skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums Trading Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums Trading Gratis proefabonnement Crititrader januari 2014

Dit onderwerp bevat 300 reacties, heeft 43 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Satilmis Satilmis 8 jaren, 11 maanden geleden.

20 berichten aan het bekijken - 201 tot 220 (van in totaal 301)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    @retaliator, bedankt voor je informatie. Ik denk dat het nuttig is voor andere volgers. Ik adviseer om eerst contact op te nemen met uw broker.

    Natuurlijk kan ik als er behoefte aan is, de speederprijs zelf berekenen, maar persoonlijk denk ik dat de onderliggende waarde beter is.

    Als u ergens mee zit of u heeft een suggestie of opmerking, dan kunt u dat altijd melden (hier op het forum of per e-mail) en ik zal kijken wat ik voor u kan doen.

    Ik hoop op een leuke wedstrijd vanavond. Veel plezier!

    retaliator schreef:
    Ik heb het nagevraagd bij Interactive Brokers en daar is inderdaad toch een mogelijkheid om de order conditional aan de goudprijs te koppelen. Ik ben daarmee dus tevreden en kan deze trade volgens de opgave van Sat inleggen.

    De conditie staat als een bestensorderverkooporder tijdens openingsuren van de markt met de conditie >= 1287 of <= 1260 van het onderliggende xauusd in Londen.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Bootsy35
    Bijdrager

    Retailiator ; wees dankbaar voor advies !! Als jij het weet en de wereld snapt kun je zonder extern advies ! succes vriend!

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    We trekken de stoploss verder aan naar 1269. Het koersdoel van $1287 laten we ongemoeid.

    De reden ervan is: We gaan proberen de stoploss in stappen te verhogen en zodoende ons uit te laten stoppen. Op deze manier kunnen we eventueel genieten van een verder opwaarts potentieel.

    We laten wat koersruimte zodat daytraders kunnen spelen.

    De kans dat we met verlies uit deze positie gaan is verder verkleind.

    Satilmis schreef:
    Onze positie in long goud zit er goed uit. Het technisch plaatje is verbeterd. Er is sprake van een dubbele bodem op $1240.

    We verhogen de stop loss naar $1260 en schroeven het koersdoel op naar $1287.

    Op deze manier is de kans afgenomen dat we met verlies deze positie moeten sluiten. Daarnaast bieden we de goudprijs de ruimte om te bewegen en kunnen we profiteren van een eventueel verdere opwaarts potentieel.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Edo
    Bijdrager

    De beurzen lijken langzaam weer de weg omhoog te gaan vinden, goudprijs verder omlaag?

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Edo
    Bijdrager

    Vannacht heeft de goudprijs een flinke klap gehad, waardoor het er op lijkt dat de speeders vanmorgen met een aardig gat onder de stop van 1269 verkocht zullen gaan worden.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    retaliator
    Bijdrager

    Inderdaad, bij mij zijn ze er met verleis uitgegaan.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    retaliator
    Bijdrager

    Wat ik niet begrijp is dat het volume van de verkoop zo laag is dat ik vermoed dat niemand, dus ook Satilmis zelf, niet in deze trade zat. Op opening zijn in volgens de tradelogs 200 verkocht op EUR 2,61 en dat is exact het aantal dat ik erin had gelegd op de conditie dat goud
    <= 1269 zou zijn.
    😯

    #link naar dit bericht
    Avatar
    retaliator
    Bijdrager

    Ik moet toegeven dat ik niet echt verlies heb maar incl. de transactiekosten was het de moeite niet waard. Bovendien is het op zijn minst merkwaardig dat er geen handelingen zijn verricht door anderen.

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    De stoploss op goud long is geraakt. We nemen winst op $1264,75. Prijs speeder 2,63.

    Satilmis schreef:
    De Goud long is ingenomen op 1255,18. Prijs speeder: 1,97.

    @retaliator: wij doen aan swingtrading. Als zodanig is timing voor ons minder van belang. Het gaat om de trend. Timing mislukt overigens in 95% van de gevallen.

    De indicatie die ik opgeef is van Binck en is dus slechts een indicatie. Misschien moet ik dat achterwege laten?

    Het is dus heel simpel: we stappen om 08:00 uur, stellen ons koersdoel en stoploss in en laten de positie met rust. U hoeft dus niet eerst te checken.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    bente
    Bijdrager

    ik zat ook mee en was de andere verkoper met 50 stuks op 2.63

    #link naar dit bericht
    Avatar
    retaliator
    Bijdrager

    De open was 2,61 en dat was ook waarop de speeder van mij is gelost conform het tradingplan.

    #link naar dit bericht
    gpekaar
    gpekaar
    Bijdrager

    Vannacht dus uitgestopt op1269 was dus te verwachten, maar toch nog een leuke winst gemaakt.

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Details van laatste trade:

    We hebben de trade volgens plan gesloten. De long goud positie is ingenomen op 6 juni en gesloten op 17 juni.

    Instapkoers: 1255,18 op 6 juni
    Uitstapkoers:1264,75 op 17 juni

    Dat betekent een winst van $9,57.

    prijs speeder aankoop: 1,97
    prijs speeder verkoop: 2,61
    Brutowinst: 100* (2,61-1,97)= 64 euro oftewel een rendement van 32,5%.

    Uiteraard had er meer in kunnen zitten maar dat is achteraf bekeken. Van belang is dat we winst hebben gemaakt volgens een vooraf ingestelde plan.

    Jaarresultaat

    De nettowinst voor dit jaar komt uit op 1.146 euro oftewel een rendement van 11,46%.

    We hebben echter hoogstens 1165 euro geïnvesteerd zodat het daadwerkelijk rendement op 98% staat.

    Methode

    Het gaat natuurlijk ook soms mis. Daarvoor zijn we mensen. Ik vind het belangrijker dat deze werkwijze heel rustig is:

    @retaliator: ik begrijp niet waarom u verlies heeft gemaakt. Ik hou geen rekening met uw handelswijze. Dat is voor uw eigen rekening.

    Reacties

    Heeft u suggesties op opmerkingen? Deze zijn welkom in dit draadje of per e-mail.

    We gaan verder kijken naar nieuwe kansen in de markt. Volgens mij heeft goud een retrace gemaakt. Mochten wij kansen zien dan stellen wij u weer op de hoogte.

    retaliator schreef:
    Inderdaad, bij mij zijn ze er met verleis uitgegaan.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    retaliator
    Bijdrager

    Ik schreef later: Ik moet toegeven dat ik niet echt verlies heb maar incl. de transactiekosten was het de moeite niet waard. Bovendien is het op zijn minst merkwaardig dat er geen handelingen zijn verricht door anderen.

    Uit het bovenstaande kan het volgende worden opgemaakt:
    1) ik heb winst gemaakt
    2) dat de winst mij tegenvalt
    3) dat ik niemand heb zien traden op de koersen die door jou zijn aangegeven
    4) dat jij dus zelf het risico van deze trade niet hebt genomen

    Met name dat laatste vind ik merkwaardig.

    Tot slot moet ik mezelf niet gaan rijk rekenen omdat ik niet mag rekenen vanaf het begin dit jaar maar slechts vanaf wanneer ik het proefabonnement ben aangegaan.

    Ik moet dan vooralsnog tot de conclusie komen dat het abonnement mij tot heden verlies heeft opgeleverd.

    Satilmis schreef:
    Details van laatste trade:

    We hebben de trade volgens plan gesloten. De long goud positie is ingenomen op 6 juni en gesloten op 17 juni.

    Instapkoers: 1255,18 op 6 juni
    Uitstapkoers:1264,75 op 17 juni

    Dat betekent een winst van $9,57.

    prijs speeder aankoop: 1,97
    prijs speeder verkoop: 2,61
    Brutowinst: 100* (2,61-1,97)= 64 euro oftewel een rendement van 32,5%.

    Uiteraard had er meer in kunnen zitten maar dat is achteraf bekeken. Van belang is dat we winst hebben gemaakt volgens een vooraf ingestelde plan.

    @retaliator: ik begrijp niet waarom u verlies heeft gemaakt. Ik hou geen rekening met uw handelswijze. Dat is voor uw eigen rekening.

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    We gaan short op de FDAX. We kopen morgen bij de opening om 08:00 uur,

    100 stukken DAX 30 CT BEST Speeder Short 10145.7362.
    ISIN-code: DE000CF50FS6

    Het koersdoel is 9780 en de stoploss is 10.050.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    bente
    Bijdrager

    Ik neem aan de Fdax september als s/l en target fungeert?

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Edo
    Bijdrager

    Wat een stijgingen gisteravond en vanmorgen ook weer, na een eigenlijk weinig bijzonder FED verslag!

    #link naar dit bericht
    Avatar
    retaliator
    Bijdrager

    bente schreef:
    Ik neem aan de Fdax september als s/l en target fungeert?

    Dat is mij niet duidelijk. Ik heb de index maar genomen als onderliggende waarde.

    #link naar dit bericht
    ForcefielD
    ForcefielD
    Bijdrager

    Ingestapt op € 1,60! ➡

    Satil ben benieuwd naar mijn tweede resultaat!

    Net als retaliator de DAX-index als conditie meegegeven.

20 berichten aan het bekijken - 201 tot 220 (van in totaal 301)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN