skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums Trading Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums Trading Chel trading besloten

Dit onderwerp bevat 361 reacties, heeft 26 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Avatar bente 11 jaren, 11 maanden geleden.

20 berichten aan het bekijken - 181 tot 200 (van in totaal 362)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    orlandojak
    orlandojak
    Bijdrager

    😳 niks over crude oil Mr chel?

    #link naar dit bericht
    Jef
    Jef
    Bijdrager

    http://futures.tradingcharts.com/marketquotes/oil_futures.html
    Ga hier eens kijken!
    Ik vermoed niet dat de olie veel zal veranderen maar de gasprijs gaat stijgen.
    Of zie ik het verkeerd?

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    De order op de Katoen Future is nog niet uitgevoerd. Deze order laten we doorlopen http://forum.dekritischebelegger.nl/forum/trading/chel-trading-besloten/page/18?replies=178#post-6417

    De uitgestopte positie op Natural Gas is verwerkt in de tabel. Dit betekent dat we op een verlies staan van 593 euro. Dat is niet best en daar moeten we wat aan doen. Zie mijn voorstel in het volgende bericht.

    Attachments:
    resultaat_11102011.jpg

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    Mede op basis van jullie kritiek stel ik voor dat we wat korter op de bal gaan spelen, maar daaraan kleven de volgende 2 nadelen:
    1 de verhouding tussen het mogelijke verlies en de winst is buiten proportioneel. Als voorbeeld we gaan een positie aan die maximaal 150 euro winst op kan leveren en 500 euro verlies. Het aangaan van dergelijke posities geeft meestal geen goed gevoel.
    2 we zullen daardoor soms (behoorlijke) delen van de winst laten lopen. We stappen immers eerder uit.

    Overigens kunnen we het laatste probleem ondervangen door de stop loss te verschuiven naar het bereikte koersdoel. Dan gaan we werken met meerdere koersdoelen.

    Om het voorstel te illustreren:
    Stel wij kopen 100 Turbo’s XYZ voor 1 euro. Bij het aangaan van de positie is het koersdoel 1,15 en de stop loss is 55 cent. Let op, deze verhouding winst-verlies doet wel wat met een mens.
    Na verloop van tijd en een aantal koersbewegingen bereikt de turbo de 1,15. We verschuiven dan de stop loss naar 1,15. In de praktijk zal dat iets lager zijn, want anders weten we zeker dat we direct worden uitgestopt. Vervolgens geef ik een nieuw koersdoel door, of doe dat direct bij het aangaan van de positie, waardoor we eventueel meer profit uit de trade kunnen halen. We kunnen ook op 1,15 worden uitgestopt, maar dat is dan maar zo.

    Uiteraard kunnen we ook na het aangaan van de positie worden uitgestopt op de 55 cent. Er van uitgaande dat we vaker een goede trade maken met relatief weinig winst dan een relatief grote verliesgevende trade zijn dergelijke trades vervelend, maar worden ze gecompenseerd door de winstgevende trades.

    Ik plaats nog een kanttekening bij deze methodiek. We zullen vaker moeten ‘sleutelen’ aan de orders.

    Geeft deze methodiek invulling aan jullie kritiek?

    Als degene die het er niet mee eens zijn zich melden met de reden waarom, dan voorkomen we discussies tussen voor- en tegenstanders.

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    @orlandojak

    Olie heeft inderdaad een ‘explosieve’ stijging doorgemaakt. Ik zie echter nog geen aanleiding om de stop loss aan te passen. Het koersdoel is wel gewijzigd in 15,40. Dat heb ik eerder gemeld.

    #link naar dit bericht
    Jef
    Jef
    Bijdrager

    Chel, ik persoonlijk vind niet dat je van strategie moet veranderen.
    Je hebt aangegeven dat in de huidige markt je systeem niet goed werkt.
    Dan is het ook aan ons om te beslissen om in te gaan op je voorstellen.
    Anderzijds is het wel gemakkelijk als er iemand al het werk doet en je er zelf niet moet over nadenken maar dan moeten we wel naar privé vermogensbeheer gaan.
    Je hebt tegenslag dat je juist op een slecht moment bent begonnen met cheltrading toch heb ik er reeds veel van opgestoken.
    Ik ben ook zelf mijn huiswerk blijven maken wat mij een achttal adviezen niet heeft doen volgen en waardoor ik wel een mooie winst heb.
    Bedankt en doe zo voort.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Knarf
    Bijdrager

    Chel, ik denk net als Jef niet dat je de strategie helemaal om moet gooien maar slechts iets aanpassen door zowel de SL als de Verkoop Limiet iets minder scherp te zetten.
    In dat geval had bijv. Light Sweet Crude Oil Future er met een leuke winst uitgelopen. Aangezien je de positie nu nog aanhoudt, dus kennelijk van mening bent dat deze mog steeds kansrijk is, hadden we opnieuw in zelfde fonds een rit kunnen maken.
    Kortom, liever een kleine aanpassing en dan na verloop van tijd kunnen beoordelen of je strategie werkt dan tussentijd helemaal omgooien.
    Tot de volgende (hopelijk winstgevende trade)

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Boerj
    Bijdrager

    Chel, Een algemene opmerking. Het ROCMA systeem is een mooi systeem, ik verdiep me er in en zie daar zeker mogelijk heden ik voor instap en uitstap. Maar hoe je de target berekend is me nog onduidelijke en zou dat graag nog willen weten. Maar goed zoals met elk systeem, je moet ook een beetje flexibel zijn. Dus wat eerder er in en er uit. Maar de risico’s van groot verlies t.o.v. de marginale winst is niet goed voor mij. Je moet een goede risk-reward hebben. Zelf heb ik het vaker gedaan met je acties doe vlak bij de S/L pas in te stappen en eerder eruit. Maar goed ieder zijn ding.
    Wat ik vaak gezien heb is dat we meest de target instap hebben gemist. Als voorbeeld nu Koffie. Als ik nu naar de grafiek kijk dan zou ik eerder je target instap als S/L zien, en moet je er op moment van aankondiging meteen inzitten. Gaat het nu toch zakken dan werkt je target instap als een S/L en heb je een klein verlies. Verder zou je dan vaker de target uitstap kunnen aanpassen om zou de wist niet kwijt te raken. Zo zou je voor de Olie er op 15 uitgaan.
    Met de Bund heb ik meerdere keren op 4.56 ingestapt en met een hoger aantal sneller er uit. toch ritjes van 500 Euro elke keer. Wat ik nu zelf doe is niet meer instappen een kijken of je methodiek verlies voorkomt dan doe ik weer mee.
    Mijn voorstel is de huidige leden 1-3 maanden gratis extra te geven omdat ik denk dat je anders leden kwijt raakt!

    #link naar dit bericht
    Franske
    Franske
    Bijdrager

    Boerj@
    Helemaal mee eens.
    Ben net opnieuw ingestapt in oil voor ( hopelijk ) een kort ritje.

    #link naar dit bericht
    Franske
    Franske
    Bijdrager

    Order katoen ook binnen leuk te zien 6×600 uitgevoerd.

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    De order op katoen is uitgevoerd. Deze order is in de tabel verwerkt.

    We geven vandaag geen nieuwe orders op.

    Attachments:
    DKB_12102011.jpg

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    Bedankt voor jullie reacties. Samenvattend is er het volgende opgemerkt.

    @jef geeft aan dat ik niets moet veranderen in de strategie

    @knarf meldt dat we de limieten minder scherp moeten stellen

    @boerj schrijft dat we de aankooplimieten eigenlijk moeten laten varen. Direct instappen is zijn mening.
    Daarnaast stelt hij voor om de leden een gratis lidmaatschap van 1 – 3 maanden te geven.

    @franske onderschrijft de mening van Boerj.

    De antwoorden

    @jef het enige dat ik wil wijzigen zijn de uitstapmomenten. Wijzigen in die zin dat ze korter bij het instappunt liggen. Maar het is eigenlijk geen echte wijziging, want het worden geen uitstappunten maar de nieuwe stop losses. We laten onze posities stap vor stap klimmen. Nu kunnen de posities worden uitstopt op de eerste stap, maar dan hebben we wel een winstje binnen. Hierdoor komen we direct tegemoet aan de opmerking die @knarf heeft gepost.

    @boerj en @franske het loslaten van aankooplimieten is niet de bedoeling. Het doel van deze service is dat mensen die niet de hele dag achter de computer (willen) zitten mee kunnen doen tegen dezelfde condities als de mensen die wel veel tijd kunnen vrijmaken voor hun beleggingen. Uiteraard kunnen we daardoor trades mislopen, maar iedereen heeft de kans om mee te doen. Dat is van groter belang dan direct in dee trade stappen. Bovendien kunnen er zich intraday behoorlijke uitslagen voordoen. Hierdoor maakt iedereen die instapt zonder limietorder een ander rendement. Dat kan nu ook, maar dan is dat een gevolg van de interpretatie van de belegger. Die koopt eerder, later of stukken bij op een andere koers dan ik heb aangegeven.

    Dan uw voorstel over het gratis lidmaatschap. Vind ik een goed voorstel, maar dat moet ik met Satilmis overleggen. Hij is de man die zich daarmee bezighoudt, dus daar kom ik op terug.

    Overigens heb ik met onze positie op Katoen al de nieuwe systematiek gehanteerd. We gaan er in eerste instantie niet uit op de genoemde 1,60. Ik verwacht dat de koers ook nog richting de 2,20 kan oplopen. We leggen de stop loss wel op 1,60 zodra de koers daarboven staat.

    #link naar dit bericht
    Jef
    Jef
    Bijdrager

    Gisteren zijn de SL op TL van natural gas aangepast en wel met 10% omhoog, vrij stevig!
    Wordt deze aanpassing niet de 15 van de maand gedaan?

    #link naar dit bericht
    Avatar
    bumba
    Bijdrager

    Daar ik ook nog in Natural gas zit heb ik het ook gemerkt,de aanpassing maakt een verschil in mijn geval van -200€.
    Om die reden heb ik ook Binck Bank om uitleg gevraagd, het kan toch niet dat er expliciet staat stoploss reset de 15° van de maand ,en dat ze deze dan uitvoeren 3 dagen voordien ,zodat je niet meer de kans krijgt er nog uit te stappen.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Boerj
    Bijdrager

    Die Natural gas is uitgestop?

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Daxen
    Bijdrager

    Beste Chel
    Het resultaten overzicht is sinds 8-8-2011 niet bijgewerkt.
    Wat is hiervan de reden of kunnen de resultaten het daglicht niet meer verdragen?
    Ik ben sinds kort gestopt met het volgen van je tips omdat de verliezen me te veel opliepen.
    Maar ik ben wel benieuwd over het verloop van de portefeuille.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Boerj
    Bijdrager

    Oeps, ik zie dat die ural gas weer verder gaat met start €0.48

    #link naar dit bericht
    Avatar
    bumba
    Bijdrager

    rechtzetting: Het verlies is 84 € ipv 200 € ,ik had verkeerde cijfers ingegeven.
    Maar niettemin is dit het gevolg van van de aanpassing van het Financieel niveau van 2.85 naar 3.13 op een eerdere datum dan voorzien.

    Boerj : die van mij was niet uitgestopt ,ik heb de stoploss weggenomen.
    Natural gas staat nu al aan het laagste pijl in 11 maand,het moet nu toch gaan stijgen …..denk ik.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Boerj
    Bijdrager

    Bumba, ik denk het ook. De ROC buigt omhoog maar de MA 30/90 geeft nog geen koop signaal op de 15 min grafiek. De koers heeft onderkant van het dalend trendkanaal geraakt en krijg daar steun, wat een goed teken is. Denk dat het naar de bovenkant van van het trendkanaal kan en wellicht eruit… Fundamenteel was NG negatief in het nieuws dat heeft de prijs in elkaar getrapt. Hopelijk gaat het stijgen. Zit je er met geld in of doe je dit ook op papier?

20 berichten aan het bekijken - 181 tot 200 (van in totaal 362)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN