skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums Cloud of wolkgrafiek Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums Cloud of wolkgrafiek Murrey Math + cloud + Bollinger bands

Dit onderwerp bevat 33 reacties, heeft 4 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Luc lcdnlf Luc lcdnlf 13 jaren, 2 maanden geleden.

14 berichten aan het bekijken - 21 tot 34 (van in totaal 34)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    cash
    cash
    Bijdrager
    #link naar dit bericht
    Luc lcdnlf
    Luc lcdnlf
    Bijdrager

    Cash,

    Dank voor de info.

    Ik haal mijn informatie van deze website http://finance.yahoo.com/q/hp?s=^AEX

    Daar staat het volume. Ik denk dat het de som is van de volumes van alle verhandelde aandelen in de index.

    #link naar dit bericht
    cash
    cash
    Bijdrager

    Dat moet wel volume is te groot voor alleen FTI

    #link naar dit bericht
    Luc lcdnlf
    Luc lcdnlf
    Bijdrager

    Al een tijdje was ik aan het kijken naar de grafieken van een Amerikaanse trader die 2% per maand belooft, maar zijn spullen voor minstens 1500 euro verkoopt. Ik was geïntrigeerd door zijn grafieken.
    Of ik hetzelfde vond, weet ik niet, maar ik vond een heel erg simpel systeem van instappen en uitstappen op basis van de Multiple Timeframetrend. Het komt er op neer dat voor long in stappen de slotkoers van vandaag hoger moet zijn dan de hoogste koers van de afgelopen week en de RSIz positief moet zijn. De RSI is een getal tussen 0 en 100, de RSIz is hetzelfde, maar de getallen liggen tussen -50 en +50.

    “Een van de bekendste technieken van Robert Krausz is de multiple timeframe. In deze trendvolgende price-time techniek worden zowel dag- als weekkoersen gebruikt. Zodra de actuele dagslotkoers boven de hoogste koers van de voorgaande week uitbreekt, gaat deze techniek long. Als de dagslotkoers onder de laagste koers van de voorgaande week daalt, gaat deze techniek short. In sterke trendmarkten geeft deze techniek signalen met een uitstekende timing.

    Wellicht ook bekend, is een wat andere kijk op een RSI. Normaal kijkt men naar overbought-/oversoldniveaus van 30-70, maar Krausz dacht daar anders over. De RSI is immers niets anders dan een afspiegeling van het evenwicht in sterkte en zwakte over een bepaalde periode, dus moet er ergens ook een evenwicht zijn. Dit neutrale evenwichtsgetal van de RSI is het 50-niveau. Hier zijn de opwaartse en neerwaartse krachten over een bepaalde periode immers gelijk. Om het geheel wat gemakkelijker in beeld te brengen en te gebruiken, werden de getallen van de oorspronkelijke RSIwaarden ook aangepast, namelijk van 0-100 naar –50 naar + 50. De nullijn is dus eigenlijk bij een standaard-RSI het 50-niveau. De aangepaste indicator werd RSIz genoemd. Wanneer de RSIz > 0 is, is de trend opwaarts, want er is meer opwaartse kracht dan neerwaartse kracht. Het omgekeerde geldt uiteraard wanneer de RSIz < 0 is.”

    Bron: http://www.keyword.nl/homepage/pdf/tradersbulletin102006.pdf

    Het systeem kan enkel in- en uitstapmomenten suggereren. Jij moet bepalen of het opportuun is in te stappen of uit te stappen. Als op de AEX nu een instapmoment zou zijn gegenereerd, zou ik nu niet instappen, omdat de grafiek te horizontaal verloopt, enz. Ik wens volgende zin uit het artikeltje nog eens onder de aandacht te brengen: “In sterke trendmarkten geeft deze techniek signalen met een uitstekende timing.”
    Het aangepaste bestand vind je hier. Veel succes er mee, maar wees aub heel erg kritisch en terughoudend. Ik kon nog niet testen.
    Om, met mijn relatief beperkte kennis van excel, een bestand te maken dat in elk timeframe kon gebruikt worden, heb ik een teller moeten toevoegen, die je handmatig moet aanvullen naast de koers en het volume. Moeilijk is het niet.

    Uiteindelijk bevat mijn systeem een combinatie van cloud, Bollinger bands en dominoscore die een totaalscore geeft van de stijgings- of dalingskans op zowel dag- als weekniveau. Apart daarvan kan je de ADX, de OBV, de RSI, de weektrendrichting en de trendmatrix raadplegen. Ook de Multiple Timeframestrend zit in het systeem verwerkt. Op basis van dat laatste en de RSIz is er een trading-suggestie opgenomen.
    Ik denk ik hiermee een relatief goed werkinstrument heb gecreëerd, waarmee velen hun voordeel kunnen doen.

    Blijf echter altijd kritisch en voorzichtig. Het is een computerprogramma en dat is een dood ding dat enkel beter en vooral zonder emoties kan rekenen.

    Attachments:
    cloud_AEX_KB.zip

    #link naar dit bericht
    Luc lcdnlf
    Luc lcdnlf
    Bijdrager

    De ochtend na het plaatsen van voorgaand bestand, schreef ik aan een collega-vriendin dit berichtje:

    Gisteravond werkte ik mijn excelbestand af dat ik al maanden, zoniet jaren, aan het opbouwen ben om te beleggen. Ik was echt gelukkig, nu heb ik eindelijk een eigen systeem. Ik stond al met mijn nek in een bloempot … tot ik besluit om nog één artikeltje over het laatste deel van mijn creatie te lezen. Wat blijkt, het kan nog iets beter. Als ik in bed kruip, kan ik de slaap niet vatten, ik lig te woelen en denk voortdurend aan hoe ik de laatste informatie het beste kan implementeren in mijn systeem. Na een uur vruchteloos proberen de slaap te pakken te krijgen, sta ik op en werk aan mijn beleggingsmodel tot vier uur in de ochtend. Dan is om zes uur opstaan een foltering ($µù@#) . Het belangrijkste is uitgewerkt. Nu nog voor een paar mensen het artikel vanuit het Engels in het Nederlands vertalen en wat details bijwerken en dan kan ik opnieuw met mijn nek in een bloempot staan … hoop ik. Ik zeg nu dikwijls dat ik noch slimmer, noch mooier ben dan andere beleggers, maar dat ik harder werk dan de gemiddelde belegger op vlak van beurs beleggen wel te verstaan.

    Ik bedoel dat ik mijn bestand net iets te rap met jullie gedeeld heb. In bijlage het nieuwe bestand en de uitleg van het Krausz tradingsysteem. Natuurlijk heb ik het niet zelf gevonden, maar neem ik een systeem dat mij ligt en komt van iemand die zichzelf bewezen heeft.

    Als je even een onaangenaam gevoel ervaart, omdat je terug eens moet downloaden, sorry daarvoor. Ik denk echter dat het de moeite waard is en zoals je kon lezen heb ik er een dag of twee heel intensief aan gewerkt en zelfs een deel van mijn slaap voor gelaten.

    Doe er uw voordeel bij, maar blijf zelf verantwoordelijk voor je eigen beslissingen. Ik denk dat ik hier voor mijzelf langzaam maar zeker een hoofdstuk in mijn beleggingsgeschiedenis kan afronden.

    Attachments:
    cloud_AEX.xlsx
    Krausz_tradersysteem.docx

    #link naar dit bericht
    Luc lcdnlf
    Luc lcdnlf
    Bijdrager

    Ik was vergeten het bestand aan te passen om op deze site te plaatsen. Nu zou het goed moeten zijn.

    Nog één iets dat ik vergeten ben: Als het systeem je ligt, zoveel te beter, als het niet je ding is, geef niet op, blijf zoeken, vroeg of laat vind je wat bij jou past en wat winstgevend is. Als JanS iets nieuws deelt, lees het dan twee keer, want daaruit zou je wel eens jouw ding kunnen halen.

    Attachments:
    cloud_AEX_KB.zip

    #link naar dit bericht
    Luc lcdnlf
    Luc lcdnlf
    Bijdrager

    Ik was vergeten het bestand aan te passen om op deze site te plaatsen. Nu zou het goed moeten zijn.

    #link naar dit bericht
    cash
    cash
    Bijdrager

    Luc,
    Mooi stukje werk! ? Ik heb de ontbrekende koersen met copy paste er bij gezet. Verder heb ik een tabblad toegevoegd genaamd koersen. Ik haal daar automatisch de koersen binnen. Ik hoef nu alleen nog maar 1 regel naar beneden te Kopiëren in tabblad AEX en klaar is kees. Volume heb ik niet maar is denk ik ook niet zo relevant. Ik heb nog wel een vraag:
    • Wat is of doet Teller A Teller B in tabblad AEX?
    Met vriendelijke groet,
    Cash

    #link naar dit bericht
    Luc lcdnlf
    Luc lcdnlf
    Bijdrager

    Cash, mag ik jou bestand ontvangen? In een PM stuur ik mijn email-adres.

    Teller a en teller b zijn nodig om in het Krausz-trading-tabblad, de koersen van 4 en 16 dagen automatisch te doen opschuiven, naargelang je elke dag nieuw koersen toevoegt. In kolommen AD en AE worden die tellers overgenomen van het AEX-tabblad, in kolom AJ tot AK (tablad Krausz-trading) wordt teller a effectief gebruikt en in kolommen AQ tot BH (hier niet bedoeld als afkorting het befaamde kledingstuk) wordt teller b toegepast. Hierdoor kon ik én de grafiek automatisch updaten én alle informatie op maar één enkele grafiek verzamelen.

    #link naar dit bericht
    cash
    cash
    Bijdrager

    Ok Luc.

    #link naar dit bericht
    cash
    cash
    Bijdrager

    @luc,

    Probeerde je een Persoonlijk bericht te sturen maar je email werd gebounced.(Google tried to deliver your message, but it was rejected by the recipient domain)
    Kun je mij een mail sturen met je nieuwe mail?
    Ik heb een vraag over SQ9.
    Groet,
    Cash

    #link naar dit bericht
    cash
    cash
    Bijdrager

    Luc,
    bedankt ga je een mail sturen.

    #link naar dit bericht
    Luc lcdnlf
    Luc lcdnlf
    Bijdrager

    Ondertussen heb ik mijn email-adres terug verwijderd.

    Cash en ik hebben via email contact gehad over de vraag die Cash wilde stellen.

14 berichten aan het bekijken - 21 tot 34 (van in totaal 34)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN