skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums Trading Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums Trading Chel trading besloten

Dit onderwerp bevat 361 reacties, heeft 26 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Avatar bente 12 jaren geleden.

20 berichten aan het bekijken - 21 tot 40 (van in totaal 362)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    orlandojak
    orlandojak
    Bijdrager

    🙄 de beurzen gaan er nogal hard aan toe,heeft dit wel een einde of gaan we dieptes kennen zoals in 2009?

    mvg

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    Zo dat was me een beursdag die we niet snel zullen vergeten. Dergelijke dagen komen gelukkig maar zelden voor. Onze portefeuille kreeg ook een beste tik.

    Door die ongebruikelijke beursdag vraag ik u om iets ongebruikelijks te doen, namelijk het intrekken van de stop loss orders. Voor de EUR/CHF is dat niet direct een gevaar. De ingebouwde stop loss ligt immers ver van de huidige koers. Voor de turbo op olie ligt dat wat gevoeliger. Er is nog wel wat ruimte, maar als we vandaag nog zo’n dag als gisteren beleven dan gaat de koers door zijn stop loss. Dat is het risico dat we nemen.

    Overigens kunnen we vaststellen dat de timing van de aankoop van de olie en de EUR/CHF niet best was. Dat neemt niet weg dat we er met winst uit willen springen. Of we de eerder opgegeven koersdoelen kunnen handhaven weet ik nog niet. Daar kom ik in het weekend op terug. Ik zal dan ook het komende weekend nieuwe koersdoelen en stop loss niveaus berekenen en deze posten, want we blijven wel werken met stop loss niveaus.

    We geven ook twee nieuwe orders op dat is de aankoop van 100 stuks DAX Turbo Long 5650 op een koers van € 8,55.

    Daarnaast geven wij een order op voor de aankoop van 200 stuks Sinaasappelsap Future Turbo Long 149,7 op de koers van € 3,40.

    De orders op Katoen en de Turkey Titans laten we doorlopen. U kunt die orders terugvinden in dit bericht.
    http://forum.dekritischebelegger.nl/forum/trading/chel-trading-besloten#post-6067

    #link naar dit bericht
    Franske
    Franske
    Bijdrager

    Stoploss aangepast.
    De turkey titans zijn bij mij ook binnen á 4,82 evenals de dax turbo helaas wat laat mijn prijs was 7,04 iets eerder was beter geweest.

    #link naar dit bericht
    Willem
    Willem
    Bijdrager

    De Dax tubo voor € 695 Turkey titanx 4,81

    #link naar dit bericht
    Franske
    Franske
    Bijdrager

    Volgens mijn scherm word er niet meer gehandeld in de turbo turkey titans sinds 9.20 uur geen laat meer.

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    Drie orders zijn afgelopen vrijdag uitgevoerd, waardoor onze portefeuille behoorlijk is gevuld. Maar voordat we deze orders behandelen eerst iets over het beleggen in een roerig beursklimaat.

    In deze roerige beurstijden kunnen we niet meer blindvaren op berekende koersdoelen. De markt reageert immers niet meer rationeel. Dit betekent dat het timen van in en uitstappunten lastiger is geworden. Hierdoor verkiezen we om met kleinere winsten genoegen te nemen. De winst-verliesverhouding raakt hierdoor volkomen uit balans, maar dat is gezien de marktomstandigheden het beste wat we kunnen doen.

    Neemt het risico hierdoor toe? Wel als we in de buurt van de ingebouwde stop loss komen. Onze posities hebben allemaal nog wel wat ruimte tot de ingebouwde stop loss, waardoor het risico meevalt. Risico is immers kans x effect. Het effect is groot doordat het verlies groter kan worden, maar de kans is klein omdat we de stop loss ver van de huidige koers kiezen. Dat neemt niet weg dat de winst-verliesverhouding uit balans is.

    Tot zo ver iets over de te volgen strategie tijdens turbulente beursperioden.

    Vervolgens de orders die vrijdag zijn uitgevoerd. Dat zijn de volgende:
    We hebben 100 stuks DAX Turbo Long 5650 aangekocht voor € 6,75. Het koersdoel van deze Turbo is 10,85 en de stop loss is € 4,85.

    We hebben 200 stuks Turkey Titans Turbo Long 496 aangekocht voor € 4,81. Het koersdoel van deze Turbo is 5,60 en de stop loss is € 3,15.

    We hebben 200 stuks Sinaasappelsap Future Turbo Long 149,7 aangekocht voor € 3,40. Het koersdoel van deze Turbo is 4,00 en de stop loss is € 2,30.

    We hebben afgelopen vrijdag de stop loss niveaus van zowel Olie als EUR/CHF ingetrokken.
    Ook de koersdoelen worden aangepast vanwege de turbulentie op de beurs. Dat worden de volgende koersdoelen en stop loss niveaus:

    Voor onze positie op de Light Sweet Crude Oil Future Turbo Long 81 wordt het koersdoel 13,75 en de stop loss 5,00.

    Voor onze positie op de EUR/CHF Turbo Long 0,98 wordt het koersdoel 15,65 en de stop loss 8,20.

    De voorgaande aanvullingen en aanpassingen zijn tevens in de tabel opgenomen.

    De order op Katoen Future Turbo Long 75 laten we vervallen. We trekken deze order dus in. De order is terug te vinden in dit bericht. http://forum.dekritischebelegger.nl/forum/trading/chel-trading-besloten#post-6067

    Tot slot geven we een nieuwe order op voor de aankoop van 1000 stuks Natural Gas Future Turbo Long 3,06 op € 0,80.

    Attachments:
    DKB_05082011.jpg

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Charles
    Bijdrager

    Beste chell

    We geven ook twee nieuwe orders op dat is de aankoop van 100 stuks DAX Turbo Long 5650 op een koers van € 8,55.

    Mijn vraag ik heb 100 stuks DAX Turbo Long 5650 gekocht op een koers van € 8,00.

    Bij aankooptabel staat aankoop € 6.75

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    @charles

    Vreemd. Wanneer heb jij de order ingelegd?
    Mijn order is om 9.05 uur uitgevoerd tegen een koers van € 6,75.

    Anders gaan we er voor de rendementsberekening vanuit dat we op 8 euro hebben aangekocht.

    Een bericht voor alle volgers over de opening maandag. In mijn optiek is de afwaardering van de kredietwaardigheid van de VS geen nieuws. Iedereen zag dat aankomen. Maar de markten zijn erg nerveus waardoor moet blijken of deze prikkel al in de koersen verwerkt zat of dat we nog een sell off krijgen.

    Misschien dat ik -bij wijze van uitzondering- maandagmorgen voor opening van de beurs een bericht post met daarin een actie die we gaan uitvoeren. Mocht de markt ‘normaal’ reageren op de afwaardering van de kredietwaardigheid van de VS dan volgt mijn eerstvolgende bericht op dinsdagmorgen voor beurs.

    #link naar dit bericht
    Franske
    Franske
    Bijdrager

    Chel,

    Zoals ik ook al schreef de mijne is ook wat later uitgevoerd tegen 7,04 en turkey titans op 4,82 terwijl deze reeds lang was ingegeven.

    Ik weet niet bij welke bank jullie handelen maar ikzelf bij ALEX en ik kan ook morgenvroeg pas nieuwe turbo orders opgeven van de eur/chf en sweet crude oil waarvan ik de eerdere orders heb ingetrokken.

    #link naar dit bericht
    pienerik
    pienerik
    Bijdrager

    Beste Chell,

    De mail dat we de order op Tarwe Future Sep 11 RBS Turbo Short 764 hebben laten vervallen heb ik niet meegekregen. Nu heb ik deze gekocht op 9,60, koers nu is 12,46. Heb je hier een advies voor?

    Alvast bedankt,

    Erik

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    Het lijkt er op dat de beurzen 2,5 tot 3,5% lager zullen openen. Althans daar lijkt het op. Geen echte sell off, maar ook geen fijne ontwikkeling voor een paar van onze posities. Het is verlies is gelukkig niet van een omvang dat we nu bestens Shorts moeten kopen, maar we moeten wel de volgende stop loss niveau’s aanpassen.

    De SL op de EUR/CHF Turbo Long 0,98 gaat naar € 7,00.

    De SL op de DAX Turbo Long 5650 aangekocht gaat naar € 3,15.

    De SL op de Turkey Titans Turbo Long 496 aangekocht gaat naar € 2,20.

    De SL op Sinaasappelsap Future Turbo Long 149,7 gaat naar € 1,85.

    Hierdoor creëren we ruimte om deze dip op te vangen, terwijl we nog niet aan de zijlijn staan. Er zit zoals eerder gemeld wel een risico aan het aanpassen van de stoplosses maar dat is gezien de omstandigheden het beste dat we kunnen doen.

    Dan nog iets over de aankoopkoersen van de DAX. Ik had mijn order ingelegd om 6,39 uur en hij is uitgevoerd om 9,05 uur. Het verschil tussen de aankoopkoersen is groot, maar niets aan te doen. We gaan er bij de rendementberekening van uit dat we hebben aangekocht voor 8 euro.

    Op de vraag van @pienerik kom ik morgenochtend terug. Dus wat te doen met de positie Tarwe.

    #link naar dit bericht
    RonRoffa73
    RonRoffa73
    Bijdrager

    Het zijn spannende tijden en bij de uitdrukking “wie geknipt wordt moet stilzitten” is het advies om niet in paniek te handelen. Er zal vast wel na meer dan 10 dagen daling een rebound komen en dat zal het verlies hopelijk weer wat compenseren.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Meindert
    Bijdrager

    ik vind dit ook spannend. mijn gevoel zou zeggen full short AEX en DAX en uit olie (omdat er een rem in de economie zit en Olie dan daalt). Maar ik vertrouw voor de laatste keer op iemand en ben benieuwd hoe het loopt. heb er veel vertrouwen in.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Daxen
    Bijdrager

    Chel
    Ik heb bewondering voor je handelsstratgie,maar heb nu wat moeite je te volgen,sorry ik moet het toch even kwijt.
    Alles op de beurs gaat short ,maar jij gaat long in de dax ?
    grondstofprijzen staan onder druk,gezien de economische ontwikkelingen.Jij gaat long in gas /sinaasappelsap.
    Een beurs gezegde is je verlies beperken,en de winst laten groeien, maar door het verlagen van de stops maak je en het risico groter en eventueel ook het verlies.
    De start van het abonnement kon natuurlijk ook niet slechter, ik vraag me wel af gezien de uitslagen op de beurs waar gaat dit heen?
    breekt nu echt de pleuris uit?
    In 2008 stonden we ook op 190aex voor we het wisten

    #link naar dit bericht
    Bache
    Bache
    Bijdrager

    Handelssystemen geven oversoldsignalen aan. Maar dit is geen tradingbeurs. Zijlijn?

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    Uiteindelijk kregen de beurzen in de loop van de middag een behoorlijke tik en het ziet er naar uit dat we vandaag nog een vervolgdag krijgen.

    Dat doet onze portefeuille geen goed en we zijn dan ook door de stop loss gegaan op olie en de Turkey Titans.

    De order op Natural Gas is uitgevoerd. Het koersdoel voor deze order is 1,06 en de stop loss is € 0,63.

    Dan het commentaar dat jullie leveren die in mijn optiek er op neerkomt "moet je niet op alle assets short zitten in deze markt" en "moet je niet langs de zijlijn blijven". Achteraf weten we dat die strategie beter was. Maar ja, achteraf weten we allemaal hoe het had gemoeten.

    Ik deel de mening niet dat de grondstoffen onder druk komen vanwege de economische ontwikkelingen. Hoewel de beurzen ons anders willen doen geloven zijn die niet slechter dan een paar weken terug. In mijn optiek is de paniek de veroorzaker van de daling op alle fronten. Daar zag het gisteren bij de opening van de beurzen niet naar uit, maar nadat de beurzen in Amerika open gingen en Obama een toespraakje heeft gehouden ging er veel van de koersen af. De futures geven aan dat er in Amerika nog eens 2% vanaf kan gaan. Nu duurt het nog even voordat de beurzen in de VS open gaan, maar ik zie nog geen groene futurekoersen.

    Na dergelijke ontwikkelingen komt er maar zelden een omkeerdag. Wel keert de realiteit terug. Of dat vandaag al gaat gebeuren weet ik niet. Wat ik wel weet is dat je dan niet short moet zitten. Op basis van daghandel kun je dat proberen, maar op basis van onze handelsstrategie moet je dat niet doen.

    Al met al was het gisteren geen goede beursdag. Ook voor ons niet. Dit betekent nog harder werken om een acceptabel resultaat te halen.

    Ik heb beide tabellen bij dit bericht gevoegd. Dus de aankooptabel en de resultatentabel.


    Attachments:
    DKB_08082011.jpg
    resultaat_08082011.jpg

    #link naar dit bericht
    marcja
    marcja
    Bijdrager

    Beste Chel,
    Gisteren heb je de stop loss van de Turkey Titans velaagd.
    De SL op de EUR/CHF Turbo Long 0,98 gaat naar € 7,00.

    De SL op de DAX Turbo Long 5650 aangekocht gaat naar € 3,15.

    De SL op de Turkey Titans Turbo Long 496 aangekocht gaat naar € 2,20.

    De SL op Sinaasappelsap Future Turbo Long 149,7 gaat naar € 1,85.

    Nu schrijf je dat bij resultaat 3,15.

    Wat is het nu???

    Groet,
    Marc

    #link naar dit bericht
    Avatar
    bente
    Bijdrager

    beste chel,

    de turkish titans s/l had je naar beneden aangepast dus die zou nog in portefeuille moeten zitten.
    wat moet ik hier nu mee? s/l had je toch aangegeven op 2,20!!!!!
    Ook is bij mij nog steeds de olie in portefeuille omdat de laagste stand gisteren in de turbo was 5,81 en jou aangegeven s/l 5,00 volgens het systeem niet aan de orde is geweest.
    Wil je mij even antwoorden hoe het nu zit en wat ik moet doen met beide posities
    bernard

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    @marcja en @bente

    Mijn excuses. Ik had gisteren zelf abusievelijk dagorders ingevoerd. Deze zijn vervallen en niet uitgevoerd. Ik had dat zo snel niet gezien en dacht dat ze waren uitgevoerd. De orders lopen dus nog. Bij mij nu ook omdat ik ze nogmaals heb ingelegd. Ik zal de tabellen morgenochtend aanpassen.

    Dus de stop loss niveaus die marcja noemt in zijn bericht zijn de niveuas waarmee we werken!

    @pienerik
    Ik moest ook nog de vraag over de positie op Tarwe beantwoorden. Kies voor een koersdoel van 15,60 en een stop loss van 11,90.

20 berichten aan het bekijken - 21 tot 40 (van in totaal 362)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN