skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums AEX Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums AEX AEX stijgt weer?

Dit onderwerp bevat 264 reacties, heeft 25 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Forexpros.NL Forexpros.NL 11 jaren, 9 maanden geleden.

20 berichten aan het bekijken - 61 tot 80 (van in totaal 265)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    Noach
    Noach
    Bijdrager

    De AEX heeft uitgetelde Tom deMark op de kwartiergrafiek.

    Attachments:
    @.jpg

    #link naar dit bericht
    Geronimo
    Geronimo
    Bijdrager

    Knap, Noach. Ik volg je nu al een tijdje maar mijn complimenten hoor! Jij ziet dus een top rond 16 feb? Heb je ook een koersdoel in gedachten (of vraag ik nu het onmogelijke..:-) ?)

    #link naar dit bericht
    Noach
    Noach
    Bijdrager

    Afgebeeld de Derivative Index van Constance Brown. De theorie is dat er een hogere top moet worden gemaakt bij een lagere Derivative Index. Dus 375 zou nog in het vat kunnen zitten als “OverShoot”

    Van Tom deMark heb ik geleerd dat het onverstandig is om te wachten op het laatste moment. In 80% van de gevallen wordt een top zijwaarts gemaakt maar in 20% draait de markt zo snel dat je ineens 10% lager staat. Dit laatste verwacht ik niet overigens.

    Die 16 februari is naar voren gekomen als top maar dat heb ik nooit zo bedoeld. In tijd gemeten komt 16 februari naar voren maar de USA zet deze week de top neer en dan zou de AEX volgende week nog door kunnen stijgen. De laatste shorters worden dan op droge geworpen, geslachtofferd en in wanhoop gesmoord.

    Voor een short kans of in te spelen zou ik wachten op een tweede kans je krijgt altijd een tweede kans. Dus een lagere top of een herstel na een correctie. Inspelen op een daling is vragen om problemen. Dus bij de deMark 1 kan je short gaan of bij een lagere top. Zelf hoop ik die 369.14 nog te zien anders heb ik de tekst voor niets gemaakt.
    http://forum.dekritischebelegger.nl/forum/aex/aex-stijgt-weer/page/3#post-3834

    Attachments:
    @.jpg

    #link naar dit bericht
    Geronimo
    Geronimo
    Bijdrager

    Perfect, Noach. Mijn dank. Dus zelf zou jij instappen bij ca. 369? Of wacht je op de de Mark 1?

    #link naar dit bericht
    Noach
    Noach
    Bijdrager

    Op de grafiek zie je een blauwe lijn dat is de Median Line. Niet bijzonders hoor gewoon de hoogste en de laagste koers en dan gedeeld door 2 zeg maar 50% Fibo enzo

    Die lijn staat nu op 364 bij een slot onder de 364 zou ik short gaan. Maar je krijgt altijd een tweede kans dus correctie slot onder 364 “Overshoot” naar 359 dan herstel en een lagere top.

    Die lagere top gebruik je om positie te nemen. Dat moet volgende week gebeuren. Elke slot onder 355 is gewoon geen longs meer en short gaan en of puts kopen of long Turbo Short.

    Voor de goede orde short gaan is iets verkopen wat je niet hebt. Puts kopen is nog steeds long gaan. Soms en dat is meestal gaan mensen dingen ineens heel anders benoemen. Bij mij is een short verkochte calls of verkochte puts. Een Turbo short is nog steeds een long positie.

    Attachments:
    @.jpg

    #link naar dit bericht
    Geronimo
    Geronimo
    Bijdrager

    Volstrekt helder, Noach. Ja, die verwarring in terminologie ken ik…:-) Je definieert het goed zo…

    #link naar dit bericht
    Geronimo
    Geronimo
    Bijdrager

    Waar haal jij trouwens al die charts, indicatoren, etc. vandaan…? Werkelijk verblufffend – en een lust voor het oog.

    #link naar dit bericht
    Noach
    Noach
    Bijdrager

    Werk met Chartnet wat nu Prorealtime heet dat is gratis End Of Day.
    Verder met Metastock en met Gann

    Ben eigenlijk een grondstoffen handelaar dus die AEX doe ik maar even bij is niet mijn specialiteit overigens.

    Werk met de methodieken van Murrey en de Tom deMark maar wil ook wel eens beetje rommelen met Gann

    Schrijf mijn indicatoren bijna allemaal zelf



    Attachments:
    A.jpg
    B.jpg
    C.jpg

    #link naar dit bericht
    Avatar
    eurotokkie
    Bijdrager

    Mijn dank is ook weer groot Noach.

    GRS

    Tokkie

    #link naar dit bericht
    Geronimo
    Geronimo
    Bijdrager

    Nou, perfect hoor, Noach. Ik vind het bewonderenswaardig.

    #link naar dit bericht
    Noach
    Noach
    Bijdrager

    Klinkt inderdaad raar een deMark 1

    Soms en dat is meestal verval je in een soort babytaal die voor andere moeilijk of ampel te begrijpen is. Heb daarom even printjes gemaakt. Er zijn drie fases nou eigenlijk meer maar laat ik niet nog ingewikkelder maken. Een fase waarin 13 bars achter elkaar hoger of lager wordt gesloten. Het is niet zo dat alle bars een hoger/lager slot moeten hebben. Elke keer wordt 3e bar genomen en dan wordt teruggekeken of de nieuw gevormde bar lager of hoger is. Indien dit het geval is krijg je 13 bars hogere bars een SetUp Sell en bij 13 lagere bars een Setup Buy

    Een deMark 1 is de eerste bar na een volledige 13 Sell of Buy

    Een negen heeft een speciale functie dat is een correctie of een countertrend binnen de bestaande trend.

    In tegenstelling tot systemen als Moving Average is een deMark dus Leading je neemt een positie in voor de werkelijke trend omkeert. Een Moving Average is altijd Lagging die volgt op afstand. Elliott Wave of Murrey zou je dus ook Leading kunnen beschouwen. Wil je meer zekerheid dan bouw je Lagging indicatoren in dat gaat altijd ten koste van de winst natuurlijk. Meer zekerheid is gewoon minder winst meer risico is meer kans op winst maar soms en dat is dan meestal grotere kans op verlies.

    Je kan dus heel eenvoudig zelf bepalen of er een deMark 1 is of een 2
    Zo dat is het kort de theorie van deMark

    De plaatjes stellen Diamant voor (de spotprijs van Diamant) Google en India



    Attachments:
    A.jpg
    B.jpg
    C.jpg

    #link naar dit bericht
    Geronimo
    Geronimo
    Bijdrager

    Je hele verhaal is duidelijk, Noach – op 1 ding na: hoe kan je nou eenvoudig bepalen of je een deMark1 of een deMark2 hebt?

    #link naar dit bericht
    Noach
    Noach
    Bijdrager

    http://trading-stocks.netfirms.com/pic/wave/upfrac.gif

    Een 2 is een lagere koers welke weer lager ligt dan de laagste koers van drie dagen ervoor.
    Een 3 de volgende.

    Is niet zo ingewikkeld. Je zou het een fractal kunnen noemen. Krijg je een slotkoers hoger dan die drie dagen geleden dan is de trend gewijzigd.

    Je kan dus gewoon een stukje papier nemen en iedere dag zet je een streepje en een cijfer. Heb je 13 lagere of hogere koersen dan komt er trendwijziging.

    http://2.bp.blogspot.com/_6rY0olWOAU0/SyJiSLLhcnI/AAAAAAAAAqg/FG0JitunN3A/s1600-h/12-11-2009+10-10-19+AM.jpg

    #link naar dit bericht
    Geronimo
    Geronimo
    Bijdrager

    Ah, helder Noach. Weet jij ook ik ergens die deMark-indicator kan vinden en downloaden? Werk met IB en Ninja Trader

    #link naar dit bericht
    Noach
    Noach
    Bijdrager
    #link naar dit bericht
    Geronimo
    Geronimo
    Bijdrager

    Bedankt, Noach. Indicator kan ik helaas (nog) niet vinden. Ga verder zoeken

    #link naar dit bericht
    Geronimo
    Geronimo
    Bijdrager

    Goedemiddag weer 🙂

    #link naar dit bericht
    Noach
    Noach
    Bijdrager

    AEX: Volgend venster in de tijd 8 februari

    Philips:

    Opvallende grafiek België onder Kumo
    Kumo Grafiek




    Attachments:
    @.jpg
    @@.jpg
    Vorkje.jpg
    Tdm.jpg

    #link naar dit bericht
    Noach
    Noach
    Bijdrager

    Wat Backtesten gedraaid van het Tom deMark systeem:

    Plaatje 1:
    Een fractal zeg maar de meetperiode kan je instellen op een bepaalde periode hoe kleiner de periode des te sneller de reactie komt van een trade. Standaard wordt gewerkt met 3 Dus bij een lager/hoger slot dan de laagste/hoogste slot in drie dagen krijg je een 1 Wil je meer zekerheid dan maak je de periode langer dus zeg 5 of nog langer 9

    Je kan een lineaire regressie methode gebruiken om winst te maximaliseren dus bij welke periode bereik je een maximale winst met zo min mogelijk verlies trades. Als ik ga maximaliseren op bovenstaande voorwaarde kom ik 5 dus bij een fractal van vijf koersen bars of koersdagen krijg je het optimum.

    De groene lijntjes zijn de periodes (waarbij iedere dag in de telling een Dot is) na een Sell Set Up de rode na een Buy Set Up gemeten is met een fractal van 3

    Plaatje 2:
    Als ik uit ga van een fractal van 3 kom ik op 65% goede trades met een winst € 659 per trade

    Plaatje 3:
    Plaatje met een fractal van 5 kom ik uit op 85% goede trades met een winst van € 3.238

    Haal dus niet de score van Tom deMark 100% Op bovenstaande percentages moet je altijd een correctie toepassen je kent het wel treuzelen, geen zin, geen tijd of geen vertrouwen dus een slipperage van 20% zou ik gebruiken om de percentages te corrigeren c.q. te korten. Heeft geen zin om dingen mooier voor te stellen.

    Plaatje 4:
    Op de grafiek is de Sinus te zien van de Power Surply op een dubbele Feniks
    Correcties of countertrends worden ingezet vanuit hoge waarden dus hoog 5 of laag 0.5 De AEX zit er nu tussenin dus zijwaarts tot lager tot 8 februari vervolgens een bodem en dan een laatste stijging zou de conclusie kunnen zijn uit deze grafiek.

    Het koersdoel van 369.14 is op 0.24 punten gehaald. Op dit moment is de verwachting dat dit niet voor 8 februari wordt overschreden. Volgende week zou een laatste poging kunnen worden gedaan alleen ligt dan weer de USA dwars.
    http://forum.dekritischebelegger.nl/forum/aex/aex-stijgt-weer/page/3#post-3834

    Plaatje 5:
    The Slope of Hope geeft de kracht van de markt aan. Boven de signaal lijn maar nu wel lelijk divergerend. Elk slot onder de signaallijn is dan short of long puts.
    http://slopeofhope.com/2010/09/the-one-number-i-want.html

    http://slopeofhope.com/2010/09/confidence-indicator.html





    Attachments:
    A.jpg
    B.jpg
    C.jpg
    @.jpg
    Slope.jpg

20 berichten aan het bekijken - 61 tot 80 (van in totaal 265)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN