skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums Trading Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums Trading Chel trading besloten

Dit onderwerp bevat 361 reacties, heeft 26 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Avatar bente 11 jaren, 11 maanden geleden.

20 berichten aan het bekijken - 61 tot 80 (van in totaal 362)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    Het lijkt er op dat de beurzen vandaag niet diep in het rood openen. Dat neemt niet weg dat er altijd ‘iest’ naar buiten kan komen waardoor het sentiment weer omslaat, maar vooralsnog gaan we uit van een normale beursdag.

    We kiezen dan ook voor de aankoop van 200 stuks Koffie Future Turbo Long 192,85 voor een koerd van € 3,80.

    Naast deze order loopt onze order op de DAX nog. De order is in dit bericht terug te vinden. http://forum.dekritischebelegger.nl/forum/trading/chel-trading-besloten/page/6#post-6159

    #link naar dit bericht
    Avatar
    jonas
    Bijdrager

    De stoploss is geen 192,85 maar 192,92.
    Kan U in het vervolg het ISIN-CODE (NL0009598572) opgeven, dat scheelt een hoop gezoek.
    Groetjes Jonas.

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    De EUR/CHF hebben we toch nog met een plusje kunnen sluiten. De timing van die aankoop was niet best maar, het is een plusje.

    Verder laten we de orders op de DAX en koffie doorlopen.

    In portefeuille hebben we nu nog sinaasappelsap en natural gas.


    Attachments:
    DKB_15082011.jpg
    resultaat_15082011.jpg

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    @jonas

    De 15e past RBS de stop loss niveaus aan en daardoor is de SL van koffie van 192,85 naar 192,92 gegaan. Ik kon wel voorspellen dat de SL zou worden aangepast, maar niet naar welk niveau.

    Uiteraard kan ik de ISIN Code geven maar die staat al op de pagina die u via de link kunt vinden die ik bij elke order meegeef. Om te voorkomen dat ik een typefout maak en daardoor een verkeerde code opgeef kunt u beter even op de link klikken en dan heeft u alle benodigde gegevens om de order op te kunnen geven. De ISIN-Code is de te vinden in de rechterkolom onder de kop Codes.

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    Ik heb verzuimd de stop loss van onze positie op natural gas te vermelden in de tabel, vandaar deze toegift (nieuwe tabel).

    Attachments:
    DKB_15082011.jpg

    #link naar dit bericht
    Willem
    Willem
    Bijdrager

    hallo alle maal .Heeft iemand ervaring bij het trade bij ABN AMRO.
    Bij het controleren van mijn order zag ik tot mijn verbazing dat ze maar een opdracht doen of de stoplos of het limit
    Na gebeld te hebben naar de tradebox verteld de een dame mij dat , of een stop los of een limiet kan neerzetten maar niet samen ik vind dit een vreemde zaak.weet iemand hier meer van?
    went

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    Vandaag geven we geen nieuwe orders op.

    We laten de orders op de DAX en koffie doorlopen.

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    Vandaag geven we twee nieuwe orders op.
    Een order koop 200 stuks Suiker Future Turbo Long 25,56 op € 3,35 en de koop van 200 stuks Zilver Turbo Long 35,60 op € 3,20.

    Tevens laten we de orders op de DAX en koffie doorlopen.

    #link naar dit bericht
    nousch
    nousch
    Bijdrager

    hallo chel , ik kan de zilver turbo long 35,60 niet vinden bij de binck , doe ik iets fout

    #link naar dit bericht
    orlandojak
    orlandojak
    Bijdrager

    😛 Dax is binnen gekocht aan 6euro stuk

    mvg

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Knarf
    Bijdrager

    orlandojal; knap! op dit moment laagste 6,20?

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    @nousch

    Bij Alex is de Zilver Turbo wel te verkrijgen. Ik neem aan dat Binck hem dan ook verhandelt.

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    De order op de DAX is uitgevoerd. Het koersdoel is € 13,00 en de stop loss is € 4,40.

    De orders op koffie http://forum.dekritischebelegger.nl/forum/trading/chel-trading-besloten/page/7?replies=72#post-6176 , suiker en zilver http://forum.dekritischebelegger.nl/forum/trading/chel-trading-besloten/page/7?replies=72#post-6195 zijn nog niet uitgevoerd. We laten deze orders doorlopen.

    We geven geen nieuwe orders op.

    Attachments:
    DKB_19082011.jpg

    #link naar dit bericht
    marcja
    marcja
    Bijdrager

    Dax snel door stoploss heen.
    Is een korte trade geweest.
    Ik vond het ook geen verstandige keus op indexen nu in deze hectische/onzekere tijden.
    Volgende koersdoelen AEX 250 DAX 5000 DOW 9800 S&P 1000
    Groet,
    Marc

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    De positie op de DAX is direct door z'n stop loss gegaan, waardoor de totale winst is geminimaliseerd tot € 63,-. Dat is alles behalve goed te noemen.

    De orders op koffie http://forum.dekritischebelegger.nl/forum/trading/chel-trading-besloten/page/7?replies=72#post-6176 , suiker en zilver http://forum.dekritischebelegger.nl/forum/trading/chel-trading-besloten/page/7?replies=72#post-6195 zijn nog niet uitgevoerd. We laten deze orders doorlopen.

    We plaatsen maandag geen nieuwe orders.

    Attachments:
    resultaat_19082011.jpg

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Knarf
    Bijdrager

    Beste Chel,
    Snap ook de teleurstelling voor nu. Niet helemaal snap ik de timing van laatste bericht. Eerder gaf je terecht aan dat de boel zo hectisch is dat je tot vlak voor de ochtendopening wachtte met innemen van positie/ advies. Politiek, economisch kan er nog van alles gebeuren dit weekeinde dat mogelijk richting geeft aan wat er komt op de beurzen a.s. maandag. Is het dan nu niet wat vroeg voor “We plaatsen maandag geen nieuwe orders”?
    Voorts; De SL op Dax was misschien te scherp gezien de bewegelijkheid, maar dit is achteraf. Met Zilver wil je anticiperen op stijging na terugval zoals ook met de DAX? Is het dan juist in laatste geval niet interessant om alsnog, nu lager, in te stappen? Of geven de charts/ rekenmodellen hiervoor geen goed signaal?

    #link naar dit bericht
    Avatar
    hala
    Bijdrager

    Beste Chel,

    Had de limieten nog niet ingevoerd voor de dax en heb deze nog in bezit.
    Is het advies handhaven, of is er een weerstand gebroken die ook verdere neergaande bewegingen toelaat en is het daarmee verstandiger alsnog te verkopen?
    Verder valt het me op dat het systeem/de trades voornamelijk long zijn, en bij na niet short. In de huidige markt moeten er toch ook goede trades op neergaande bewegingen te maken zijn? Anticipeert het systeem daar niet op?

    #link naar dit bericht
    orlandojak
    orlandojak
    Bijdrager

    Beste hala
    ik zit in het zelfde situatie als jij ,hopelijk draait de trend op de beurzen maandag,mocht het het geval niet zijn vraag ik mij toch af waarom wij niet short zitten,laatste weken toch een aardig centje mee kunnen verdienen,of niet?
    mvg 😥

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    @knarf
    Vorig weekend was er nog wel het een en ander aan nieuws te verwachten dat de markt in beweging kon zetten. Dit weekend was dat niet het geval, vandaar dat we het weekend niet voorbij hoefde te laten gaan om te besluiten welke orders we moesten plaatsen. Overigens werd het vorige week pas echt spannend net na de opening van de beurzen in de VS. In het weekend gebeurde er relatief weinig. Nu gebeurt er ook niet veel met de futures. Vorige week was daaruit al meer beweging af te leiden.

    Dan de vraag of we nu direct weer in de DAX moeten stappen om te profiteren van een koersstijging. Vandaag doen we dat (nog) niet, maar ik sluit niet uit dat we spoedig long gaan op een index.

    @hala
    Na een koersdreun als die we achter de rug hebben of nog middenin zitten krijgen we altijd een bounche. Ik rekende daar op, maar de beurs viel eerst verder omlaag waardoor de DAX door de stop loss ging. Door te blijven zitten in de positie heb je kans dat je de reactiebeweging omhoog meepakt en je met winst de positie kan sluiten. Ik zal morgenochtend doorgeven of het koersdoel nog steeds van kracht is, of dat deze door de diepere val moet worden bijgesteld. Maar door te blijven zitten loop je ook het risico om op de ingebouwde stop loss er uit te gaan. Het verlies is dan groter. Daar moet je wel terdege rekening mee houden.

    @orlandojak
    We hadden 3 weken geleden short moeten zitten. Daar heb je een punt. Om dat nu nog te doen vind ik onverstandig. Als je nu nog short gaat dan zou ik dat hooguit intraday doen, dus kort op de bal spelen. Daarmee zeg ik niet dat de daling verleden tijd is en dat de koersen vanaf vandaag alleen nog maar kunnen stijgen, maar om klakkeloos aan te nemen dat de koersen louter kunnen dalen is een gevaarlijke veronderstelling. Ik ga daar in ieder geval niet van uit.

20 berichten aan het bekijken - 61 tot 80 (van in totaal 362)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN