skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums Trading Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums Trading Chel trading besloten

Dit onderwerp bevat 361 reacties, heeft 26 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Avatar bente 12 jaren geleden.

20 berichten aan het bekijken - 161 tot 180 (van in totaal 362)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    Wij geven maandag geen nieuwe orders op.

    De order op het valutapaar USD/JPY laten we doorlopen. Zie http://forum.dekritischebelegger.nl/forum/trading/chel-trading-besloten/page/16#post-6356

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    @HebHaas

    Ik heb aangegeven de positie op sinaasappelsap zonodig beschouwen.

    Sinaasappelsap heeft een tijdje rond de 160 dollar ‘gehangen’, maar staat nu toch al weer 10 dollar lager. Hierdoor kan de turbo spoedig door zijn stoploss gaan, maar ik zie de turbo eerder richting de 160 dollar koersen. Mogelijk nemen we dan (rond de 160) afscheid van de positie.

    Kortom, we nemen het risico dat de positie door de ingebouwde stoploss gaat, maar de koers kan ook zo maar weer op 160 staan. Dan zullen we opnieuw bekijken wat de kansen/mogelijkheden zijn.

    @bente

    De stoploss op onze positie op Natural Gas plaatsen we op 0,57. Wij verwachten dat de koers spoedig zal stijgen. Het eerder gestelde koersdoel zal voorlopig niet meer worden bereikt, maar het bijgestelde koersdoel van 96 cent is zeker mogelijk.

    #link naar dit bericht
    HebHaas
    HebHaas
    Bijdrager

    @chel

    Bedankt voor de update op de sinaasappelsap. Uiteraard hoop ik dat we vanaf 160 minimaal tot het instapniveau kunnen doorstijgen, maar dat zien we dan wel. Wacht nadere berichtgeving af.

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    Vandaag geven wij geen nieuwe orders op.

    De order op het valutapaar USD/JPY laten we doorlopen. Zie http://forum.dekritischebelegger.nl/forum/trading/chel-trading-besloten/page/16#post-6356

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    Vandaag geven wij wederom geen nieuwe orders op.

    De order op het valutapaar USD/JPY laten we doorlopen. Zie http://forum.dekritischebelegger.nl/forum/trading/chel-trading-besloten/page/16#post-6356

    #link naar dit bericht
    Avatar
    bente
    Bijdrager

    beste Chel,

    gisteren is de natural gas door zijn s/l gegaan op 0,57 toch?

    mijn conditionele order is echter niet uitgevoerd was verlopen.,

    wat is nu de beste strategie?

    mvg

    bernard

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    Vandaag laten we de order op het valutapaar USD/JPY vervallen. Sinds we de order hebben ingelegd is er bijna niets gebeurd met de koers. Het risico op nog een daling wordt groter en daarom laten we de order vervallen.

    het koersdoel voor de positie op olie herzien we naar 15,40 (= ongeveer de actuele koers). Olie heeft gisteren een behoorlijke koerssprong gemaakt. Dat wil nog niet zeggen dat de koers nu alleen nog maar kan stijgen, maar we nemen hier toch voor de zekerheid onze winst.

    We leggen geen nieuwe orders in.

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    @bente

    Bij mij is precies hetzelfde gebeurd. Mijn order is ook verlopen. De ingebouwde SL van de positie op Natural gas ligt ‘ver weg’, maar de koers moet zich wel herstellen om daar iets aan te hebben.

    Ik zal dit weekend bekijken wat een verstandige strategie is voor deze positie. Dat kan betekenen dat we er toch alsnog met verlies uit moeten, maar ik sluit niet uit dat het koersdoel gehaald kan worden waardoor we de positie aanhouden. Zaterdag of zondag zal ik dat melden.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Boerj
    Bijdrager

    Net nog 1000 stuks Natural gas bijgekocht voor €0.52 Gaat het stijgen dan gaat het hard denk ik. Verder geen positie meer. Hop naar de volgende (hopelijk) goede trade van Chel..

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    Vandaag leggen we geen nieuwe orders in.

    Voor de goede orde meld ik dat de sluitingsverkooporder op olie tegen 15,40 nog niet is uitgevoerd. Uiteraard laten we deze order doorlopen.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Boerj
    Bijdrager

    Chel, het lijkt erop dat je systeem niet goed werkt in een volatiele markt. Zie ik dit correct en verwacht je dat het spoedig beter zal gaan want voor het een betaalde service werd maakte je de ene na de andere klapper. Gaarne je toelichting… Alvast bedankt.

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    We laten de stop loss op natural gas even los en proberen de positie uit te breiden door de aankoop van 1000 stuks Natural Gas Future Turbo Long 3,19 tegen een koers van 41 cent. Als de aankoop lukt dan hebben wij 2000 Turbo’s in ons bezit.

    Katoen zich wat te herstellen. De koers is vanaf maart jl. circa 100 dollar gedaald en blijft vanaf juli rond dat niveau hangen. Wij verwachten een herstel tot 112 dollar of hoger. Om hierop in te spelen geven wij een order op Katoen Future Turbo Long 89,30 op € 1,27. Wij proberen 600 stuks aan te schaffen.

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    @boerj

    Handelen in een volatiele is lastiger. Vooral omdat de Stop loss kan worden gehaald en de volgende dag staan we weer een stuk hoger. Niet dat de uitgestopte positie dan direct op winst staat, maar de uitgestopte positie staat er beter voor dan het moment dat we werden uitgestopt. Op zich kun je met Turbo’s zonder stop loss werken, er zit immers een ingebouwde stop loss in het product. Toch verkies ik er voor om met een stop loss te werken, desnoods passen we hem tussentijds aan.

    Waarschijnlijk hebben jullie gemerkt dat ik vaker de stop loss aanpas of -zoals we nu bij Nat gas doen- de SL even laten voor wat het is. Dit is een gevolg van de marktomstandigheden.

    Daarnaast weten we achteraf wat we hadden moeten doen. Nat gas heeft immers een tijdje op winst gestaan. Maar winst is pas winst als het geld op je rekening staat en voor verlies geldt het omgekeerde. Papieren winst of verlies is niets.

    Al met al blijven we uiteraard gaan voor winst. Geld dat op onze rekeningen staat welteverstaan. Dat is lastiger in deze marktomstandigheden, maar lastiger betekent niet dat het onmogelijk is. Ik heb er trouwens alle belang bij, want ik wil mijn posities ook met winst sluiten.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Knarf
    Bijdrager

    Beste Chel,
    Dat van Natural gas begrijp ik nu niets meer van. je schrijft op 2 okt “De stoploss op onze positie op Natural Gas plaatsen we op 0,57” . Ik had deze zelf ingesteld op 0.47. Vervolgens schrijft Bente op 5 okt dat hij door 0.57 is gegaan maar niet is verkocht.
    Maar zowel van Bente als van jou was deze “verlopen”en dus niet uitgevoerd. Tja bij mij dus wél gewoon verkocht op 0.47 . Ik begrijp niet dat als je de ordes goed invoert dat deze dan niet uitgevoerd worden. Staat dan de uiterste uitvoeringsdatum verkeerd bij jullie?
    Nu schrijf je te verwachten dat de koers spoedig zal stijgen.:”We laten de stop loss op natural gas even los” Moet ik hier nu simpeluit opmaken ook maar weer in te stappen voor 2000 stuks?

    #link naar dit bericht
    orlandojak
    orlandojak
    Bijdrager

    😯 😳 nogal risky om nu nog Turbo long gas bij te kopen nog 0,25 dollar cent en gedaan met die turbo,
    winst laat op zich wachten,winst kom terug om deze forum
    wat leven en spontaniteit te geven.

    met vriendelijke groeten

    O.

    #link naar dit bericht
    orlandojak
    orlandojak
    Bijdrager

    🙂 goede namiddag, hoe moet het verder met de CRUDE OIL ,want de olie stijgt nogal snel.

    mvg

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Meindert
    Bijdrager

    Ik mis een beetje de centrale regie.
    – Gas is al lang door zijn stop loss dus ik zou een nieuw overzicht met verlies verwachten.
    — ik mis ook even een tabelletje met de laatste stop losses etc
    – daarnaast zie ik ook nog berichten over sinaasappelsap terwijl deze bij mij al weken in de boeken staan als gerealiseerd verlies.

    Hoe doen we het nu met de club qua rendement incl. de 169 euro kosten per 3 maanden?

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    @knarf

    Ik veronderstelde dat Nat gas er bij niemand uit was gegaan. Alex werkt namelijk met een doorlopende order die 20 dagen loopt. De meeste andere brokers hanteren die eindtijd niet. Hierdoor kan er wel eens een order verlopen. Dat is bij @bente gebeurd. Bente vraagt vervolgens wat moet ik nu doen. Daarop heb ik aangegeven dat we bijkopen. Ik heb me niet gerealiseerd dat er mensen zijn die wel op 57 cent zijn uitgestopt. Ik zal de tabel daar op aanpassen en morgen posten.

    @meindert
    Ten aanzien van Natural gas zie bericht hierboven.
    De tabel plaats ik op het moment dat er iets is gekocht of verkocht. Morgen plaats ik de tabel met daarin verwerkt de Nat gas-positie.
    De berichten over sinaasappelsap post ik voor @HebHaas. Vandaar dat je voor elk bericht dat over sinaasappelsap gaat de naam @HebHaas aantreft.

    Hetzelfde geldt voor de berichten over Natureal Gas. Die post ik vanaf vandaag alleen nog voor @bente en zal ik in het vervolg dan ook voorzien van zijn naam.

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    De order op de Katoen Future is nog niet uitgevoerd. Deze order laten we doorlopen http://forum.dekritischebelegger.nl/forum/trading/chel-trading-besloten/page/18?replies=178#post-6417

    Zoals hiervoor gemeld is de posting over Natural Gas bestemd voor Bente. Zal ik voortaan als zodanig duiden. Voor de portefeuille is deze positie uitgestopt. Verwerk ik morgen in de tabel.

    We geven geen nieuwe orders op.

20 berichten aan het bekijken - 161 tot 180 (van in totaal 362)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN