skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums AEX Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums AEX Dagelijkse update van diverse grafieken

Dit onderwerp bevat 491 reacties, heeft 30 stemmen, en is het laatst gewijzigd door JanS JanS 5 jaren, 7 maanden geleden.

20 berichten aan het bekijken - 281 tot 300 (van in totaal 492)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    08-11-2012:
    Even een grafiekje voor ’t slapen gaan 😉
    Grafiek 1:

    *klik op het plaatje voor een duidelijker grafiek weergave*

    Op 7-November dook de FTI -AEX door de wolk en tevens ging in de RSI grafiek de range van de Bull over naar de Bear fase.
    Vandaag zagen we dat de koers afketste op de wolk van de Ichimoku Kinko Hyo grafiek (wolk).
    De trend is weer even omlaag.
    Zet ook de TAC-DMI eens onder in uw grafiek, daar komen heel mooie signalen vanaf, welke als prima bevestiging kunnen dienen voor andere indicatoren.
    Ik duik nu onder de lakens, zou u ook moeten doen 😉
    .
    Vriendelijke groet,
    JanS .

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    11-11-2012:
    Voor de trend kijken we deze keer even door de ogen van de Gann swing grafiek, op basis van 1 week en met gebruik van ‘the exceptionrule’.
    Deze grafiek ziet er als volgt uit:
    Grafiek 1:

    *voor een duidelijker grafiek weergave klik op het plaatje*

    Bij elke swing ziet u de datum weergegeven alsook het koersniveau waarop dit gebeurde (er moet nog even een spatie tussen datum en koers worden aangebracht zie ik 🙂
    Zo zien we een mooie swing omhoog vanaf 23-sept-2011 naar 16-Maart-2012; in die tijd leverde het met de trend mee handelen, in de richting van de trend het meeste geld op, in de richting van de trend vindt je veelal de langste onderliggende trends, en de correcties tegen de trend in zijn vaak korter en rommeliger.
    Waarbij ik er even op wil wijzen, dat ook in correcties geld verdient wordt, je moet dan echter meestal kort op de bal zitten.
    Op 16 Maart-2012 draaide de swing omlaag, en toen moest dus omlaag gehandeld worden voor de meeste winst (in de richting van de trend).
    Op 4-Juni draaide de trend weer omhoog, en u weet het nu wel, u moest toen weer omhoog gericht handelen.
    Hoe simpel kan het wezen, hoe eenvoudig kan het zijn? 😉
    Op 7 September dit jaar draait de trend weer omlaag, waarbij op 28 September de koers onder de bodem van 30-Augustus dook waarbij de swing chart omlaag blijft aangeven totdat de top op 340 wordt doorbroken.
    Te ruw om op te handelen (wat je op korte termijn handel ook niet doet, handelen op een week grafiek) maar wel een leidraad voor de richting waarin je je analyses kan bekijken.
    Voor intraday analyses pak je dan ook de Gann swing chart op 1-3 dagen niveau, afhankelijk van hoe u handelt.
    .
    Vanaf 7 September omlaag geeft de volgende grafiek als één van de favoriete Elliottwave scenario’s (uitgaande van de Gann week swing grafiek)
    Grafiek 2:

    *voor een duidelijker grafiek weergave klik op het plaatje*

    Vanaf 7 September ziet u een impulsgolf omlaag, gemerkt met een blauwe 1, waarna er een correctiegolf volgde (w-x-y-xx-z) die geplaatst lijkt te zijn op de plaats van de blauwe 2 …waarna de blauwe drie omlaag lijkt ingezet.
    De eerste golf omlaag van deze blauwe drie lijkt te zijn geplaatst deze week, dus we mogen een correctie op deze 1:3 (in het rood weergegeven) verwachten.
    Haal uw Fibo’s even uit de kast, en volg de grafiek om te zien in de weg omhoog welke Fibo sneuvelt; waarna we weer verder omlaag gaan..
    Mocht de koers boven de 340,22 komen, dan wijt ik bovenstaand verhaal aan de wijndampen 😉
    .
    Koersdoelen in grafiek 2 zijn:
    *
    De rode 2:3 die lijkt te zijn ingezet afgelopen week na plaatsing van de rode 1:
    meest waarschijnlijk 331-334,7
    Maximaal 339,4 !!
    volg echter de signalen vanuit de grafiek!!
    *
    De blauwe drie:
    koersdoel tussen de 286…308,4
    Alternatief 313,4…250 🙁
    volg echter de signalen vanuit de grafiek!!
    .
    Bovenstaande rolt uit de mogelijke berekeningen; volg echter de grafiek van het moment!
    .
    *
    Zet u er eens mijn code van de DMI+cluster,DMI-Cluster en ADXcluster onder uw grafiek, en kijk eens hoe mooi bodem en top wordt weergegeven; eindelijk een belletje wat afgaat op de top en op de bodem 😉
    De code is zeer eenvoudig, dus u zal hem weldra in de andere coderings-talen terug vinden 😉
    .
    Ik stop hier, ik heb weinig tijd en moet morgen weer vroeg op, maar ik wil nog wel zeggen:
    *volg de grafiek en nooit iemands idee!
    *van wie dan ook, trek uw eigen plan! of blijf weg van de beurs.
    *stel uw indicator(en) in op Uw tijdframe.
    *kijk voor u handelt op Uw tijdframe altijd naar de trend in een hoger tijdframe, in de richting van die trend ligt uw winst!
    *Winst maken is eenvoudig en bereikbaar; wanneer u uw eigen plan leert trekken, en niet kijkt/luistert naar wat anderen roepen!
    *Ik probeer dan ook alleen maar middelen aan te geven waarmee u dat kan doen, ik geef voorbeelden hoe u daarmee kan handelen, ik geef echter geen prognoses, ik maak mijn eigen plan, leer uw eigen plan te maken, daarin ligt uw winst!
    *Dat dit tot agressie leidt bij sommige lieden (en valse beschuldigingen zoals afgelopen week op de kritische belegger; die vuilnis is inmiddels verwijdert) neem ik maar voor lief.
    .
    Steek er wat tijd in, en volg uw eigen plan, en profiteer!
    .
    Vriendelijke groet,
    JanS 😉

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Kor
    Bijdrager

    Heeft iemand het “draadje” naar Noah al gevonden op Mcverry ??!!

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Jakobse
    Bijdrager

    Hi Kor,

    Nee, helaas. Ik heb Noach aldaar nog niet kunnen ‘ontmaskeren’.

    Help je zoeken?

    Succes en groeten,
    Jakobse

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Ik heb een tip:

    Ga naar Opsporing Verzocht:

    http://www.avro.nl/tv/programmas_a-z/opsporing_verzocht/

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Kor
    Bijdrager

    Grappig hoor Sat 🙂
    Ik ga door met zoeken.
    Wel jammer dat Noah zelf niet kan of mag reageren.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    ronald
    Bijdrager

    Heeft iemand het “draadje” naar Noah al gevonden op Mcverry ??!!

    Je moet ook zoeken naar Mcflurry.. lekkerrrrrrrrrr 🙂

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Gerrit123
    Bijdrager

    Leek me interessant om gegevens met elkaar te delen en op die manier gezamenlijk wijzer te worden. Bij nader inzien is dit forum me toch te “soft”. Ik voel me toch prettiger op een kritischer forum waarop een moderator ‘posters’ belachelijk maakt of waarop deze met gestrekt been worden nagetrapt.

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    Korte update onder de link:
    [url]http://www.jstas.com/2009/Dageljiks%20verloop%20van%20de%20AEX%20grafieken.htm[/url]

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    18-11-2012:
    Na de laatste tijd steeds steun gevonden te hebben in het groene gedeelte van de wolk, daalde de afgelopen dagen de koers van de AEX index door het dunne gedeelte van de wolk in de Ichimoku Kinko Hyo grafiek.
    Grafiek 1:

    *Klik op het plaatje voor een duidelijke grafiek*

    De grijze horizontale streepjes geeft plaatsen aan van minder sterke en sterkere steun niveaus.
    Zoals u uit eerder geschreven commentaar kan opmaken zit de koersbeweging in een golfje 3 omlaag.
    Dit kan golfje 3 van een impulsgolf zijn, maar ook het derde golfje van een A-B-C.
    Voor wat betreft een derde golfje van een impulsgolf is de daling aan de korte kant, maar voor het derde golfje van een A-B-C voldoet deze al aan de eisen die ik er meestal aan meegeef.
    Voorzichtigheid is dus geboden.; de TAC-DMI indicator is al in het gebied gekomen waarin een draaiing tot de mogelijkheden gaat behoren:
    Grafiek 2:

    *Klik op het plaatje voor een duidelijke grafiek*

    In grafiek 2 ziet u dat de ADX inmiddels de 70 lijn is gepasseerd, en de DMI+ al onder de 10 lijn zit, zodra ze knikken … afijn, het verhaal kent u uit vorige commentaren.
    In het onderste venster van grafiek 2 ziet u de RSI(homodyne); duidelijk is te zien dat tweemaal geprobeerd is om uit het bearish gebied van de RSI te komen, maar dat dit mislukt is. De RSI(homodyne) nadert nu de waarde 20, een niveau wat al eerder als steunwaarde te zien was in April dit jaar.
    Al met al oppassen voor een (tijdelijk?) bodempje.
    *
    Grafiek 3:

    *Klik op het plaatje voor een duidelijke grafiek*

    In grafiek 3 even een plaatje van de AEX grafiek op basis van 15 minuten, met daarin de Gunner indicator, waarbij ik als basis de bodem van de 1:3 genomen heb en terug gezet naar een Fibonacci getal van 55 koersbars.
    *
    Ik sluit af met nog een paar grafieken die ik van mijn scherm pluk, helaas te weinig tijd om er een mooi verhaaltje bij te schrijven, maar voor wie mij vaker leest zal het geen probleem zijn.
    *
    Als eerste even een grafiek met Gann lijnen die groeien volgens het SQ9, de ta-script code heb ik al eerder gegeven.
    Grafiek 4:

    *Klik op het plaatje voor een duidelijke grafiek*

    U ziet dat er vier setjes ingetekend zijn, twee vanaf een top en twee van een bodem.
    U weet dat ook de kruising van de fann lijnen belangrijke momenten kan aangeven.
    *
    Grafiek 5:

    *Klik op het plaatje voor een duidelijke grafiek*

    U ziet de Gann swingchart weergegeven met rode en groene getrokken lijnen.
    De tekentjes zijn de maan standen, en u herkent natuurlijk de Pitchfork.
    Over de maanstanden zal ik tzt. een stukje neerpennen, maar kijkt u zelf eens rustig wat er rondom sommige maanstanden elke keer plaats vindt.
    *
    Grafiek 6:

    *Klik op het plaatje voor een duidelijke grafiek*

    Ook grafiek 6 wil ik u niet onthouden, een grafiek met het getal 72, dus lijnen op basis van 72 dagen, 72 koersbars, 72 punten enzovoorts.
    U weet dat sommige mensen iets hebben met het getal 72, het is immers de helft van 144 😉
    Vaak, gelukkig niet altijd :), dat zou eentonig worden – vindt er een omkeer plaats op zulke momenten.
    *
    Grafiek 7:

    *Klik op het plaatje voor een duidelijke grafiek*

    In grafiek 7 de indicator welke het ‘Januari effect’ meet.
    Over de afgelopen 25 jaar gaf deze indicator in 88% van de gevallen de juiste richting; dus onfeilbaar is deze indicator niet, hij zit in die 25 jaar in 12% van de gevallen fout.
    De rode lijn voor dit jaar geeft aan, dat deze indicator verwacht dat het jaar lager afsluit dan 312,46.
    We gaan het beleven!
    *
    Grafiek 8:

    *Klik op het plaatje voor een duidelijke grafiek*

    Een grafiek die ik er ook altijd ergens in een hoekje van een van mijn schermen heb staan, de grafiek waarbij om elke week een box is getrokken.
    Te zien is onder andere dat afgelopen week erg negatief was en de winst van diverse voorgaande weken teniet deed.
    Wat zien we nog meer ….
    *
    Grafiek 9:

    *Klik op het plaatje voor een duidelijke grafiek*

    In grafiek 9 ziet u de koersgrafiek van de AEX met daarin een rode lijn, “The Master Timefactor”.
    Deze rode lijn verwacht een stijging de komende dagen, maar handel altijd op de beweging van de grafiek en niet op de verwachting van wie of wat dan ook.
    *
    Ik sluit af met de volgende grafiek, waarin ook ‘The Master Timefactor’ lijn is te zien samen met Inverted Adam Theorie Bars’.
    Dit lijkt dan mooi samen te vallen met ‘The Master Timefactor’ lijn, maar bedenk dat er staat: – Inverted -‘ ; ofwel wanneer deze Adam Theorie Bars niet geïnverteerd waren weergegeven wijkt de loop af van de “The Master Timefactor’ lijn.
    Grafiek 10:

    *Klik op het plaatje voor een duidelijke grafiek*
    .
    U ziet; zomaar wat grafieken, maak er voor u zelf een beeld van.
    Veel succes, en tot later deze week!.
    .
    ..
    Vriendelijke groet,
    Jan 🙂

    #link naar dit bericht
    doetiehetniet
    doetiehetniet
    Bijdrager

    Staat weer een mooie reversal Jan op grafiek2 van je 😉
    Thanks for the input.

    #link naar dit bericht
    Mar Tielbek
    Mar Tielbek
    Bijdrager

    Hoi Jan,

    weer bedankt voor de geweldige informatie!
    Momenteel focus ik me ook op de DeMarker Sequential en Combo.
    Ook leuk.

    Groet Mar Tielbek

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    25-11-2012:
    Zagen we vorige week hoe de koers door de wolk heen gedaald was, deze week steekt de koers precies zijn kop door de wolk heen omhoog.
    Wie echter zijn hoofd boven het maaiveld uitsteekt moet oppassen voor de man met de zeis 😉
    Grafiek 1:

    *klik op het plaatje voor een duidelijker grafiek*

    *
    Grafiek 2:

    *klik op het plaatje voor een duidelijker grafiek*

    In grafiek 2 ziet u enkele oude bekenden.
    In het bovenste venster de koers van de AEX index met daarin de gele Thomas DeMark ‘supply line’ , de rode Thomas DeMark ‘demand line’ en in het blauw de MA200.
    Toen op 16-November (vrijdag) de koers de MA200 raakte, en in het RSI(homodyne) venster de onderzijde van de bear-range was de kans groot dat de koers op zou veren (zie verderop ook de steun van de Jenkins True Trendlines).
    Dat gebeurde dan deze week, en we zien ook een koopsignaaltje in de Fisher-transform (middelste venster).
    Wat we echter ook zien in het onderste venster ( RSI(Homodyne) ) is dat de RSI te snel oploopt ten opzichte van de koers, en momenteel tegen de bovenzijde van de bear-range aanloopt …. ofwel de koers pakt stevig door en loopt snel boven vorige topjes uit … ofwel we mogen in dit gebied weer een terugval verwachten (negative reversal – zie daarvoor mijn stukjes over de RSI via: [url]http://www.jstas.com/AEXoed/rsi.htm[/url]).
    *
    Grafiek 3:

    *klik op het plaatje voor een duidelijker grafiek*

    In grafiek 3 ziet u een point&figure weergave van de AEX grafiek, waarbij bij de berekening is uitgegaan van de dagelijkse slotkoers.
    We zien dat de koers al viermaal is afgeketst op het 336,2 niveau, en zodoende mag een doorbraak (wanneer dat zou plaats vinden) als zeer positief worden bekeken.
    De blauwe horizontale lijn is 50% van de top in September-2000.
    De grafiek heeft een logaritmische prijsschaal, en de groene lijnen zijn daarvoor gecorrigeerd.
    *
    Voor wie de grafiek met de lijnen op 72 eenheden volgt ( zie grafiek 6 uit de vorige update) ziet op de top van afgelopen vrijdag twee maal een lijn op 72 punten staan slechts twee dus zie het als een wake-up-call.
    *
    U herinnert zich vast wel grafiek 5 uit de update van 22-Januari dit jaar, de grafiek met de Jenkins True Trendlines.
    Die grafiek met een klein verhaaltje vindt u terug in de updates eerder hier geplaatst op die datum of onder de link: [url]http://www.jstas.com/2009/2012-01-20%20AEX%20jnkns.png[/url]
    U weet dat in die grafiek de kruisingen van de lijnen belangrijk zijn net als de lijnen zelf.
    Een update van die grafiek van 22-01 ziet u hieronder.
    Grafiek 4:

    *klik op het plaatje voor een duidelijker grafiek*

    *
    Op weekbasis bekeken maakte de AEX index een inside week, kan een correctie zijn, kan een opstap zijn naar …
    *
    Wees erg voorzichtig de komende tijd, volg strak de grafiek, ik kan EW bekeken zowel positieve als negatieve scenario’s tevoorschijn toveren.
    Hetzelfde geld voor de Goud grafiek, hoewel een verdere daling meer op de voorgrond treedt dan een stijging.
    Volg nooit het idee, maar volg de grafiek!
    Leg daarin via ‘instap en uitstap en stoploss’ uw te volgen weg neer, en gebruik ideeën alleen maar om te kijken welk idee het misschien wordt.
    Hanteer strak uw money management, riskeer elke keer slechts een heel klein percentage van uw ‘te missen vermogen’, en dan zal ’t wel goed komen.
    Laat winsten lopen totdat de TA zegt dat u uit moet stappen, want anders mist u de rit, leg van tevoren vast waar u (zonder verdere discussie) uitstapt!
    Stap nooit in of uit op basis van uw onderbuik gevoel, volg de grafiek signalen via de TA, en u maakt dan winst in de mooie ritjes en slechts een klein verlies in de onzekere perioden.
    *
    Te weinig tijd om echt uit te wijden, let u er echter ook op dat er in de rit vanaf Juni dit jaar diverse gaps(windows) nog niet gesloten zijn op dit moment …Ik duik onder de wol 🙂
    .
    Vriendelijke groet,
    Jan 😉

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    04-12-2012:
    Saai koersverloop. een echte correctieve golf beweging, en dat is dan weer een voordeel ervan, zo’n golf verraad zichzelf 🙂
    In de point&figure grafiek van 02-12-2012 zag u al hoe er zware weerstand ligt op het gebied rondom de 340, de koers bivakkeert al maanden tussen ruwweg de waarden 320-340.
    In de Point&Figure grafiek ligt deze waarden natuurlijk iets anders vanwege ‘Box size’.
    Nu hoor je wel eens de opmerking voorbij komen dat zo’n point&figure grafiek erg grof is, klopt ook wel, maar voor een snelle blik om te zien waar steun en weerstand ligt, ontdaan van de ruis, is zo’n grafiek een mooi uitgangspunt.
    Wanneer de gebruikte analyse methodes ‘juist’ zijn moet je zo’n weerstand ook in andere methodes tegenkomen, ze versterken elkaar dan, zeker wanneer ze een ander onderliggend uitgangspunt hebben.
    Er zijn er veel die samenkomen, gebruik daarom wat u aanspreekt, maar voor deze keer wil ik even MurryeMath naar de voorgrond halen.
    Grafiek 1:

    *klik op het plaatje voor een duidelijke grafiek*

    In grafiek 1 ziet u even alleen de prijslijnen van het MurreyMath frame, deze komen uit een indicator die ik aan het schrijven ben voor Cees, maar de tijd ontbreekt nog.
    U ziet even het 32-daags frame in de E.O.D. grafiek.
    Let eens op de MurreyMath regel dat de 7/8 lijn de beste keuze is om short te gaan.
    Let eens op de 2/8 lijn als tweede keuze om long te gaan.
    U ziet, niks mis met Murrey voor het overall plaatje.
    Indien het frame met tijdlijnen wordt weergegeven ziet dat er als volgt uit:
    Figuur 2:

    *klik op het plaatje voor een duidelijke grafiek*

    Meestal ketst de koers af op de 7/8 lijn en gaat omlaag, de laatste dagen echter stuitert de koers heen en weer tussen de 6/8 en 7/8 lijn.
    Ik heb diverse EW scenario’s op dit moment, maar welke de juiste blijkt te zijn is afhankelijk van het gegeven of de koers boven de 7/8 lijn breekt, of door de 6/8 lijn daalt.
    Er wordt wel stevig druk uitgeoefend op die 7/8 lijn de afgelopen tijd; en wanneer je maar lang genoeg op een deur klopt ……:)
    .
    Volg echter de koers, en niet het idee 🙂
    .
    Erg weinig tijd over voor updates, het volgende bericht kan ‘even duren’.
    .
    Soms geen tijd om links te plaatsen op de diverse sites, kijk daarom af en toe even op [url]www.jstas.com[/url] of er een kleine update is, zoals afgelopen weekend.
    .
    Vriendelijke groet,
    Jan 😉
    ******************************************************************************************************************************************************
    02-12-2012:
    Grafiek 1:

    *klik op het plaatje voor een duidelijke grafiek*

    Er weer botste de koers tijdens de stijging tegen de weerstandlijn aan, en wanneer er maar lang genoeg op een deur wordt geklopt gaat deze vanzelf een keer open ….
    Vanaf de 319,75 twee weken geleden staat er op dit moment een drie-golf koersbeweging omhoog, dit kan een a-b-c- zijn waarna er nu een beweging omlaag gaande is.
    Het kan ook een 1-2-3- zijn waarbij de koers afgelopen Vrijdag aan golfje 4 begonnen is en waarna golfje 5 omhoog waarschijnlijk de bovengenoemde weerstandlijn zal doorbreken; golfje 4 heeft als meest voorkomende waarde 334,6 – 338,6 en mag niet onder de waarde 332,18 uitkomen om waarschijnlijk te zijn.
    .
    Vriendelijke groet,
    jan 😉

    #link naar dit bericht
    Mar Tielbek
    Mar Tielbek
    Bijdrager

    Goedemorgen Jan,

    vooralsnog een typisch zijwaardse range binnen de door u genoemde grenzen van 320-340.
    Technisch gezien zou je zeggen er komt langzaam weer een daling aan.
    Psychologisch kan ik me voorstellen dat de beleggers iets van een Eindejaarsrally niet willen missen. Ook de DeMark combo geeft aan dat we nog even kunnen stijgen dus daar reken ik nog even op.

    Bedankt voor uw info,
    groet Mar Tielbek

    Attachments:
    AEX_04-12-2012.JPG

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    Geen tijd, kijk op
    [url]http://www.jstas.com/2009/Dageljiks%20verloop%20van%20de%20AEX%20grafieken.htm[/url]
    .
    Vriendelijke groet,
    Jan.

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    10-12-2012:
    Een prachtig koersverloop, keurig volgens dat wat je mag verwachten.
    Ik plaats snel twee grafieken, bekijk ze, en denk na over dat wat ik al jaren er over loop te vertellen, ’t valt prachtig in elkaar allemaal; wat zou je nog meer willen wensen.
    Als eerste ziet u hier onder de MurreyMath grafiek op basis van 64 dagen, maar kijkt u ook eens naar de instelling op 256 dagen (niet weergegeven), een plaatje!
    Liep het altijd maar zo mooi.
    Als tweede ziet u hier onder de grafiek met daarin de maanstanden (is de indicator maanfases op http://www.ta-script.com) let u daarbij bijvoorbeeld eens op de stand: ‘last quarter’ en wat er dan meestal gebeurt, zo ook nu weer, wat wilt u eigenlijk nog meer weten denk ik dan? 🙂
    Vergeet het uitroeptekentje in het ‘composite index’ venster niet, en let eens op de RSI(Homodyne) in het onderste venster.
    Deze week een erg drukke agenda, dus tot het weekend waarschijnlijk geen tijd voor u.
    Leer daarom zelf uw verhaal te maken, vertrouw alleen op u zelf, gebruik verhalen van een ander alleen als ‘toegift’/ vergelijkings-materiaal; maar handel alleen op uw eigen verhaal.
    Grafiek 1:

    *klik op het plaatje voor een duidelijker grafiek*

    *
    Grafiek 2:

    *klik op het plaatje voor een duidelijker grafiek*
    .
    Ik duik de bedstee in, succes!
    .
    Vriendelijke groet,
    Jan 😉

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    12-12-2012:
    .
    12-12-12, een datum die we voorlopig niet weer zien 😉
    Het koersverloop is er intussen één uit ‘het boekje’ , prachtig om te zien.
    Niet winst maken is in dit geval haast onmogelijk.
    Ik plaats alleen even de Point&Figure grafiek, die altijd iets achter loopt vanwege de ‘boxsize of three’ in dit geval.
    In en uitstappen doet u natuurlijk op de andere grafieken, de Point&Figure grafiek geeft het grove plaatje.
    Figuur 1:

    *klik op het plaatje voor een grotere grafiek*

    Na afketsen vanaf de onderzijde van het kanaal en steun op voorgaande top werd het even spannend bij de bovenzijde van het kanaal, maar na doorbraak van die meermalen geteste weerstand, brak de Bull los 😉 (wanneer je maar lang genoeg op de deur klopt …)
    Achter dat beest aan lijkt mij de juiste weg!, en wanneer die van richting verandert, moet u ‘m voor zien te blijven … 🙂
    De stippellijntjes zijn weerstanden in de weg omhoog uitgaande van vorige weerstanden.
    De blauwe getrokken lijn is de 50% lijn bekeken vanaf de top op 703,18 ; iets wat sluimerend nog in het geheugen ligt van de beleggers.
    *
    U ziet, volg de grafiek, maakt niet uit welke, en u maakt winst.
    Laat de top of bodem (ofwel kop en staart van de vis) aan een ander, pak gewoon het lekkere middenstuk, daar zit het vlees!
    *
    Waarom al ‘die verhaaltjes’ lezen?
    Ik krijg 30-40 mailtjes per dag binnen (probeert men door mijn strot te duwen) met die onzin, de tekst van de delete toets is inmiddels afgesleten, en afmelden heb ik inmiddels al afgeleerd, helpt allemaal niet.
    .
    Zoals bijvoorbeeld: vandaag steeg de Euro vanwege de regen, en de dag er na leest u: vanwege de aanhoudende droogte steeg vandaag de Euro …. ???
    .
    En dan moet u voor regen en droogte even hun voorwaarden invullen, maar u zal toch niet ontgaan wat ik bedoel mede te delen.
    .
    Vergeet al die onzin, die achteraf bedacht wordt, bespaar u die tijd, lees de grafiek, volg die, en pak dat lekkere middenstuk mee.
    Laat de kop en de staart aan een ander!
    *
    Succes, en tot later.
    .
    Hoe simpel kan het toch zijn!
    .
    Vriendelijke groet,
    Jan 😉

    #link naar dit bericht
    Avatar
    belegger24
    Bijdrager

    Bedankt voor deze goede informatie!

    Heel leerzaam!

20 berichten aan het bekijken - 281 tot 300 (van in totaal 492)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN