skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums Trading Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums Trading Chel trading besloten

Dit onderwerp bevat 361 reacties, heeft 26 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Avatar bente 11 jaren, 11 maanden geleden.

20 berichten aan het bekijken - 41 tot 60 (van in totaal 362)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    Avatar
    bente
    Bijdrager

    beste chel

    wat is nu de s/l van olie?

    #link naar dit bericht
    orlandojak
    orlandojak
    Bijdrager

    :oops:hallo chel het zag er te rooskleurig uit bij de opening van de beurzen, daar gaan we weer de diepte in.

    mvg

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Meindert
    Bijdrager

    zo dat was de dax ook door de SL

    #link naar dit bericht
    orlandojak
    orlandojak
    Bijdrager

    :lol:enfin Dax -7% is dat niet wat overdreven,heb gelezen in de tijd dat dit nog geen crach is ,wat is dat dan ,een grapje

    happy trading

    #link naar dit bericht
    RonRoffa73
    RonRoffa73
    Bijdrager

    Persoonlijk hoop ik dat vandaag na heel lange tijd een bodem komt. Het staat redelijk in de min, waar ik niet echt vrolijk van wordt. Het is moelijk om nu niet de handdoek in de ring te gooien, maar ik wacht het nog even ongeduldig af…

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    Zoals jullie al melden zijn er een paar posities uitgestopt. Natuurlijk word ik daar niet vrolijk van. Beleggen doe je immers om er geld mee te verdienen en niet om te worden uitgestopt.

    We hebben nog een paar die wel weer richting winst kunnen draaien als de markt stabiliseert.

    Wellicht kent iedereen het beursgezegde “koop als het bloed door de straten loopt” maar loopt er nu voldoende bloed nu door de straten of komt er nog meer?

    In ieder geval moet ik na deze dip harder werken om een behoorlijk resultaat te kunnen boeken. Een uitdaging die ik liever aan ons voorbij had zien gaan. Helaas komen dergelijke beursbewegingen soms voor en wij pakken deze helaas deels mee.

    Ik pas de tabellen morgenochtend aan. Ik maak dan ook de analyses en ik hoop evenals jullie dat we spoedig in een ‘normaler’ beursklimaat belanden.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Knarf
    Bijdrager

    Dag Chel, van mij nu geen vragen over het beleggingsbeleid (krankzinnige markt en moeilijk op te anticiperen).
    Wel een verzoek; Zou je in het besloten forum naast tabel realisatie en aankoop in zelfde lay-out ook een tabel op kunnen nemen met lopende orders. Nu moet je telkens alle berichten terug spitten met risico een verandering in bijv. een SL te missen of zo. Soms ben je in ochtend niet in de gelegenheid en wil je later nog even terug kijken.
    Succes met vervolg en laat je niet ontmoedigen.
    groet

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    Het was gisteren een knotsgekke beursdag. Eerst een enorme duikeling om vervolgens in de plus af te sluiten. Op basis van deze beweging zijn er drie posities uitgestopt. De DAX, de Turkey Titans en Olie zijn door hun stop loss gegaan. Olie is zelfs, voordat er in gehandeld kon worden, door de ingebouwde stop loss gegaan. Bijzonder pijnlijk.

    Voor degene die abusievelijk zijn vergeten de stop loss niveaus door te geven als order die bezitten de Turkey Titans nog. Je kunt het koersdoel van € 5,60 aan blijven houden. Dit pleit er overigens niet voor om zonder stop loss te werken. Bij Olie hadden we er in dit geval niet veel aan omdat er niet meer kon worden gehandeld, maar bij de DAX wel. Die positie is immers op dagbasis door zijn ingebouwde stop loss gegaan.

    Dat neemt niet weg dat het vervelend is om op (bijna) het laagste niveau te worden uitgestopt. Iets dat in feite met de drie voornoemde posities is gebeurd. Hetzelfde lot lijken twee posities te zijn beschoren die er kritiek voor staan en dat zijn de EUR/CHF en Sinaasappelsap. Hierbij laat ik de stop losses vandaag vervallen. Morgen bepaal ik nieuwe die best gelijk of hoger kunnen zijn dan de stop losses die we vandaag even loslaten Deze actie doen we omdat we verwachten dat beide posities tegen een bodem aanzit, maar ook tegen de berekende stop losses. Al met al verwachten wij dat de koers van de onderliggende waarden wat zullen herstellen. Of we de koersdoelen bereiken is nog te bezien, maar we willen niet worden uitgestopt op het laagste punt.

    De uitgestopte posities zijn in de resultatentabel verwerkt. De aankooptabel is eveneens bijgewerkt.

    We geven vandaag geen nieuwe orders op en we hebben ook geen lopende orders.

    @knarf
    Als we orders hebben lopen dan vermeld ik dat altijd in mijn bericht. Ik neem daarin de link op naar die betreffende order waardoor je niet terug hoeft te zoeken, maar door er op te klikken heb je het bericht met daarin de order.


    Attachments:
    DKB_09082011.jpg
    resultaat_09082011.jpg

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    We kregen gisteren nog een keer een naschok. In Amerika ging er nog eens 5% van de koersen af. Vanmorgen geven de futures aan dat de koersen daarvan wat gaan herstellen. Nu duurt het nog lang voordat de beurzen in de VS openen, dus is het afwachten.

    In dergelijke markten is rationeel gedrag ver te zoeken, maar er komt altijd een moment dat irrationeel gedrag plaatsmaakt voor rationeel gedrag.

    Bijna alle koersen maken een duikvlucht. Of het nu gaat om grondstoffen of aandelenkoersen, ze dalen. Je kunt stellen dat alleen goud de weg omhoog blijft voortzetten.

    Gaat het met de economie nu plotsklaps zo veel slechter dan een paar weken geleden?
    Komen er nu zo veel lijken uit de kast die we echt niet hadden voorzien?
    Naar mijn mening is het antwoord op beide vragen “nee”.

    Gisteren stelde ik dat de stop loss niveaus op EUR/CHF en Sinaasappelsap vandaag weer worden ingesteld. Dat was omdat ik dacht dat de beurzen gisteren weer naar rationeel zouden omslaan. Met rationeel bedoel ik niet dat stijgende beurzen rationeel zijn en dalende beurzen irrationeel, maar dat de koersen nu erg ver doorschieten.

    Het lijkt er op dat die omslag (rationeel versus irrationeel) vandaag plaats zal vinden. Daardoor stel ik het doorgeven van de nieuwe stop loss niveaus een dag uit naar morgen. Morgen geef ik de nieuwe stop loss niveaus door.

    We plaatsen vandaag geen nieuwe orders.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Charles
    Bijdrager

    Beste chell

    Het zijn moeilijke tijden met de beurs

    Sorry ik heb gisteren de Euro -CHF verkocht met verlies en wacht op een betere moment om weer in te stappen.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Knarf
    Bijdrager

    Beste Chel en anderen.
    Aangesloten vanwege onervarenheid met turbo’s / techn. analyse en om alleen in de ochtend posities in te nemen. Echter vandaag jeukte m’n handen wel heel erg. Ergens komt er toch een rebound zou je zeggen(voor mij op gevoel en niet onderbouwd. Omdat ik niet mee heb kunnen doen met de nog winstgevende trades (en dus ook scheef zit ..) zelf een keer de keus laten vallen voor een korte trade op aankoop 1500 AEX RBS Turbo Long 269, koers 1,12.
    Mocht er toevallig door je systeem een rationele SL en VK uitkomen houd ik me aanbevolen.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Knarf
    Bijdrager

    Beste Chel,
    Laat mijn verzoek t.a.v. SL en koers AEX RBS Turbo Long 269, koers 1,12.maar gaan. Uitgevoerd op 1,69 = opbrengst 855,-
    Beetje extra ruimte voor vervolg acties

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    De stop loss op de EUR/CHF plaatsen we weer op € 7,00.

    Voor de positie op Sinaasappelsap wachten we nog een dag met het plaatsen van een nieuwe SL. De koers van sinaasappelsap is nog niet in stabiel vaarwater terecht gekomen.

    Vandaag plaatsen we de order koop 100 stuks DAX Turbo Long 5100 op € 7,00.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Teddy
    Bijdrager

    LS.
    Weet iemand toevallig hoe dat werkt met Turbo’s DAX TL 5100, bij het bieden en laten zie ik 50000 stuks bied/laat die binnen een minuut 10 keer veranderen?????

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Teddy, Het Bied Volume (Engels: Bid volume) geeft het aantal aandelen aan die beleggers willen kopen op een bepaalde prijs (bied prijs).

    Het Laat Volume (Engels: Ask volume) geeft het aantal aandelen aan die beleggers willen verkopen op een bepaalde prijs (laat prijs).

    Bron: Binck

    #link naar dit bericht
    pienerik
    pienerik
    Bijdrager

    Waarom is er geen handel in de Turkey Titans? Zijn deze door hun stop loss gegaan? Ze staan nog wel in mijn portefeuille.

    Bedankt, Erik

    #link naar dit bericht
    Franske
    Franske
    Bijdrager

    Chel,

    De order voor de dax is die doorlopend of alleen vandaag?

    Groet,
    Frans

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    pienerik schreef:
    Waarom is er geen handel in de Turkey Titans? Zijn deze door hun stop loss gegaan? Ze staan nog wel in mijn portefeuille.

    Bedankt, Erik

    @pienerik, de Turkey Titans zijn inderdaad door hun stoploss gegaan. De afwikkeling kan een paar dagen duren. Zie:

    http://markets.rbs.nl/NL/Showpage.aspx?pageID=35&ISIN=NL0009264134

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Franske schreef:
    Chel,

    De order voor de dax is die doorlopend of alleen vandaag?

    Groet,
    Frans

    @franske De orders zijn doorlopend. Chel bericht of wij ze aanhouden of intrekken.

20 berichten aan het bekijken - 41 tot 60 (van in totaal 362)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN