skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums Trading Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums Trading Chel trading besloten

Dit onderwerp bevat 361 reacties, heeft 26 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Avatar bente 12 jaren geleden.

20 berichten aan het bekijken - 141 tot 160 (van in totaal 362)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    @knarf

    Kun je in vervolg bij een voorgenomen aankoop en bijbehorende limiet iets meer tekstuele bijlage verzorgen waardoor keuze en bijbehorende strategie wat duidelijker wordt.

    Jazeker. Vanaf het aankomende weekend zal ik voorgenomen aankopen voorzien van mijn visie. Met mijn visie bedoel ik waarom short of long gaan en waarom kies ik voor het opgegeven koersdoel.

    @orlandojak
    Ik begrijp het dat u en ik (ik handel immers zelf ook)niet tevreden bent over de performance van de laatste tijd. Maar u kunt mij niet verwijten dat ik alles anders doe dan een paar maanden geleden.

    Voor de goede orde. Dit systeem leent zich niet voor daghandel. Wij zullen daardoor nooit overgaan naar ‘die tak van sport’. Dit is vanaf het begin gecommuniceerd naar eenieder die toegang heeft tot dit deel van het forum.

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    We handhaven de order Koffie Future Turbo Short http://forum.dekritischebelegger.nl/forum/trading/chel-trading-besloten/page/13#post-6299 en de order op de AEX zie http://forum.dekritischebelegger.nl/forum/trading/chel-trading-besloten/page/12#post-6271

    Daarnaast geven we een order op op de katoen future. Deze future is na een bodem van 95 dollar (half juli jl.) gestegen tot 115. Dat is een weerstand die niet zo maar wordt gebroken. Wij verwachten dat de koers een dezer dagen nog een keer in de buurt van de weerstand komt om vervolgens richting de vorige bodem te koersen. Op basis hiervan geven we een kooporder op van 200 stuks Katoen Future Turbo Short 131,80 tegen een koers van € 2,16.

    De suiker future kreeg afgelopen vrijdag een beste koersdreun te verwerken. Ruim 6,5% er af. Nu komen dergelijke koersbewegingen bij grondstoffen wel vaker voor, maar het is opmerkelijk. Wij verwachten binnen een paar dagen een herstel van 1 tot 1,5 Dollarcent om vervolgens te dalen. Het koersdoel is nog niet helemaal duidelijk, maar een koers van rond de 23 Dollarcent behoort zeker tot de mogelijkheden.

    Op basis van het voorgaande geven wij de kooporder op 100 stuks Suiker Future Turbo Short 34,24 tegen een koers van € 6,55.

    Zoals als u van ons gewend bent geven wij de Stop loss niveau’s en de koersdoelen zodra de posities zijn ingenomen. Er kan immers veel tijd zitten tussen het opgeven en het uitvoeren van de order, waardoor de ‘wereld’ er anders uitziet dan hierboven vermeld. Soms trekken wij de order weer in. Ook dat wordt vroegtijdig gemeld.

    #link naar dit bericht
    RonRoffa73
    RonRoffa73
    Bijdrager

    @ Allen: tijd niks laten horen want ook ik had verlies. Dus heb een tijd niet zo op beleggen gelet en ook de adviezen niet opgevolgd.

    @Orlandojack:
    Het is een complexe wereld om te beleggen. Als ik mijn verliezen in de beurshandel op Binck bekijk, dan zou ik ook gaan huilen en vloeken.
    Persoonlijk neem ik wat meer afstand van alle dagelijkse handel en probeer een eigen visie te ontwikkelen. Hoe doe ik dat? Door diverse websites globaal te volgen, van iex tot en met dft. Wat komt er uit: een persoonlijk beeld van feitelijke informatie en ook van wat goeroes zeggen. Dat laatste is wel boeiend, want je kan kijken wat ze zeggen en ook zien of dat achteraf ook blijkt uit te komen. Wat ook boeiend is om de lijst met stijgers en dalers (aandelen/turbo’s, wat jij wilt…) eens te bekijken en daar je conclusie of mogelijke trade uit te genereren.
    Beurshandel voor ons als burgers blijft koffiedik kijken, dat klopt.

    Persoonlijk geloof ik er niet zo in om in deze markt afwachtend te zijn. Daarbij komt ook nog de factor om niet lukraak (raar woord) te willen handelen. Het is moeilijk maar de beste tip is om niet elke dag te hoeven handelen. Belangrijkst is om het zekere gevoel te hebben dat je intuitie ‘ja’ (grapje; Little Britain comedy: ‘computer says yes’- zonder te weten waarom klakkeloos overnemen). Persoonlijk kan ik je zeggen dat ik bij een markt zonder richting heb gehandeld en dat waren allemaal verlies trades..
    Zelf heb ik ook baaldagen gehad van beleggingsresultaten. Wat ik laatst heb gelezen is dat je persoonlijk een bepaald minimaal verliespercentage moet ontwikkelen, bijvoorbeeld bij 25% verlies verkoop ik. Zelf heb ik wel lang gewacht en gehoopt dat het goed kwam en dat kwam het niet. Dus weer een heel bedrag afgeschreven, waar ik dan ook van baalde.

    @chel: Het blijft lastig om in deze markt advies te geven en een ieder blj te maken. Wat mijn raad is om toch dichter op het vuur te zitten, want dan is er grotere kans om toch rendement te behalen. Nu lijkt het voor mij dat er vanuit een theoretisch kader wordt gehandeld, wat in de huidige markt vrijwel niet kan.

    @allen: zelf weet ik niet of ik in een forum (dit is mijn enige) verder ga. Reden is simpel; ben geen professional en het geeft me meer rust om het grootste bedrag met een lange termijn visie te beleggen. De rest is om te spelen en daar hoop ik leuke dingen van te doen, wat me nog niet echt is gelukt. Afgelopen week wat verlies ingelopen met daytrade op AEX en 25% van de winst naar mezelf overgeboekt. Geeft ook wel rust en hoop eind van het jaar met mijn strategie mijn grote verlies op nul te hebben!

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager
    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    @ronroffa73

    Dank voor het advies. Onze doelstelling is juist om niet te ‘kort op de bal te spelen’. Hierdoor gaan we niet mee met de waan van de dag hetgeen rust geeft en is bovendien gemakkelijker te volgen.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Boerj
    Bijdrager

    RonRoffa73: ik ben het wel met je eens. Sinds ik mijn aandelen verkocht heb een paar jaar geleden met winst dacht ik met Derivaten te verdienen. Maar dat lukt mij ook niet, sterker nog ik moet de eerste nog tegen komen die er rijk van geworden is. Naar 2 jaar nog geen gevonden. Ja ik heb ze wel gezien die bijvoorbeeld met opties echt mega bedragen gewonnen hebben maar die zijn toch allemaal kappot gegaan. Dus mijn eigen strategie werkt nog het beste en heb ik zelf ontdekt, en dat is het belangrijkste want wie ik ook volg vaak heb ik over een positie geen goed gevoel. Welnu ik wacht nog op een echte klap met name op de dow/SP500 die op alle indexen nog een nieuwe jaar low gaat brengen. En als het ook op het NOS journaal komt met weer zware verliezen, ja dan gaat Jan instappen nu met beleggingsfondsen in Azie/Europa en evt. goudmijnen e.d.. Ik werk dagelijks aan een portefuille, een plan/kooplijst om orders in te leggen als het die kant opgaat. Chel heeft in een kommetaar naar mij Barren Buffet aangehaald. Maar helaas ik kan niet beleggen zoals hij, simpel omdat ik zelf de echte waarde van een bedrijf kan berekenen laat staan een aantrekkelijke deal kan afsluiten. Maar waar ikzelf succes mee heb is kopen na een klap, zoals er was in 2008 en als laatste in Maart op de Japanse beurs, kocht toen Intereffect warrants en met flinke winst verkocht. En ja die staat weer in mijn kooplijst. In luister graag naar Marc Faber, Jim Rogers, Rienk Kamer, en Roubini. Zij geven mij algemene maar belangrijke informatie maar zeker ‘nooit’ beleggingsadviezen wel de richting. Waarom dan Chel, ja ik heb me verdiept in zijn ROCAMA systeem en moet zeggen daar kan ik wel wat mee voor de technische analyse voor beter een instappunt te bepalen. Voor de uitstap moet ik nog verder kijken immers met beleggen stap ik telkens te vroeg uit de positie en dat moet ik anders doen straks. Maar een “turbo trader”zal ik wel nooit worden want daar wordt ik niet rijk van. Maar goed ieder die erop wil reageren, elk kommentaar welkom!!!

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager
    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager
    #link naar dit bericht
    RonRoffa73
    RonRoffa73
    Bijdrager

    Beste allen,

    Het beste is om de zaken waar je geen verstand van hebt niet zelf te doen, waarbij een van die onderwerpen voor mij toch beleggen is. Tegen beter weten in wel jaren achter elkaar geprobeerd, maar een dure hobby.

    Vandaag besloten om zelf met actief beleggen te stoppen en ik ga het anders aanpakken. Nu ben ik er teveel mee bezig en dat heeft me teveel stress gekost.

    Conclusie is dat ik beter het advies kan volgen wat mij het beste lijkt.
    Dat geeft me heel veel rust en kan ik me op mijn doelen in het leven gaan richten, wat gelukkiger maakt dan geld. Geld komt vanzelf als het voor je bedoeld is (niet helemaal vanzelf haa).

    Veel succes verder!

    Groet
    Ron

    #link naar dit bericht
    Avatar
    bumba
    Bijdrager

    Hallo langslapers
    Vanaf 1 augustus tel ik 2 x stoploss , 5 x vervallen wegens niet gestart,
    nog 3 in de start blokken die het ook niet zullen halen, en nu reeds 1230€ tezamen in de plus staan, en die ene die wel is gestart staat nog in de min ook.
    Nu zal men zeggen doe het dan op uw manier,maar daar gaat het niet om.
    Dat rustig aan zoals het word bedoeld brengt niet veel zoden aan de dijk,en straks zelfs niet genoeg voor 3 maand lidgeld.
    Wat mij opvalt is dat indien er aan marktprijs zou gekocht, of er toch iets dichter bij, er bijlange niet zoveel vervallen trades zouden zijn , de helft van de trades worden niet gehaald omdat de limiet te ver af is.
    Ik lees overal ” koop aan marktprijs anders riskeer je mooie rally’s te missen ” en dit zie ik hier steeds weer gebeuren, jammer jammer en intussen blijven de trades wat ze zijn …papier.

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    De markt kreeg gisteren weer een beste tik te verwerken. Hierdoor hebben de lopende orders geen levensvatbaarheid. Hiermee bedoel ik dat ze voorlopig niet zullen worden uitgevoerd. We trekken deze orders dan ook in en gaan op zoek naar alternatieven. Dan kan betekenen andere instapniveau’s of andere assets.

    Dus de orders op koffie, de AEX, katoen en suiker trekken we in.

    Vandaag verwachten we een ligt herstel tot een gelijkblijvende markt. Hierdoor geven geen nieuwe orders op. In het weekend bekijken we wat de markt gaat doen en hoe we hierop anticiperen.

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    @bumba
    Naar aanleiding van uw opmerking over koop aan marktprijs anders riskeer je mooie rally’s te missen

    Dat doen we om een aantal redenen niet:
    Allereerst is de Turbomarkt geen liquide markt. Hierdoor kun je tegen extreem slechte koersen instappen bij het inleggen van marktorders. Het gevolg hiervan is dat we tegen een behoorlijk verlies aan kunnen lopen terwijl de markt wel ‘onze’ kant opgaat.
    Het tweede punt is dat we allen tegen dezelfde koers moeten kunnen kopen. Zelfs bij een limiet lukt dat niet altijd is gebleken. Zonder limiet lukt dat zeker niet.

    Dat neemt niet weg dat het uitermate vervelend is dat we (bijvoorbeeld) short wilde gaan op suiker en er gaat direct na de inleg van onze order binnen een paar dagen 15% van de koers af. Maar daarmee is niet gezegd dat dergelijke kansen zich nooit meer voor zullen doen en ook niet dat we ze altijd missen. We hebben er immers al een paar meegepakt.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Boerj
    Bijdrager

    Mooie risk reward nu om de 2 posities in te stappen. Dicht bij Chel’s stop-loss, grote winst potentie. Dit is ook een manier om met Chel’s posties om te gaan. Op moment van schrijven De Bund 3.90 en the Natural Gas. 0.71 Success met deze kans!

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    Wij geven maandag de volgende orders op:

    Koop 100 stuks Light Sweet Crude Oil Future Turbo Short 91 tegen een koers van 11,75.
    Olie zit in de dalende trend en komt daar mijns inziens niet zo snel uit. We proberen dus te profiteren van de verdere daling tot 73 dollar of lager. We stappen wel iets hoger in dan de slotkoers van vrijdag jl.

    Koop 200 stuks USD/JPY Turbo Long 73,20 tegen een koers van 4,00.
    Dit valutapaar lijkt zich te herstellen. Het bevindt zich overigens in een dalende trend. Het herstel betekent waarschijnlijk niet de trendomkeer, maar een stijging tot 79 cent of iets hoger zit er in.

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    Wij laten de orders op de Light Sweet Crude Oil Future Turbo Short en de USD/JPY Turbo Long doorlopen. Zie http://forum.dekritischebelegger.nl/forum/trading/chel-trading-besloten/page/16#post-6356

    We geven geen nieuwe orders op.

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    De order op olie is uitgevoerd. De order op USD/JPY nog niet. We laten deze order doorlopen.Zie http://forum.dekritischebelegger.nl/forum/trading/chel-trading-besloten/page/16#post-6356

    We hebben de koersdoelen voor de in ons bezit zijnde posities aangepast, dus voor Natural Gas en de Bund Future (zie aankooptabel). Graag hier notitie van nemen.

    We geven geen nieuwe orders op.

    Attachments:
    DKB_27092011.jpg

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    Wij geven vandaag geen nieuwe orders op.

    De order op het valutapaar USD/JPY laten we doorlopen. Zie http://forum.dekritischebelegger.nl/forum/trading/chel-trading-besloten/page/16#post-6356

    #link naar dit bericht
    Avatar
    bente
    Bijdrager

    chel de natural gas dichtbij s/l
    houden we 0.63 aan?

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    Wij geven vandaag geen nieuwe orders op.

    De order op het valutapaar USD/JPY laten we doorlopen. Zie http://forum.dekritischebelegger.nl/forum/trading/chel-trading-besloten/page/16#post-6356

20 berichten aan het bekijken - 141 tot 160 (van in totaal 362)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN