skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums Trading Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums Trading CritiTrader besloten

Dit onderwerp bevat 2,169 reacties, heeft 57 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Satilmis Satilmis 7 jaren, 3 maanden geleden.

20 berichten aan het bekijken - 1,901 tot 1,920 (van in totaal 2,170)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    Avatar
    AndyK
    Bijdrager

    ik hoop dat het 1204,68 is….

    #link naar dit bericht
    Avatar
    AndyK
    Bijdrager

    Nee, het is $1204…

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Inderdaad, de stoploss is geraakt. Jammer. Op break-even gesloten.

    AndyK schreef:
    Nee, het is $1204…

    #link naar dit bericht
    Avatar
    AndyK
    Bijdrager

    En goud gaat verder naar beneden. Ik hou niet zo van complottheorien, maa ik denk dat er vandaag hard gewerkt is om Rusland fiailliet te krijgen.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Edo
    Bijdrager

    Het is jammer van Goud,maar er is sowieso weinig met goud te verdienen de laatste maanden Goud is de weg geheel kwijt…..

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Behoorlijke vola in de markten. Goud maakt een achtbaan vandaag. Voorzichtig blijven.

    Edo schreef:
    Het is jammer van Goud,maar er is sowieso weinig met goud te verdienen de laatste maanden Goud is de weg geheel kwijt…..

    #link naar dit bericht
    ForcefielD
    ForcefielD
    Bijdrager

    Ik zat erin vanaf 1203,95 en ging eruit bij 1224,73, een leuke winst van € 33,39 te pakken, want ik zat er met 2 ounce in bij PLUS500. ➡

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    We gaan long op de AEX. Instappunt is 399,00. Bij een AEX onder of op 399,00 gaan we dus long.

    Het koersdoel is dan 414. De stoploss is 390.

    IG CFD
    We kopen dan 1 contract: Nederland 25 (EUR40 Mini Contract).
    Waarde van een pip: 1 index punt
    Waarde van een pip: 40 euro

    Dus 1 AEX punt is 40 euro waard. Bij 10 punten is dat 400 euro.

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    We zaten goed in de richting. Helaas werd de limiet niet geraakt. We wijzigen de positie in:

    We gaan long op de AEX. Instappunt is 412. Bij een AEX onder of op 412 gaan we dus long.

    Het koersdoel is dan 420. De stoploss is 408.

    Satilmis schreef:
    We gaan long op de AEX. Instappunt is 399,00. Bij een AEX onder of op 399,00 gaan we dus long.

    Het koersdoel is dan 414. De stoploss is 390.

    IG CFD
    We kopen dan 1 contract: Nederland 25 (EUR40 Mini Contract).
    Waarde van een pip: 1 index punt
    Waarde van een pip: 40 euro

    Dus 1 AEX punt is 40 euro waard. Bij 10 punten is dat 400 euro.

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    We wijzigen de order in:

    We gaan long op de AEX. Instappunt is 414. Bij een AEX onder of op 414 gaan we dus long.

    Het koersdoel is dan 422. De stoploss is 408.

    Satilmis schreef:
    We zaten goed in de richting. Helaas werd de limiet niet geraakt. We wijzigen de positie in:

    We gaan long op de AEX. Instappunt is 412. Bij een AEX onder of op 412 gaan we dus long.

    Het koersdoel is dan 420. De stoploss is 408.

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    De Amsterdamse beurs is sinds 14:00 uur gesloten. De long order op de AEX annuleren wij.

    In het nieuwe jaar gaat onze aanpak iets veranderen. Het is de bedoeling dat we meer in de markt gaan zitten.

    Daarnaast starten wij met een nieuw systeem: DAXtrader. Het gaat om een portefeuille van 100.000 euro en we gaan handelen op de DAX met CFD’s van IG. Elk punt is dan 25 euro. Zie: http://www.ig.com/nl/ig-indices/duitsland-30.

    Ik wens u prettige Kerstdagen toe. Beleg in uw familie.

    Satilmis schreef:
    We wijzigen de order in:

    We gaan long op de AEX. Instappunt is 414. Bij een AEX onder of op 414 gaan we dus long.

    Het koersdoel is dan 422. De stoploss is 408.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    bente
    Bijdrager

    Wat betekent dit Satilmis, waarom zo’n grote portefeuille?
    Vanwege de mogelijke verliezen?
    Prettige Kerstdagen!

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Bente, dat klopt. Omdat 1 punt, 25 euro is, zullen eventuele verliezen relatief groot zijn (maar ook de winsten). Om dat op te vangen is een grote portefeuille nodig.

    De eerste resultaten zijn bemoedigend. De gemiddelde opbrengst per jaar is € 27.093 oftewel € 3.378 per maand.

    Dit is ook een swingtrading systeem maar exclusief op de DAX.

    Het nieuwe systeem staat los van Crititrader. Wij gaan door op dezelfde weg. Eem kleine verandering zal zijn om de instapniveau’s minder stringent te maken. Daardoor zullen we wat vaker in de markt zitten.

    bente schreef:
    Wat betekent dit Satilmis, waarom zo’n grote portefeuille?
    Vanwege de mogelijke verliezen?
    Prettige Kerstdagen!

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Excuses: het moet € 2.254 per maand zijn in plaats van € 3.378. Nog steeds redelijk. Op jaarbasis circa 27% rendement.

    Satilmis schreef:
    Bente, dat klopt. Omdat 1 punt, 25 euro is, zullen eventuele verliezen relatief groot zijn (maar ook de winsten). Om dat op te vangen is een grote portefeuille nodig.

    De eerste resultaten zijn bemoedigend. De gemiddelde opbrengst per jaar is € 27.093 oftewel € 3.378 per maand.

    Dit is ook een swingtrading systeem maar exclusief op de DAX.

    Het nieuwe systeem staat los van Crititrader. Wij gaan door op dezelfde weg. Eem kleine verandering zal zijn om de instapniveau’s minder stringent te maken. Daardoor zullen we wat vaker in de markt zitten.

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Ik heb het nieuwe systeem verder aangepast. De omvang van de portefeuille is daardoor aanzienlijk geringer geworden.

    Dit zijn de resultaten:

    -Gemiddeld 1482 DAX punten per jaar (37.000 euro per jaar)
    -Maximale drawdown is 440 punten
    -Gemiddelde drawdown is 219 punten

    -Grootste winst is 818 punten
    -Grootste verlies is 201 punten

    -Gemiddelde opbrengst per maand is 124 punten (3.100 euro)
    -Gemiddeld 9 trades per jaar
    -Een trade duurt gemiddeld 17 dagen.

    -Afstand tot de stop is gemiddeld 320 punten

    -Rendement per jaar: 37%

    Derhalve zou een kapitaal van 50.000 euro ruim voldoende moeten zijn. Een lager bedrag van 25.000 euro is krap maar volgens mij ook wel haalbaar.

    bente schreef:
    Wat betekent dit Satilmis, waarom zo’n grote portefeuille?
    Vanwege de mogelijke verliezen?
    Prettige Kerstdagen!

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Beste leden,

    De Amsterdamse beurs sloot vandaag om 14:00 uur de deuren. De AEX boekte dit jaar een winst van 5,6%. Het was een behoorlijk volatiel jaar met pieken en dalen. De hoogste punt werd op 432 aangetikt en de laagste op 366 punten.

    Rendement CritiTrader

    Wij hebben als CritTader een redelijk rendement gehaald. Ons jaarrendement bedraagt 12,83%. Dat is inclusief de abonnementskosten en transactiekosten.

    Daarmee hebben we een redelijk resultaat geboekt: Zie:

    en

    Onze grootste winst bedroeg 1.000 euro en ons grootse verlies 800 euro.

    De maximale drawdown (De maximum drawdown is de grootste reeks verliezen na elkaar op de rekening) bedroeg 1445 euro. Dat betekent dat een kapitaal van rond de 4335 euro voldoende was.

    Die 12,83% rendement lag in werkelijkheid veel hoger omdat we ons volledige kapitaal niet ingezet hebben.

    Uitgesplitst naar beleggingsobjecten

    Bij bijna elke beleggingsobject hebben we winst gemaakt. Hieronder de verdeling naar beleggingsobjecten:

    Goud 103,66 dollar
    Zilver -1,69 dollar
    AEX 19,6 punten
    DAX 405,93 punten

    Zie ook:

    Ervaring

    We hebben behoedzaam gehandeld op een relaxte en prettige manier.

    Een lid schreef: “Wat een rust in mijn kop en leven. Vrouwtje zal ook blij zijn. Heeft ze haar man een beetje terug”.

    2015

    Voor het komende jaar gaan we door op de ingeslagen weg. We gaan proberen door minder te traden, meer te verdienen.

    De signalen zal ik eerder proberen te verzenden zodat u het ruimschoots van te voren in uw bezit hebt (ik denk op de avond).

    Daarnaast ben ik van plan om de limieten af te schaffen of in ieder geval een lager limiet in te stellen zodat we (bijna) zeker in de positie kunnen gaan.

    Een voorbeeld wordt dan:

    We stappen om 09:00 uur in. We gaan long op de AEX.

    Gelukkig nieuwjaar

    Ik wil u bedanken voor het vertrouwen. Rest mij u een fijne jaarwisseling te wensen en een heel voorspoedig 2015!

    Hartelijke groeten,
    Sat(ilmis)

    #link naar dit bericht
    Avatar
    bente
    Bijdrager

    De methode was uitstekend mijns inziens en we hebben enkele malen de instap op een haar na gemist, anders was de winst nog hoger geweest.
    Denk echt dat het beter is niet te veel te veranderen.

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Aan de methode veranderen we niet veel, alleen de instap wordt iets anders.

    bente schreef:
    De methode was uitstekend mijns inziens en we hebben enkele malen de instap op een haar na gemist, anders was de winst nog hoger geweest.
    Denk echt dat het beter is niet te veel te veranderen.

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Wat betreft het nieuwe DAX systeem:

    Ik heb blijkbaar te veel champagne gedronken 🙂

    Het was iets te snel gepubliceerd. Ik heb het artikel ingrijpend gewijzigd: zie ook http://forum.dekritischebelegger.nl/aandelen/beurzen/daxtrader-van-e-33-000-naar-e-229-000/

    In dat artikel staan de juiste cijfers.

    Het startkapitaal is € 33.000
    Het rendement per jaar is gemiddeld € 39.000 (1573 DAX punten). Gemiddeld bedroeg het rendement 129% per jaar oftewel ruim €3.277 per maand.

    Gemiddeld rendement per jaar: 129%

    Mijn excuses voor de verwarring.

    Satilmis schreef:
    Ik heb het nieuwe systeem verder aangepast. De omvang van de portefeuille is daardoor aanzienlijk geringer geworden.

    Dit zijn de resultaten:

    -Gemiddeld 1482 DAX punten per jaar (37.000 euro per jaar)
    -Maximale drawdown is 440 punten
    -Gemiddelde drawdown is 219 punten

    -Grootste winst is 818 punten
    -Grootste verlies is 201 punten

    -Gemiddelde opbrengst per maand is 124 punten (3.100 euro)
    -Gemiddeld 9 trades per jaar
    -Een trade duurt gemiddeld 17 dagen.

    -Afstand tot de stop is gemiddeld 320 punten

    -Rendement per jaar: 37%

    Derhalve zou een kapitaal van 50.000 euro ruim voldoende moeten zijn. Een lager bedrag van 25.000 euro is krap maar volgens mij ook wel haalbaar.

20 berichten aan het bekijken - 1,901 tot 1,920 (van in totaal 2,170)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN