skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums AEX Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums AEX opvallende grafiek

Dit onderwerp bevat 177 reacties, heeft 15 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Satilmis Satilmis 13 jaren, 6 maanden geleden.

20 berichten aan het bekijken - 101 tot 120 (van in totaal 178)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager


    *

    *
    Bij onduidelijke grafieken kijk onder de link:
    http://www.jstas.com/2009/Dageljiks%20verloop%20van%20de%20AEX%20grafieken.htm
    *
    Vriendelijke groet,

    #link naar dit bericht
    Noach
    Noach
    Bijdrager

    Thailand staat in brand.
    De beurs loopt altijd vooruit.
    Op de grafiek een glimp/schaduw van de toekomst.
    De massa gedraagt zich als groep ordentelijk.
    Individueel is er ruimte voor wanorde en chaos.
    Premisse en conclusie:
    De verwachting is dat de Thaise beurs (Set) verder gaat dalen.
    De UDD (de rode shirtjes(United Front for Democracy against Dictatorship)) zal grotere zeggenschap willen en niet krijgen.

    SinasAppelSap/Orange Juice (OJ)
    OJ heeft een interessant patroon.
    De verwachting is dat de OJ gaat corrigeren. Indien 143 breekt is het koersdoel 110
    Het EWP patroon is een correctie Wave C

    #link naar dit bericht
    WRoeland
    WRoeland
    Bijdrager

    JanS
    Je kan echter ook een gratis versie vinden op het internet, en je moet er rekening meehouden dat de originele software een vervelende afwijking heeft.

    Wij TA-ers hebben allemaal wel een of meerdere afwijkingen 🙂 Maar goed!!

    Je schreef dat de originele software een vervelende afwijking heeft?Wat of welke dan Jan?Kan me niet voorstellen dat je voor 1000 dollar prul koopt en dat de gratis versie beter zou zijn?

    Kan ik die gratis versie ook vinden met google?Niet voor mij hoor want heb al alle 7 versies in huis.Mijn vraag is meer voor diegene die het ook graag zouden willen hebben.

    Groet Willem

    #link naar dit bericht
    Luc lcdnlf
    Luc lcdnlf
    Bijdrager

    Willem, ik ben bang dat wij met drie mensen een onvolkomenheid in de software voor 1000 euro hebben gevonden, waarvoor de programeurs geen oplossing hebben op korte termijn.

    Mijn persoonlijke mening is dat kopers van de software 1000 euro in het water smijten. Uiteraard pijnlijk voor hen die niet vooraf wisten dat er een niet te herstellen foutje in zit, waardoor de MM spelregels niet gevolgd worden.

    Ergens op dit forum heeft JanS scripts geplaatst om in Alex pro te werken. Dat is gratis en al stukken beter dan de bedoelde software.

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    Willem,
    je vindt je antwoord onder de link welke ik gister avond al plaatste.
    Hier nogmaals de link:

    http://www.jstas.com/2010/MurreyFrame_juiste_plek.htm

    De gratis software is te vinden op http://www.ta-script.com onder de topic MurreyMath

    Vriendelijke groet,

    JanS ;

    #link naar dit bericht
    WRoeland
    WRoeland
    Bijdrager

    Luc lcdnlf en Jan,

    Bedankt voor jullie beide antwoorden.Wist natuurlijk wel waar ik het (Jullie) scriptje kon vind voor Alex Pro.Heb jaren geleden zelf ooit ALex Pro gehad en vond het toen al niets.Ben niet zo’n Wallstreet liefhebber en fan 🙁

    Wellicht als ik m’n tweede broker Binck overzet naar hun Pro..wat Alex Pro is.Dat ik dan jullie scriptje eens zal gaan gebruiken?

    Daarvoor graag even mijn dankwoord (en Eric als die meeleest) voor het vele werk wat erin zit!!

    Alleen heren,wat is nu die Murrey (MM spelregels)onvolkomenheid?Ben net als een vrouw hoor,als ik me ergens in vastbijt laat ik niet meer los 🙂
    Wellicht moet ik er eerst eens dieper induiken eerdien ik vragen ga stellen?

    De ChartNet papa Noach versie werkt ook best perfect met die Waist.Maar die versie heeft niet van die mooie cirkels…LOL. 🙂

    Groet Willem

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    Beste Willem,

    Ik heb al tweemaal eerder de link geplaatst waarin ik laat zien en uitleg waar de onvolkomendheid van MurreyMath zit en waardoor het in sommige gevallen een onjuist frame plaats.

    Klik nou eens op deze link:

    http://www.jstas.com/2010/MurreyFrame_juiste_plek.htm

    en je ziet dan in beeld en leest in woord waar de afwijking zit.

    Duidelijker kan toch niet ?

    Vriendelijke groet,
    JanS 😉

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    Ondanks de drukte hier ter plaatse toch even snel een combi grafiek geplaatst.
    De grafieken geven elke dag keurig steun en weerstand aan, waarom zoveel mensen zich dan toch wagen aan voorspellngen vooraf… 50% kans dat het goed of fout zit … volg toch gewoon de grafiek met een goed money-management.. en u kan niet misgaan.
    Wanneer u toch geld verliest, dan komt dat meer dan waarschijnlijk doordat u probeert de koers te voorspellen,of een goed betaalde goeroe volgt die probeert de koers te voorspellen.. op basis van uw portemonnee.. dat wel !
    .
    Stop met die onzin !
    .
    Maak een waarschijnlijkheids analyse aan de hand van de grafieken, waar ligt steun — waar ligt weerstand — pas uw moneymanagement toe.. what can go wrong ?
    Juist, ik hoor u het al zeggen… het moet dan goed gaan !
    *
    Luister niet naar buurman X of buurman Y of weet ik wie, maak studie van de grafiek!
    .
    Wanneer u dat teveel moeite is –> sterkte gewenst, en een goed gevulde portemonee, u zal het nodig hebben !
    .
    Mijn laatste update, via één enkele grafiek –>
    http://www.jstas.com/2009/Dageljiks%20verloop%20van%20de%20AEX%20grafieken.htm
    .
    vriendelijke groet,
    JanS 😉

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    Het laatste script van de MurreyMath indicator op ta-script.com plaatst nu ook het frame op de juiste plaats voor bijvoorbeeld de FTI Mei waarvoor maar weinig voorgaande koersinfo aanwezig is.

    Indien plaatje onduidelijk is, klik op:
    http://www.jstas.com/2010/2010-05-21%20FTI%20MM64.png

    Je ziet nu een eigenschap van het MurreyMath frame …
    plaatsen waar steun of weerstand mag worden verwacht ..
    worden weergegeven zonder voorgaande koershistorie …
    .
    Mooi hè ? 🙂
    .
    Prettig weekend !.
    Vriendelijke groet,
    JanS 😉

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Richard
    Bijdrager

    Jan, bedankt voor je grafieken.

    Fijn weekend.

    Richard

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Geert
    Bijdrager

    Het worden denk ik spannende weken. Het patroon ziet er niet erg optimistisch uit. Zorg ervoor om alert te zijn.

    In mijn meest pessimistische scenario zie ik de AEX nog naar de 268 gaan in de eerste helft van juni, maar zover is het nog niet. Eerst maar eens aankomende week bekijken wat te doen. Het meest optimistische scenario is dat we de bodem afgelopen vrijdag zagen. Het midden komt dan uit op 287.

    Het is nu nog maar even de vraag hoe we maandag zullen openen. Een klein herstel is goed mogelijk. Ik verwacht niet zo’n herstel zoals 10 mei, maar enkele procenten opveren is zeer goed mogelijk. Eerst maar eens onder de 300 zien te komen. Ik denk dat de eerste volgende steun te vinden is op 298.

    Afhankelijk van de beweging de eerste dagen van de week zal ik bepalen welke positie ik inneem. Ik heb de keuze uit 2, namelijk puts of niks doen.

    Zolang we onder de 327 blijven, zie ik zeer snel lagere koersen. Daarboven, moet ik nog even bepalen wat te doen. Een herstel tot 320 – 324 zou nog kunnen.

    Het meeste zekere gedeelte hebben we inmiddels gehad. Het vervolg is dan wat lastiger om in te schatten. Dus op dit moment kan ik weinig zinnigs zeggen over wat we kunnen verwachten. Slechts 1 ding is maandag zeker, namelijk we gaan omhoog, omlaag of doen niks. Maar daar kunnen we niet mee handelen, dus geduld hebben en hopen dat de markt snel zal spreken wat er zal gebeuren.

    Belangrijk is het daarom om steun- en weerstandlijnen in de gaten te houden. Beleggers zijn de laatste weken nogal onzeker, dus het zou snel kunnen gaan.

    Indien het herstel beperkt is, dan dient er zich een mooie kans aan om weer short te gaan in de eerste helft van de week. Succes en blijf alert!

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    *
    **
    Je gedachten mooi weergegeven Geert !
    .
    Mijn hersenspinseltje voor dit weekend staat te lezen op:

    http://www.jstas.com/2009/Dageljiks%20verloop%20van%20de%20AEX%20grafieken.htm

    Grafiekje d’r bij 😉

    indien onduidelijke weergave: http://www.jstas.com/2009/2010-05-23_AEX_GannF.png

    Succes, en doe rustig aan ..
    JanS 😉

    #link naar dit bericht
    Avatar
    eurotokkie
    Bijdrager

    Mooie grafiek jan. Toppie

    Tokkie

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    *

    Slot boven 0/8 lijn, laag volume vandaag, de helft van afgelopen vrijdag.
    .
    Wanneer grafiek onduidelijk klik op deze link –>
    http://www.jstas.com/2009/2010-05-24_AEX.png
    .
    Bovenstaande grafiek is gemaakt met WallStreet for Windows
    U ziet daarin het MurreyMath frame gecombineerd met de Ichimoku-Kinko-Hyo grafiek.
    De gratis codes daarvoor vindt u op http://www.ta-script.com
    *
    Laat je niet gek maken, volg de grafiek, mijdt de ruis van de intraday grafiek, en u wandelt rustig maar gestaag ‘binnen’;)
    .
    Vriendelijke groet,
    JanS 😉
    *

    #link naar dit bericht
    WRoeland
    WRoeland
    Bijdrager

    Beste JanS,

    Slot boven 0/8 lijn op maandag,steun.Vandaag dik er onder hoe kan dat zo?
    Ga ik met alles wat ik heb long.Klote Murrey ook,of moet ik wachten tot september om mijn longs te sluiten 🙂

    Mijn Murrey…eigenlijk die van mijn vader zat er ook al naast.

    Groet Willem

    #link naar dit bericht
    Luc lcdnlf
    Luc lcdnlf
    Bijdrager

    Je hebt tegen de dalende trend in gehandeld, WRoeland. Als je dat al doet, dan doe je dat toch heel erg voorzichtig, niet?

    Met zo’n grafiek ga ik enkel short in de markt en anders blijf ik er braafkes uit.

    Ondertussen is de 1/8 lijn een steun gebleken voor de AEX (301 en een beetje als dieptepunt) Ik denk dat we mogen verwachten dat de AEX terug zal stijgen naar de zone 310 – 314

    #link naar dit bericht
    Avatar
    tinus
    Bijdrager

    AEX FUT kantel grafiek, al eerder hier geplaatst bij opvallende grafieken
    23/24 mei +1/-1dag zou de volgende kantel dag moeten zijn,
    Hij is inderdaad nu gekanteld maar voor hoelang, wat positief lijkt, maar schijn bedriegd

    Attachments:
    AEX_FUT.png

    #link naar dit bericht
    Avatar
    eurotokkie
    Bijdrager

    Dank Tinus. Toppie!

    Tokkie

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    Ik denk/vermoed dat Willem Roeland zich dommer voordoet dan ie is, en slechts de knuppel in het hoederhok wil gooien 🙂
    Toch een korte reactie, die ik op mijn site geplaatst heb omdat typen in zo’n klein hokkie mij niet bevalt.
    Mijn reactie, die veel overeenkomst geeft met de reactie van Luc, kan u lezen onder de volgende link:

    http://www.jstas.com/2009/Dageljiks%20verloop%20van%20de%20AEX%20grafieken.htm
    .
    Plaatje erbij:)

    Vriendelijke groet,

    Serieus bedoeld commentaar is welkom ..

    JanS 😉

20 berichten aan het bekijken - 101 tot 120 (van in totaal 178)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN