skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums Trading Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums Trading CritiTrader besloten

Dit onderwerp bevat 2,169 reacties, heeft 57 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Satilmis Satilmis 7 jaren, 3 maanden geleden.

20 berichten aan het bekijken - 1,881 tot 1,900 (van in totaal 2,170)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    Avatar
    Edo
    Bijdrager

    Goud bevindt zich nog steeds in dalende trend.

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Maandag kon wel eens een bodem geweest zijn. Er trad een ‘island reversal’ op.

    Daarbij werd de dubbele top gebroken.

    http://www.belegger.nl/encyclopedie/term/Island+Reversal

    Edo schreef:
    Goud bevindt zich nog steeds in dalende trend.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Edo
    Bijdrager

    Ook ik ben graag kritisch: voordeel van IG zijn de openingstijden t.o.v. speeders etc.

    Een groot nadeel van IG hebben we gisteren kunnen ervaren. Volgens IG heeft de DAX een hoogste koers van 10113 punten gezet (een spike). IG maakt vaker eigen bied- en laatkoersen.

    Die van gisteren is wel heel extreem: een speeder van commerzbank met stoploss van 10.096 punten is nog gewoon actief en niet uitgestopt. Zouden wij hier short gezeten hebben op de DAX met bijvoorbeeld een stop van 10.100 dan waren we uitgestopt, terwijl de DAX dit niet heeft bereikt.

    Een klein aandachtspunt dus……

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Edo
    Bijdrager

    Satilmis schreef:
    Maandag kon wel eens een bodem geweest zijn. Er trad een ‘island reversal’ op.

    Daarbij werd de dubbele top gebroken.

    http://www.belegger.nl/encyclopedie/term/Island+Reversal

    Dank je wel voor de uitleg, laten we de bodem hopen! 😉

    #link naar dit bericht
    Avatar
    AndyK
    Bijdrager

    is het slim om nnu nog in te stappen of eerst wachten tot hij weer stijgt nar 1204?

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Edo
    Bijdrager

    Dank je wel! Ik twijfel echter nog steeds of goud niet in een dalende trend blijft.

    We zijn door goud al zo vaak op het ‘verkeerde been’ gezet met de speeders.

    Satilmis schreef:
    Maandag kon wel eens een bodem geweest zijn. Er trad een ‘island reversal’ op.

    Daarbij werd de dubbele top gebroken.

    http://www.belegger.nl/encyclopedie/term/Island+Reversal

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Het koopsignaal blijft gehandhaafd. Wel is er sprake geweest van een mogelijke “bull trap”, maar op dagbasis staan de signalen op groen.

    Het koersdoel blijft op 1280 maar de stoploss gaat omhoog naar 1178.

    Op 1180 mag een solide steun verwacht worden.

    AndyK schreef:
    is het slim om nnu nog in te stappen of eerst wachten tot hij weer stijgt nar 1204?

    #link naar dit bericht
    Avatar
    bente
    Bijdrager

    Hallo Satilmis,

    Er wordt flink gewaarschuwd voor goud met name de downside, wat vind je hiervan?

    1.
    Selwyn Duijvestijn ?@SDuijvestijn 4 u4 uur geleden
    Opletten bij #goud deze week! Onder de steunzone op 1185 dollar per troy ounce staan alle luiken omlaag open!

    2. http://www.telegraaf.nl/tv/dft/23423114/__Goud__erop_of_eronder___.html?utm_source=t.co&utm_medium=referral&utm_campaign=twitter

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Ik volg meestal geen andere analisten.

    Het zou best kunnen maar de grafieken tonen mijn inziens een ander beeld:

    bente schreef:
    Hallo Satilmis,

    Er wordt flink gewaarschuwd voor goud met name de downside, wat vind je hiervan?

    1.
    Selwyn Duijvestijn ?@SDuijvestijn 4 u4 uur geleden
    Opletten bij #goud deze week! Onder de steunzone op 1185 dollar per troy ounce staan alle luiken omlaag open!

    2. http://www.telegraaf.nl/tv/dft/23423114/__Goud__erop_of_eronder___.html?utm_source=t.co&utm_medium=referral&utm_campaign=twitter


    Attachments:
    goudprijs_8_december_2014)_dag.jpg
    goud_8_december_2014.jpg

    #link naar dit bericht
    Jerke
    Jerke
    Bijdrager

    Kan me de goudtrade wel voorstellen gezien de aanwijzingen van een bodemproces,
    maar zolang de euro/dollar aanhoudend zwak blijft zie ik nog weinig opwaarts potentieel.
    Misschien in januari, als de markt gaat corrigeren.

    Jerke

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Gisteren trad een krachtig herstel op. We handhaven het koopsignaal voor goud.

    Het koersdoel blijft op 1280. De stoploss trekken we aan tot 1188.

    Satilmis schreef:
    Het koopsignaal blijft gehandhaafd. Wel is er sprake geweest van een mogelijke “bull trap”, maar op dagbasis staan de signalen op groen.

    Het koersdoel blijft op 1280 maar de stoploss gaat omhoog naar 1178.

    Op 1180 mag een solide steun verwacht worden.

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Ok, in ieder geval bedankt voor je reactie.

    Jerke schreef:
    Kan me de goudtrade wel voorstellen gezien de aanwijzingen van een bodemproces,
    maar zolang de euro/dollar aanhoudend zwak blijft zie ik nog weinig opwaarts potentieel.
    Misschien in januari, als de markt gaat corrigeren.

    Jerke

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Gisteren was een mooie dag voor goud. De weerstand op 1222 werd doorbroken.

    We verhogen de stoploss naar 1204, ons instapniveau. Het koersdoel laten we ongemoeid op 1280.

    Op deze manier is de kans op verlies voor ons geslonken.

    Satilmis schreef:
    Gisteren trad een krachtig herstel op. We handhaven het koopsignaal voor goud.

    Het koersdoel blijft op 1280. De stoploss trekken we aan tot 1188.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Edo
    Bijdrager

    Flink lagere dollar, lagere beurzen, maar waar dan ook een lagere goudprijs? Wie kan t nog volgen? 😉

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Dit is volgens mij een correctie op de stijging. We zitten in een comfortabele posities dus no worries. Geduld is een schone zaak.

    Edo schreef:
    Flink lagere dollar, lagere beurzen, maar waar dan ook een lagere goudprijs? Wie kan t nog volgen? 😉

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Edo
    Bijdrager

    Dan mag de weerstand nu wel weer gebroken worden. ….beurzen tonen geen kracht….goud ook nog niet…

    Meestal werken de beurzen en goud toch contra?

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Die correlatie is clandestien, soms geldt dat maar ook bewegen ze gelijk op, zoals bij QE in de VS. Rustig blijven zitten is mijn inziens de beste aanpak in plaats van paniek en ergernis.

    Edo schreef:
    Dan mag de weerstand nu wel weer gebroken worden. ….beurzen tonen geen kracht….goud ook nog niet…

    Meestal werken de beurzen en goud toch contra?

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Edo
    Bijdrager

    Paniek en ergenis is het niet waard.Wat me gewoon opvalt is dat er met goud veel gespeeld wordt en loffice wat inbreekt.Zo verdwijnen steunen als sneeuw voor de zo’n en lijkt de uitbraak naar de 1238 slechts een false move en een correctie op de dalende trend.Goud lijkt al maanden niet meer voorspelbaar.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    AndyK
    Bijdrager

    Maar satilmis had de eerdere opleving wel goed getimed! Ik hoop dat hij bij de huidige koers (die afentoe dicht bij de stop komt) ons kan verzekeren van tijdig advies om eruit te stappen of niet….

20 berichten aan het bekijken - 1,881 tot 1,900 (van in totaal 2,170)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN