skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums Trading Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums Trading CritiTrader besloten

Dit onderwerp bevat 2,169 reacties, heeft 57 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Satilmis Satilmis 7 jaren, 3 maanden geleden.

20 berichten aan het bekijken - 1,481 tot 1,500 (van in totaal 2,170)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Beste beleggers,

    Allereerst wens ik u een voorspoedig nieuwjaar toe.

    Ik zal de signalen in een apart draadje posten zodat het voor iedereen te volgen is:

    http://forum.dekritischebelegger.nl/forum/trading/gratis-proefabonnement-crititrader-januari-2014

    Als deelnemer aan de chat kunt u de signalen eveneens volgen. Daarnaast zal ik proberen intraday signalen te geven.

    Wilt u meedoen aan de chat?

    via http://www.beleggenchat.nl/forum

    Aanmelden als je nog geen lid bent via: http://www.beleggenchat.nl/forum/register.php

    Daarna op de chat button drukken

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Als u de signalen nog wilt, dan kan dat. Ze zijn te lezen op

    http://forum.dekritischebelegger.nl/forum/trading/gratis-proefabonnement-crititrader-januari-2014

    Als u ze per mail wilt ontvangen dan kunt u dat in dat draadje aangeven.

    Momenteel hebben we een goud long positie lopen: instap op $1226

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Het koersdoel voor goud van $1300 is bereikt. De Long op Goud is gesloten op $1307. Prijs speeder: 10,00

    Deze positie hebben we 8 januari jongstleden ingenomen. Het ging om 100 stuks Goud CT BEST Speeder Long 1170.697

    Instapkoers: $1226,64 op 8 januari
    Uitstapkoers:$1307,00 op 14 februari (eerste koers om 08:00 uur)

    prijs speeder aankoop: 4,21
    prijs speeder verkoop: 10,00
    Brutowinst:100* (10-4,21)= 579 euro oftewel een rendement van 138%.

    We hebben diverse keren de stoploss verhoogd om onze positie te beschermen. op 24 januari meldde ik dat de goudprijs uit de dalende trend gebroken is. “Er kan verder vuurwerk verwacht worden.” schreef ik.

    Volgen

    We gaan weinig transacties doen en stappen alleen in bij goede signalen.

    Enigste wat u moet doen is een reactie in deze draad achterlaten dat u de signalen wilt ontvangen.

    Voor de nieuwkomers: de werkwijze kunt u hier lezen: http://forum.dekritischebelegger.nl/forum/trading/gratis-proefabonnement-crititrader-januari-2014

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    We gaan long op Goud. We kopen om 08:00 uur

    100 stuks Goud CT BEST Speeder Long 1280.1479

    ISIN-code: DE000CF50QM6

    Het koersdoel is 1430 en de stoploss is 1280.1479 (stoploss van de speeder)

    Goud noteerde gisteravond op $1320. Indicatieve opening van de speeder is op 2,49.

    Zilver

    Een andere positie die we innemen is om te profiteren van een mogelijke stijging van de zilverprijs:

    We gaan long op Zilver. We kopen om 08:00 uur

    100 stuks Silver CT Speeder Long 18

    ISIN-code: DE000CF04W68

    Het koersdoel is 23,50 en de stoploss is 20,84.

    Zilver noteerde gisteravond op 21,72. Indicatieve opening van de speeder is op 3,30.

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Het koersdoel voor de AEX Short is bereikt. De positie is gesloten op 392,00.(FTI). Prijs speeder: 1,23

    Deze positie hebben we 24 februari jongstleden ingenomen. Het ging om 500 stuks AEX CT BEST Speeder Short 403.5097. ISIN-code: DE000CF50JA6

    Instapkoers: 399,25 op 24 februari
    Uitstapkoers:392,00 op 3 maart

    Dat betekent een winst van 7,25 AEX-punten.

    prijs speeder aankoop: 0,50
    prijs speeder verkoop: 1,23
    Brutowinst: 500* (1,23-0,50)= 365 euro oftewel een rendement van 146%.

    Volgen

    We gaan weinig transacties doen en stappen alleen in bij goede signalen. De bedoeling is dat we comfortabel beleggen.

    Enigste wat u moet doen is een reactie in deze draad achterlaten dat u de signalen wilt ontvangen.

    Voor de nieuwkomers: de werkwijze kunt u hier lezen: http://forum.dekritischebelegger.nl/forum/trading/gratis-proefabonnement-crititrader-januari-2014

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Beste leden,

    Allereerst bedankt in het vertrouwen dat u een abonnement genomen hebt. Wij gaan proberen er iets moois van te maken.

    Om te voorkomen dat u de inhoud van onze emails niet meer kunt lezen door diverse filters, kunt u ons verzendadres (info@dekritischebelegger.nl ) in uw adresboek of de lijst van veilige afzenders plaatsen.

    Als het goed is, bent u bekend met de werkwijze. Hierbij nogmaals:

    Werkwijze

    Wij zullen de stoploss als het koersdoel vermelden. Wij gaan beleggen met Speeders van CitiGroup. Wij vinden het persoonlijk mooie producten. Wij zullen daarnaast ook het aantal, het product en de prijs van de speeder noemen. Tussentijds kunnen wij u berichten dat de stoploss of koersdoel aangepast wordt.

    Wij zullen in de avond ervoor een aankondiging sturen tegen welke koers gekocht of verkocht kan worden. Indien er een aanpassing nodig is zult u voor 08:00 uur een bericht ontvangen via de bovengenoemde kanalen.

    Bijvoorbeeld:

    We gaan morgen bij de opening om 08:00 uur op de eerste koers short.

    Wij kopen 100 stuks Speeder Short 8584.5181=xxxx. Koersdoel is xxxx. Stop is xxxx.

    De sluiting volgt eveneens nabeurs en zal gemeld worden na 22:00 uur.

    Wat is de gedachte erachter?

    Ik begrijp het volkomen, ik zie alleen het nut niet van om direct bij opening te kopen of verkopen.
    Zit daar een gedachte achter? Verder stel dat de koers een leuke winst maakt in de loop van de dag, waarom dan vast houden tot de volgende ochtend.
    De gedachte erachter is dat we niet meer handelen op koersen gedurende de dag maar de dagframes gaan gebruiken. Koersen binnen de dag zijn volatieler terwijl dagkoersen een beter beeld geven. Slotkoersen en openingskoersen zijn dominanter dan intraday koersen. Er zijn een aantal voordelen hiervan:

    1. We gaan minder transacties doen omdat we op dagbasis gaan handelen dus minder transactiekosten
    2. We kunnen aankondiging gaan maken wat we gaan doen dus het verschil tussen de instap en uw instap (als u meedoet) is gering. U kunt van te voren beslissen of u meedoet of niet. Dat geldt
    3. U hoeft niet de hele dag naar de koersen te kijken en daarom is het ook geschikt voor beleggers die weinig tijd hebben

    Mocht u toch op intraday willen handelen, dan kan dat nog steeds, en mogelijk kunt u zoals nu beter inkopen. Hetzelfde geldt voor de uitstap.

    Welke openingskoersen?

    Hoi Sat, het zinnetje * we sluiten weer op de openingskoers * begrijp ik niet.
    Wanneer welke openingskoers????, als de xxx op het koersdoel van xxxx staat.”
    Het gaat erom dat we de positie sluiten op de openingskoers. Dus als ik na 22:15 uur een berichtje gestuurd heb zal dat in de volgende vorm zijn:

    “We sluiten de short positie op xxx op de openingskoers”. Dat is de eerste koers van xxx om 08:00 uur van de volgende dag.

    Als het koersdoel bereikt is het ook mogelijk de positie te sluiten. Ik zal in dat geval een mail sturen.

    Dat geldt ook voor uitzonderlijke marktsituatie waarbij de beurs enorm stijgt of zakt. Maar doorgaans geldt dat we niet meer op intraday gaan handelen.

    Volgen

    Een lid schreef:

    Beste,

    Ik ga nu voor de eerste keer eens meedoen met uw acties, ben dus een echte leek. Toen ik bij bink bank mijn order wou ingeven kon ik niet kiezen voor een markt order (openings) prijs omdat de beurs gesloten is. Hoe doe ik dit dan concreet? Stel ik een limiet order in? En op hoeveel?
    Hierbij een reactie van een lid dit aan Binck gevraagd had:

    “Mijn vraag was hoe je nabeurs een order kan plaatsen voor uitvoering bij opening. Bvb via een limietorder ver boven de laatste bied/laat prijs?
    Dit mbt swingtrading op dagkoersen met CritiTrader”

    Reactie van Binck:

    Geachte heer,
    Hartelijk dank voor uw e-mail. U kunt inderdaad na de handelsuren een order inleggen met een limiet die wellicht groot genoeg is om de volgende dag bij opening uitvoering te krijgen.

    Let wel op dat speeders en sprinters vaak noteren tussen 08u en 18u30. Het is ook perfect mogelijk dat men voor opening van de beurs de spread (verschil tussen bied en laat) groot zet omdat de te verwachten koers (om 9u bijvoorbeeld) nog onzeker is. U betaalt in dat geval natuurlijk misschien te veel.

    Daarom is het verstandig om altijd te kijken naar de spread en indien mogelijk de onderliggende waarde anders kan het zijn dat u een uitvoering krijgt aan een hogere koers dan u zou wensen.
    Wij vertrouwen erop u met deze informatie van dienst te zijn.

    Besloten deel van het forum

    Wij hebben een besloten deel op het forum, speciaal voor abonnees van CritiTrader. Dit draadje is voor alle abonnees toegankelijk ongeacht of ze een SMS abonnement of alleen een e-mail abonnement hebben. Op het besloten deel kunt u vragen stellen en reacties plaatsten. Op dit deel zullen wij regelmatig updates plaatsen over de portefeuille en kunt u voor het volgen van de trades ook hier terecht.

    U moet eerst ingelogd zijn om deze draad te zien en te kunnen reageren. Dat is vanwege het besloten karakter ervan.

    Spelregels besloten draad

    Voor deze draad zijn een aantal spelregels van kracht en dat zijn:
    -Het is niet de bedoeling dat u of ik in deze draad e-mailadressen gaat posten of oproept tot het posten van e-mailadressen. Het posten van e-mailadressen op fora is mijns inziens erg onverstandig en is in deze draad niet toegestaan.

    -Het is ook niet de bedoeling dat u andere abodiensten noemt. Prima als u zich bij meer diensten heeft aangesloten, maar aan verhalen als zij doen het beter, slechter of anders dan CritiTrader hebben we niets. Doe dat dan ook niet.

    -Het is ook niet de bedoeling dat u zelf adviezen post. U mag uiteraard vragen waarom ik iets doe, of dat verstandig is en kritiek geven. Ook kunt u melden dat u erg tevreden of juist ontevreden bent. Maar eigen adviezen geven is nergens voor nodig, dus niet doen.

    Disclaimer

    Wij hebben geen positie in de beleggingen. Wanneer wij een positie innemen zullen wij dat expliciet vermelden. De content is niet bedoeld als beleggingsadviezen. U heeft de vrijheid om het al dan niet op te volgen. Op alle content is onze disclaimer en Algemene voorwaarden van toepassing.

    Wij hopen dat het zo duidelijk is.

    Groeten,
    Satilmis Ersintepe (Sat)

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    We handhaven onze long positie in goud. Deze hadden we 25 juni ingenomen:

    De long goud is ingenomen op 1312,55. Prijs speeder: 3,20

    Eerder bericht:

    Long Goud

    We gaan long op Goud . We kopen morgen bij de opening om 08:00 uur,

    100 stukken Goud CT BEST Speeder Long 1270.1464.
    ISIN-code: DE000CF80KX3

    Het koersdoel is 1390 en de stoploss is 1275

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Inmiddels is de stoploss opgetrokken naar $1310. Het koersdoel blijft op $1390.

    Satilmis schreef:
    We handhaven onze long positie in goud. Deze hadden we 25 juni ingenomen:

    De long goud is ingenomen op 1312,55. Prijs speeder: 3,20

    Eerder bericht:

    Long Goud

    We gaan long op Goud . We kopen morgen bij de opening om 08:00 uur,

    100 stukken Goud CT BEST Speeder Long 1270.1464.
    ISIN-code: DE000CF80KX3

    Het koersdoel is 1390 en de stoploss is 1275

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Edo
    Bijdrager

    Waarom een stoploss die lager is dan de stoploss van de eerder ingenomen positie?

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Dat begrijp ik niet. Stoploss is nu $1310.

    Edo schreef:
    Waarom een stoploss die lager is dan de stoploss van de eerder ingenomen positie?

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Edo
    Bijdrager

    Mijn fout! ik was denk ik nog niet wakker, ik begreep uit je berichtje dat je bijkocht….maar het was gewoon het eerdere bericht dat je bij aankoop had gestuurd…

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Ik sluit niet uit dat we bijkopen maar nu nog niet.

    Edo schreef:
    Mijn fout! ik was denk ik nog niet wakker, ik begreep uit je berichtje dat je bijkocht….maar het was gewoon het eerdere bericht dat je bij aankoop had gestuurd…

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    We laten onze goudpositie ongemoeid.

    De $331 weerstand blijft moeilijk voor het edelmetaal. Aan de andere kant bood 1322 goede steun.

    Vooralsnog nemen we geen nieuwe posities in.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Edo
    Bijdrager

    Na de koers van 1331 (tevens weerstand begrijp ik) gisteren bereikt te hebben, is goud vannacht en vanmorgen sterk teruggevallen. Je schrijft dat de 1322 goede steun bood. De koers in toch echter teruggevallen naar de 1320 en dus onder de steun. Wat betekent dit nu voor het koersdoel?

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Edo, koersdoel en stoploss blijven het hetzelfde.

    Koersdoel: 1390
    Stoploss: 1310

    Edo schreef:
    Na de koers van 1331 (tevens weerstand begrijp ik) gisteren bereikt te hebben, is goud vannacht en vanmorgen sterk teruggevallen. Je schrijft dat de 1322 goede steun bood. De koers in toch echter teruggevallen naar de 1320 en dus onder de steun. Wat betekent dit nu voor het koersdoel?

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    @forcefield heeft een handleiding geschreven, over hoe je een actie van CritiTrader kan opvolgen via Binck.

    Dit is een voorbeeld order die via CritiTrader als volgt wordt genoteerd om vervolgens op deze wijze thans via BinckBank te worden uitgevoerd.

    ‘Long Goud
    We gaan long op Goud. We kopen morgen bij de opening om 08:00 uur,
    100 stukken Goud CT BEST Speeder Long 1270.1464.
    ISIN-code: DE000CF80KX3
    Het koersdoel is 1390 en de stoploss is 1275.’

    Dit wordt uitgevoerd via BinckBank op de volgende wijze,

    Dit bewerkstelligen we door TWEE orders uit te voeren,

    1. De eerste order is een aankooporder van de speeder zelf,

    Plak de ISIN-code: DE000CF80KX3 in de zoekbalk en u vindt de speeder of gebruik de menubalk en klik op ‘order’ en vervolgens op ‘trackers’.

    ]

    2. De tweede order zorgt ervoor dat de 100 aangekochte speeders worden verkocht bij het bereiken van het koersdoel of stoploss. Dit gaat via een zogenoemde geavanceerde-order. Gebruik de menubalk en klik op ‘order’ en vervolgens op ‘geavanceerde order’ en vul het in.

    Met de conditie geven we aan dat als er 1390 of 1275 wordt bereikt in de Gold Spot (USD) dat er dan automatisch 100 speeders worden verkocht wat we opgegeven in de opdracht.

    Er kan via de menubalk ‘overzichten’, ‘portefeuilleoverzicht’, ‘portefeuille’ worden bekeken hoe de speeder zich ontwikkeld qua waarde in je portefeuille.

    Het voordeel van een dergelijke ‘bracket-limiet’ order is dat je deze tussentijds kunt aanpassen bijvoorbeeld de onder- en bovengrenzen. De order wordt bewaakt zoals te zien is via ‘overzichten’, ‘orderoverzicht’, ‘geavanceerde orders’, waarbij er ook een e-mail wordt verzonden als de conditie bereikt is en de opdracht is uitgevoerd.

    Men kan nu simpelweg afwachten tot een van de grenswaarden wordt bereikt opdat de verkoopopdracht wordt uitgevoerd.

    @forcefield: hartelijk dank!

    Als er vragen of opmerkingen zijn dan horen wij het graag.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Jan
    Bijdrager

    Wat gebeurt er als de goudprijs buiten de reguliere handeltijden van Binck of Alex stijgt of daalt door de limiet, worden de orders bij opening dan wel uitgevoerd ?

    #link naar dit bericht
    ForcefielD
    ForcefielD
    Bijdrager

    @jan als er bij opening je bovengrens of ondergrens bereikt zijn, wordt je order uitgevoerd! Immers zou een opening van 1.400 USD suggereren dat je boven de grens van 1.390 USD zit en wordt het dus automatisch verkocht.
    Lijkt mij dat de gang van zaken gewoon gaan zoals ze normaliter gaan, maar ik kan dit niet 100% bevestigen aangezien ik dat zelf ook nog niet heb meegemaakt. Ben relatief nieuw met het beleggen in geavanceerde producten, maar liep tegen ‘domme’ problemen op, waardoor zo’n tekst en uitleg wel handig leek. Tevens kan je altijd BinckBank bellen, niet schuw zijn! Ik had namelijk bij de conditie, bij fonds ook gewoonweg weer mijn speeder ingevuld niet wetende dat daar de onderliggende waarde moest staan er staat immer FONDS, hebben ze me wel even netjes duidelijk weten te maken! 😛

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Edo
    Bijdrager

    Laat het goud dan nu maar weer stijgen!

20 berichten aan het bekijken - 1,481 tot 1,500 (van in totaal 2,170)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN