skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums Beginners Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums Beginners Kun je eenvoudig, veilig en goedkoop in een beleggingsfonds, met wat rendement?

Dit onderwerp bevat 22 reacties, heeft 7 stemmen, en is het laatst gewijzigd door cash cash 13 jaren, 1 maand geleden.

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 23)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    Avatar
    Robbie
    Bijdrager

    Beste forumgenoten, ik ben zelfstandig ondernemer sinds drie jaar en heb wat geld om weg te zetten. Ik heb geen ambitie en tijd om de beurs in de gaten te houden en wil daarom mijn geld (deels) in een fonds stoppen.

    Ik ben bij de grote banken de gebruikelijke testjes ingevuld en kom uit op een profiel “neutraal”. Tot zover niets loos. Nu ben ik een beetje gaan zoeken en ontdek dat bijvoorbeeld RABO alles bij Robeco onderbrengt en daar een extra kostenlaag op legt. Via allerhande sites ontdek je zo van alles.

    Ik hoef niet het onderste uit de kan. Als een rendement van een paar procent boven de spaarrekeningen wordt gehaald (dus nu zeg maar 2,5%, doe er wat bij, kom je op 5% ofzo), dan vind ik het best. Maar bij welk fonds zou ik dan het beste kunnen gaan? Ik zat bijna bij RABO, toen ABNAMRO of SNS, kwam daarna in verleiding voor Ohpen, of Today’s. HELP!

    Komt nog bij: die fondsen zijn om een of andere reden allemaal rond 2003 gestart en zitten nu na de crisis pas weer op hun startpunt qua koers. SLIK. Wie helpt mij?

    Groeten,

    Rob

    #link naar dit bericht
    mereoc
    mereoc
    Bijdrager

    http://www.belegger.nl/column/5378/Beleggen_in_grondstoffen

    Robbie grondstoffen iets voor jou? Inflatie bestendig en bij economische opbloei booming. Succes Mereoc

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Robbie,van belang is ook je beleggingshorizon, hoe lang kun je het geld missen? 1,2,5 jaar? Wil je per se een beleggingsfonds kopen?