Oké, zijwaarts koersverloop de laatste tijd, de koers zit “gevangen” tussen steun en weerstand.
    In de grafiek met de Dr. Levine volume gewogen steun- weerstand- lijnen zien we dat de koersbeweging inderdaad lijkt opgesloten te zitten tussen deze lijnen.
    Grafiek 3:

    Deze grafiek kent u inmiddels al wel.
    We zien de steun en weerstand niveaus die aangegeven worden door de Dr. Levine lijnen, en we zien de verwachting vanuit de gemeten cycli volgens Dhr. Ehlers ; even iets up en dan weer down.
    Ik sluit af met de MurreyMath grafiek op basis van 64 dagen.
    Grafiek 4:

    We zien twee dingen:
    1) De koers zit nog steeds in de trading range, moeilijk te behapstukken op eod basis, u weet wel –> wipshaw ..
    2) De koers vecht met de 1X1 lijn, het is of nu stijgen of door de 1X1 lijn dalen … op weg naar de 1X2 lijn.
    De RSI(14) komt tot rust rondom de 50% lijn, geen momentum dus, niet bruikbaar op dit moment.
    .
    Volg de koers, niet uw of mijn idee.
    .
    Niet meer elke dag een update … en misschien nog wel minder … of zelf niets meer.
    Ik zit met een klein probleempje; wat mij tot nu toe was geleerd omtrent Gann rammelt aan diverse kanten.
    Niet dat de leermeesters hun best niet deden, meer dat ‘ze’ niet begrepen waar het om draait, met als uitkomst ‘rommel’; wat een pulp wordt u en mij voor enorme bedragen voorgeschoteld, het grenst aan oplichting!
    Ik word nu dan ook even ‘bijgeschoold’ door ‘anderen’, en ik ben ‘sprakeloos !!’.
    Echter met de restrictie dat ik niets daarvan naar buiten mag brengen, en men kent mij en mijn website … en houdt dat in de gaten, ik heb er voor moeten tekenen.
    Ik weet nog niet hoe ik dat moet of ga verpakken, een dilemma, ik wil altijd zo graag kennis ( voor zover ik die heb of meen te hebben) delen, dat wordt echter onmogelijk op deze manier 🙁
    Ik ga te rade ..
    .
    Stay
    tuned ..
    .
    http://www.jstas.com/2009/Dageljiks%20verloop%20van%20de%20AEX%20grafieken.htm
    .
    Vriendelijke groet,
    Jan 😉

    #link naar dit bericht
    Lau
    Lau
    Bijdrager

    Jan S
    Als ik het bovenstaande lees komt het woord “quest” in me op.
    Heel veel dank voor de tot nu toe gedeelde kennis. Immer inspirerend.
    vriendelijke groet
    Lau

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Jans onderstaande

    Cycles in cycles hoelang is het nou geleden dat je met traders een papier ondertekende en die in je kluis opborg.
    Is dat al 8 jaar 10 jaar 12 jaar ?

    Verder schrijf je ik ik wil altijd zo graag kennis ( voor zover ik die heb of meen te hebben) delen.

    Ik persoonlijk denk dat je daar beter kan zetten ik publiceer alles wat ik kan krijgen want dat MOET want dat vind JANS men MOET delen
    En aan een andere mening heb ik gewoon MALING want die begrijpen het niet .

    Ik word nu dan ook even ‘bijgeschoold’ door ‘anderen’, en ik ben ‘sprakeloos !!’.
    Echter met de restrictie dat ik niets daarvan naar buiten mag brengen, en men kent mij en mijn website … en houdt dat in de gaten, ik heb er voor moeten tekenen.
    Ik weet nog niet hoe ik dat moet of ga verpakken, een dilemma, ik wil altijd zo graag kennis ( voor zover ik die heb of meen te hebben) delen, dat wordt echter onmogelijk op deze manier.

    Grappig toch dat er repeating cycles zijn en je een nieuwe kans krijgt om geheimen te bewaren en je wederom voor dit debacle word gesteld.

    Groet

    Haagse Harry

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    Met je geheugen is niks mis Harry 🙂
    Ik heb het even nagekeken, de datum was 3-Maart-2004.
    Een cyclus van 7 jaar en een paar maanden dus; mij benieuwen wat dat wordt in 2018.
    Delen geeft veel vreugde Harry.
    Alles bestaat uit cycli en de onderlinge samenhang daartussen.
    Vriendelijke groet,
    JanS.

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    Even de chat van gister/vandaag door gelezen.
    Ik geloof niet, ben niet op zoek naar –> de heilige graal op trading gebied.
    Die bestaat niet, er is niet een indicator of foefje waarmee je gewoon winst kan maken of blijven maken op de beursvloer.
    Daar gaat het ook niet om in dit geval, het gaat om het interpreteren van het werk van Dhr. Gann.
    Wie de boeken van Dhr, Gann leest in de volgorde van schrijven, en weet waar hij naar moet kijken, ziet alles wat hij wilde mededelen tot in de treuren uitgelegd, mits de nodige studie en achtergrond onderzoek is gepleegd.
    De club waar ik naar refereer is daar naar hun zeggen na jaren en jaren studie en onderzoek in geslaagd.
    Men wil echter niet dat deze jaren van onderzoek zomaar te grabbel wordt gegooid op het internet, er zit teveel bloed en tranen in verwerkt, vandaar de restricties.
    Ik respecteer dat, en daarom kan ik er verder weinig over mededelen, totdat ik genoeg heb bijgestudeerd en zelf werk daaromtrent kan presenteren.
    Ik had er beter niet over kunnen beginnen, maar ik wist op dat moment nog niets van de restricties die ik kreeg opgelegd.
    Maar .. stay tuned, zodra ik zelf wat daaromtrent kan produceren … mijn eigen werk kan ik altijd publiceren.
    Tot die tijd zult u gewoon de gebruikelijke grafieken blijven zien.
    Vriendelijke groet,
    JanS 😉

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    Afgelopen vrijdag liet een zeer negatieve candle zien, en vandaag liet een vervolg daarop te zien, de koers brak omlaag uit de trading range, vond steun op de snelle 1/8 pivotlijn waar ook de 1X2 Gann lijn ligt, en veerde op tot boven de 2/8 lijn.

    Korte update onder de link:
    korte update.

    Succes gewenst allemaal ! 😉

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    Ik meen .. 300 jaar terug … (ik ben erg slecht in jaartallen) …besloten de ‘geleerden’ dat er een scheiding moest worden aangebracht tussen spiritualiteit en ‘technische wetenschap’.

    Wederom een zeer korte update .. –>

    Korte Update

    Succes gewenst .

    #link naar dit bericht
    mereoc
    mereoc
    Bijdrager

    Het lijkt al weer wat langer geleden dat de transactie om menslievendheid in het hof van heden werd beklonken met appelsap. * Na ondertekening dient een diepgaand onderzoek plaats te vinden naar repercussies. * Gebleken is dat in een bepaald aantal gevallen slachtoffers zich sterker verbinden met daders naarmate repercussies groter zijn. * Discussie is gaande of hier een verband met erfzonde bestaat. * Tussen twee haakjes de heer Einstein schijnt zich na een platte jeugdige bezondiging (e=mc2) met hogere waarheden te hebben gebezigd.

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    18-05-2011:
    Het beeld verslecht sterk op dit moment, daarom even een korte update, weinig woorden maar wel een paar grafieken.
    Grafiek 1:

    Grafiek 1 is de bekende maand grafiek, de maand Mei is nog niet compleet, maar dreigt door de steunlijn te zakken die vanuit begin 2009 omhoog loopt.
    .
    Grafiek 2:

    In het weekend verwachtte ik in deze grafiek eerst nog een klein vervolg richting de bovenzijde van de grafiek voordat we omlaag zouden gaan, maar dat was uit de verwachting van het slot van Vrijdag.
    De Wereld staat echter niet stil in het weekend, en Maandag was de weg gelijk omlaag.
    We zien in grafiek 2 dat de koers door de Thomas DeMark steunlijn brak, door de blauwe volume gewogen lijn van Dr. Levine brak, en sindsdien lijkt de weg omlaag.
    De verwachting vanuit de gemeten cycli wijst ook omlaag.
    .
    Grafiek 3:

    Intraday was het een mooi gezicht, maar endofday is het ook wel te zien.
    De koers opende hoger, het afketsen op de 1/8 lijn, maar intraday ging de koers het gevecht aan met deze 1/8 lijn.
    Lijkt nu af te ketsen op de 1X2 lijn in dit frame.
    We moeten even afwachten hoe dit verder loopt, bij een eventuele verdere daling, dus wanneer de 1/8 lijn ‘niet houdt’ is er altijd nog de steun van de 0/8 lijn.
    .
    Intussen gaat het ‘zakkenvullen’ door, het verschil tussen arm en rijk wordt elke dag groter … of men het nu ‘bonus’ noemt of gewoon ‘salaris verdubbeling’… het houdt niet op … totdat de bom barst!
    .
    Totdat ‘men’ het niet meer pikt, en inziet dat ‘de managers’, alleen maar zakken vullen en ellende brengen.
    ‘Ze’ nemen het geld mee naar huis … wat eigenlijk aan de arbeider toe moet worden gewezen.
    Hier in Nederland is het ook al slecht gesteld, wanneer je in de krant leest dat alleen al in Amsterdam ~150.000 mensen rond de armoede grens leven of eronder.
    En intussen maar van alles lopen te steunen ( geld naar banken en Griekenland etc. etc.) zodat de ‘grote heren beleggers’ er nog even hun centen uit kunnen trekken … voordat de bom barst.
    .
    Ergens gaat er iets veranderen de komende jaren … de overgang naar een ‘ander tijdperk’, de verandering met als kerndatum 12-2012, die zoals u inmiddels wel weet flexibel moet worden bekeken.
    .
    Morgen geen update, misschien in het weekend.
    .
    Volg uw eigen koers,
    Volg uw eigen gedachte,
    U beslist zelf over uw toekomst!
    .
    Vriendelijke groet,
    Jan 😉
    .

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    Onderstaande is ook te lezen onder de link: [url]http://www.jstas.com/2009/Dageljiks%20verloop%20van%20de%20AEX%20grafieken.htm[/url]
    *
    20-05-2011:
    Hieronder een paar grafieken met wat tekst erbij, ik heb geen tijd er uitgebeid op in te gaan.
    Grafiek 1:

    In grafiek 1 ziet u de maand grafiek van de AEX vanaf de top in het jaar 2000 met daarin een square getekend.
    Net als in 2005 worstelt de koers ook nu weer met de 50% lijn, en vindt de laatste weken steun op dit niveau.
    Daalt de koers nu verder door deze 50% lijn of gaan we hetzelfde zien als in 2005?
    *
    Grafiek 2:

    Grafiek 2 is een inzoom op de maandgrafiek met daarin een trendlijn onder de maand candles.
    De koers dreigt door deze opgaande trendlijn te dalen maar vindt momenteel steun op oude toppen van voorgaande maanden ( blauwe gestreepte lijntje).
    *
    Grafiek 3:

    In grafiek 3 ziet u de maand grafiek van de AEX weergegeven door middel van vierkanten, waarbij elk vierkant een maand weergeeft.
    Mooi is op deze manier het koersverloop zichtbaar in de maand zelf.
    De laatste box, de maand Mei, is uiteraard nog niet compleet en kan wijzigen.
    *
    Grafiek 4:

    In grafiek 4 ziet u de slotkoers van de AEX index weergegeven in het MurryeMath 64 dagen frame.
    Mooi is daarin het afketsen op de 7/8 lijn te zien alsmede her daarna weer afketsen op de1X2 lijn in het frame.
    De RSI(14) grafiek eronder kan nu even mooi worden vergeleken met de koerslijn erboven omdat deze zoals u weet is afgeleid van de slotkoersen.
    Even snel (wanneer er tijd overblijft ga ik er nog iets verder op in): u ziet een grijs gestreept lijntje onder de koerslijn en onder de RSI lijn.
    U ziet dat de koers sneller daalde op dat punt dan de RSI lijn, en vanuit mijn RSI-werkstukje weet u dat dit een waarschuwing is, mooier was geweest wanneer de bodem van de RSI-lijn op dat punt hoger had gelegen.
    Let u verder even op de RSI lijn vanaf midden Maart in bovenstaande grafiek.
    De koers en de RSI lijn schoten vanaf midden Maart omhoog, maar ondanks de mooie koersstijging in korte tijd lukte het de RSI niet om boven de waarde 60 uit te komen alvorens weer te dalen, en zoals u weet is 60 de bovenzijnde van bear-range in de RSI grafiek.
    .
    *
    Grafiek 5:

    Grafiek 5 is dezelfde als grafiek 4, nu echter met koerscandles in plaats van de slotkoerslijn.
    We zien het rondlummelen van de koers rondom de 7/8 lijn; Murrey zegt dat de koers of snel afrekent met deze lijn of er rondom heen kan blijven spoken, dat laatste lijkt het geval te zijn op dit moment.
    *
    Grafiek 6:

    In grafiek 6 ziet u de daggrafiek met daarin de indicator van Ichi Moku Kinko Huyo grafiek de wolk grafiek.
    We zien dat het koersbeeld daarin verslechterd is, de koers is door de wolk gedaald.
    Interessant is het koersniveau waarop het gevecht in April-Mei plaats vond, alsmede de stippellijn waarop de koers de laatste week steun vond.
    Ziet u het?
    Laat ik er even een Murreyframe in plaatsen, dan ziet u het onmiddellijk.
    Grafiek 7:

    In grafiek 7 kan u zien dat de stippellijn zich rondom het 7/8 niveau bevindt, en de wolk zich de laatste weken ophoudt tussen de 3/8 en 5/8 lijn, met het centrum rond de 4/8 lijn.
    De wolk is afgeleid van de grafiek, maar het frame ligt daar ‘gewoon’..
    *
    Grafiek 8:

    In grafiek 8 ziet u de AEX daggrafiek met daarin de demand and supplylines van Thomas DeMark.
    Verder geeft het goudkleurige vlammetje aan het einde de verwachting weer vanuit de gemeten cyclus.
    Wanneer de verwachting klopt, kan steun worden verwacht rondom de paarse volume gewogen lijn, waarna de koers weer opveert.
    We gaan het meemaken 😉
    *
    Grafiek 9:

    In grafiek 9 de AEX index, met daar in getrokken de SRL lijnen op basis van de achtste verdeling van Gann.
    De verdeling loopt vanaf Maart 2009 tot Februari 2011.
    *
    Meestal worden SRL lijnen getrokken op de waarden van Edson Gould ( zie mijn stukjes daaromtrent) en dan verdelen we dus door drie, met daarbij de 50% dus we krijgen een verdeling door 6.
    Grafiek 10:

    In grafiek 10 ziet u twee setjes SRL lijnen volgens Edson Gould.
    Vanuit mijn eerdere werkstukjes kunt u lezen dat dit gewoon Gann lijnen zijn.
    Er is een setje getekend vanuit Augustus-2010 en een setje vanuit November-2010.
    Vanuit deze grafiek kunt u zien dat u moet letten op die plaatsen in de grafiek waar deze lijnen van de setjes elkaar kruisen, ik heb even twee kruisingen voor u ingetekend met een rode pijl; u ziet dat er op deze wijze vaak gebieden worden gemarkeerd waar de koers van richting kan wijzigen.
    Een andere keer meer.
    *
    Grafiek 11:

    In grafiek 11 de bekende point&figure grafiek.
    U ziet dat de koers van de AEX brak uit de driehoek weergegeven door de dikke rode en blauwe weerstand en steun lijn.
    Steun werd gevonden op de blauwe horizontale lijn getrokken over eerdere toppen.
    .
    Nog even snel een paar grafieken met daarin de RSI(14).
    Grafiek 12:

    In grafiek 12, de kwartaal grafiek van de AEX, was goed te zien dat er divergentie tussen de RSI(14) en de koersgrafiek in de jaren voordat de top werd gezet in September 2000.
    De koersdaling bracht de RSI(14) in de bear-range.
    De stijging na de dip in Maart-2003 naar een koerswaarde van ~564 in 2007 kon de RSI(14) niet meer boven de bovenzijde van de bear-range ( zie uitleg rangerules in mijn werkstukjes over de RSI) uitbrengen; dus ondanks de mooie stijging, bleef het beeld zwak.
    Let u ook even op het rode streepje in de Composite index in het jaar 2006-2007.
    Terwijl de RSI(14) nog steeds met de koers meestijgt, doet de composite-index dit niet.
    *
    Grafiek 13:

    In grafiek 13 ziet u de maand grafiek van de AEX.
    In deze grafiek heb ik in het composite – index venster twee rode strepen getrokken waar de composite index het niet eens is met de stijging van de RSI(14).
    Wordt het vervolg gelijk?
    **
    Grafiek 14:

    In grafiek 14 de week grafiek van de AEX index.
    Er is even ingezoomd op de stijging vanaf 2009 tot nu toe.
    Te zien is dat de RSI(14) op weekbasis in de tweede helft van het jaar in de bullmarket range terecht kwam en daarna niet meer onder de onderzijde van de bull range is geweest.
    Een verdere daling van de RSI(14) zou dit beeld verslechteren natuurlijk.
    *
    Grafiek 15:

    Grafiek 15 is de daggrafiek van de AEX index.
    Ook hier heb ik even een rood streepje getrokken in de composite index.
    Hetzelfde verhaal elke keer, ook hier weer een niet bevestigd ‘topje’ in de RSI(14) waarna de koers weer daalt.
    Maar let u ook eens op de bodem in de koers in April en die in Mei tot nu toe.
    De AEX maakt een lagere bodem, maar de RSI(14) doet dit niet en vindt steun op een lijn die in het verleden al veel vaker steun heeft geboden ( zoomt u maar eens uit).
    Dit is positieve divergentie, en we zien dan ook een hogere bodem in de composite index.
    .
    Ga uit van de grafiek, ga nooit uit van welke verwachting dan ook.
    *
    Er zit nog een bodempje wijn in de fles, dus nog even tijd voor het volgende:
    **
    In 1927 publiceerde Walter Russell zijn boek waaraan hij 7 jaar had gewerkt.
    De uitgever stak destijds enorm zijn nek boven het maaiveld uit, zowel financieel bekeken als ook vanuit geloofwaardigheids standpunt.
    N. Tesla vertelde destijds dat hij de kennis welke werd medegedeeld in dat boek nog beter even 100 jaar achterwege kon houden.
    Interessant is een stukje tekst wat Lao Russel schreef in de preface in 1974 wat ook te lezen is in de reprint van 2006.
    *

    Today the whole world is in a state of chaos fighting against the forces of greed, envy, jealousy and fear.
    Disharmony is rife.
    All of our human relations are in a state of violent upheaval.
    Cilivisationis in reverse.
    Science is being used to destroy instead of to build.
    We talk of world peace, yet those who are to plan the new world do not know the answer, the solution.
    Present knowlegde of man’s relation to Nature and Natural Law wich controls his human relations, as yet, inadequate to meet the situation.
    Man is still too near his jungle to either know the law wich inexorably governs his every action and that of everything in Nature or to comprehend that he must obey Nature or be self-destroyed.
    Still dominated by jungle habits, he settles his human relations by jungle methods.
    Wars and world chaos will continue until new knowlegde applicablee to the coming new cycle in man’s evolution is acquired by him.

    **
    De fles is leeg, ik plaats dit stukje morgenavond wel even 😉
    .
    Vriendelijke groet,
    Jan 😉

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    23-05-2011:
    Ik was eigenlijk niet van plan wat te plaatsen vanavond, maar de vele positieve e-mail… deden me anders besluiten vandaag, bedankt daarvoor, een blijk van waardering heeft iedereen nodig tenslotte.
    .
    De koers opende vandaag met een gap omlaag, de derde op rij ( drie maal is scheepsrecht ).
    Hoe hard de koers ook daalt of omlaag valt, ergens wordt altijd weer steun gevonden op vooraf bekende waarden.
    En vanuit dat standpunt heb ik even twee grafieken voor u vandaag, trek echter uw eigen plan.
    .
    Grafiek 1:

    U ziet een ‘perfecte’ steun op de paarse volume gewogen steunlijn volgens het idee van Dr. levine.
    Vanuit de gemeten cycli zien we dat er nog druk omlaag is voordat er een beweging omhoog mag worden verwacht ( goudgele vlammetje aan het einde van de grafiek) .
    *
    Grafiek 2:

    In grafiek 2 is goed te zien hoe de koers met een gap omlaag opende, en steun vond op een …. miniMurreyMathLine; wat een toeval … toch ?
    Of niet … 😉
    We gaan even volgen hoe dit verder verloopt, het Murrey frame schuift pas op, wanneer de koers onder de -2/8 lijn op 335,94 komt.
    .
    Veel wijsheid gewenst,
    Vriendelijke groet,
    Jan 😉

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    Korte update onder de link:

    Korte update

    #link naar dit bericht
    Lau
    Lau
    Bijdrager

    kort maar krachtig – dank JanS
    Lau

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    28-05-2011:
    .
    Maandag is de VS gesloten.

    Grafiek 1:

    Goed is te zien dat in de maand Mei van dit jaar de koers worstelt met de 50% lijn van het square.
    De verzwakking in de opgaande trend sinds 2009 is ook goed te zien in onderstaande maandgrafiek.

    Grafiek 2:

    In grafiek 2 ziet u dat de koers van de maand Mei door de trendlijn heen is gedaald en steun lijkt te vinden op de toppen van voorgaande maanden ( blauwe horizontale stippellijn).

    Grafiek 3:

    De koers opende deze week in de daggrafiek met een gap omlaag, en steun werd gevonden in het gebied van de paarse lijn.
    In de loop van de week werd het gap gedicht en de druk van uit de gemeten cyclus is omhoog ( gele vlammetje).
    Erg sterk ziet het er niet uit.

    Grafiek 4:

    In grafiek 4 de daggrafiek van de AEX index met daarin het MurreyMath frame op basis van 64 dagen en de Cloud grafiek.
    De koers zit een heel stukje onder de wolk, en dat is een zwak beeld.
    Deze week vond de koers steun op de -1/ lijn en weerstand lag er op de +1/8 lijn.
    .
    Stukje is ook te lezen onder de link:
    [url]http://www.jstas.com/2009/Dageljiks%20verloop%20van%20de%20AEX%20grafieken.htm[/url]
    .
    Helaas geen tijd voor verdere grafieken.
    Wees voorzichtig, succes gewenst.
    .
    Vriendelijke groet,
    Jan 😉

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    [color=#FF0000]Octaaf[/color]

    Dit stukje is ook te lezen op:
    [url]http://www.jstas.com/vibraties.htm[/url]
    (Onder bovenstaande link worden de grafieken wat groter weergegeven).

    Een octaaf heeft meerdere betekenissen, maar vaak wordt met een octaaf de interval bedoelt tussen twee tonen waarvoor geldt dat de frequentie van de tweede toon precies het dubbele, of de helft, is van de eerste.

    In de muziek gebeurt dat in acht stappen, vandaar de naam octaaf. De opbouw in het octaaf verloopt niet geheel lineair, maar er zijn grotere en minder grote stappen.

    In mijn stukje:
    [url]http://www.jstas.com/enneagram/de_toonladder_en_het_enneagram.htm[/url] kunt u lezen en zien hoe deze stappen verlopen.
    **
    En toen zat ik me tussen twee koppen koffie door af te vragen, of dit effect zichtbaar zou zijn in de koersgrafieken. Dan komt als volgende de vraag, hoe zet je dit op en wat wil je weergeven.
    **
    Ik heb toen om dat uit te proberen/zichtbaar te maken snel een stukje ta-script code gemaakt. Dit ook als opzet naar andere vormen van vibratie en harmonische.

    Toen de code klaar was dacht ik dat u er misschien ook wel mee wilde experimenteren, en vandaar dat ik deze even publiceer. Omdat ik met afkortingen voor mezelf werkte, is enige verduidelijking wellicht gewenst.
    *
    Als eerste heb ik vanaf een top terug naar 0 geprobeerd het octaaf terug te rekenen waarbij ik er vanuit ging dat het koersverloop naar de top toe exact één octaaf besloeg, en dat terug gerekend naar 0.

    Omdat de top nooit exact op het niveau van een volledig octaaf zal liggen heb ik de mogelijkheid ingebouwd de topwaarde op een bepaalde datum aan te passen; dit om ermee te kunnen experimenteren.

    Ook is het mogelijk dat het niveau niet terug moet naar nul maar net iets hoger, daarom kunt u ook het ‘nulniveau’ aanpassen. U kan aangeven op welke datum de lijnen moeten starten en tot hoever deze moeten doorlopen.
    *
    Daarna ontstond het idee om vibraties weer te geven die vanaf de 1/8 lijn, de 2/8 lijn. de 1/3 lijn etc. etc. ontstaan.
    U kan aangeven of u deze weergegeven wilt zien,welke wel en welke niet, op welke plaats in de tijd u deze wilt zien ( start en einde datum) en vervolgens kan u deze 1-3 octaven omhoog door laten lopen.
    *
    Vervolgens treft u in het parameter menu de mogelijkheid aan om vibraties vanuit een bodem omhoog weer te geven, en dit kan in dit programma tot zeven octaven omhoog.

    Omdat ook een bodem in de grafiek niet exact op het startpunt van een octaaf zal liggen, kunt u ook de bodemwaarde aanpassen.Ook hier kunt u weer aangeven tot waar u de lijnen ( in de tijd) weergegeven wilt zien.
    *
    Daarna wilde ik nog even zien hoe een en ander er uit zo zien wanneer ik in de eerst genoemde vibratie van top naar nul, tussen elke lijn ook weer de waarde van top -naar ‘nul’ zou weergeven.
    Die mogelijkheid heb ik als laatste ingebouwd.
    *
    U kan ook nog het type lijn ingeven wat u wilt zien.
    *
    Verder ben ik in de opzet uitgegaan van een witte koersweergave op een zwarte achtergrond, zodat de gebruikte kleuren goed zichtbaar zijn.
    *
    Ik wil nog even opmerken dat dit slechts een poging om vibraties in de eerste lijn weer te geven, als opzetje naar wat anders.
    Dat anders verneemt u in de toekomst wellicht nog.
    .
    Hieronder enkele grafieken die zijn gemaakt met deze indicator.
    .
    Ik heb voor de verandering de grafiek van RD-Shell gepakt in plaats van altijd maar de AEX-index.
    Shell plaatste de top in de grafiek op 12-09-2000.
    Op het moment dat we vermoeden dat daar een top staat kunnen we een octaaf verdeling naar nul maken, die er dan als volgt uitziet, waarbij ik de lijnen heb laten tekenen tot Maart 2003, maar dat weet je van te voren niet, maar dat maakt voor de plaats van de lijnen niet uit.
    Dat plaatje ziet eruit als volgt:
    Plaatje 1:

    U ziet in plaatje 1 de verdeling vanaf de top naar 0.
    Ik heb de verschillende niveaus elk een eigen kleur gegeven.
    De 4/8 lijn krijgt natuurlijk de kleur rood als zijnde een belangrijk niveua.
    De 1/3 en de 2/3 lijn krijgen de kleur paars, zij zijn de belangrijke niveaus na de 4/8 lijn.
    De halve tonen heb ik achterwege gelaten, die ontstaan vanzelf via de onderverdelingen.
    Ziet u hoe diverse lijnen mooi niveaus voor de toekomst vastleggen?
    Kijk ook eens naar die 4/8 lijn.
    4/8 is het midden, het ofwel ‘the centre’.
    Wie in zijn studie vroeger te maken heeft gehad met zaken zoals het ijzerkoolstof diagram, weet dat je materiaal kunt harden door spanning op te bouwen in het materiaal.
    Zo vindt je in de natuur materialen die vanuit zichzelf keihard zijn, doordat er in de kern krachten werkzaam zijn die elkaar tegenwerken, waarbij de elkaar tegenwerkende krachten het grootst zijn in wat de Engelsen zo mooi omschrijven als ‘the nucleal centre of a unit or system, where opposing pressures reach their point of maximum pressure’.
    We diepen dat in een ander stukje wel een keer verder uit, maar hier ziet u dus dat rondom het centrum de grootste krachten werkzaam zijn, vandaar die belangrijke 50% lijn.
    Kijkt u bijvoorbeeld eens naar het plaatje wanneer we die 50% lijn verder laten lopen:
    Plaatje 2:

    .
    Vanuit de gedachte van Gann “Wheels in Wheels” kunt u zich verder de volgende twee mogelijkheden indenken:
    Vanaf elke lijn die u ziet in plaatje 1 start een nieuwe vibratie met het niveau van die lijn als startbasis, en ook kunnen we vanuit het top-nul idee elke lijn van bijvoorbeeld 7/8 naar 2/3 onderverdelen volgens het idee top–> nul.
    Beide mogelijkheden zijn in de indicator aanwezig.
    Ik geef even een plaatje voor de mogelijkheid dat elke ruimte tussen de lijnen in plaatje 1 wordt voorzien van de verdeling top-nul ( laatste mogelijkheid onder in het indicatorveld)
    Plaatje 3:

    Ik heb in plaatje 3 even enkele onderverdeling laten teken, kijkt u eens naar de werking van de lijnen hiervan, rood-paars …
    .
    We kunnen de lijnen ook verder laten lopen na de bodem in 2003 om te kijken hoe en of deze invloed hebben op het latere koersverloop.
    Plaatje 4:

    Tja, kijkt u er zelf even naar, waarbij u moet bedenken dat al deze lijnen komen vanuit het ene prijspunt, de top in 12-September-2000.
    *
    We kunnen natuurlijk ook een reeks vibraties uit zetten vanaf de bodem in Maart 2003 tot aan het topje in Juli-2007.
    Dat ziet u dan in plaatje 5:
    Plaatje 5:

    Wanneer u de koersgrafiek volgt vanaf de start in Maart 2003 ziet u dat het eerste oponthoud plaats vindt tussen de 1/8 en 2/8 lijn waarna later steun wordt gevonden op de2/8 lijn.
    Bij doorbraak van de 1/3 paarse lijn wordt een aanval gedaan op de 4/8 lijn, wat meestal de eerste keer fout gaat.
    Na doorbraak van de rode 4/8 lijn blijft de koers zijwaarts gaan in een range welke wordt aangegeven door de rode 4/8 lijn en de paarse 2/3 lijn.
    Uitbraakpogingen uit deze range stranden meestal op interne onderverdelingen van de lijnen, waarbij ik hierboven even handmatig twee stukjes heb ingetekend ( ik zal dat later deze week nog even aanbrengen in de indicator) .
    Uitbraak boven de paarse twee derde lijn doet de koers stranden op de 7/8 lijn.
    En dat allemaal vanuit dat ene koerspunt in Maart-2003.
    ..
    En zo kunnen we nog even doorgaan, maar u mag dat voor uzelf gaan doen, daarvoor geef ik u immers de indicator.
    Zet u bijvoorbeeld eens de top-nul vibratie uit in de AEX-index grafiek vanaf de top in September-2000.
    Dan ziet u gelijk de overeenkomsten met het Square wat ik af en toe laat zien in de maandgrafiek.
    .
    De code vindt u onder deze link aan het einde van dat stukje:
    [url]http://www.ta-script.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=546&p=6040#p6040[/url]

    .
    Vragen en of opmerkingen of dingen die u graag aangepast wilt zien in deze indicator mag u sturen naar Jan@JSTAS.com of hier in de topic, bedenk dat het pas versie 1.0 is 😉
    .
    Vriendelijke groet,
    Jan 😉
    *

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    03-06-2011:
    Welkom beste lezer.
    Onderstaand berichtje is ook te lezen op: [url]http://www.jstas.com/2009/Dageljiks%20verloop%20van%20de%20AEX%20grafieken.htm[/url]
    Ik heb tussen een en ander door deze week het begin gemaakt van een indicator in ta-script die het octaaf en de onderverdeling daarvan in de koersgrafiek plaatst.
    Er moeten nog diverse dingen aan worden gewijzigd, maar de eerste stapjes kunt u bekijken in het stukje onder de volgende link: [url]http://www.jstas.com/vibraties.htm[/url]
    *
    Dan wil ik het kort houden vandaag, en ook komende week helaas weinig tijd voor u beschikbaar.
    .
    Grafiek 1:

    In grafiek 1 ziet u de maand grafiek van de AEX-index met daarin de dag-candles.
    Mooi is te zien hoe de laatste dagen van Mei stijgend verliepen, maar dat deze stijging in de eerste dagen van Juni alweer teniet werd gedaan.
    De low van de Maand Juni ligt nu alweer onder low van Mei.
    *
    Het verzwakken van het totale koersplaatje is ook goed te zien in de volgende maand grafiek.
    Grafiek 2:

    Na het afketsen van de koersgrafiek op de 360 graden lijn via een hangingman kijkt de koers momenteel onder de zwarte opgaande steunlijn en het horizontale stippellijntje wat een steun is/was over de laatste maanden.
    De laatste rode koerscandle is nog niet compleet, de maand is immers net begonnen.
    .
    Grafiek 3:

    De koers daalde in Juni door de paarse MIDAS lijn en u ziet dat de verwachting vanuit de cyclus omlaag is.
    *
    Onder het motto ‘weels in wheels’ hieronder even de daggrafiek van de AEX waarbij een kleiner MurreyMath frame (64-dagen) geplaatst is in een groter MurreyMath frame (256-dagen).
    Grafiek 4:

    Wanneer de koers van de AEX-index verder daalt(onder de 335,94) zal het kleine frame opschuiven naar grotere waarden per achtste verdeling.
    U ziet waarom de koers de koers twijfelde de laatste tijd rond die ~~344, in het grotere MurreyMath tijdframe ligt daar namelijk de 4/8 lijn.
    .
    Ik sluit af met onderstaande grafiek:
    Grafiek 5:

    In grafiek 5 de AEX index over de afgelopen 60 jaar, weergegeven via een logaritmische schaal.
    U ziet hier ook mooi het gevecht met de 50% retracement lijn in prijs waarover ik al sprak in het stukje Octaaf wat ik in de aanhef van dit stukje noemde.
    .
    Succes komende week.
    .
    Vriendelijke groet,
    Jan 😉

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    Kreeg ik vandaag binnen per e-mail:
    –>
    Dat de Grieken logen en bedrogen om tot de eurozone te kunnen worden toegelaten en daarna massaal op kosten van de Europese Unie een ongekend luilekkerland voor zichzelf creëerden is iedereen wel bekend. Juist nu Griekenland nog meer financiële hulp nodig heeft om het dreigende staatsbankroet te vermijden komen er nieuwe feiten boven water die wijzen op een ongehoord en bijna niet voor te stellen fraude schandaal: de Griekse elite, waaronder de socialistische premier Papandreou, speculeerde al vóór het uitbreken van de crisis op het faillissement van hun eigen land, waardoor de premier voor zijn familie en vrienden vele miljarden wist binnen te halen. Miljarden, die het land zelf nu heel goed zou kunnen gebruiken.

    Ongeveer een jaar geleden werd bekend dat de Griekse Postbank (TT Helenic Postbank) kredietuitvalverzekeringen (Credit Default Swaps / CDS) ter waarde van € 1 miljard had gekocht over het staatsbankroet van Griekenland. Een Grieks staatsbedrijf speculeerde dus toen al op de financiële ondergang van het land. Nu blijkt het slechts het topje van de ijsberg te zijn. Premier Papandreou lijkt namelijk in een ongelooflijk schandaal betrokken te zijn waarbij deze Credit Default Swaps via een omweg in het bezit van zijn familie en vrienden zijn, en die dankzij het dreigende Griekse bankroet € 23 miljard euro waard geworden zijn.

    Dat de Griekse Postbank zich tegen het faillissement van het land wilde beschermen is nog voorstelbaar. De bank kocht deze CDS al in augustus 2009, toen Kostas Karamanlis nog premier van het land was. Door de regeringswisseling veranderden ook de CDS van eigenaar en kwamen voor € 1,3 miljard in handen van de private firma Informed Judgement Partners in Genève. De Postbank verdiende € 35 miljoen aan deze transactie, maar dat valt volkomen in het niet bij wat deze CDS op dit moment waard zijn. Dankzij de Griekse financiële crisis steeg de waarde van deze CDS namelijk met maar liefst 2700%.

    Griekenland zou deze schat van € 23 miljard nu héél goed kunnen gebruiken, ware het niet dat het geld in bezit is van I.J.Partners, een onderneming die zich -overduidelijk met veel succes- bezig houdt met hun rijke klanten nog rijker te maken. Verbijsterend genoeg bevinden zich daar veel Grieken onder – bankiers, exporteurs, en ook de econoom Miranda Xafa, die bemiddelde tijdens de onderhandelingen tussen Griekenland en het IMF. De vice-president van I.J.Partner, Jose-Maria Figueres, blijkt een hele goede bekende van de heer Andreas Papandreou te zijn, de broer van de huidige premier, onder wiens toezicht juist deze CDS aan I.J.Partners verkocht werden.

    Schaamteloos bedrog Papandreou

    Het tijdstip waarop dit ‘enigszins’ verdachte zaakje zich afspeelde is bijzonder pikant, namelijk precies tijdens de onderhandelingen die premier Papandreou achter gesloten deuren voerde met Dominique Strauss-Kahn, de topman van het IMF, over het inmiddels beruchte ‘reddings’pakket van € 110 miljard, waar zogenaamd geen alternatief voor zou zijn en dat de rest van de Europa door de strot werd geduwd. Bedenk dat het publiek nog niets afwist van deze onderhandelingen. Ook het Griekse parlement was nog niet op de hoogte gesteld van de desastreuze financiële situatie van het land, noch van de ‘tegenstrijdigheden’ in het Griekse huishoudboekje. De rente voor Griekse staatsschuldpapieren was dan ook nauwelijks hoger dan die van Duitsland.

    Met andere woorden: de kredietmarkten hadden nog geen flauw benul van de werkelijke financiële situatie van Griekenland. De kredietuitvalverzekeringen (CDS) waren daarom nog spotgoedkoop – een ideaal moment om deze papieren aan te schaffen. Vooral voor iemand, die wist hoe explosief de geheimen waren die in de Griekse schatkist verborgen zaten, en tevens wist dat deze spoedig zouden exploderen. En toen dit eenmaal gebeurde stegen de kosten voor de verzekeringen tegen een Grieks staatsbankroet pijlsnel, waardoor de waarde van deze CDS net zo hard toenam.

    Premier Papandreou, die als hoogste politieke autoriteit toen al moet hebben geweten van de dramatische financiële situatie van zijn land, heeft de verkoop van deze CDS aan een privé firma niet enkel toegestaan of zelfs gearrangeerd. Nee, dit enorme staatsvermogen werd verkocht aan een firma waar hij en zijn familie nauwe banden mee hebben. Terwijl hij de plicht had om als premier zijn land zo goed mogelijk te besturen, wist hij door middel van deze CDS astronomische winsten voor zichzelf en zijn familie en vrienden op te strijken. Papandreou -de voorzitter van de socialistische internationale!- had zelfs het onbeschaamde lef om publiekelijk tekeer te gaan tegen de speculanten die de rente over Griekse schuldpapieren zo hadden opgedreven, terwijl hij en zijn familie en vrienden juist hierdoor schat- en schatrijk werden.

    ‘Links lullen…’

    Terwijl de socialistische Griekse premier de aloude volkswijsheid ‘links lullen, rechts zakken vullen’ een nieuwe dimensie gaf -immers, hij belazerde niet alleen zijn eigen volk maar ook de burgers van de rest van de eurozone- gaf de Griekse centrale bank na enkele regels te hebben veranderd opdracht tot de leegverkoop van Griekse staatsobligaties middels grote banken zoals Goldman Sachs, JP Morgan, Royal Bank of Scotland, UBS, Deutsche Bank en Societé Générale. Dat versnelde de prijsval van de Griekse staatsleningen en jaagde de rente die het land betalen moest tot ongekende hoogte. Tegelijkertijd gingen ook de prijzen voor de Griekse CDS drastisch omhoog, iets waar de illustere klanten van I.J.Partner bijzonder blij mee zullen zijn geweest.

    Zelfs al zou Papandreou niet persoonlijk van deze handel met CDS geprofiteerd hebben, dan nog had hij gezien de omstandigheden en de penibele financiële situatie waarin zijn land zich bevond nooit met een transactie mogen instemmen die het land een miljardenverlies heeft opgeleverd.

    Een paar dagen geleden trad de Griekse parlementsafgevaardigde Panos Kammenos met deze ongehoorde gang van zaken naar buiten. Hij uitte zijn verwijten ook in het Griekse parlement en noemde Papandreou een ‘betaalde broker van van internationale speculanten’. Hierbij kreeg hij steun van de voorzitter van de LAOS partij. Even was het Griekse volk verlamt van schrik dat de hoogste baas van het land zo’n onvoorstelbare fraude lijkt te hebben gepleegd, juist in een historisch ongekend zware periode waar het land doorheen gaat.

    Griekenland leeggeroofd
    Net zoals het voormalige Oost Duitsland werd Griekenland volledig geplunderd en gesloopt door de elite, zozeer dat nu zelfs het goud dat in het bezit is van de Griekse centrale bank als onderpand lijkt te gaan dienen voor nog meer zinloze kredieten aan het land. Zo wordt de soevereiniteit, ja, uiteindelijk zelfs het bestaan van een oude Europese natie opgeofferd aan de ideologie van de socialistische ‘EU-Superstaat’. Ondertussen vult de rijke en machtige elite zijn zakken, ten koste van de gewone burgers. Zelfs voor het leegroven van hun eigen land schrikken ze niet terug.

    U hoeft er geen helderziende voor te zijn te bedenken dat in Athene de lont in het kruitvat is aangestoken. De woedende Grieken steken bij hun protesten inmiddels kleine galgen omhoog met daarop de tekst ‘Papandreou, dit staat jou te wachten!’
    <–
    Lekker ‘mannetje’ waneer dat allemaal waar is .. en wij maar betalen .. 🙁

    #link naar dit bericht
    Luc lcdnlf
    Luc lcdnlf
    Bijdrager

    Jan,

    Met veel belangstelling heb ik je stukje over de octaven doorgenomen. Laatste volgde ik een gesprek op de chat over TA en andere toestanden. Toen kwam ik met volgende bedenkingen die ik in de chat naar voor bracht, zonder dat het een echt gesprek werd.

    interessant gesprek tussen Satilmis en Mitzi
    Mitzi’s standpunt: bepaal wie op dit ogenblik sterkst is, Bull of Bear
    08:51:56 ‹Luc lcdnlf› Satilmis standpunt: het verleden meten, geeft geen garantie voor de toekomst (denk aan de MA’s)
    wil daar graag volgende aan toevoegen
    (uiteraard is dat MIJN analyse van het gesprek, ik kan het perfect fout begrepen hebben)
    Zowel MM als PP’s bepalen vooraf bepaalde niveau’s
    MM is daarbij uitgebreider en gesofistikeerder
    door te meten wat er binnen die vooraf bepaalde niveau’s gebeurt, bepaalt (vooral MM expliciet) of Bull of Bear regeert
    Eigenlijk moet je zeggen: bepaalt de kans het grootst is op het feit dat Bull of Bear nu aan het regeren is
    Het reikt een matrix aan, een vorm van meetlat, die welliswaar niet perfect is, maar beter is dan een ruwe schatting
    alsof je een terrein overschouwt en zegt dat het terrein 100 m lang moet zijn
    Je stap dat terrein af met grote stappen en je zegt dat het terrein ongeveer 109 meter lang moet zijn
    je meet het met een meetlat van exact 1 meter en stelt vast dat het terrein 107 m lang is
    je meet met een landmeterslint (weet niet hoe zo’n ding echt heet) en je komt aan 106,7 meter
    Gann had een analyse methode die door het landmeterslint wordt gesymboliseerd
    MM heeft een methode die door de meetlat van 1 meter wordt gesymboliseerd
    09:02:41 ‹Luc lcdnlf› alle andere methodes, PP inbegrepen liggen tussen in de verte kijken en het terrein afstappen met grote passen
    “alle andere methodes” is uiteraard de gebruiker en de maker van een specifieke methode oneer aan doen
    neem het aub niet zo letterlijk als ik uitdruk
    Als je twee mensen de lengte van een terrein laat schatten en daarvan dan een gemiddelde neemt heb je kans, maar geen garantie dat je een betere schatting hebt dan als je maar één persoon laat schatten
    dat vertegenwoordigt het gebruik van meerdere indicatoren
    maar als het terrein 110 meter lang is en de een schat 100 m en de ander 98 meter, zal het gemiddelde nog altijd slechter zijn dan de beste schatting
    zolang je dus geen landmeterslind-methode hebt of kan toepassen, kan je beter een foutemarge inbouwen in je systeem, dat wil zeggen, een stoploss
    totdaar mijn bijdrage aan het gesprek over dat onderwerp

    Wat jij doet met de octaven is bijna letterlijk een meetlat over de koers heen leggen, met eerst, bij wijze van spreken, onderverdelingen in cm en daarna elke cm in mm.

    Is deze methode de zoveelste in de rij van Gann, MM, PP, Dr Levine en wellicht nog vele anderen? Misschien wel en toch is het belangrijk dat veel mensen met die methode kennis maken. Want er zullen mensen zijn die beter over weg kunnen met die meetlat, dan met al de andere meetlatten die ter beschikking staan. Dat is een belangrijk gegeven, denk ik. Het help om het koersverloop van nu te interpreteren en te bepalen waar de beste kansen liggen om morgen geld met traden te verdienen. Het help om glazen-bol-voorspellingen te vermijden.

20 berichten aan het bekijken - 101 tot 120 (van in totaal 492)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN