skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums Trading Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums Trading AexTrader besloten

Dit onderwerp bevat 208 reacties, heeft 9 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Satilmis Satilmis 7 jaren, 4 maanden geleden.

20 berichten aan het bekijken - 41 tot 60 (van in totaal 209)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    Avatar
    SanderA
    Bijdrager

    Hoi Satilmis,

    Ik heb een vraagje over de brochure. Daarin staat dat er een backtest is uitgevoerd over de laatste 100 transacties. Vervolgens zie je in de tabel het totaal van 553 aantal trades staan? Wat is nu waar? Waarom zeg je 100 terwijl het er veel meer waren? Is toch ongunstig om minder te zeggen?

    Dan zie ik een mooie stijgende grafiek van het cumulatief resultaat die begint vanaf 30 maart 2012. Die behoort bij de 553 trades toch? Of is het de grafiek van de 100 transacties / trades?

    Wat ik in feite wil weten is hoe het systeem presteert in een zijwaartse markt. Vanaf begin januari is de markt namelijk in één rechte lijn omhoog gegaan. Dan is het voor het systeem niet moeilijk om te presteren, lijkt me. Gewoon blijven zitten met een meebewegende stoploss. Maar presteert het systeem ook goed in een zijwaartse markt? Of hebben de laatste vier maanden de resultaten van het systeem misschien een extra rooskleurig (vertekend) beeld gegeven? Hoeveel trades heeft het systeem gegenereerd sinds begin dit jaar (2015)(toen de grote stijging begon)?

    Hoop dat je wat onduidelijkheid over de backtest weg kan nemen en hoe het systeem presteert in een stijgende, dalende en zijwaarts bewegende markt kan toelichten.

    M.v.g.,
    Sander

    #link naar dit bericht
    Avatar
    GS
    Bijdrager

    Hallo Satilmis

    Zet mij maar op de lijst – ik heb er zin in

    Hopelijk hebben we allemaal veel succes!!

    Vriendelijke groet
    Wim

    #link naar dit bericht
    Avatar
    TraderWillem
    Bijdrager

    Satilmis,

    Ben ik weer… ik zat eens te denken he. Jij hebt een systeem gebouwd en na jaren sleutelen bleek deze te werken. Nu ben je begonnen met echte volgers en hebben we een slechte start. Zou het kunnen dat de grote bazen onze stops zien staan en erop gaan jagen? We kunnen er donder op zeggen dat we morgen de 467,15 gaan hitten (geen idee hoeveel mensen je systeem volgen). Maar dat zal de emotie zijn 😉

    Maar ben iig benieuwd naar jouw kijk hierop. Persoonlijk heb ik al heel veel systemen geprobeerd te handelen, maar ik ken er (nog) geen een die succesvol is jammer genoeg. Maar contrair handelen op jouw signalen durf ik natuurlijk niet , haha.

    GrtZz,
    Willem.

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    De vorige positie is geopend op 473,65 en gesloten op 470,35. Derhalve een verlies van 3,30 punten.

    Vandaag hebben we een nieuwe long positie ingenomen op 468,89. Deze staat inmiddels op een winst van 8 punten.

    In het systeem zit een verborgen stoploss-mechanisme. De intiele stoploss is weliswaar bekend maar direct daarna kan het gaan veranderen. We stappen dan ook zelden op de intiele stoploss uit. We stapten dus vanmorgen eerder uit.

    “Maar ben iig benieuwd naar jouw kijk hierop. Persoonlijk heb ik al heel veel systemen geprobeerd te handelen, maar ik ken er (nog) geen een die succesvol is jammer genoeg. Maar contrair handelen op jouw signalen durf ik natuurlijk niet , haha.”

    De afgelopen tijd ging het minder, maar er was ook een grote mate van volatiliteit. Koersen gingen sterk op en neer en het was dus een zware test. We hebben wel kunnen voorkomen dat het verlies nog verder zou oplopen.

    Ik geloof er nog steeds in. Alleen er is wat tijd nodig en consequent handelen. Dat is erg moeilijk. De meesten stoppen met het volgen van het systeem en gaan dan naar iemand anders toe. Daar maken ze ook een paar keer verlies en gaan dan weer naar iemand anders toe etc etc.

    TraderWillem schreef:
    Satilmis,

    Ben ik weer… ik zat eens te denken he. Jij hebt een systeem gebouwd en na jaren sleutelen bleek deze te werken. Nu ben je begonnen met echte volgers en hebben we een slechte start. Zou het kunnen dat de grote bazen onze stops zien staan en erop gaan jagen? We kunnen er donder op zeggen dat we morgen de 467,15 gaan hitten (geen idee hoeveel mensen je systeem volgen). Maar dat zal de emotie zijn 😉

    Maar ben iig benieuwd naar jouw kijk hierop. Persoonlijk heb ik al heel veel systemen geprobeerd te handelen, maar ik ken er (nog) geen een die succesvol is jammer genoeg. Maar contrair handelen op jouw signalen durf ik natuurlijk niet , haha.

    GrtZz,
    Willem.

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Stoploss van de short postie is 478,54

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Hierbij het weekoverzicht:

    Trade 5: -4,10
    Trade 6: -3,30
    Trade 7: +7,26

    Trade 5 is geopend op 473,25 en gesloten op 469,15 (door stoploss). Een verlies van 4,10 punten.
    Trade 6 is geopend op 473,65 en gesloten op 470,35. Derhalve een verlies van 3,30 punten.
    Trade 7 is geopend op 468,89 en gesloten op 476,15. Derhalve een winst van 7,26 punten.

    Op weekbasis is een klein verlies geleden van 0,14 punten.

    Totale stand komt hiermee op -4,18 punten.

    Vrijdag is een short positie geopend met een stoploss van 478,55.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    TraderWillem
    Bijdrager

    Ben ik je helemaal vergeten te bedanken voor je reactie. Daarom mijn excuses! Alles helder, nu de trades met discipline blijven volgen (leuke uitdaging)!! 🙂

    GrtZz,
    Willem.

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    De stoploss van de short positie is vanochtend geraakt. Deze positie werd ingenomen op 476,15 en gesloten op 486,45. Een verlies van 10,30 punten.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    TraderWillem
    Bijdrager

    Aaaaaai, deze doet zeer. Maar op naar de volgende!

    Btw: valt me op dat systeem vaak na signaal meteen de goede richting op speert… heb je je systeem al eens getest op het innemen van de stoploss op BREAK EVEN na een goede start? Iedere keer denk ik: dat gaat lekker na de start, maar meestal gaan we er met verlies uit jammer genoeg.

    Maar ok, Griekenland he?!! 😉

    GrtZz Willem.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    TraderWillem
    Bijdrager

    Pfffff, short fti ingenomen uurtje terug op signaal en uurtje later al bijna bij de uitstop 1% hoger!!!!

    Ik blijf maar zitten, maar 15 fti punten kwijtspelen op 2 dagen voelt niet goed.

    Wie durft nog??? LoL (heb soms het gevoel dat ik de enige ben hier)

    GrtZz Willem.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    TraderWillem
    Bijdrager

    Satilmis, even SNEL een vraagje:

    Krijg net signaal om trade morgenochtend 9uur te sluiten. Maar wat als de AEX straks de uitstop 489,95 raakt? Dan toch blijven zitten of dan uit laten stoppen voor morgenochtend 9uur??

    GrtZz,
    Willem.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    TraderWillem
    Bijdrager

    Ik ben iig uitgestopt voor half 6 op stoploss niveau. Hoop dat ik juist heb gehandeld.

    GrtZz,
    Willem.

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Positie geldt tijdens handelsuren. Dan geldt de stoploss. Stoploss is belangrijker dan handelstijden.

    Deze positie is gesloten op 489,55

    TraderWillem schreef:
    Satilmis, even SNEL een vraagje:

    Krijg net signaal om trade morgenochtend 9uur te sluiten. Maar wat als de AEX straks de uitstop 489,95 raakt? Dan toch blijven zitten of dan uit laten stoppen voor morgenochtend 9uur??

    GrtZz,
    Willem.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    GS
    Bijdrager

    Hi Willem

    JE BENT NIET DE ENIGE MAN!!!

    Altijd leuker als het goed gaat, ik baal er af en toe ook van. Weet zeker dat dit ook voor Satilmis geldt!! Hij verdient op deze manier ook Nada!!
    Winnen altijd leuker dan verliezen. Ik houd ook mijn vingers gekruist voor een paar opeenvolgende leuke deals…..

    Succes in de strijd….

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Laatste trade is geopend op 493,87 en gesloten op 493,72. Een kleine winst van 0,15 punten.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    jay
    Bijdrager

    satilmis ben niet mee gegaan met deze trade de vorige short wel alle 2 en 3punten winst zelf gesloten dorst niet meer te wachten jammer genoeg de long niet mee gedaan in verband grexit is toch moeilijk om te blijven zitten als de winst wegloopt, hebben andere daar geen last van? succes jay

    #link naar dit bericht
    Avatar
    TraderWillem
    Bijdrager

    Beste Satilmis,

    Ik denk dat we na de zoveelste misser van daarnet moeten concluderen dat je systeem niet werkt! In geen 4 weken al meer dan 20 punten verloren! Had ook andersom kunnen zijn maar is niet het geval.

    Even serieus, hoe zou het nou kunnen dat over 100 trades je systeem het super doet en live… NIET?

    GrtZz
    Willem.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    TraderWillem
    Bijdrager

    Laat ook maar,

    Ik weet het antwoord al. Er zijn meerdere goede antwoorden mogelijk. Voor jou is het altijd winst, want jij doet de trades zelf niet begreep ik. Dus bij positief resultaat verdien je Geld met zo’n systeem en bij verlies kost het je niks. Alleen je volgers.

    Ik sta gewoon aan de verkeerde kant. Moet ik zelf maar een systeem bedenken, LoL.

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    De laatste trade is geopend op 492,07 en gesloten op 494,17. Een verlies van 2,10 punten.

20 berichten aan het bekijken - 41 tot 60 (van in totaal 209)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN