skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums Beleggerskroeg Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums Beleggerskroeg Beleggerskroeg geopend

Dit onderwerp bevat 490 reacties, heeft 15 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Satilmis Satilmis 12 jaren, 11 maanden geleden.

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 491)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Haast u! De Beleggerskroeg is geopend. Pak een biertje of iets fris en kom binnen.

    Op dit subforum kunt u reacties kwijt die beleggingsgerelateerd zijn of er aan grenzen.

    De Beleggerskroeg is een plaats waar beleggers elkaar ongestoord kunnen ontmoeten, zonder commerciële bedoelingen.

    Met een kop koffie,een glas bier of iets fris binnen handbereik kunnen tips, adviezen, de laatste nieuwtjes worden uitgewisseld.

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    Zijn er al mensen in de kroeg?

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    Niet erg druk vandaag. Nog meer mensen die een snackje lusten?

    Lekker bij de borrel.

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    We moeten het toch ergens over hebben in deze kroeg, dus laten we de dagsluiting van de AEX maar eens voorspellen. Het zijn immers allemaal kenners die hier komen!

    Het indienen van de beste voorspelling levert de “KB Guru van de dag” titel op. Uiteraard zullen de kurken knallen voor de titelhouder.

    Het inzenden van uw juiste voorspelling kan tot 11.00 ’s morgens. De beurs is dan al even open, waardoor het beeld waarop we eindigen voor echte kenners helder moet zijn. Kortom, het wordt u wel gemakkelijk gemaakt. Maar ja, het is een kroeg he.

    Wij zijn gewend om in Nederland/België alles af te korten, daardoor wordt de “KB Guru van de dag” titel al snel de KvdD-titel. Dat maakt het behalen van deze titel niet minder prestigieus.

    Oké, kroeggangers zendt jullie voorspelling maar in?

    Voor degene die evenals ik niet altijd tijd hebben om tussen de opening van de beurs en 11.00 uur een voorspelling in te zenden die kunnen dat uiteraard ’s morgens voor de opening doen of ’s avonds na de sluiting van de vorige dag. Dan zitten we toch al in de kroeg en kunnen we best even melden wat wij van de beurskoers van morgen denken.

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    Een schot voor de boeg 314,51

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Proost en gefeliciteerd met uw kroeg

    Post de laatste tijd niet veel meer.
    Reden het nummerologie debacle en de ongemeen felle reakie steeds maar weer van………

    maar s6 gewenst

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    “het nummerologie debacle” kun je dat toelichten Harry?

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Geert
    Bijdrager

    Leuk idee Satilmis! Proost!

    De laatste tijd ben ik ook vaak afwezig en hard aan het werk.

    Ik ben bezig om iets te verzinnen hoe we deze site verder opgang kunnen krijgen. Iets interactiefs zou misschien leuk zijn. Iets waar beleggers van kunnen leren en het forum verder opgang komt.

    Iemand misschien suggesties?

    Ik zat te denken aan een soort van cursus om stap voor stap te leren beleggen. Maar ik weet niet of hier nog veel beleggers aanwezig zijn die willen leren. Of hoe hoog het niveau hier is. (beginnend, gevorderd of pro). Ik zou het erg leuk vinden om beginners iets te leren.

    Graag hoor ik wat jullie ervan vinden of wat jullie nog zouden willen leren. Welke kennis ontbreekt er nog?

    Er komen veel bezoekers, maar slechts weinig posten iets. Dat is niet erg, maar graag hoor ik ook van jullie wat er nog ontbreekt.

    Alvast bedankt voor jullie suggesties.

    Mvg,
    Geert

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Geert
    Bijdrager

    En Chel, bedankt voor de lekkere hapjes!

    Op dit punt een koers voorspellen is erg moeilijk. Een bodem of top voorspellen (lees: berekenen) is al lastig. Alles wat daar tussen ligt zou het kunnen zijn.

    Maar indien ik mijn verwachting dien te geven dan kom ik uit op 306,67.

    #link naar dit bericht
    Luc lcdnlf
    Luc lcdnlf
    Bijdrager

    Ik ga voor 313.77 op 26/08

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    Ik probeer nog een keer de 314,51

    Alvast een rijtje

    Geert 306,67
    Luc 313,77
    Chel 314,51

    We hebben morgen omstreeks dezelfde tijd in ieder geval het erepodium vol.

    Maar er zijn vast meer beurskenners in de kroeg, dus roept u maar?
    Sluitingskoers AEX-index op 26-08-2010

    #link naar dit bericht
    BillBull
    BillBull
    Bijdrager

    Ik geef nog een rondje voor de DJ Transport index. Die lust er vast nog wel eentje voor ie naar de verdoemnis gaat.

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    Dank Bill voor het rondje.

    Lekker hoor!

    Als de DJ Tr door het putje gaat heb je dan ook een mening wat de AEX morgen doet?

    Het is voor de eervolle titel.

    #link naar dit bericht
    BillBull
    BillBull
    Bijdrager

    De aex? Wat is dat?

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    uuuuuuuuuh, de AENix dan?

    #link naar dit bericht
    BillBull
    BillBull
    Bijdrager

    Uittreksel uit Wikipedia:

    Kritiek op de AEX index

    Er kleeft een aantal bezwaren aan de AEX index als maatstaf voor de Nederlandse beurs en economie. Analisten zijn vrijwel unaniem van mening dat de verdeling van de fondsen in de index scheef is. Voor veel wetenschappelijke analyses maakt men daarnaast geen gebruik van de AEX door de beperkte koershistorie. Ten slotte is de relevantie van nationale indices aan het afbrokkelen omdat beleggers en vermogensbeheerders internationaler opereren en hun prestaties niet langer koppelen aan de AEX maar aan internationale indices zoals met name de Dow Jones Euro Stoxx 50.

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    Ik deel die kritiek wel hoor Bill.

    Maar veel Nederlandse beleggers kijken toch naar de AEX en beleggen uitsluitend in Nederlandse aandelen, vandaar dat we het daar nu even in de kroeg over hebben.

    Overigens heb ik de eerste dagtitel binnen. Vandaag weliswaar nipt gewonnen, maar hij is binnen. Dus een rondje voor allemaal.

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    Oké kroegguru’s wat gaat het morgen worden?

    Slotkoers AEX op 27/8.

    #link naar dit bericht
    Luc lcdnlf
    Luc lcdnlf
    Bijdrager

    Chel, proficiat en dank voor de drink.

    Mijn gok voor 27/08 is 312,01.

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 491)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN