skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums AEX Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums AEX AEX stijgt weer?

Dit onderwerp bevat 264 reacties, heeft 25 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Forexpros.NL Forexpros.NL 11 jaren, 9 maanden geleden.

20 berichten aan het bekijken - 81 tot 100 (van in totaal 265)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    Avatar
    eurotokkie
    Bijdrager

    Ja Noach, ook een bedankje voor al die energy die je erin stopt. Genoeg leesvoer, heerlijk om te lezen 😉

    Toppie!

    Tokkie

    #link naar dit bericht
    Noach
    Noach
    Bijdrager

    Fractal:
    http://www.multicharts.com/support/base/?action=article&id=1520

    Ninja Trader
    Tom deMark squentieel
    http://www.greattradingsystems.com/NTindicatorlist-T.html
    Murrey
    http://www.greattradingsystems.com/NTindicatorlist-M.html

    Afgebeeld Het Murrey Trading Template onderdeel van DayTrading Grid by T.H. Murrey

    Attachments:
    Murrey_Trading_Grid.jpg

    #link naar dit bericht
    Geronimo
    Geronimo
    Bijdrager

    Perfect, Noach. Heb verschillende indicatoren nu ook gedownload. Ziet er prima uit. Bedankt weer voor je charts. Grote steun.

    #link naar dit bericht
    Noach
    Noach
    Bijdrager

    De MarktFluisteraars of het verhaal van de Plassende PotVis

    Alex Elder, Bill Williams, Bob Prechter, T, Henning Murrey, Peter Mulmat en Jake Bernstein hebben een ding gemeen behalve dat ze bijzonder succesvol zijn als trader zijn het mensen welke een opleiding op sociaal en/of medisch psychiatrische niveau hebben. Ze zijn dus als geen ander de massa en groepsgedrag te observeren. Beleggen is niets anders dan bestudering van de massa of groepsgedrag. Behalve dat het goede traders zijn en een medische achtergrond zijn ze afkomstig van over de grote plas.

    De massa is log en beweegt zich gelijk een Potvis in het buitenzwembad de Bever. Even te ver door gezwommen en het water klotst over de rand en de voeten van toekijkende bezorgde maar ook wel trotse ouders. In het zwembad liggen soms en dat is dan meestal iedere werkdag ouderen en bejaarden met blaas problemen gaar te koken. Ze worden afgewisseld door naaktzwemmers in zondagskleren. Het chloor doet de ogen tranen en belemmert het zicht maar is een noodzaak. Terwijl in de kleedhokjes de LEDverlichting de mogelijkheid bied tot het maken van chantabel geachte digitale foto’s die echter behoorlijk gefotoshoped dienen te worden. Duikers oefenen er avonds voor het brevet met lood in de schoenen. Peuters zijn voorzien van zwembanden welke is opgeblazen met de lucht van valse profeten en proberen drijven te leren hetgeen later van pas zou komen.

    Vrouwen plassen relatief gezien meer onder de douche of in bad dan mannen. Mannen plassen graag in gezelschap maar minder graag in bad. Vrouwen krijgen vaker blaasontsteking meestal door het niet goed uitplassen. Plassen tijdens het zwemmen wordt als prettig ervaren. Mannen die staande plassen ervaren dat als prettig. Vrouwen plassen niet staande. Zwemmen in water waar in geplast is wordt niet als uitzonderlijk onprettig ervaren. Potvissen plassen door een spuitgat op de kop. Naar wordt aangenomen hebben de Hollanders 250.000 potvissen gedood voor de olie welke onder meer werden gebruikt om kaarsjes van te maken welke weer voor het zielenheil werden aangestoken. Van Potvissen maakt men olie door ze te koken. Van de balijnen van de potvis werden keurslijfjes gemaakt waardoor vrouwen die ze droegen problemen kregen met urineren. Vrouwen te zien ingesnoerd in een pakje van balein wordt door sommige mannen als prettig ervaren. Mannen die het prettig vinden vrouwen te zien welke ingesnoerd zijn in een pakje van balein hebben tijdelijk een plas probleem. Potvissen eten graag octopus. Inktvissen kunnen voorspellen. Potvissen eten dus inktvissen die slecht kunnen voorspellen. Naar wordt aangenomen kunnen potvissen niet voorspellen ook niet na heel veel octopussen te hebben gegeten.

    Kikkers springen gelijk weer uit de pan zegt Alex Elder als het water te warm of te heet is warm je het langzaam op tot het kookpunt blijven de kikkers zitten. Toppen op de beurs worden zijwaarts gemaakt gelijk de kikkers in een langzaam tot aan de kook gebrachte slow cooker. Met regelmaat klotsen dus de Shorters of de bezitters van Puts dus over de rand als de Potvis weer eens te langzaam draait.

    Zolang de Potvis baantjes blijft draaien wordt er niet gedaald en is iedere daling is dan een koop kans en worden Shorters de markt in gezogen om later op het droge lucht te happen. Tegen de tijd er niemand er meer in gelooft komt de correctie. Tot die tijd zijn de uitgemergelde en sterk vermagerde baissiers op van de zenuwen en haken blij en intens gelukkig af als de index 10 punten daalt. Vervolgens komt dan de golf naar beneden waarbij het Amber gelijktijdig met de 1.600 liter als een fontein boven het zwembad de Bever komt te hangen.

    Ziet iemand het fonteintje van 16 kub spuitwater en ruik je de geur van Napalm dan kan je rustig short tot die tijd is het kopen dan maar.

    De grafieken dan maar:
    Plaatje 1:
    Op de AEX heb ik een vorkje geplaatst. Steun komt in de markt op 360 en is iedere dag stijgend. Op de grafiek zijn ook twee Conische (kegels) lijnen te zien deze omvatten 68.269 % van de koersbewegingen. De theorie is dat zolang deze natuurlijke grenzen blijven bestaan als weerstand 370 (en iedere dag stijgend) en aan de onderkant 355 de huidige bewegingen passen binnen de trend. Ze (de conische kegels dus) worden gevormd door de volatiliteit van de laatste 14 dagen te observeren met de historische volatiliteit. De theorie is dat bij een beweging eerst een breuk komt in dit natuurlijk gevormd koerskanaal.
    360 Is de grens tussen stijgend nu en neutraal tot 355 Onder de 355 ligt het koersdoel van de correctie 326

    Plaatje 2:
    Op het plaatje heb ik de scheidslijnen van de kwadranten waarop het slagveld wordt gespeeld ingekleurd. Anders gezegd het afbraak risico omlaag is groter dan het winstpotentieel aan de bovenkant.

    Grafiek: De Risk Chart
    http://stockcharts.com/h-sc/ui?s=$VXV&p=d&b=5&g=0&id=p76117352780
    Op de Risk Chart is te zien dat de natuurlijke grenzen van het conisch gevormd koerskanaal worden geëerbiedigd. Voor iedere majeure beweging zal de Tenkan de wolk doorklieven gelijk Mozes met zijn staf de rode zee.

    Plaatje 3:
    Op de grafiek heb ik een Gann Waaier geplaatst. De gele lijn is het omslagpunt in de tijd het venster wat wordt geopend op 7 of 8 februari. Deze daling is dus correctief en indien de hebzucht van de olichargen evenredig stijgt aan de angst van de belegger ontstaat daar een koopmoment. De stop ligt dan op 358 De onderste lijn van de Gann Waaier is gelijk de draaideur naar de short. Elke koers onder en d.w.z. elke slotkoers is sluiten long en openen short of kopen van long puts.

    Plaatje 4:
    Voor de goede orde het HandelsSysteem Tom deMark laat geen longposities meer toe maar heeft ook nog geen shortposities.

    Plaatje 5:
    Volgens de Handelsmethodiek Hans van der Helm onstaat vandaag een Koopsignaal morgen een tweede en maandag een derde kans. Daarmee is weer bewezen hoe moeilijk systeemtraden is. Systeem traden is n.l. niet nadenken diepe zakken hebben en gewoon handelen. Traders die gaan nadenken verliezen uiteindelijk. Verstand op nul dus.

    Olichargen gelijk de Potivis zullen de balans of zwaartepunt anders leggen dus naar boven of naar het midden. De Potvis doet dit door het inklappen van ribbenkast en de bek welke 90 graden (Gann) te sluiten.

    Beleggen is simpel als je maar weet waar je moet kijken. Mannen kijken soms en dat is best wel vaak niet goed uit tijdens het plassen en daarom zijn vrouwen betere beleggers. Vrouwen plassen weer niet goed uit. Tot de 19e eeuw plasten vrouwen gewoon op straat en plasten mannen aan tafel tijdens het eten. Mannetjes potvissen hebben een boven- en ondergebit de vrouwtjes welke ook wel koeien worden genoemd alleen een ondergebit. Potvissen koeien spuiten hoger dan de mannen welke weer Kwenen of Hommen worden genoemd. Potvissen zijn helemaal geen vissen.

    Wordt Plassend Vervolgd





    Attachments:
    Vorkje.jpg
    Kanaal.jpg
    Gann_Waaier.jpg
    TomdeMark.jpg
    Hans.jpg

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Noach, prachtig!

    #link naar dit bericht
    Geronimo
    Geronimo
    Bijdrager

    Schitterend, Noach. Waar haal je het vandaan… “Lachu” – en nog leerzaam ook. Het nuttige is weer met het aangename verenigd. Ga zo door!

    #link naar dit bericht
    Noach
    Noach
    Bijdrager

    Wat opvalt is dat hier en dan bedoel ik op dit forum weinig vragen komen over de gebruikte indicatoren. Soms en dat is dan meestal als ik een grafiekje laat zien krijg je gelijk de vraag wat voor een indicator en kan ik de code krijgen?

    Zou dus twee dingen betekenen ben nu al gelijk in bakje sla maar over terecht gekomen. Tweede mogelijkheid is dat er geen gebruik wordt gemaakt van ChartNet en/of Prorealtime maar goed ik gebruik ook Gann/ Murrey en Metastock. Derde mogelijkheid is dat er geen traders zijn of dat de neus wordt opgehaald voor de getoonde grafieken omdat het niveau te laag is waardoor er verder geen aandacht wordt besteedt.

    Laatste mogelijkheid; zijn er natuurlijk meer maar kan het ook niet te lang maken; is dat de lezers tot een andere doelgroep behoren. Technisch analisten zijn eerlijk gezegd meestal gezegend met een slechte opleiding en Gann analisten behoren altijd tot het neusje van de zalm goede opleiding meestal hogere school ingenieur of universiteit vaak medisch valt me op. Gann adepten zijn gefascineerd door de logica of de wetmatigheid van de wereld van Gann.

    Een rondje Gann dan maar om de t.a. niet te veel op de kast te jagen begin ik met een Welles Wilder Delta Phenomenon systeem waarbij de Zon en de Maan een rol speelt. Kijk vanavond eens naar boven en denk dan he is …





    Attachments:
    @.jpg
    A.jpg
    B.jpg
    C.jpg
    D.jpg

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Noach, ik heb er een artikel over geschreven op de homepage van de site.

    #link naar dit bericht
    Geronimo
    Geronimo
    Bijdrager

    Noach, het gaat echt niet om de indicatoren downloaden. Ik ben alleen nog bezig jouw ongelooflijke hoeveelheid informatie door te spitten en te begrijpen… – waarvoor mijn dank overigens.

    #link naar dit bericht
    Noach
    Noach
    Bijdrager

    @satilmis,

    Bedoel niet dat er geen aandacht is. Ben alleen gewend dat er gelijk vragen komen ben soms en dat is meestal gefascineerd door wat mensen aantrekt om wat ze boeit.

    Zit echt niet te wachten op voldoende aandacht heb vaak genoeg gezegd dat voorspellen een Ego probleem is.

    #link naar dit bericht
    Geronimo
    Geronimo
    Bijdrager

    Helder, Noach. Maar voor mij zijn jouw charts allemaal nieuw en verfrissend – alsof ik in een warm bad plons… (Hopelijk wordt het geen koude douche..:-) )

    #link naar dit bericht
    Noach
    Noach
    Bijdrager

    De week is nog niet afgelopen maar toch. Op de weekgrafiek is de schaduw van een “Engulfing” te zien d.w.z. hogere “High” en lagere “Low” het slot van vrijdag bepaalt of het “Bear” of het een “Bull” wordt. De impact van een “Engulfing” moet niet worden onderschat het is een van de sterkste signalen binnen de Japanese Candlesticks.
    Gann noemde de “Engulfing” een “Outside Day” en beschouwde het als een van de belangrijkste signalen om te handelen. Blauw of rood morgen dus een belangrijke dag voor het verdere verloop.

    http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/02/03/1296738826-720.jpg

    Onderkant koerskanaal 325 bovenkant 350

    Philips gedraagt zich netjes en sluit positief binnen een dalende trend.

    De Bias is nog steeds positief ga nog steeds uit van hogere koersen de bodem moet vrijdag of maandag worden gemaakt.


    Attachments:
    Candle.jpg
    Flip.jpg

    #link naar dit bericht
    Lau
    Lau
    Bijdrager

    Dank Noach
    Je leert me weer op verschillende manieren te kijken
    Lau

    #link naar dit bericht
    Avatar
    DaNoy
    Bijdrager

    Noach, dank voor het huiswerk wat ik komende nacht door zal moeten spitten.

    #link naar dit bericht
    Geronimo
    Geronimo
    Bijdrager

    Opnieuw mijn dank, Noach. Klasse.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    klaasd
    Bijdrager

    #link naar dit bericht
    Avatar
    glien
    Bijdrager

    Beste Noah,

    even jouw opm. over weinig respons en wat mij betreft het volgende. Jouw niveau is hoog en je hebt je veel meer verdiept in de bouw en interpreatie van indicatoren, hetgeen a hell of a job is. De meesten van ons denk ik komen hier niet aan toe. Ik heb in het verleden een studie gemaakt van EW, maar kwam tot de conclusie dat dit niet werkte, dus heel veel tijd en energie verspeeld. Daarnaast speelt, dat ik ook niet heel veel tijd heb om alles te doorgronden en op te bouwen. Vandaar dat ik veel consumeer, hetgeen wellicht ondankbaar is naar jou en anderen die zoveel energie erin steken. Laat onverlet, dat ik erg veel bewondering heb voor jouw werk!!!!!

    Wat me wel opvalt is het volgende, zie jouw opm. bij plaatje 3 en mijn vraag:
    Plaatje 3:
    Op de grafiek heb ik een Gann Waaier geplaatst. De gele lijn is het omslagpunt in de tijd het venster wat wordt geopend op 7 of 8 februari. Deze daling is dus correctief en indien de hebzucht van de olichargen evenredig stijgt aan de angst van de belegger ontstaat daar een koopmoment. De stop ligt dan op 358 De onderste lijn van de Gann Waaier is gelijk de draaideur naar de short. Elke koers onder en d.w.z. elke slotkoers is sluiten long en openen short of kopen van long puts

    Vraag:
    hoe bepaal je de tijdslijn, is dit een fib. lijn?
    Naast de Gann angle wordt er op diverse fora ook melding gemaakt van tijdslijnen, die heel specifiek zijn voor de dag, week en maand. Als je wilt daytraden welk programma zou jij dan aanraden voor Gann en is een combi van Gann en Fibo dan een goede om in en uitstapmomenten te creeren?

    Ik blijf je volgen, maar kan helaas jouw kennis niet uitbreiden met mijn input.

    groet,
    G.

    #link naar dit bericht
    Noach
    Noach
    Bijdrager

    @glien: Vraag de tijdslijn:

    Je opmerking is dus goed is een fibonacci. We zitten volgens de fibo telwijze op dag 15 zie plaatje.

    Tellen van de cyclus is een vak apart er zijn wel goede cyclus tellers niet zoveel overigens. Ahrens is een goede maar die telt nog steeds met de hand en raakt dus elke keer de weg kwijt.

    Geef even grof de werkwijze aan
    Als je van de laatste top en van de bodem de datum noteert. Van elke top naar rechts tellen dus 2 februari 2011 + 5 dagen + 8 dagen + 13 dagen
    Van elke bodem tel je naar rechts dus 31 januari + 5 dagen + 8 dagen + 13 dagen enz. Onder rechts moet je dus verstaan in de tijd tellen. Dus vandaag is dan T (van tijd + 0 dag) dus T+1 maandag wordt dan T2
    Dit doe je van elke top en bodem zeg 11 bodems en toppen terug in de tijd.
    Bij elke datum die gekruist wordt zet je virtueel een kruisje. Vervolgens sorteer je de datums op het aantal hits. De datum met het grootste aantal hits is het volgende venster in de tijd.
    Ahrens:
    http://www.telegraaf.nl/dft/goeroes/michaelahrens/8926824/__Markt_blijft_goed_liggen__.html?p=40,1
    Noach:
    http://www.iex.nl/forum/Topic/1237417/Technische-Analyse_Noach-helpt-een-handje.aspx

    Een kleine opmerking iedereen noemt het Fibonacci dat is echter fout de reeks heet eigenlijk de Pollio
    http://www.iex.nl/Forum/Topic/1258127/Technische-Analyse_Fibonacci-waaier.aspx

    Als je wilt daytraden is Alex met Alex Pro een goede oplossing. Denk niet dat Gann een goed resultaat oplevert maar dat is persoonlijk.

    Gann gebruikt de week om te bepalen of een markt te traden is vervolgens wordt dan de dag gebruikt om te handelen. Strikt genomen is Murrey Math een vorm van Gann maar dat vindt Murrey anderen denken daar anders over.

    Zelf gebruik ik de Murrey Math op 30 minuten voor de daghandel met wisselend resultaat moet eerlijk zeggen. Is een simpel systeem maar reageert soms wat laat.


    Attachments:
    @.jpg
    Grid.jpg

    #link naar dit bericht
    Geronimo
    Geronimo
    Bijdrager

    Hai Noach, toch goed om te zien hoe Murray werkt met steun en weerstand. Heb die indicator nu ook draaien.

20 berichten aan het bekijken - 81 tot 100 (van in totaal 265)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN