skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums Trading Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums Trading Handelssysteem Dax future met zeer goede resultaten

Dit onderwerp bevat 164 reacties, heeft 17 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Hans van der Helm Hans van der Helm 12 jaren, 5 maanden geleden.

20 berichten aan het bekijken - 21 tot 40 (van in totaal 165)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    Luc lcdnlf
    Luc lcdnlf
    Bijdrager

    Vraagje. Doet iemand iets met het tradingsysteem van Hans van der Helm? In elk geval is dat ook opgenomen in het bestand. Ikzelf probeer fictief posities in te nemen.

    Ik volg ook de Dax en kijk op zijn website en blog of ik de signalen juist heb.

    #link naar dit bericht
    Lau
    Lau
    Bijdrager

    @luc
    Ik ben het aan het uitproberen met demo account.
    gr
    Lau

    #link naar dit bericht
    Luc lcdnlf
    Luc lcdnlf
    Bijdrager

    @hans,

    Kan dit systeem ook toegepast worden op langere of kortere tijdsframes?

    Op je website stel je je resultaten voor. Met welk bedrag werkte je bij de eerste voorgestelde trade? Wat is het minimumbedrag waarmee je normaliter kan starten?

    Als ik een vraag stel die te persoonlijk is, deel dat aub mee, het is niet mijn bedoeling die grens te overschijden.

    #link naar dit bericht
    gpekaar
    gpekaar
    Bijdrager

    Luc dat heeft weinig zin want het syst gaat uit van de eindkoersen om 22 uur en die gegevens bepalen wat te doen mits in de richting van de hoofd trend.
    Volgens mij gaat het om 1 dax future dus €25,- de punt,dit spel kan je ook prima met cfd,s doen je kan dan zowel op de dax index als de daxfuture traden, even opletten de een heb je dacht ik wat meer overnigt kosten en de ander wat grotere spread,een voordeel van cfd,s is dat je wat kleiner kan inzetten neem je bv 5cfd,s dan speel je gewoon met €5,- de punt dus dan hoef je niet zo,n heel sterk hart te hebben [lol]met een grote drawdown.

    Groet Gerard Pekaar

    #link naar dit bericht

    Luc lcdnlf schreef:
    @hans,

    Kan dit systeem ook toegepast worden op langere of kortere tijdsframes?

    Op je website stel je je resultaten voor. Met welk bedrag werkte je bij de eerste voorgestelde trade? Wat is het minimumbedrag waarmee je normaliter kan starten?

    Als ik een vraag stel die te persoonlijk is, deel dat aub mee, het is niet mijn bedoeling die grens te overschijden.

    Luc,

    Ik heb dit systeem nooit getest op andere tijdframes. Ik kan hier dus geen uitspraak over doen.

    Over het basisbedrag dat je nodig hebt om dit systeem te kunnen handelen, daar heb ik wel eens eerder een opmerking over gemaakt op een ander forum en/of mijn blog. In de backtest komt naar voren dat de drawdown de afgelopen elf jaar ruim 35.000 euro is geweest. Ik ga er altijd van uit dat de drawdown in de backtest in de praktijk veel erger kan en ruim overtroffen kan worden. Ik hanteer zelf een factor twee. In dat geval moet je rekening houden met een drawdown van ruim 70.000 euro. Ook dan zul je nog in staat moeten zijn om dit systeem te blijven handelen. Maximaal zit dit systeem drie futures long of short. Rekening houdend met de marginverplichting adviseer ik een startbedrag van 100.000 euro. Wil je meer risico nemen, dan zou je met de helft kunnen starten. Je moet dan wel rekening houden met de mogelijkheid dat je failliet kunt gaan.

    Je hebt dus een flink kapitaal nodig om dit systeem te kunnen handelen. Daartegenover staan wel heel interessante opbrengsten. Het gemiddelde ligt op bijna 27.000 euro per jaar. Dat is bijna 27%. Als je ook nog eens money management toepast en het geld laat renderen als het systeem helemaal geen positie heeft, dan kan dit percentage nog hoger uitkomen.

    Groet,
    Hans

    #link naar dit bericht

    Het handelssysteem is vandaag weer long gegaan. Er is een Dax future gekocht op 7.061,5.

    Groet,
    Hans

    #link naar dit bericht
    Luc lcdnlf
    Luc lcdnlf
    Bijdrager

    @hans, dankvoor de uitleg. Mijn excelfile geeft ook een “buy long”. Dat zit dus voorlopig goed.

    @gerard Pekaar, ik heb vandaag een demo-cfd-rekening geopend. Ik moet het nog onder de knie krijgen, maar dit kan wel de oplossing zijn als je geen 100.000 euro klaar heb liggen voor dit tradingsysteem.

    #link naar dit bericht
    gpekaar
    gpekaar
    Bijdrager

    Yep maar bij welke broker? of is het WH.Selfinvest geworden?

    Groet Gerard

    #link naar dit bericht

    Afgelopen vrijdag is de Dax future 24 punten hoger gesloten op 7.085,5. Dit betekent dat de ingenomen positie van de dag ervoor door het handelssysteem weer is verkocht. Dit korte ritje heeft een resultaat opgeleverd van 600 euro.

    Groet,
    Hans

    #link naar dit bericht
    Mar Tielbek
    Mar Tielbek
    Bijdrager

    Luc,

    ik zie dat u met een CDF rekening bent begonnen.
    Komt dat effe leuk uit want ik werk me WHSelfinvest en dat vind ik een van de beste programma´s die i ooit ben tegengekomen.
    Goede uitleg en handleidingen en een erg compleet programma.
    Hier vind je indicatoeren zoals de Dynamische RSI en de Supertrend en vele andere die je bij ander Broker Programma´s nog zomaar niet hebt.
    Whselfinvest is niet zomaar iets nee hier zit echt iets achter.

    Wel oppassen met de hefbomen want aals je niet oppast kan je goed de boot ingaan.

    Groet Mar Tielbek

    #link naar dit bericht
    Luc lcdnlf
    Luc lcdnlf
    Bijdrager

    Mar Tielbek, Voorlopig is het enkel een demo-rekening. Ik ga mijn vingers niet verbranden aan iets dat ik niet ken. Elke avond probeer ik te handelen volgens het systeem van Hans van der Helm. Als ik dat onder de knie heb zoals het hoort, dan pas begin ik met echt geld.

    #link naar dit bericht

    Vandaag heeft het handelssysteem na lange tijd weer een trade gegenereerd. Het systeem heeft een Dax future gekocht op het slot op een niveau van 7.270,5 punten. Mocht deze future morgen aan het einde van de handelsdag hoger staan, dan wordt deze weer verkocht. Zo niet, dan wordt er opnieuw een future (bij)gekocht.

    Groet,
    Hans

    #link naar dit bericht

    De Dax future is vandaag lager gesloten. Dit betekent dat het handelssysteem weer een future heeft gekocht. Het aankoopniveau is nu 7.173,5 punten. Dit is 97 punten lager dan het slot van gisteren. Het systeem zit nu twee futures long. Het gemiddelde aankoopniveau is 7.222.

    Groet,
    Hans

    #link naar dit bericht

    De Dax future is voor de vierde keer op rij lager gesloten. Dit betekent dat het handelssysteem zijn derde future heeft gekocht. De laatste future is aangeschaft op 7.130. Het systeem zit nu maximaal long. Morgen wordt er in ieder geval ??n future verkocht (degene die als eerste is aangeschaft).

    Mocht de Dax future morgen hoger sluiten, dan wordt in ieder geval ook de vandaag gekochte future weer verkocht. Eventueel wordt ook de laatste future verkocht, maar dit is afhankelijk van de slotstand morgen. Als de Dax future morgen lager sluit, wordt er ook weer een future gekocht. Het systeem blijft dan per saldo drie contracten long zitten.

    Groet,
    Hans

    #link naar dit bericht
    Lau
    Lau
    Bijdrager

    Dank Hans

    #link naar dit bericht

    Zoals in mijn vorige bericht vermeld, is vrijdag de eerst ingenomen positie verkocht. Omdat de Dax future hoger is gesloten, is ook de laatste future door het handelssysteem verkocht. Het slot is uitgekomen op 7.185,5. Dit betekent dat ook de resterende future is verkocht. Alle futures zijn dus verkocht tegen deze slotstand.

    De bijbehorende resultaten zijn respectievelijk een verlies van 85 punten (2.125 euro), een winst van 12 punten (300 euro) en een winst van 55,5 punten (1.387,50 euro). Het totale resultaat is uiteindelijk uitgekomen op een klein verlies, namelijk 437,50 euro.

    Meer informatie op http://www.hansvanderhelm.com.

    Groet,
    Hans

    #link naar dit bericht
    Mar Tielbek
    Mar Tielbek
    Bijdrager

    Goedemorgen,

    wat je klein verlies noemt!
    Voor de kleine partikuliere belegger altijd nog een hoop geld.

    Ik ben van mening dat het eerste verlies niet nodig was geweest.
    Wat de DAX betreft kreeg ik een signaal vanuit Duitsland dat mij wel op tijd gewaarschuwd heeft Short te gaan. Nu heb ik het signaal gekregen te wachten!
    Het is gewoon een periode waarbij veel aandelen overbought zijn en dan moet je gewoon even aan de kant blijven.

    Groet Mar Tielbek

    #link naar dit bericht
    cash
    cash
    Bijdrager

    @Mar Tielbek
    wat je klein verlies noemt!
    Voor de kleine partikuliere belegger altijd nog een hoop geld.

    Zonder voor Hans van der Helm zelf te willen praten, geeft hij duidelijk het volgende hierboven in zijn posting aan:
    Rekening houdend met de marginverplichting adviseer ik een startbedrag van 100.000 euro. Wil je meer risico nemen, dan zou je met de helft kunnen starten. Je moet dan wel rekening houden met de mogelijkheid dat je failliet kunt gaan.

    We hebben het dan misschien wel over een kleine belegger qua lengte maar niet financieel……:))
    Kortom een verlies van € 437,50 is t.o.v. het voorgestelde startbedrag van € 100.000 dus een relatief klein verlies.
    Groet,
    Cash

    #link naar dit bericht

    Mar Tielbek schreef:
    wat je klein verlies noemt!
    Voor de kleine partikuliere belegger altijd nog een hoop geld.

    Ik ben van mening dat het eerste verlies niet nodig was geweest.

    De opmerking betreffende de grootte van het verlies had vooral betrekking hoeveel dit systeem afgelopen vrijdag heeft goedgemaakt. Bij het kopen van de derde Dax future was het ongerealiseerde verlies 4.600 euro. Uiteindelijk zijn alle posities gesloten met een totaal verlies van 437,50 euro. Er is dus ruim 90% van het verlies goedgemaakt. Als je bovendien dit verlies afzet tegen het gerealiseerde resultaat van 44.362,50 euro voor het aangaan van deze posities, dan ben ik overtuigd dat je kunt spreken van een klein verlies.

    Wat Cash ook al opmerkt, is dat dit systeem niet geschikt is voor mensen met een kleine buidel. Ik heb eerder geadviseerd, als je dit systeem daadwerkelijk wilt gaan handelen, om te starten met een kapitaal van 100.000 euro. Uit de backtest komt een drawdown van ruim 35.000 euro. Hier dien je rekening mee te houden. In dit licht is zelfs een tussentijds (ongerealiseerd) resultaat van 4.600 euro een relatief klein verlies.

    Overigens ben ik van mening dat het eerste verlies ook noodzakelijk is geweest. Immers, als je de regels van het systeem strikt opvolgt, dan was dit een entry. Als achteraf blijkt dat deze specifieke trade een verlies heeft opgeleverd, dan is dat er voor mij ??n in de categorie “Jammer, maar helaas.”. Natuurlijk is het goed mogelijk dat je door aanvullende of andere regels tot een beter systeem komt, maar dat valt vooralsnog buiten de scope van deze thread.

    Groet,
    Hans

20 berichten aan het bekijken - 21 tot 40 (van in totaal 165)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN