skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums Trading Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums Trading Chel Trading

Dit onderwerp bevat 419 reacties, heeft 112 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Satilmis Satilmis 10 jaren, 7 maanden geleden.

20 berichten aan het bekijken - 281 tot 300 (van in totaal 420)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    Avatar
    ertopm
    Bijdrager

    graag ontvang ik e-mails met de adviezen

    #link naar dit bericht
    Avatar
    tj79
    Bijdrager

    heeft het recente nieuws van het binnenkort openstellen van de PAN ASIA GOLD EXCHANGE in China voor burgers en zakenmensen en met een klik van de muis fysiek goud en zilver te kopen invloed op je visie op de ingenomen positie in goud? Wat zijn je verwachtingen?

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    @tj79

    Mijn verwachting ten aanzien van goud is een normale correctie binnen de uptrend. De trend zal niet draaien en ik verwacht ook geen crash, wel een normale correctie.

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    Maandag ondernemen we niets extra’s.

    De order op de Mais Future Turbo Long laten we doorlopen. Zie http://forum.dekritischebelegger.nl/forum/trading/chel-trading/page/26#post-5737

    #link naar dit bericht
    RonRoffa73
    RonRoffa73
    Bijdrager

    Allereerst veel respect voor Chel. Het systeem volg ik nu een paar weken en het is even wennen om zelf niet na te denken over de orders, maar dat lijkt z’n vruchten af te werpen!
    De orders leg ik bij Binck in. Is het verstandig via ‘geavanceerde order’ een stoploss in te voeren of heeft iemand een tip hoe dit het beste aan te pakken?

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    @ronroffa73

    Die vraag is volgens mij eerder gesteld, dus waarschijnlijk kun je het antwoord wel ergens in deze draad terugvinden.

    Ik wil wel de ‘relativiteit’ van de stoploss benadrukken. Ik kies voor een stoploss op basis van mijn visie. Ik heb ook liever niet dat we op de ingebouwde stoploss worden uitgestopt.

    Ik werk met twee brokers. Bij de één kan je zogenaamde bracketorders opgeven. Een order met een take profit en een stoploss. Bij de ander kan dat volgens mij niet. De ander is Alex en die gebruik ik onder andere voor deze portefeuille.

    Ik geef meestal direct na de aankoop een doorlopende verkooporder op het take profit niveau (het koersdoel) op. Doorlopende orders hebben bij Alex een doorlooptijd van 20 dagen. Ik raadpleeg alleen mijn rekening als ik weer een order opgeef. Hierdoor heb ik zelf ook al eens een stoploss gemist. Ik heb de positie wel kunnen sluiten op het stoplossniveau. Dat bedoel ik met de relativiteit van de stoploss.

    Dat neemt niet weg dat als de beurs keihard tegen ons in druist de stoploss een welkome zekerheid is. Bij normale koersbewegingen komen er vaak meer kansen om op het stoplossniveau te sluiten.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    locoelbario
    Bijdrager

    gooed bezig

    #link naar dit bericht
    Roeland01
    Roeland01
    Bijdrager

    Laat de adviezen maar komen.

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    Met al het beursgeweld dat de beleggers gisteren over zich heen kregen is onze positie op de bund future door zijn stoploss gegaan. Hierdoor is het rendement gedaald naar € 1910,-. Is niet slecht, maar het rendement moet toenemen. Helaas is niet elke trade een winnaar. Deze trade is verwerkt in de bijgevoegde resultatentabel.

    De order op de Mais Future Turbo Long laten we doorlopen. Zie http://forum.dekritischebelegger.nl/forum/trading/chel-trading/page/26#post-5737

    Attachments:
    resultaat_11072011.jpg

    #link naar dit bericht
    Jef
    Jef
    Bijdrager

    EUR/JPY is bij mij gisteren ook door de stop loss gegaan.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Boerj
    Bijdrager

    Hallo Chel, heb je deze turbulentie in deze markt niet zien aankomen? Jammer dat een aantal posities de s/l hebben geraakt, wellicht is goud morgen de volgende.

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    @jef
    De EUR/JPY is op 11 juli inderdaad ook door de aangegeven stoploss gegaan. Ik zal morgenochtend de tabel aanvullen.

    @boerj
    Nee ik heb deze turbulente markt niet zien aankomen. Of anders gezegd, niet in deze hevigheid. Overigens moet je degenen die aangeven alles te kunnen voorspellen per definitie wantrouwen, maar dat terzijde.

    Het is mogelijk dat goud morgen door de stoploss gaat. Het kan evengoed dat de andere posities dat doen.

    #link naar dit bericht
    marcja
    marcja
    Bijdrager

    Hallo Chel, ik heb de EUR/JPY nog in bezit. Wat is jouw advies, deze nog te houden of morgenochtend alsnog te verkopen?

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    @marcja

    Ik kom morgenochtend terug op jouw vraag over de nog in het bezit zijnde positie op de EUR/JPY.

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    Hoewel de vorige positie op de Bund future ons weinig vreugde heeft gebracht proberen wij één dezer dagen een nieuwe positie in te nemen op Bund Future Turbo Short 136. Wij willen 100 stuks aanschaffen tegen een koers van 8,-.

    Daarnaast laten we de order op de Mais Future Turbo Long doorlopen. Zie http://forum.dekritischebelegger.nl/forum/trading/chel-trading/page/26#post-5737

    @marcja
    De nog in het bezit zijnde positie op de EUR/JPY kan wel wat herstellen waardoor je rond de € 6,- er uit kunt. Langer blijven zitten heeft altijd het risico dat je uitgestopt wordt door de ingebouwde stoploss, maar zoals eerder gemeld, het kan ook in je voordeel uitpakken. Nu is uitstappen rond de € 6,- nog geen voordeel te noemen. Naar mijn mening zit er voorlopig niet veel meer in het vat.

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    Vergeten de tabel bij het vorige bericht te voegen.

    Onze winst is door de twee verliesacties geslonken tot € 1532,-

    Attachments:
    resultaat_12072011.jpg

    #link naar dit bericht
    Franske
    Franske
    Bijdrager

    de turbo goud short ook door zijn stoploss indien ingevoerd.

    #link naar dit bericht
    Jef
    Jef
    Bijdrager

    Klopt Franske,ik ben de mijne ook kwijt.

    Een tijdje geleden schreef ik:
    RonRoffa73,en wat ga je doen indien van de 10 trades er bv 6 fout aflopen? Zou je dan nog per goed afgelopen trade een % afdragen of zou je dan niet eerst de foute trades willen verekenen. Dan lijkt mij het idee om bv per kwartaal 25,00€ te doneren aantrekkelijker. Wat denk je?

    We komen al aardig in de buurt zou ik zeggen en Chel dit is geen verwijt naar jou toe hoor!
    Het is nu gewoon zo. 😥

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    wij hadden een nieuwe positie in willen nemen op Bund Future Turbo Short 136. Het opgegeven koersdoel is niet gehaald, maar deze Turbo komt ook niet voor in de reeks Turbo's die Alex aanbiedt. We kiezen daardoorvoor de Turbo met een hogere stoploss en wel voor de SL op 139,10.
    Wij willen 100 stuks aanschaffen tegen een koers van 12,40.

    Daarnaast laten we de order op de Mais Future Turbo Long doorlopen. Zie http://forum.dekritischebelegger.nl/forum/trading/chel-trading/page/26#post-5737

    Tot slot is de Turbo Goud door de stoploss gegaan. Hierdoor neemt niet alleen het aantal posities af dat we in protefeuille hebben maar ook de winst. Die staat nu op € 1194,-

    Attachments:
    resultaat_13072011.jpg

20 berichten aan het bekijken - 281 tot 300 (van in totaal 420)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN