skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums AEX Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums AEX Verwachting koersverloop AEX

Tags: 

Dit onderwerp bevat 175 reacties, heeft 16 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Avatar Kor 11 jaren, 4 maanden geleden.

16 berichten aan het bekijken - 161 tot 176 (van in totaal 176)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    Avatar
    Jakobse
    Bijdrager

    Hi Satilmis,

    Inderdaad! Uiteraard onder ’t motto ‘Samen voor ons eiguh’ 🙂

    Jakobse

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Beste Heren, nogmaals ik acht jullie hoog in. De gemoederen lopen nu hoog op.

    Jullie zijn beide harde werkers met een goed hart. JanS ken ik al jaren en hij is iemand die nuttige bijdragen levert.

    Noach doet het ook uitstekend met informatie van onschatbare waarde. Niet alleen wat de AEX de volgende dag gaat doen maar ook de methode en analyse. Ik kan zeggen dat ik van jullie beide nog steeds veel leer.

    Jullie bijdragen en de moeite die jullie doen is aanstekelijk en een voorbeeld voor anderen.

    Deze site maakt mij op zijn zachts gezegd niet rijk. Ik werk hier al vier jaar aan. Het is voor mij ook een stuk idealisme. Geld is niet het belangrijkste in het leven en wie daar obsessief mee omgaat zal in een “fiscal cliff” storten.

    Ik heb deze site opgezet als een alternatief voor mensen die elkaar willen helpen zonder scheldpartijen en ruzies.

    Ik ga de posts in dit draadje te verwijderen die persoonlijk grievend zijn. Dat doe ik omdat ik uitga van het adagium: “wat u niet wilt dat u geschiedt doe dat ook een ander niet”

    http://nl.wikipedia.org/wiki/Gulden_regel_(leefregel)

    @noach: beschouw dit niet als censuur. Ik kan er niets aan doen dat iemand jou op een ander forum beledigd hebt. Zoals gezegd doe ik er alles aan om eerlijk en netjes aan bronvermelding te doen. Dat anderen jouw werk jatten, daar kan ik niets aan doen.

    Ik hoop dat jullie hiermee uit de voeten kunnen. Later op de dag zal ik dit bericht ook verwijderen.

    Hartelijke groet,
    Satilmis

    #link naar dit bericht
    Noach
    Noach
    Bijdrager

    Donderdag 08-11-2012 WeekNummer: 45

    http://europe.wsj.com/mdc/public/page/2_3023-fut_index-futures.html?mod=mdc_pastcalendar
    Op Wallstreet is een lijst te zien met de OIX Op maandag liet ik zien dat je op deze lijst kan zien waar de belangen liggen. De OIX geeft dus duiding. Maandag naar Dinsdag draaide de trend en waar eerst grote hoeveelheden belangen werden aangehouden waren die op dinsdag ineens 75% lager. Anders gezegd de Olichargen hadden het zinkend schip verlaten.

    Eerlijk is eerlijk ik had het zelf kunnen bedenken maar ik heb dat niet gedaan. Op de IEX zit iemand met de naam TA-Phoenix deze signaleerde al vorige week al dat er iets aan de hand was en dat er een Krach zou komen. Voor de goede orde ik ben niet TA-Phoenix. Na de signalering ben ik pas gaan kijken naar de VIX, de IV en de V en toen zag ik het.
    http://forum.dekritischebelegger.nl/forum/aex/verwachting-koersverloop-aex/page/11#post-9681

    TA-Phoenix heeft als enige een portefeuille bijgehouden over meerdere jaren(5) en structureel ieder jaar winst behaald (bijna 73% goede trades per jaar) Hoe zijn programma werkt weet niemand en zo moet het blijven natuurlijk. Theo Kraan van de ABN was geïnteresseerd maar kreeg een noodlottig ongeluk een week voor de overdracht.

    VIX

    Analisten gebruiken de VIX om richting te duiden maar deze index zegt helemaal nix. Elke analist welke de VIX gebruikt om te duiden diskwalificeert zichzelf. Het is de IV en de Skew welke belangrijk is.

    Skew: http://tiny.cc/rdufnw
    De Skew daalt er komt dus geen Krach. Dit is een correctie met als Kd 329 Na de correctie zal de markt opveren om hogere koersen te maken. Dit zal tot eind november duren. Hierna komt er een grotere correctie welke dieper gaat en welke vervolgens in januari 2013 een bodem gaat krijgen.

    EuroStoxx OIX: http://tiny.cc/maufnw
    De kopers nemen weer posities in. Dit kan dagen, weken duren. De Oligarchen zijn groot en bewegen zo langzaam dat ze dagen nodig hebben positie in te nemen. Kleine beleggers zijn klein en kunnen met een druk op de knop portefeuilles op null zetten. Op null zetten van een portefeuille zal een Olicharg nooit doen. Tenminste 20% maximaal van de portefeuille zal worden geliquideerd.

    S&P OIX: http://tiny.cc/mcufnw
    In de 13 jaar dat ik de OIX volg heb ik nog nooit meegemaakt dat 70% van de openstaande posities op een dag werden geliquideerd. Als het geen posities betroffen van de december strike dat had ik een doorrol verwacht maar het is november.
    De Oligarchen komen terug en nemen posities in.

    SMI: http://tiny.cc/3rufnw
    De Zwitsere index is een van de sterkste indices ter wereld. Er noteren topbedrijven zoals Adecco, Nestle en UBS Nog steeds gebruikt om geld te parkeren en daarom zal de SMI weer stijgen.

    Het VoorSpel

    De afgelopen twee weken heb ik een voorspelling gedaan hoe de AEX iedere dag zal eindigen en waar de draaipunten liggen. De draaipunten geef ik weken soms maanden van te voren aan. Ergo in de zomer maak ik met drie andere analisten een prognose voor het komende jaar. Als in Nederland iedereen aan het strand ligt of op vakantie is werken wij aan een model wat de prognose wordt voor volgend jaar. Dat ik bij het team zit is niet omdat ik een goede analist ben maar omdat ik weet hoe de computer werkt die wordt gehuurd voor die dag. Gekscherend word ik Spek en de andere; de goede analisten; Bonen genoemd naar het kantoor in Den Haag waar de computer staat.

    De Ban

    Op de IEX heb ik de afgelopen 4 jaar bijna iedere dag een stukje geschreven over de beurs en ook over dingen die niet met de beurs te maken hebben zoals kunst, veilingen en boeken. Bijna iedere top en bodem was er te lezen en dat was vooraf en niet achteraf zoals de meeste analisten dat doen. Het leverde me bijna iedere maand een ban op. Meestal kwam ik met een andere naam en ander ip-adres terug wat weer een ban op leverde en zo ging het 4 jaar lang. Een ding bleef gelijk en dat was de tijd die was altijd 7.44 dat was de tijd dat ik het stukje plaatste. Vorige maand besloot ik dat het wel genoeg was.

    Toen ik bij de Kritische Belegger kwam zei ik tegen Saltimis dat je mij beter niet op het forum kan hebben omdat er dan ruzie uitbreekt. Volgens Saltimis viel dat wel mee hij was een bruggenbouwer edoch ik ben een nog sterkere ruziemaker.

    KattenLuikje

    Frans steelt mijn grafieken en mijn koersdoelen. Nu vind ik dat niet erg als je iets op een forum plaatst dan is het openbaar ik heb daar geen moeite mee. Ik maak ruzie met Frans en vervolgens gaan we verder dat doen we al 3 jaar. Ik vind Frans een rat en hij noemt mij een seniele debiel. Mijn beste tip is dus als je ruzie maakt dat je gewoon blijft praten. Maak je ruzie en praat je niet meer dan kom je nooit tot elkaar. Gek genoeg kan ik met Frans heel goed door een deur. Ergo ik heb speciaal een kattenluikje gezaagd in de deur waardoor Frans weliswaar op zijn buik kruipend erdoor kan. Gaat een beetje ver om te zeggen dat ik Frans mag maar laat ik zo zeggen als ik een nieuwe hond krijg dan noem ik hem Frans of BenR of een van de van de andere 133 namen welke Frans nog meer gebruikt.

    De Laatste

    Omdat dit mijn laatste bijdrage op de Kritische Belegger is heeft Frans dus een probleem hij heeft geen koersdoelen meer en geen grafieken. Nu ga ik iets vertellen wat slechts weinigen weten. Behalve op de IEX en de Kritische Belegger schrijf ik nu bijna 5 jaar iedere dag en week een Blogger voor McVerry in het Engels natuurlijk omdat Nederlands niet mijn moedertaal is.
    Op McVerry schrijven analisten van de heel de wereld over de beurs en ja er zijn er ook drie uit Nederland. Voor de goede orde een van die drie ben ik dus niet. De voertaal is Engels en ook hier de kwaliteit verschilt van middelmatig tot heel erg goed. Er zitten marktanalisten zoals Jim Rogers en Bob Prechter maar ook minder bekende analisten. Nog nooit heb ik reclame gemaakt voor McVerry of voor mijn Blogger dat vond ik niet kies. Toen een artikel over de graanmarkt in Seeking Alpha verscheen vond ik dat leuk waar ik heb geen links gemaakt of het vermeld. Leuk werd het toen een betaalde columnist van de IEX en wel het Haags Effectenkantoor mijn artikel bijna in zijn geheel kopieerde zonder bron te vermelden overigens. Beleggen op de Golven kopieerde mijn grafieken en vermelde daar Rene van Mourik bij. http://tiny.cc/r4vfnw Nu hecht ik daar niet zoveel waarde aan. Van mij part mag je overal Frans bij zetten iedereen zal toch zien dat het mijn grafieken zijn die daar staan.
    http://www.mcverryreport.com/

    Als Nederlands niet je moedertaal is dan blijf je een accent houden hoe goed je ook best doet. Nu ga ik je iets vertellen over Nederlanders. Hoe goed je ook probeert te spreken bijna ieder gesprek wordt gevraagd waar je vandaan komt. Ik schat dat bijna 65% van de Nederlanders niet van Nederlandse afkomst is en toch vraagt 80% altijd waar je vandaan komt. In andere landen is dat zelden het geval. En toch bekruipt me iets de laatste tijd. Er is een soort middelmaat en het gemak waarmee de middelmaat de norm in Nederland is geworden. Vroeger waren het de Nederlanders die in veel dingen het voortouw namen en nu worden ze bijna in alles overvleugelt. Het gekke is dat niemand protesteert en zich neerlegt bij deze middelmaat.

    Op de DKB heb ik laten zien dat je met simpele techniek en zonder een betaalde koersenfeed een handelssysteem kan maken. Het enige wat je nodig hebt is discipline en 5 simpele regels. Opmerkelijk was dat iedereen de site kende maar niemand op het idee was gekomen er een realtime versie van te maken.

    Voor PRT heb ik zo’n 1.000 verschillende indicatoren gemaakt anders gezegd de helft van de indicatoren zijn mijn hand. Systemen zoals ik Hurst, Toby Crabel en Elliott Wave heb ik helpen ontwikkelen de meeste zijn gratis zonder kosten te gebruiken.

    In Nederland zijn geen goede analisten dat klinkt vervelend maar dat is niet zo. Om een goede analist te worden moet je de nek durven uitsteken en buiten dat moet je hard werken. Kijken naar een indicator en dan denken dit is het levert helaas analisten op die we allemaal kennen en dus onder de maat presteren. Nu is het laatste niet helemaal natuurlijk. ABN Amro heeft na het op de keien zetten van Nico Bakker een totaal nieuw team gemaakt van jonge en bijzonder veelbelovende analisten. Bij het team van jonge honden werd een ervaren rot gezet en het resultaat is een van de beste analisten teams van Nederland. Ergo ze waren vorig jaar het beste van Europa. Het kan dus wel alleen moet je gewoon heel die ouwe zooi de keien op mieteren en de kans geven aan de jonge honden.

    Wat mij verbaasde bij BeursKlets was niet dat er zo slecht werd gepresteerd maar dat ze niet voor elkaar opkwamen. Ik geloof dat je samen sterker kan zijn. Als iedereen een steentje bijdraagt moet je staat zijn samen de markt te verslaan. Maar i.p.v. daarvan is het ieder voor zich en vooral opscheppen over de individuele prestaties. Ik heb in die 4 jaar nog nooit iets geschreven over behaalde winst aan de andere kant als iemand er naar vroeg dan kon die het krijgen. Wilde je een dagafschrift dan was dat geen bezwaar. Er waren echt mensen die dat deden en ze kregen het dan ook waarom ook niet ik leef al 27 jaar van de beurs en als ik die tijd er niet in geslaagd succesvol te zijn dan had ik er nix te zoeken.
    Maar ook hier ik had geen opmerkingen moeten maken over Beursklets je weet dat je dan ruziemakers uitlokt en verhaal te komen halen.

    Wens ieder dan maar succes bij het traden en wellicht tot ziens op McVerry

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Jakobse
    Bijdrager

    Goedemorgen Noach,

    Spijtig dit allemaal te lezen 😥 Had gehoopt nog veel van jou(w methodieken) op te kunnen steken. Onder welke blogname kan ik je vinden/lezen op McVerry?

    Succes en groeten,
    Jakobse

    #link naar dit bericht
    Avatar
    havinhamza
    Bijdrager

    Beste Noach,

    Ik vind het jammer dat het zo gelopen is.
    Ik had met jou via de mail contact(jouw e-mail adres was [verwijderd door redactie]: deze e-mail bestaat niet meer.
    Mijn e-mail adres is bij jouw bekend ik zou het fijn vinden als ik weer met je contact mag hebben.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Jakobse
    Bijdrager

    Jakobse schreef:
    Goedemorgen Noach,

    Spijtig dit allemaal te lezen 😥 Had gehoopt nog veel van jou(w methodieken) op te kunnen steken. Onder welke blogname kan ik je vinden/lezen op McVerry?

    Succes en groeten,
    Jakobse

    Hi Noach,

    Inmiddels wat rondgeneusd op McVerry. Interessante/Leerzame site. Veel content. Echter ik heb je daar nog niet kunnen ‘ontmaskeren’. ‘k zou je echter graag blijven volgen. Kortom … kun/wil je een hint geven?

    Thanks and regards,
    Jakobse

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Jakobse
    Bijdrager

    Jakobse schreef:
    Goedemorgen Noach,

    Spijtig dit allemaal te lezen 😥 Had gehoopt nog veel van jou(w methodieken) op te kunnen steken. Onder welke blogname kan ik je vinden/lezen op McVerry?

    Succes en groeten,
    Jakobse

    Hi Noach,

    Inmiddels wat rondgeneusd op McVerry. Interessante/Leerzame site. Veel content. Echter ik heb je daar nog niet kunnen ‘ontmaskeren’. ‘k zou je echter graag blijven volgen. Kortom … kun/wil je een hint geven?

    Thanks and regards,
    Jakobse

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Jakobse
    Bijdrager

    Hi Noach,

    329 (al) op de borden. Meesterlijk!

    Prettig weekend,
    Jakobse

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    @Jacobse,

    Iemand die niet onafhankelijk en kritisch kan denken is slaaf van andermans denkbeelden.

    Als je begint met traden zou ik zeggen stop er mee nu het nog kan. Het is zeer stressvol werk. De kans dat jij winst gaat maken is slechts 5%.

    Particulieren zien de beurs als een glazen bol of een soort flappentap. Wat je als analist kan doen is een verwachting maken en niet meer dan dat. Voorspellen is onzin.

    Als je toch ermee toch wilt doorgaan, begin dan een goed boek te lezen. Leer de belangrijkste begrippen. Traden is zeer hard werken. Ik werk er zeven dagen per week aan. Sinds 1998 werk ik in de financiële dienstverlening waaronder banken. Daarvoor heb ik mijn studie Economie afgerond.

    Jakobse schreef:
    Hi Noach,

    Inmiddels wat rondgeneusd op McVerry. Interessante/Leerzame site. Veel content. Echter ik heb je daar nog niet kunnen ‘ontmaskeren’. ‘k zou je echter graag blijven volgen. Kortom … kun/wil je een hint geven?

    Thanks and regards,
    Jakobse

    #link naar dit bericht
    Avatar
    ronald
    Bijdrager

    Toch maar een reactie op de (uitdagende) opmerking van Noach 8 nov jl:

    >> 12:44:13 ‹ronald› een plaatje.. met de complimenten van Tom Noach > http://www.beleggenchat.nl/forum/shareimg/1322739832.jpg

    Slordigheidje. Hij wordt oud… en kan het niet meer bij- / onthouden?

    I rest my case 😉

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    sorry, maar die gekraakte versie uit 2000 van MurreyMath kan inmiddels na 12 jaar wel de hoop op!
    Effe de tijdlijn updaten of gewoon wegwezen!
    Klopt geen hol van… jat iets op de juiste wijze, of jat het niet!
    *
    ;-(

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Ik sta op Mcverry 🙂

    “AEX further advance?”
    De Kritische Belegger <Dutch> The Critical Investor

    http://mcverryreport.com/

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Nog een artikel over Tom DeMark.

    His latest call on stocks was Oct. 24, when he said the S&P would reach 1,480 — a new high for the year — within two weeks, then reverse. He was right about the decline, not the peak. The index rose to only 1,434 intraday before falling. As of the market close Nov. 12, it had dropped 3.8 percent from that high.

    http://www.bloomberg.com/news/2012-11-13/demark-fibonacci-charts-embraced-by-cohen-lure-investors.html

    Noach schreef:
    Zit nog met dat verhaal van Tom DeMark. Loop er even snel doorheen.

    Het beginpunt is de melding van Tom DeMark op Bloomberg: http://www.bloomberg.com/video/stocks-on-verge-of-significant-decline-demark-says-opv_teQGRx~wlNzfbNstQA.html

    Nas100: http://2.bp.blogspot.com/-DUg3f-YaLEk/UIpY74S6VcI/AAAAAAAAAJU/YEDqVerRMFo/s1600/AEX.jpg
    Tom DeMark zegt dat de Nasdac 100 een top heeft gemaakt. Dit kan je zien op de grafiek met de code 13 Strikt genomen is iedere dag er een hoger/lager zolang deze hoger/lager is dan dag 4

    Bij een 9/Negen draait de markt binnen een bestaande trend. Weet de trend nog door te gaan en komt er 10, 11, 12 en 13 op de borden dan draait de trend definitief er komt er een correctie. Correcties na een uitgetelde 13 komen zelden voor zeg 3 tot 5 keer per jaar. Na een uitgetelde 13 krijg je een correctie van 12 tot 20%

    Op de grafiek zie je een Sell A en een Sell B dit waren kansen om daar short te gaan. Er ontbreekt nog een Sell C die moet het patroon compleet te maken.

    Tot zover dan Tom DeMark.

    Ik heb 3 data 30 oktober dat moet een bodem zijn en 5 november dat is ook een bodem.

    Verder heb ik 15 november dat is een top

    Nu alles combinerend zou je kunnen zeggen er komt nog een opleving. Er komt een paniekprikker naar beneden volgende week. Dan wordt een bodem gemaakt. Vervolgens stijgt de AEX en corrigeert om dan een lagere top te maken.

    Top is dan 15 november.

    Als ik zou klassificeren dan zou ik 5 november als sterk aanmerken en de 30 oktober als minder sterk. En 15 november is dan weer sterk. Onder sterk zou je kunnen zeggen betrouwbaar. Bodems verlopen altijd heel erg heftig waarbij op een dag 10 punten gedaald en dan weer (vanaf de bodem) 15 punten gestegen kan worden. In 55% komt er na een bodem altijd een terugtest. Die terugtest mag natuurlijk niet verder reiken dan de laagste koers.

    Tranny: http://1.bp.blogspot.com/-Corjoldtv4o/UIpaeCb8hzI/AAAAAAAAAJg/Bvu9PuxeuY8/s1600/AEX.jpg
    Het Transport heeft al een bodem gemaakt. Maar dat is vrij normaal. Deze index loopt vooruit.

    Als ik zou moet kiezen dan wacht ik op de 5 november. Wacht op de paniekprikker. Laat die dag gewoon lopen. Heb je zo’n paniek dag dan leg je een stop onder de laagste koers. Komt de terugtest dan lap je bij. Niet dan loop je mee.
    Winst nemen doe je op 15 november of rond de 15e november. De stijging na een paniekprikker is ongeveer 20 punten dus 320 + 20 = 340

    Over Tom DeMark. DeMark geldt als een betrouwbaar analist. Hij heeft voor Bloomberg een analyse pakket geschreven. Bloomberg geldt als behoorlijk kritisch over t.a. Zou adviezen van Tom DeMark niet zo maar opzij schuiven.

    De Trend is negatief maar dat stond al in de tekst. Eigenlijk is dus niks veranderd. Alles zoals genoemd is het zelfde gebleven ware het niet dat Tom DeMark het zelfde zegt. Nou zou ik iedere analist wantrouwen maar voor DeMark zou ik dat zeker niet doen.

    Daytrading: http://2.bp.blogspot.com/-uM2imVmfJqQ/UIphiDl5r-I/AAAAAAAAAJ4/FOmNHRiNVzQ/s1600/PRT.gif
    Vandaag is AEX met een Gap geopend handelsregels geven dan aan dat het lager gaat en de gap niet gesloten gaat worden. Zijwaarts is ongeveer 15% lager is ongeveer 70% hoger ongeveer 15%

    Meer kan ik er niet van maken

    Links:
    CNBC: http://www.cnbc.com/id/49508100

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    @noach, wat ik je aan aanbieden is een besloten draad zodat alleen bepaalde mensen het kunnen lezen en kunnen reageren. Op die manier heb je geen stalkers en mensen die je grafieken kopiëren.

    Je mag zelf bepalen wie je op die draad laat.

    Ik hoor het wel van je.

    Groeten,
    Satilmis

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Kor
    Bijdrager

    Dag Sat,
    Ik lees op de dagelijkse chat dat Noach “gevonden” is op het net.
    Maar de link wordt niet gegeven. Waarom is mij niet duidelijk.
    Weet jij de link. Zo ja, zou jij deze dan aan mij willen mailen.
    Bvd en mvg,

    KOr.

16 berichten aan het bekijken - 161 tot 176 (van in totaal 176)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN