skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums Trading Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums Trading AexTrader besloten

Dit onderwerp bevat 208 reacties, heeft 9 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Satilmis Satilmis 7 jaren, 4 maanden geleden.

20 berichten aan het bekijken - 21 tot 40 (van in totaal 209)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Sander,

    Er was een technische storing. Ik hou 14:00 uur aan, dus een koers van 483,64.

    SanderA schreef:
    Ik heb om 14:11u de sms en de e-mail ontvangen. Er zit dus een tijdsverschil tussen van 12 minuten tussen het signaal en de ontvangst bij de leden. Is dat niet te lang? De koers van de index was om 13:59u 483,30. Is dat ook de koers die jij aanhoudt voor de trade of kijk je naar de koers van 14:11u toen we de sms ontvingen?

    Gr,
    Sander

    #link naar dit bericht
    Avatar
    TraderWillem
    Bijdrager

    Wat een knaller!!!!

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Zoiets?

    http://www.zonweringknaller.nl/upload/Image/button.gif

    TraderWillem schreef:
    Wat een knaller!!!!

    #link naar dit bericht
    Avatar
    TraderWillem
    Bijdrager

    En nu overheerst het gevoel ‘had ik maar’ 😉 Maar ok, het systeem weet wat het doet natuurlijk 🙂

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    De laatste positie is gesloten op 480,20. Derhalve een verlies van 3,44 punten.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    xmaarten
    Bijdrager

    Het enige positieve is dat de verliezen kleiner worden….

    #link naar dit bericht
    Avatar
    TraderWillem
    Bijdrager

    Emotioneel wordt het nu al lastig wat het AEX systeem betreft. 3e verlies op rij en heeft al heel wat euries gekost nu 🙁 Zijn er ook uitgeknikkerd op de bekende Maandagochtend dip! Hopen dat nummer 4 wel een winnaar wordt. We blijven hopen 🙂

    #link naar dit bericht
    Avatar
    SanderA
    Bijdrager

    Ik kreeg om 11:02u pas een sms met een timestamp van 10:00u erop met het Exit-long signaal.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    TraderWillem
    Bijdrager

    Beste Satilmis,

    Ik heb 2 vragen waar ik erg nieuwsgierig naar ben…

    1) Als ik de eerste 100 geteste trades bekijk zie ik als grootste verlies een -4 die 1 keer voor is gekomen (even snel uit mijn hoofd). Maar de eerste 3 officiële trades zijn 3 missers gebleken, namelijk -6 -4 en -3! Ik mag dus aannemen dat het systeem iets is aangepast of is dit gewoon ‘toeval’ en dikke pech? Want die -6 is nog niet eerder voorgekomen in de test fase en net die eerste trade pakken wij hem jammer genoeg.

    2) Die tweede trade gingen we na signaal snel naar 6 +Fti punten, maar uiteindelijk sloten we de trade op bijna -4 Fti punten. Waarom wordt er door het systeem of persoonlijk ingrijpen geen mooie winst genomen in een ‘dalende trend’! Een blounce van 6 punten is toch een mooi resultaat als de wat grotere trend dalend is. Toch?

    Is geen kritiek, maar ben nieuwsgierig en probeer het allemaal te begrijpen. Dit systeem is nieuw voor mij.

    GrtZz Willem.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    TraderWillem
    Bijdrager

    Is er wel iemand aanwezig in dit forum of ben ik de enige?

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Ik ben even druk, sorry. Ik kom er op terug. Zojuist is een nieuw signaal verzonden.

    TraderWillem schreef:
    Is er wel iemand aanwezig in dit forum of ben ik de enige?

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Fons
    Bijdrager

    Hey Willem, ik ben er ook hoor af en toe, maar zit meestal of het gewone forum

    #link naar dit bericht
    Avatar
    xmaarten
    Bijdrager

    Deze trade ziet er beter uit, toch al zo’n 4 punten nu

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Ik begrijp de vragen. Iemand op de chat zei een keer:”Er zijn veel goede systemen maar weinig goede volgers”.

    Veel mensen knakken bij een paar keer verlies.

    Stel je begint met traden:

    -6 -4 -3—> velen haken dan hier af, omdat ze te emotioneel worden. Het systeem
    deugt niet en de signaalaanbieder is een charlatan. Sat is een loser.

    of het kon ook zo beginnen:

    +6 +4 +3—>Wow, het systeem werkt en de signaalaanbieder is een held.

    Het is niet te zeggen waarmee het systeem opent. Ik moet wel in herinnering brengen dat de vorige 10 trades ruim 40 punten hebben opgeleverd en dat waren live trades.

    Emotie speelt een grote rol. Een manier om dat uit te sluiten is om consequent te zijn.

    “1) Als ik de eerste 100 geteste trades bekijk zie ik als grootste verlies een -4 die 1 keer voor is gekomen (even snel uit mijn hoofd). Maar de eerste 3 officiële trades zijn 3 missers gebleken, namelijk -6 -4 en -3! Ik mag dus aannemen dat het systeem iets is aangepast of is dit gewoon ‘toeval’ en dikke pech? Want die -6 is nog niet eerder voorgekomen in de test fase en net die eerste trade pakken wij hem jammer genoeg.”

    Zie mijn antwoord hierboven. Statistisch neemt de kans toe na een aantal verliestrades. Het is toeval. Het is niet te zeggen waarmee het systeem opent.

    “2) Die tweede trade gingen we na signaal snel naar 6 +Fti punten, maar uiteindelijk sloten we de trade op bijna -4 Fti punten. Waarom wordt er door het systeem of persoonlijk ingrijpen geen mooie winst genomen in een ‘dalende trend’! Een blounce van 6 punten is toch een mooi resultaat als de wat grotere trend dalend is. Toch?”

    Persoonlijk ingrijpen maakt het systeem kapot. Het was immers niet op voorhand te zeggen dat de koers weer terug zou vallen.

    De bedoeling is om systematisch te handelen na uitvoerig testen. Er is een koershistorie van 3 jaar bekeken en er zijn live trades geweest.

    Groeten,
    Satilmis

    TraderWillem schreef:
    Beste Satilmis,

    Ik heb 2 vragen waar ik erg nieuwsgierig naar ben…

    1) Als ik de eerste 100 geteste trades bekijk zie ik als grootste verlies een -4 die 1 keer voor is gekomen (even snel uit mijn hoofd). Maar de eerste 3 officiële trades zijn 3 missers gebleken, namelijk -6 -4 en -3! Ik mag dus aannemen dat het systeem iets is aangepast of is dit gewoon ‘toeval’ en dikke pech? Want die -6 is nog niet eerder voorgekomen in de test fase en net die eerste trade pakken wij hem jammer genoeg.

    2) Die tweede trade gingen we na signaal snel naar 6 +Fti punten, maar uiteindelijk sloten we de trade op bijna -4 Fti punten. Waarom wordt er door het systeem of persoonlijk ingrijpen geen mooie winst genomen in een ‘dalende trend’! Een blounce van 6 punten is toch een mooi resultaat als de wat grotere trend dalend is. Toch?

    Is geen kritiek, maar ben nieuwsgierig en probeer het allemaal te begrijpen. Dit systeem is nieuw voor mij.

    GrtZz Willem.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    TraderWillem
    Bijdrager

    Bedankt voor je reactie Satilmis 🙂

    Prima reactie en ik begrijp helemaal wat je bedoeld!!

    De 4e trade beloofd een knaller te gaan worden en anders maar niet. Het gaat uiteindelijk om de gemiddelden.

    Ik blijf ieder signaal gewoon opvolgen en heb vertrouwen in je systeem.

    GrtZz,
    Willem.

    Ps) Hoop dat ik een hele hoge factuur thuis krijg gestuurd einde van de maand 😉

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    De vorige trade is gesloten met een verlies van 2,8 punten.

    Deze trade is gesloten met een winst van 8,10 punten.

    TraderWillem schreef:
    Bedankt voor je reactie Satilmis 🙂

    Prima reactie en ik begrijp helemaal wat je bedoeld!!

    De 4e trade beloofd een knaller te gaan worden en anders maar niet. Het gaat uiteindelijk om de gemiddelden.

    Ik blijf ieder signaal gewoon opvolgen en heb vertrouwen in je systeem.

    GrtZz,
    Willem.

    Ps) Hoop dat ik een hele hoge factuur thuis krijg gestuurd einde van de maand 😉

    #link naar dit bericht
    Avatar
    jay
    Bijdrager

    satilmis, zouje niet elke week eenreactie kunnen geven over de trades bv 6-3+4deze week denk dat het voor de leden ook fijn zou zijn,succesgr jay

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    jay bedoel je een totaalresultaat per week?

    Trade 1: Deze positie is gesloten op 485,79 en geopend op 491,69. Derhalve een verlies van 5,9 punten.

    Trade 2: De laatste positie is gesloten op 480,20. Derhalve een verlies van 3,44 punten.

    Trade 3: Gesloten met een verlies van 2,8 punten

    Trade 4: Deze trade is gesloten met een winst van 8,10 punten.

    Tussenstand is -4,04 punten.

    jay schreef:
    satilmis, zouje niet elke week eenreactie kunnen geven over de trades bv 6-3+4deze week denk dat het voor de leden ook fijn zou zijn,succesgr jay

    #link naar dit bericht
    Avatar
    jay
    Bijdrager

    satilmis, dit bedoel ik prima gedaan zo kunnen we het allemaal goed bijhouden ik zit niet elke dag er achter succes verder gr jay

20 berichten aan het bekijken - 21 tot 40 (van in totaal 209)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN