skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums Trading Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums Trading AexTrader besloten

Dit onderwerp bevat 208 reacties, heeft 9 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Satilmis Satilmis 7 jaren, 4 maanden geleden.

20 berichten aan het bekijken - 61 tot 80 (van in totaal 209)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    Avatar
    TraderWillem
    Bijdrager

    Ik doe deze short even niet mee. Beurs zit momenteel (Griekenland) boordevol spikes. Stops worden iedere keer gepakt. Ik laat Griekenland eerst wel even uitrazen…

    Succes allemaal.

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    De laatste positie is geopend op 492,55 en gesloten op 492,88. Een klein verlies van 0,33 punten.

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Hierbij het weekoverzicht:

    Trade 8: -10,3
    Trade 9: -4,40
    Trade 10: +0,20
    Trade 11: -2,10
    Trade 12: -0,33

    Trade 8: Short: Deze positie werd ingenomen op 476,15 en gesloten op 486,45. Een verlies van 10,30 punten.

    Trade 9: Short: Deze positie werd ingenomen op 485,55 en gesloten op 489,95. Een verlies van 4,40 punten.

    Trade 10: Short: Deze positie is geopend op 493,87 en gesloten op 493,72. Een kleine winst van 0,20 punten.

    Trade 11: Short: Deze positie is geopend op 492,07 en gesloten op 494,17. Een verlies van 2,10 punten.

    Trade 12: Short: Deze positie is geopend op 492,55 en gesloten op 492,8. Een klein verlies van 0,33 punten.

    Totale stand nu: -4,18-16,93=-21,11 punten.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    TraderWillem
    Bijdrager

    Aaaaaaai, zo snel als daarnet ben ik nog nooit €720 verloren op de beurs met die long op precies het verkeerde moment met een fti op de AEX!! Ik probeer een goede volger te zijn en te blijven, maar dit systeem geeft mij persoonlijk niet echt veel vertrouwen. Maar die 24 Fti punten moeten weer goed worden gemaakt anders was dit een duur experiment met dit AEX systeem.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    SanderA
    Bijdrager

    Trade 10 moet +0,15 pnt zijn ipv +0,20 pnt (493,87 -/- 493,72)

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    De laatste positie is gesloten omdat de stoploss is geraakt. De opening was op 482,25 en de sluiting op 478,75. Een verlies van 3,50 punten.

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Beste leden,

    We hebben een slechte maand achter de rug. Het verlies bedraagt 24,61 punten. Ik vind het ook vervelend. U hoeft dus deze maand geen abonnementskosten te betalen.

    Vooral de perikelen in Griekenland hebben ons parten gespeeld. Er was sprake van een hoge volatiliteit. Dit komt niet vaak voor.

    De winst van vorige maand bedroeg 41,2 punten. Per saldo staat het systeem dan nog steeds op een winst van 16,58 punten.

    Zie: http://forum.dekritischebelegger.nl/forum/?bb_attachments=13143&bbat=1490&inline

    Er loopt nog een long positie die we vandaag ingezet hebben. We gaan in juli met frisse moed er weer tegen aan.

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    De eerste trade van de maand (Long) is geopend op 477,49 en gesloten op 480,91. Een winst van 3,42 punten.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    TraderWillem
    Bijdrager

    Morning Satilmis,

    Even een belangrijke vraag…

    Ik ben 1 Juni gestart en sta nu rond de -21 punten en nu vraag ik mij af of jij bij het ingaan van een nieuwe maand opnieuw begint met tellen (van de behaalde/verloren AEX punten). Want stel dat je deze maand op +8 komt, moet ik dan €80 betalen, terwijl ik nog op -16 sta over 2 maanden gezien?

    Ik hoor het.

    GrtZz,
    Willem.

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Willem, de teller gaat elke maand naar 0. Dus als er in juli winst wordt gemaakt, dan wordt er gefactureerd.

    Groeten,
    Satilmis

    TraderWillem schreef:
    Morning Satilmis,

    Even een belangrijke vraag…

    Ik ben 1 Juni gestart en sta nu rond de -21 punten en nu vraag ik mij af of jij bij het ingaan van een nieuwe maand opnieuw begint met tellen (van de behaalde/verloren AEX punten). Want stel dat je deze maand op +8 komt, moet ik dan €80 betalen, terwijl ik nog op -16 sta over 2 maanden gezien?

    Ik hoor het.

    GrtZz,
    Willem.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    TraderWillem
    Bijdrager

    Serieus?!! Maar dat is lachen… wij volgers de verliezen en jij begin van de maand gewoon weer op 0 en nieuwe kansen!! Kun je niet maken toch? Ik denk dat niemand akkoord gaat op deze manier van werken. Maar goed, had ik zelf de voorwaarden maar goed moeten lezen, eigen schuld!

    Denk dat de kans groot is dat zodra de tussenstand voor het maandtotaal even op 0 staat iedereen uitschrijft Satilmis 😉 Maar ok, zelf weten.

    GrtZz,
    Willem.

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Nee hoor, het was een grapje. Totdat netto winst wordt gemaakt, rekenen wij niets.

    TraderWillem schreef:
    Serieus?!! Maar dat is lachen… wij volgers de verliezen en jij begin van de maand gewoon weer op 0 en nieuwe kansen!! Kun je niet maken toch? Ik denk dat niemand akkoord gaat op deze manier van werken. Maar goed, had ik zelf de voorwaarden maar goed moeten lezen, eigen schuld!

    Denk dat de kans groot is dat zodra de tussenstand voor het maandtotaal even op 0 staat iedereen uitschrijft Satilmis 😉 Maar ok, zelf weten.

    GrtZz,
    Willem.

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Zojuist hebben we de laatste positie handmatig gesloten. Het automatische exit-signaal kunt u negeren. Wel is het mogelijk dat u een enter short signaal krijgt.

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    De laatste trade was geopend op 460,98 en gesloten op 478,96. Een winst van 18 punten. Een redelijke winst.

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    We hebben deze week 1 trade (long) gedaan. Deze was geopend op 460,98 en gesloten op 478,96. Een winst van 18 punten.

    De vorige trade is gesloten met een winst van 3,42 punten (long)

    Het totaal voor deze maand komt uit op 21,42 punten.

    Het negatief resultaat sinds 1 juni is geslonken tot een verlies van slechts 3,19 punten.

    Facturering

    Ik wil het volgende voorstel doen: In plaats van per maand willen wij eens in de 3 maanden factureren.

    Daar de resultaten volatiel zijn (het kan voorkomen dat we een maand verlies maken) worden op die manier de resultaten evenwichtiger en hebben wij minder administratieve rompslomp.

    Het rendement over 3 maanden geeft ook een beter beeld van het resultaat dan een grilligere maand.

    Na die 3 maanden gaat de teller op 0. De beginperiode is sinds het moment dat u lid bent geworden.

    Voorbeeld:

    Stel u bent lid geworden op 1 juni en blijft lid tot 1 september. In die periode is er een winst gemaakt van 10 punten. Dan rekenen wij 10*10= 100 euro. Op 1 september gaat de teller dan naar 0 en beginnen we weer te tellen.

    Als u zich tussentijds afmeldt dan geldt het resultaat tot en met de periode van de sluiting van de laatste trade.

    Voorbeeld:
    U bent lid geworden op 1 juli. De drie maanden is dan voor u tot 1 oktober. U besluit om u af te melden op 10 augustus. U Op dat moment loopt er nog een trade. Als die trade gesloten is dan maken we de balans op. Als er bijvoorbeeld een winst is van 10 punten, dan rekenen wij 10*10= 100 euro.

    Dus we gaan steeds uit van een periode van 3 maanden en tussentijds afmelden is mogelijk.

    Volgens ons is dit een veel betere methode dan maandelijks. Ik ben benieuwd wat u mening, suggesties en ideeën zijn.

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    De positie is helaas door de stoploss gegaan. Eerste koers waarin gehandeld kon worden om 09:00 uur is 487,10. Derhalve een verlies van 6 punten.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    SanderA
    Bijdrager

    Hallo Satilmis,

    Hierbij mijn suggestie wat betreft de facturering. Allereerst zou het handig zijn als je na elke trade zo’n bijgewerkte tabel plaatst, zoals ook in de testfase gebeurde. De tabel bevat dan de kolommen tradenr, long/short, instapkoers, uitstapkoers, resultaat en cumulatief resultaat. Zo blijft het het overzichtelijkst en worden er ook geen dingen vergeten te vermelden.

    Voor de facturering lijkt mij het handigst en het eerlijkst om gewoon uit te gaan van het high-water mark principe. Stel in maand 1 is het resultaat 10 pnt waarover dan 100 betaald wordt. Op het eind van maand 2 bedraagt het cumulatief resultaat 8 pnt dus dan ontvangt men geen rekening en op het eind van maand 3 staat de teller op 15 pnt. Dus van maand 3 ontvangt men dan een rekening van 5 punten (15 -/- 10) en dus niet van 7 punten!!!

    Door op deze wijze te factureren heb je minder administratieve rompslomp. Je hoeft niet van iedereen apart bij te houden wanneer die lid is geworden en wanneer de drie maanden in zijn gaan. Voor een ieder is het maandelijks te betalen bedrag gewoon gelijk.

    Ga je eens in de drie maanden factureren, dan hou je in principe hetzelfde probleem als wat men nu ervaart bij een mindere periode. Wij maken dan een slechte periode mee en jij zet de teller gewoon weer op nul. Niet echt eerlijk. Bovendien door eens in de drie maanden te factureren, zadel je mensen ook ineens op met hoge facturen bij een goede periode. Stel je zou net net de goede trade niet meegedaan hebben en wel een enorm hoge factuur krijgen 🙁 Ja, ik weet je moet elke trade meedoen, maar ik heb helaas de laatste trade ook niet meegedaan omdat het vertrouwen effe weg was.

    Ik hoop hiermee mijn standpunt voor het high-water mark principe goed uitgelegd te hebben. Ook voor jou moet het geen probleem zijn aangezien uit de testfase bleek dat de grafiek een mooie, recht omhoog gaande lijn was.

    Eigenlijk was ik ook altijd in de veronderstelling dat er op deze wijze gefactureerd zou worden aangezien het toch de standaard is.

    Groetjes,
    Sander

    Facturering
    Ik wil het volgende voorstel doen: In plaats van per maand willen wij eens in de 3 maanden factureren.
    Daar de resultaten volatiel zijn (het kan voorkomen dat we een maand verlies maken) worden op die manier de resultaten evenwichtiger en hebben wij minder administratieve rompslomp.
    Het rendement over 3 maanden geeft ook een beter beeld van het resultaat dan een grilligere maand.
    Na die 3 maanden gaat de teller op 0. De beginperiode is sinds het moment dat u lid bent geworden.
    Voorbeeld:
    Stel u bent lid geworden op 1 juni en blijft lid tot 1 september. In die periode is er een winst gemaakt van 10 punten. Dan rekenen wij 10*10= 100 euro. Op 1 september gaat de teller dan naar 0 en beginnen we weer te tellen.
    Als u zich tussentijds afmeldt dan geldt het resultaat tot en met de periode van de sluiting van de laatste trade.
    Voorbeeld:
    U bent lid geworden op 1 juli. De drie maanden is dan voor u tot 1 oktober. U besluit om u af te melden op 10 augustus. U Op dat moment loopt er nog een trade. Als die trade gesloten is dan maken we de balans op. Als er bijvoorbeeld een winst is van 10 punten, dan rekenen wij 10*10= 100 euro.
    Dus we gaan steeds uit van een periode van 3 maanden en tussentijds afmelden is mogelijk.
    Volgens ons is dit een veel betere methode dan maandelijks. Ik ben benieuwd wat u mening, suggesties en ideeën zijn.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    jay
    Bijdrager

    zijn er verder geen leden??? is dit de enigste reactie

    #link naar dit bericht
    Avatar
    SanderA
    Bijdrager

    Wat vind jij dan Jay? Stel we staan in de eerste drie maanden 50 punten in de min. Het volgende kwartaal is het resultaat 40 punten waarover je dan een rekening van 400 euro krijgt. Je staat echter nog steeds op een verlies van 10 punten. Met 1 fti is dat 2000 euro plus de rekening van 400 euro is in totaal 2400 euro kwijt. Met high-water mark principe blijven de belangen van Satilmis en ons gelijk, ofwel alleen performance fee betalen als er ook daadwerkelijk performance is behaald! Zowel door het systeem als door de deelnemers.

20 berichten aan het bekijken - 61 tot 80 (van in totaal 209)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN