skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums Beleggerskroeg Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums Beleggerskroeg Beleggerskroeg geopend

Dit onderwerp bevat 490 reacties, heeft 15 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Satilmis Satilmis 13 jaren, 1 maand geleden.

20 berichten aan het bekijken - 221 tot 240 (van in totaal 491)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    Avatar
    mike
    Bijdrager

    Op deze wijze is ieder daling voor Chel. Gefeliciteerd!

    Mijn systeem zegt nog steeds dat de AEX verder stijgt en wel naar 335,78

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    Ik verwacht weer een puntje er af, dus 334,00.

    #link naar dit bericht
    Luc lcdnlf
    Luc lcdnlf
    Bijdrager

    Mijn systeem is nog altijd gematigd positief. Het Krauzs trading systeem geeft een “buy short” signaal.

    Ik gok op “neutraal”. Morgen gok ik op 335,09

    en Chel, proficiat, zet hem op.

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Ik ga voor AEX 335,94.

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    De deelnemers ‘zitten’ vandaag erg dicht bij elkaar. De lijst deelnemers tot nu toe:
    Chel 334,00
    Luc lcdnlf 335,09
    Mike 335,78
    Satilmis 335,94

    Ruimte genoeg voor andere bezoekers van deze kroeg. Iedereen kan meedoen. Inzenden tot 11.00 uur.

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    Zo als het nu lijkt maak ik vandaag niet heel veel kans.

    #link naar dit bericht
    Luc lcdnlf
    Luc lcdnlf
    Bijdrager

    Een hooggeplaatste van de Royal Bank of Scotland gaf een presentatie over “the rythm of time” in de wereld van beleggers. Zijn presentatie heb ik in twee PDF-files gegoten, voor wie interesse heeft.

    Attachments:
    RBS_The_rhythm_of_time_01.pdf
    RBS_The_rhythm_of_time_02.pdf

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    Direct na de opening van de beurs bleek al snel dat Satilmis dagwinnaar zou worden. Gefeliciteerd Satilmis!

    #link naar dit bericht
    cash
    cash
    Bijdrager

    Goedemiddag beste Chel,

    Jij schrijft hierboven:
    Direct na de opening van de beurs bleek al snel dat Satilmis dagwinnaar zou worden. Gefeliciteerd Satilmis!

    Misschien heb ik het niet goed begrepen?:
    We moeten het toch ergens over hebben in deze kroeg, dus laten we de dagsluiting van de AEX maar eens voorspellen. Het zijn immers allemaal kenners die hier komen!
    Dit was toch het idee, of?
    Maar dan spreek je toch niet van een dagwinnaar bij de stand van Satilmis 335,94
    Slot AEX 341,74
    Volgens mij heeft niemand gewonnen maar zat Satilmis er het dichts bij.
    Groet.

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    Dag Cash,

    Ik verwacht niet dat Satilmis op basis van deze prestatie zal gaan roepen dat hij een zeer zuivere voorspelling heeft gedaan, maar hij zat er inderdaad het dichtste bij. De meest zuivere voorspelling die ik me kan herinneren heeft Luc geplaatst, Luc voorspelde toen een eindstand die paar honderdste punt naast de werkelijke eindstand zat.

    Qua prestatie is dat nog niet geëvenaard, maar in jouw beleving was Luc destijds ook geen winnaar. Er is immers nog niemand die de eindstand correct voorspeld.

    Natuurlijk kunnen we die spelregel hanteren, maar dan duurt het waarschijnlijk erg lang voordat we een winnaar hebben. Nu hebben we er iedere dag één. De ene winnaar heeft een (veel) betere voorspelling gedaan dan de ander, maar hij is op die dag wel de beste.

    Vandaag is Satilmis dat en Satilmis kennende gaat hij niet naast zijn schoenen lopen vanwege de geleverde prestatie. Morgen hebben we een andere (of dezelfde) winnaar die waarschijnlijk de eindstand dichter benadert dan Satilmis dat vandaag voor elkaar kreeg. We zullen zien.

    Ik wil je in ieder geval uit te nodigen om morgen mee te doen?
    Misschien ben jij aan het einde van de dag de winnaar.

    #link naar dit bericht
    cash
    cash
    Bijdrager

    Hallo Chel,

    Bedankt voor het aanbod om mee te doen,maar ik heb zelf niet zoveel met voorspellen van de toekomst.
    Ik wil jullie spelletje niet verpesten, dus ga rustig door.
    Maar het kwam me wat overdreven over al je er bijna 6 futurepunten naast zit! (5,8 x €200,- = € 1160,-)dit is tenslotte “De kritische belegger”.
    BTW Luc is wat mij betreft zo wie zo een winnaar en dat heeft dan te maken met het door hem vrijgegeven:Krauzs trading systeem.
    Ben benieuwd wie er morgen weer het dichts bij zit.

    #link naar dit bericht
    Luc lcdnlf
    Luc lcdnlf
    Bijdrager

    Had ik voor vandaag voor stijgen gekozen, zou mijn getal 336,68 geweest zijn. Ik ging er ook mijlenver naast gezeten hebben. Gelukkig is dit een kroeg en mag je er mijlenver naast zitten. De beurs voortdurend juist voorspellen, is niet weggelegd voor ons, gewone stervelingen op café, laat staan de eindstand juist raden. Daarom schrijf ik heel geregeld dat mijn prognose een gokje is.

    Cash, bedankt voor de eer. Ik ben heel gelukkig met mijn systeem. Ik zit er nu niet meer zo veel naast als vroeger. Ik ben vooral blij dat een aantal mensen er ook hun voordeel mee doen. Eigenlijk zoek ik nog aanvullend iets rond de cyclustheorieën dat ook in excel uit te werken valt en een mooie aanvulling kan zijn.

    Ik heb weet van iemand die uitgerekend deze morgen op basis van tijds-voorspellingen, dus wellicht een vorm van cyclusanalyse, short is gegaan op de AEX. Die gaat slecht slapen vannacht, vrees ik.

    Daarom komt het er op aan meerdere systemen met elkaar te combineren tot een evenwichtig systeem. Op basis van prijs, denk ik niet dat ik nog veel verder kan in de richting dat ik geëvolueerd ben, maar die cyclussen integreren mij.

    In het Krausz-trading-systeem worden de cijfers van vandaag pas morgen meegenomen. Ik kon mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen en heb al even gekeken wat het zou geven en dat zou zowel “stop short” als “stop long” zijn. Maar omdat vooralsnog de trend zijwaarts is, vertrouw ik het signaal niet om er iets mee te doen, behalve dan in deze kroeg.

    Mijn ander systeem lijkt wel manisch-depressieve neigingen te hebben. Van steeds minder positief tot volledig positief over de ganse lijn.

    Morgen gok ik dus op 343,59

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    Hallo Cash,

    Ik deel jouw mening ten aanzien van het feit dat 5,8 punten er naast zitten niet echt kritisch is, maar wat is het dan wel om een winnaar van dit spelletje uit te roepen?

    Lastig als we niemand hebben die het beter heeft gedaan.

    Ook deel ik jouw mening ten aanzien van de postings van Luc.

    Dat neemt niet weg dat dit spelletje gaat om degene die dagelijks de beste voorspelling geeft. Soms is Luc dat en ik ben dat ook wel eens. De postings van Luc zijn meestal beter onderbouwd. Logisch want ik ga uit van gevoel en Luc voorspelt op basis van een systeem. Dan nog hoeft Luc niets te melden over het systeem dat hij hanteert, maar dat doet hij wel en dat siert hem.

    Satilmis voorspelt nog wel eens op basis van de grafieken van JanS en Mike zegt ook een systeem te gebruiken. Mike heeft zelfs aangeven dat prijs te geven als blijkt dat zijn systeem robuust is.

    Het een en ander houdt in dat ik de enige ben die zich er met het posten van een eindstand van af kan maken. Ik hoop dat er niet te veel van deze beursgevoelmensen gaan deelnemen, want dan is de informatie die de deelnemers geven gereduceerd tot nul. Maar gelukkig hebben we Luc, Satilmis, Mike en (iedereen mag/kan deelnemen) nog!

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    Vandaag zat ik er bijna 8 punten naast……..slecht hoor.

    Ik kies morgen voor een grotere beweging van bijna twee punten lager, ik ga voor 340,00.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    mike
    Bijdrager

    Vandaag hadden we het geen van allen goed. De minst slechte voorspeller heeft gewonnen. Gefeliciteerd Satilmis, de minst slechte prestatie is nog altijd de beste!

    Deze gemeenschappelijke misser zal nog wel eens vaker voorkomen.

    Mijn systeem blijft bij een stijging tot 343,02. Wel dicht in de buurt van de voorspelling van Luc, maar een systeem moet je consequent volgen en dat doe ik.

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Ik ben net terug van het seminar over De Geheimen van Gann die wij met Cees de Vries gehouden hebben. Het was zeer leerzaam en ook heel leuk om met onze bezoekers kennis te maken.

    Inderdaad ik had de minst slechtste gok en zat er ook ver naast. De hoogste stand was 342,23. Ik verwacht voor morgen een stap terug naar 341,00 en volgens mij kan @chel best gelijk hebben.

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    We hebben twee deelnemers die een daling voorzien en de anderen verwachten dat de AEX gaat stijgen. De lijst deelnemers tot nu toe:
    Chel 340,00
    Satilmis 341,00
    Mike 343,02
    Luc lcdnlf 343,59

    De spreiding tussen de voorspellingen van de deelnemers is groter dan gisteren, dus is er voldoende ruimte voor nieuwe deelnemers. U kunt meedoen tot 11.00 uur.

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    Voorlopig heeft Mike de beste papieren om de dagtitel in de wacht te slepen, maar de beursdag is nog niet om.

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    Voor de tweede achtereen volgende keer pakt Satilmis de dagtitel. Gefeliciteerd!

20 berichten aan het bekijken - 221 tot 240 (van in totaal 491)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN