Tags: aangemeld als nieuw lid, bedank, bedankt, Bedankt Chel, ben benieuw, ben benieuwd, Ben benieuwd Chel, Ben benieuwd gezien de huidige economische situatie, ben Eleonor en wil graag meedoen.Ik vind het geweldig d, chapeau!, chel trading, Chel's porto, dank, Dank U, de Bond turbo short 136 komt wel voor bij Alex !, Duidelijke uitleg in de email, fijn hoe je alles post shel, Goed initiatief, Goede morgen, goedemiddag, graag ontvang ik e-mails met de adviezen, graag signalen, gratis, hoop nog een hoop van je te leren., ik ben benieuwd, ik ben zeer benieuwd, ik doe mee, ik doe ook mee, Ik ga volgen vanaf vandaag, ik heb reeds enkele positie's gevolgd en ook reed, interessant, laat mmaar komen die tips!, leuke topic, Merci, met dank, mooi, mooi initiatief, mooie reslutaten Chel, Net aangemeld, Nieuw lid, nog een nieuwe volger....ik ben benieuwd..., ook ik wil meedoen, Plaatsing orders en productkennis, prima systeem, proberen, signalen, suc6!, trading, trololloloololol, vanaf vandaag ga ik de adviezen volgen, Veel dank Chel, zet 'm op!, Zo juist aangemeld ben zeer nieuwschierig en hoop op ee, Zojuist aangemeld - ik ben benieuwd!
Dit onderwerp bevat 419 reacties, heeft 112 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Satilmis 11 jaren, 2 maanden geleden.
-
AuteurBerichten
-
8 juli 2011 om 16:53 #link naar dit bericht
graag ontvang ik e-mails met de adviezen
9 juli 2011 om 06:09 #link naar dit berichtheeft het recente nieuws van het binnenkort openstellen van de PAN ASIA GOLD EXCHANGE in China voor burgers en zakenmensen en met een klik van de muis fysiek goud en zilver te kopen invloed op je visie op de ingenomen positie in goud? Wat zijn je verwachtingen?
9 juli 2011 om 06:54 #link naar dit berichtMijn verwachting ten aanzien van goud is een normale correctie binnen de uptrend. De trend zal niet draaien en ik verwacht ook geen crash, wel een normale correctie.
9 juli 2011 om 06:54 #link naar dit berichtMaandag ondernemen we niets extra’s.
De order op de Mais Future Turbo Long laten we doorlopen. Zie http://forum.dekritischebelegger.nl/forum/trading/chel-trading/page/26#post-5737
9 juli 2011 om 17:20 #link naar dit berichtAllereerst veel respect voor Chel. Het systeem volg ik nu een paar weken en het is even wennen om zelf niet na te denken over de orders, maar dat lijkt z’n vruchten af te werpen!
De orders leg ik bij Binck in. Is het verstandig via ‘geavanceerde order’ een stoploss in te voeren of heeft iemand een tip hoe dit het beste aan te pakken?9 juli 2011 om 18:48 #link naar dit berichtDie vraag is volgens mij eerder gesteld, dus waarschijnlijk kun je het antwoord wel ergens in deze draad terugvinden.
Ik wil wel de ‘relativiteit’ van de stoploss benadrukken. Ik kies voor een stoploss op basis van mijn visie. Ik heb ook liever niet dat we op de ingebouwde stoploss worden uitgestopt.
Ik werk met twee brokers. Bij de één kan je zogenaamde bracketorders opgeven. Een order met een take profit en een stoploss. Bij de ander kan dat volgens mij niet. De ander is Alex en die gebruik ik onder andere voor deze portefeuille.
Ik geef meestal direct na de aankoop een doorlopende verkooporder op het take profit niveau (het koersdoel) op. Doorlopende orders hebben bij Alex een doorlooptijd van 20 dagen. Ik raadpleeg alleen mijn rekening als ik weer een order opgeef. Hierdoor heb ik zelf ook al eens een stoploss gemist. Ik heb de positie wel kunnen sluiten op het stoplossniveau. Dat bedoel ik met de relativiteit van de stoploss.
Dat neemt niet weg dat als de beurs keihard tegen ons in druist de stoploss een welkome zekerheid is. Bij normale koersbewegingen komen er vaak meer kansen om op het stoplossniveau te sluiten.
11 juli 2011 om 08:55 #link naar dit berichtgooed bezig
11 juli 2011 om 12:11 #link naar dit berichtLaat de adviezen maar komen.
12 juli 2011 om 04:47 #link naar dit berichtMet al het beursgeweld dat de beleggers gisteren over zich heen kregen is onze positie op de bund future door zijn stoploss gegaan. Hierdoor is het rendement gedaald naar € 1910,-. Is niet slecht, maar het rendement moet toenemen. Helaas is niet elke trade een winnaar. Deze trade is verwerkt in de bijgevoegde resultatentabel.
De order op de Mais Future Turbo Long laten we doorlopen. Zie http://forum.dekritischebelegger.nl/forum/trading/chel-trading/page/26#post-5737
Attachments:
resultaat_11072011.jpg12 juli 2011 om 06:53 #link naar dit berichtEUR/JPY is bij mij gisteren ook door de stop loss gegaan.
12 juli 2011 om 18:55 #link naar dit berichtHallo Chel, heb je deze turbulentie in deze markt niet zien aankomen? Jammer dat een aantal posities de s/l hebben geraakt, wellicht is goud morgen de volgende.
12 juli 2011 om 19:14 #link naar dit bericht@jef
De EUR/JPY is op 11 juli inderdaad ook door de aangegeven stoploss gegaan. Ik zal morgenochtend de tabel aanvullen.@boerj
Nee ik heb deze turbulente markt niet zien aankomen. Of anders gezegd, niet in deze hevigheid. Overigens moet je degenen die aangeven alles te kunnen voorspellen per definitie wantrouwen, maar dat terzijde.Het is mogelijk dat goud morgen door de stoploss gaat. Het kan evengoed dat de andere posities dat doen.
12 juli 2011 om 19:26 #link naar dit berichtHallo Chel, ik heb de EUR/JPY nog in bezit. Wat is jouw advies, deze nog te houden of morgenochtend alsnog te verkopen?
12 juli 2011 om 19:46 #link naar dit berichtIk kom morgenochtend terug op jouw vraag over de nog in het bezit zijnde positie op de EUR/JPY.
13 juli 2011 om 04:46 #link naar dit berichtHoewel de vorige positie op de Bund future ons weinig vreugde heeft gebracht proberen wij één dezer dagen een nieuwe positie in te nemen op Bund Future Turbo Short 136. Wij willen 100 stuks aanschaffen tegen een koers van 8,-.
Daarnaast laten we de order op de Mais Future Turbo Long doorlopen. Zie http://forum.dekritischebelegger.nl/forum/trading/chel-trading/page/26#post-5737
@marcja
De nog in het bezit zijnde positie op de EUR/JPY kan wel wat herstellen waardoor je rond de € 6,- er uit kunt. Langer blijven zitten heeft altijd het risico dat je uitgestopt wordt door de ingebouwde stoploss, maar zoals eerder gemeld, het kan ook in je voordeel uitpakken. Nu is uitstappen rond de € 6,- nog geen voordeel te noemen. Naar mijn mening zit er voorlopig niet veel meer in het vat.13 juli 2011 om 04:50 #link naar dit berichtVergeten de tabel bij het vorige bericht te voegen.
Onze winst is door de twee verliesacties geslonken tot € 1532,-
Attachments:
resultaat_12072011.jpg13 juli 2011 om 09:17 #link naar dit berichtde turbo goud short ook door zijn stoploss indien ingevoerd.
13 juli 2011 om 13:58 #link naar dit berichtKlopt Franske,ik ben de mijne ook kwijt.
Een tijdje geleden schreef ik:
RonRoffa73,en wat ga je doen indien van de 10 trades er bv 6 fout aflopen? Zou je dan nog per goed afgelopen trade een % afdragen of zou je dan niet eerst de foute trades willen verekenen. Dan lijkt mij het idee om bv per kwartaal 25,00€ te doneren aantrekkelijker. Wat denk je?We komen al aardig in de buurt zou ik zeggen en Chel dit is geen verwijt naar jou toe hoor!
Het is nu gewoon zo. 😥14 juli 2011 om 05:38 #link naar dit berichtwij hadden een nieuwe positie in willen nemen op Bund Future Turbo Short 136. Het opgegeven koersdoel is niet gehaald, maar deze Turbo komt ook niet voor in de reeks Turbo's die Alex aanbiedt. We kiezen daardoorvoor de Turbo met een hogere stoploss en wel voor de SL op 139,10.
Wij willen 100 stuks aanschaffen tegen een koers van 12,40.Daarnaast laten we de order op de Mais Future Turbo Long doorlopen. Zie http://forum.dekritischebelegger.nl/forum/trading/chel-trading/page/26#post-5737
Tot slot is de Turbo Goud door de stoploss gegaan. Hierdoor neemt niet alleen het aantal posities af dat we in protefeuille hebben maar ook de winst. Die staat nu op € 1194,-
Attachments:
resultaat_13072011.jpg -
AuteurBerichten
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.