skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums AEX Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums AEX Dagelijkse update van diverse grafieken

Dit onderwerp bevat 491 reacties, heeft 30 stemmen, en is het laatst gewijzigd door JanS JanS 5 jaren, 7 maanden geleden.

20 berichten aan het bekijken - 201 tot 220 (van in totaal 492)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    23-11-2011:
    Wanneer ik juist tel, dan begon op 28-Oktober een dubbele zigzag golf omlaag, als tweede golf van de zigzag golf die gestart is op 23-September.
    Dat is mijn eerste scenario uit mijn eerste keuze, waarbij ik in het midden laat of u een enkele zigzag of een dubbele zigzag wil tellen ( dat zijn weer andere scenario’s in deze eerste keuze)
    U weet dat mijn tweede keuze een impulsgolf omlaag is, waarbij er dan vanuit wordt gegaan dat op 28-Oktober de correctiegolf vanaf 23-September werd geplaatst, maar ik vind dat minder waarschijnlijk.
    *
    Even in het iets grotere plaatje:
    Grafiek 1:

    In grafiek 1 mijn favoriete scenario.
    Na de A op 28-10-2011 is de koers dan nu bezig met de B golf, die inmiddels wel knap ver corrigeert voor een zigzag, ik zie een zigzag liever stoppen rondom de 61,8%, mocht de koers nog veel verder gaan, dan zal ik de telling wellicht moeten gaan aanpassen naar een flat.
    *
    Grafiek 2:

    Even een inzoom gemaakt op de grafiek van gisteren, dit is een inzoom op de Y golf.
    De C:Y is een beetje moeilijk te tellen, ik ga momenteel even uit van een flat correctie die de 4:C:Y zal gaan plaatsen waarna dan nog een 5:C:Y omlaag.
    Bij de b van deze flat heb ik even een vraagtekentje gezet, ik weet niet of die al geplaatst is op dit moment.
    Het door mij aangehouden scenario, heeft niet veel tijd meer voor deze Y golf en daarmee de paarse B, liever had ik hem al geplaatst gezien, maar de koers doet helaas zelden wat ik graag wil 😉
    .
    Volg de koers en niet mijn idee!
    Waarom?
    Wel wanneer morgen de koers anders verloopt dan ik nu verwacht, dan pas ik mijn grafieken aan, maar u merkt dat ‘s-avonds pas 😉
    Volg daarom uw eigen idee.
    .
    Bij onduidelijke grafieken klikt u even op:
    [url]http://www.jstas.com/2009/Dageljiks%20verloop%20van%20de%20AEX%20grafieken.htm[/url]
    .
    Vriendelijke groet,
    Jan 😉

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    25-11-2011:
    .
    Maar weer eens voor de duidelijkheid:
    –>
    [color=#0000FF]Disclaimer:[/color] Onderstaande zijn slechts ideeën, verwachtingen en hersenspinsels. Ze hoeven dan ook helemaal niet te kloppen met de werkelijkheid. Handelen met deze gegevens op de beurs is derhalve voor eigen risico, en wordt afgeraden. U kunt daarbij al uw geld verliezen, en meer dan dat[color=#FF0000] !! [/color]
    <–
    *
    Klikken op onderstaande grafieken geeft een groter (duidelijker) plaatje!
    *
    Wat een negatieve berichten zo om ons heen, allemaal angst om “het wat minder te krijgen” 😉
    Wanneer je alle verhalen zo aanhoort, dank denk je dat we December-2012 niet meer gaan halen 🙂
    Laten we even met het grote plaatje beginnen.
    Grafiek 1:

    U ziet een mooie opgaande trend ( met af en toe een kleine correctie zoals in 1987) die even gestopt is in September 2000.
    Daarna is een correctie in werking getreden die in Maart 2009 de onderkant van het paarse opgaande kanaal heeft getest.
    Na de top in September 2000 is er in dit opgaande kanaal een neerwaarts kanaaltje ontstaan.
    En de vraag is natuurlijk waar deze neergaande trend die ontstond in September 2000 stopt.
    We gaan dat meemaken, maar voorlopig zit de koers, op lange termijn bekeken, nog steeds in het grote opgaande trendkanaal.
    *
    Ik laat even een eenvoudige Elliott-Wave telling los op bovenstaande grafiek via onderstaande maand grafiek.
    Grafiek 2:

    Wanneer u de telling na de top in September-2000 wat nader wil bekijken, bladert u dan even terug naar de update van 23-Oktober dit jaar.
    U ziet een ingetekende rode Y, die in dit scenario koersdoelen meekrijgt van ruwweg 177 en daarna 131; nauwkeuriger koersdoelen komen vanzelf langs te zijner tijd.
    Maar zover is ’t nog niet, en de vraag is ook altijd, of het wel zover komt.
    Een koersgrafiek kan tenslotte ook stijgen door inflatie terwijl de onderliggende waarde in principe gelijk blijft of daalt!
    In grafiek 1 kunt u zien dat punt A:Y keurig op de opgaande trendlijn ligt, dus wellicht dat achteraf blijkt dat daar de rode Y had moeten liggen.
    Pas wanneer de koers onder punt A:Y duikt ziet het er inktzwart uit.
    *
    Maar,laten we ook bedenken, een beetje fatsoenlijke correctie is er nog niet geweest in grafiek 1 en 2.
    Wat is ‘een fatsoenlijke correctie”?
    Wel, neem 38,2%, dat is toch wel fatsoenlijk te noemen 😉
    Een 38,2% correctie zou uitkomen op ^(Log(703,18)-((log(703,18)-Log(2,68)) *38,2%)–> 83,76
    De grootste correctie na 2000 is tot nu toe 23,02% (194,99)
    Rimpeltjes op de woelige baren 🙂
    *
    Voorlopig ga ik uit van het ingetekende scenario in grafiek 2.
    Ik zoom even in op golf C:Y die is gestart op 18-Februari dit jaar.
    Grafiek 3:

    U ziet vanaf 18-02 een impulsgolf omlaag, waarna een correctie op deze impuls is gestart op 23-09.
    De eerste golf van deze correctie is dan beëindigd op 28-10, ik heb er een blauwe A bij geplaatst.
    Na 28-10 is dan een golf omlaag gestart, die in het ingetekende scenario een correctie is op de golf van 23-09 tot 28-10.
    De heeft momenteel al 76,4% gecorrigeerd zoals u ziet.
    Is dit ‘het’ dan, is de correctie compleet, of gaat ie door naar de 88,7% ??
    *
    We zoomen even in op het koersverloop vanaf 28-10-2011.
    Grafiek 4:

    Het ingetekende koersverloop met de telling geeft aan dat de golf omlaag geplaatst is, dat daarmee de blauwe B geplaatst is, en de koers waarschijnlijk begonnen is aan de blauwe C omhoog.
    *
    Wees echter voorzichtig!
    Grafiek 4 is mijn favoriete scenario, maar —>

    ** Ik kan het golf verloop van grafiek 4 ook tellen als een zigzag; op de plaats van de W komt dan een A te staan, op de plaats van de X komt dan een B te staan, en waar nu de Y staat komt dan te staan 3:C … in dit geval is dan de golf omlaag niet klaar, en is de stijging van afgelopen Vrijdag onderdeel van golf 4:C waarna nog 5:C volgt voordat deze golf gereed is.

    ** Ook is er nog de mogelijkheid dat op de plaats van de blauwe A in grafiek 4 de correctiegolf die op 23-09 begon gereed is.
    In dat geval is er een impulsgolf omlaag begonnen op 28-10…. op de plaats van de W komt dan een 1 te staan, op de plaats van de X komt dan een 2 te staan, en waar nu de Y staat komt dan 3:3 te staan … in dit geval is dan de golf omlaag nog niet gereed, en is de stijging van afgelopen Vrijdag onderdeel van golf 4:3 waarna dan weer 5:3 omlaag volgt voordat deze golf gereed is.
    *
    Zodra de koers zich verder ontwikkeld zullen we zien wat het wordt.
    *
    Nog even een paar grafieken om te laten zien hoe deze zijn gevorderd de laatste tijd.
    Grafiek 5:

    In grafiek 5 de WUSK grafiek.
    *
    Grafiek 6:

    In grafiek 6 het Gann Square op basis van de top op 28-02 en de bodem op 23-09 dit jaar.
    Het square na 23-09 is exact gelijk aan dat square.
    *
    Grafiek 7:

    In grafiek 7 het Gann square op basis van de Gann zero lines.
    *
    Een uitzoom van deze beide squares vindt u terug in eerdere updates.
    *
    Ook altijd leuk om te zien –>
    Grafiek 8:

    Alle koersen in een bepaalde maand zijn samen gevat in een box.
    November is nog niet voorbij, het lijkt een inside box te worden.
    *
    Ik laat het hier even bij, volg de grafiek en trek uw eigen conclusies..
    .
    Bij onduidelijke grafieken kijkt u even onder de link:
    [url]http://www.jstas.com/2009/Dageljiks%20verloop%20van%20de%20AEX%20grafieken.htm[/url]
    .
    Vriendelijke groet,
    Jan 😉

    #link naar dit bericht
    Mar Tielbek
    Mar Tielbek
    Bijdrager

    Goedemorgen Jan,

    de te volgen richting is vandaag blijkbaar erg moeilijk dat blijkt ook uit reacties van andere analisten.
    Wat de EW betreft kan het altijd wel een aantal kanten op.
    Ik denk dat we eerst omhoog een correctie gaan krijgen en verolgens later verder gaan dalen.

    Bedankt weer voor de complete uiteenzetting.
    Die leest toch iedere keer weer als een spannend boek.

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    28-11-2011:
    Wat een prachtig vervolg van de impuls die startte op afgelopen vrijdag.
    In twee dagen tijd een stijging van ruim 15 punten –> 5,62%, een binnenlopertje.
    Ik vermoed dat deze impuls aantoont dat mijn favoriete scenario de juiste is, maar wees voorzichtig, zolang de koers niet boven de 1 van de C:Y golf uitkomt ( kijk even bij de weekend update) kan het nog altijd onderdeel van een vierde golfje zijn.
    Voortbordurend op mijn favoriete scenario, ziet de grafiek er als volgt uit.
    Grafiek 1:

    *Klik op de grafiek voor een groter plaatje*
    Ik heb de koersbeweging vanaf vrijdag vorige week ingetekend als een mooie impulsgolf, die dan nu geplaatst lijkt te zijn.
    Aan het einde van de dag begon de koers aan de correctie golf, reden om korte positief gerichte acties even af te sluiten.
    Ik heb ingetekend een a-b-c, waarvan de a geplaatst lijkt, en de b nog in wording is.
    Een b golf zal het gap niet vullen.
    Tel ik de koersbeweging als een w-x-y, dan komt op de plaats van de b een x, en deze zal het gap wel vullen voordat de beweging naar beneden wordt ingezet.
    Ik heb op dit moment te weinig info om een keuze te maken tussen a-b-c of w-x-y; maar ik zeg u dan ook altijd –> laat het laatste puntje over voor de market-maker 😉
    En dan is de hamvraag altijd, tot hoever omlaag gaat deze correctie?
    Wanneer ik dat nog niet kan zien houd ik meestal gewoon even 61,8% aan, en dat zou mooi de opening gap van deze morgen opvullen.
    Wanneer deze correctie golf is geplaatst, gaan we verder omhoog met de 3:5, en uiteindelijk verwacht ik de 5:5 en daarmee de C geplaatst op een waarde van 330 of hoger.
    Houdt in het achterhoofd dat 310 al aan de minimale voorwaarde voldoet.
    We kunnen dat wellicht nauwkeuriger gaan bepalen wanneer deze golf eenmaal loopt.
    Ik stop hier, ’t was een lange dag vandaag, ga niet blind uit van mijn idee, volg uw eigen idee.
    Houdt altijd in het achterhoofd de in de weekend update vermeldde andere scenario’s.
    .
    De bedstee roept, de fles wijn is(bijna) leeg , succes gewenst voor morgen! 🙂
    .
    Vriendelijke groet,
    Jan 😉

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    29-11-2011:
    Na de impuls werd verwacht dat er een correctie zou starten, en dat zagen we dan ook vandaag, correctieve golfbewegingen.
    Grafiek 1:

    *Klik op het plaatje voor een grotere grafiek*

    Het gap is wel of niet gedicht vandaag, het is maar net waar je de bovenste lijn trekt.
    Nu ben ik er een voorstander van om niet alle gaatjes en kieren te dichten, het is best wel lekker fris hier op de deel van de boerderij wanneer de wind er een beetje doorheen blaast, zo met al die meurende koeien op stal 😉
    De correctie heb ik nog even niet ingetekend met a-b-c en w-x-y, ik vind ‘m nog een beetje warrelig.
    Ik hou nog steeds vast aan mijn favoriete scenario, dat moet ook wel om mijn stops te kunnen bepalen.
    Bedenk echter dat alle in het weekend vermeldde scenario’s nog steeds mogelijk zijn.
    De koers zal nog wat hoger moeten om diverse (korte termijn) negatief gerichte scenario’s uit te kunnen sluiten.
    Ik verwacht echter eerder eerst weer een koersverloop omlaag te zien en dan pas weer omhoog, dus voorlopig blijft het even spannend, blijft het even puzzelen ..leuk dus 🙂
    **
    Grafiek 2:

    *Klik op het plaatje voor een grotere grafiek*

    Ik plaats weer even een keer een grafiek met daarin de RSI(14).
    Ik heb u verteld deze indicator er altijd bij te houden, deze geeft immers nuttige info, maar laat hem voor die info wel op 14 staan !!
    In grafiek 2 deze mooie RSI(14) in de intraday 15-minuten grafiek.
    Kijkt u eens hoe mooi afgelopen vrijdag door deze grafiek werd geseind dat de koers omhoog wilde, positieve divergentie tussen koers en indicator.
    U weet dat ik gisteren de top van de impulsgolf plaatste, hoewel vandaag de koers hoger ging.
    Deze hogere koers is onderdeel van een correctieve golf beweging.
    U ziet ook hoe mooi de RSI dit aangeeft door middel van een daling na die 1:5 in mijn favoriete scenario, kwestie van tijd voordat de daling inzet.
    Ik heb even twee grijze lijntjes getrokken in de RSI indicator onder in de grafiek.
    U ziet dat de draai van bearish naar bullish vrijdag plaats vond in de RSI grafiek, de RSI brak immers uit boven de bovenzijde van het bearish gebied, gaf zelfs nog even een kleine terug test, en zit sindsdien weer in het bullish gebied.
    Voor verdere uitleg zie mijn stukje omtrent de RSI(14), ergens aanwezig op mijn site 😉
    .
    Ik stop hier, de boerin roept, de bedstee roept, ik duik zo tussen de lakens.
    .
    Volg de grafiek, laat je niet gek maken door welk verhaal dan ook, en je winst ligt voor het oprapen!
    .
    Vriendelijke groet,
    Jan 😉

    #link naar dit bericht
    Mar Tielbek
    Mar Tielbek
    Bijdrager

    Mogge Jan,

    als ik dit berichtje schrijf zal jij ook alweer uit de veren zijn.
    Weer bedankt voor de informatie.
    Dat de koersen vandaag zuidwaarts gaan is sowieso waarschijnlijk vanwege het feit dat zowat alle grote Banken in de VS een dowgrade hebben gekregen van Moody´s plus een aantal Europese grootbanken.
    Dat wordt dan middels de RSI nogeens extra bevestigd zou je zeggen.

    Bedankt,
    groet Mar Tielbek

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    30-11-2011:
    Ik verwachtte voor vandaag een mooie correctie op de prachtige koersstijging van de voorgaande dagen.
    De koers opende met een gapje omlaag, de banken hadden een downgrading gehad, en dan denk je : nu zal die mooie correctie wel goed van start gaan.
    Wel, van die correctie kwam niets terecht, de nieuwe Fabeltjes krant kwam uit, en daarin stond vermeld dat de Centrale Banken wereldwijd de beschikbaarheid van Dollars in het systeem gaan vergroten (negatief gegeven) , vervolgens deed China nog een duit in het zakje, en een rapport over de Amerikaanse private sector deed de rest.
    Alle slechte berichten van voorgaande dagen werden vergeten, de Dollar tekens stonden weer in de pretoogjes. 😉
    *
    Zo ziet u maar weer dat je niet op een idee moet handelen, maar op de grafiek.
    Ideeën kun je gebruiken om bepaalde tactieken uit te denken en/of klaar te zetten, maar wacht met de trigger totdat de grafiek het signaal geeft.
    Mitzi schreef daar vandaag nog een leuk stukje over op de website van DeKritischebelegger.nl , u kan dat lezen onder de link: [url]http://forum.dekritischebelegger.nl/forum/technische-analyse/aex-ja-nee/page/7#post-6986[/url]
    Mitzi geeft daarin ook een link naar zijn dagelijkse ook intraday bijgewerkte grafieken.
    Ik heb daar altijd veel van geleerd.
    *
    De indicatoren van Mitzi zijn opgebouwd rondom het principe: Go With The Flow, niet denken maar de indicatoren/grafiek volgen.
    Mitzi stemt voor elke Index / elk aandeel de indicatoren af op de beste waarde, zeer tijdrovend de eerste keer, maar ook winstgevend.
    *
    Ikzelf handel altijd met een vaste waarde voor elk instrument wat ik gebruik, onder het motto van: “ik ken daardoor de indicator exact en zie wanneer ie afwijkt’.
    Het is een keuze kwestie.
    In de door mij gepubliceerde indicatoren (‘dat wat ik kwijt wil’) vindt u onder andere de rainbow indicator en de rainbow oscillator.
    Deze indicator staat onder andere op ta-script.com
    Opgebouwd uit moving averages, en u kan daar niets bij instellen (verpesten :)).
    Ook zo’n mooie indicator die perfect werkt wanneer er even een mooie trend is.
    Ik beeld hem hieronder even af voor u in de uurgrafiek van de AEX index.
    Grafiek 1:

    *Klik op de grafiek voor een groter plaatje*

    Deze indicator geeft een koopsignaal zodra de groene balk onderin de grafiek boven de stippellijn komt, en een verkoopsignaal zodra de rode balk onder de stippellijn komt.
    U ziet dat op vrijdagmiddag vorige week een koopsignaal gegeven werd.
    Vandaag, bij de gap tijdens de opening kwam er al wel een rode balk tevoorschijn, maar deze kwam niet onder de stippellijn uit.
    Het koopsignaal sinds vorige week vrijdag is dus nog steeds van kracht.
    Ook geeft deze indicator diverse valse signalen af (inherent aan moving averages) maar … daarvoor heeft u uw stoploss.
    *
    Dan even EW.
    Geen mooie correctie, the only way is up!
    Gaan we wellicht toch nog positief het jaar uit, tenzij de beleggers op tijd hun hersenactiviteit terug krijgen 😉
    Je weet maar nooit tenslotte …
    .
    Mijn koersdoelen in de EW grafiek houd ik nog steeds gestand, alleen de weg er naartoe verloopt anders dan ik verwachtte.
    Even een update van de grafiek tot nu toe.
    Grafiek 2:

    *Klik op de grafiek voor een groter plaatje*

    In grafiek 2 ziet u mijn EW telling tot op dit moment.
    U ziet dat golfje 2 een teleurstellende correctie heeft gemaakt voordat aan golfje 3 werd begonnen, “Het zou verboden moeten worden”;)
    De koers zit dan vandaag in een derde golf omhoog, en het lijkt erop alsof (ik durf het haast niet meer te zeggen 😉 ) er nu een correctie zou moeten volgen, net voor of na het weekend ……
    Maar u weet inmiddels ook wel… volg de grafiek en niet het idee!
    *
    Succes gewenst voor morgen, kijk uit voor de volgende uitgave van de Fabeltjes krant, want de beleggers geloven er kennelijk heilig in … 🙁 .. en u zal wel mee moeten om wat te verdienen …!!
    *
    Vriendelijke groet,
    Jan 😉

    #link naar dit bericht
    Mar Tielbek
    Mar Tielbek
    Bijdrager

    Mogge Jan,

    nou die plotselinge EUFORIE van gister had toch niemand zien aankomen!
    Ik was in de tijd dat dat gebeurde natuurlijk net even met wat anders bezig maar enfin.
    Er zijn natuurlijk heel wat beleggers die juichend de dag hebben afgesloten maar ik schat dat er minstens zoveel waren die van ellende voorgoed met beleggen gestopt zijn.
    Is me wat! Wat zal er gebeuren als die Euro vandaag of morgen klapt?
    Moet je nu Dollars gaan kopen of Zwitserse Franken? Dat zijn de vragen die mij op dit moment bezig houden. Straks bezit je dolars en gaan die Amerikanen echt failiet zit je daar weer mee.

    Als je de tijd hebt zou ik weleens willen weten hoe een doorgewinterde knakker als jij daar tegeaan kijkt.

    Groet Mar

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    Weet je Mar, je vraag is kort, het antwoord is dagvullend.
    Nog niemand die daar een sluitend antwoord op heeft tot nu toe.
    Ik zou kort willen antwoorden –> spreiden, zoveel als voor jou mogelijk is, want het is momenteel overal een kolerezooi !
    Dollar,Euro, Yen .. prutzooi alom!
    Onze leiders, waarin we ons vertrouwen hebben gelegd, wel, ze hebben er een kolere zooitje van gemaakt..ze begrepen ( en begrijpen) er geen ene sukkel van, maar hebben de gewone burger daarmee wel aan de rand van de afgrond gebracht.
    Zeer beschamend, zal zeker wel, maar u, en de verdere vol gelovige volgeling van het kabinet betaald de rekening!
    De stropdassen (onze geweldige volksvertegenwoordigers 🙁 ) hebben gewoon geen enkel inzicht waar ze mee bezig zijn, de opleiding daartoe ontbreekt hun helaas!
    En toch kiest men zulke idioten !
    En de kiezer ….dat bent U !!
    Laat hun stupiditeit niet jouw ondergang worden, neem zelf je verantwoordelijkheid!
    Denk zelf nuchter na, en je ziet hoe de huidige situatie tot de ondergang leidt van …… het gewone volk… u hoeft geen meelij te hebben met de stropdassen, die hebben zich ten koste van u (terwijl u slapend voortleefde) wel ingedekt!

    We gaan de komende jaren het volledig ontbreken van enige kennis op welk niveau dan ook van onze regering( en jawel, die is door ons gekozen!) met hard gelag betalen.
    Dek u in, want het zal echt NIET meevallen.
    .
    Zucht … dit vermeldde onze club … 8 jaar terug al…maar niemand wilde luisteren !
    .
    Dek u nu nog in voor het te laat is!
    Eigenlijk is het al te laat!
    .
    ;(

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    Ik wil eigenlijk de bedstee in, daarom:
    korte update onder de link:

    http://www.jstas.com/2009/Dageljiks%20verloop%20van%20de%20AEX%20grafieken.htm

    Succes!
    Jan 🙂

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    04-12-2011:
    Korte update.
    Grafiek 1:

    *Klik op de grafiek voor een groter plaatje*

    In mijn favoriete scenario is de koers bezig met de ontwikkeling van de blauwe C golf.
    We zien na 25-November een mooie impulsgolf omhoog, die ik als geplaatst heb gelabeld .
    Ik verwacht de blauwe C met een hoger koersdoel dan de koers tot nu is geweest, maar aan de minimale lengte die ik hanteer voor de C golf is het mogelijk dat hij er staat, maar ik ga daar in eerste instantie op dit moment niet van uit.
    Ik verwacht nu een correctie op deze impuls, en dan weer een opverende koers omhoog om de blauwe C te gaan plaatsen.
    .
    Grafiek 2:

    *Klik op de grafiek voor een groter plaatje*

    In grafiek 2 nogmaals de 15 minuten grafiek van de AEX met daarin de Ichimoku Kinko Hyo grafiek.
    U ziet dat de koers bij een erg dun stukje wolk is aangekomen, weinig steun dus tegen verder dalen.
    Onder in de grafiek heb ik even de RSI weergegeven, en daarin kunt u onder andere zien dat sinds het plaatsen van de roze golf 3 de koersontwikkeling divergeerde met de RSI.
    We gaan deze daling scherp in de gaten houden.
    Volg de grafiek, en niet het idee!.
    .
    Vriendelijke groet,
    Jan;)

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    05-12-2011:
    De index markten openden Zondagnacht/ Maandagmorgen fors hoger, zodat de AEX grafiek ook hoger van start ging.
    Een mogelijkheid die al door de RSI werd aangegeven door middel van een ‘positive reversal’.
    Grafiek 1:

    *Klik op de grafiek voor een groter plaatje*

    Ik heb de positive reversal voor u ingetekend met de letters J-A-N.
    Vanuit mijn werkstukjes over de RSI(14) weet u dat het koersdoel van deze reversal is: N+(A-J) –> 299,92+(303,24-296,91) –> 306,25
    De hoogste koers vandaag was 306,85, dus doel is gehaald.
    Ook nu kunnen we constateren dat de hogere koersen van vandaag niet echt gedragen wordt door de RSI(14)
    U ziet dat ik nog steeds een complete impuls heb staan, en dat na de 5 de correctie is gestart door middel van een Flat correctie patroon.
    De B heeft in deze flat als koersdoel: 305,2 maar kan uitschieten naar 311.
    Na de B komt de C 😉
    *
    Een andere mogelijkheid is dat de impulsgolf toch nog niet geheel geplaatst is.
    Een iets gewijzigde telling ziet er dan als volgt uit.
    Grafiek 2:

    *Klik op de grafiek voor een groter plaatje*

    In deze variant is de 5 nog niet geplaatst.
    Aan de minimum voorwaarde wat betreft lengte voor de 5 is al wel voldaan, maar een koerswaarde van 310-316 zou ‘mooier’ zijn.
    Daarna omlaag voor de correctie.
    *
    Grafiek 3:

    *Klik op de grafiek voor een groter plaatje*

    In grafiek 3 ziet u de dag grafiek van de AEX met daarin het Gunner -overlay.
    De koerscandle van afgelopen vrijdag vond steun op de rode 50% lijn, maar ook gaf dit vallende ster patroon aan dat er misschien een ‘evening star’ op komst was, wat achteraf niet zo bleek te zijn, het patroon werd vandaag niet bevestigd.
    De hoogste koers van vandaag vond weerstand op de rode 1X1 Gann lijn.
    *
    Dan sluit ik af met de volgende grafiek.
    Grafiek 4:

    *Klik op de grafiek voor een groter plaatje*

    Deze grafiek had ik dit weekend ook al voor u klaar staan, maar de tijd ontbrak.
    De koersdata loopt tot en met afgelopen vrijdag.
    De rode lijn is een samenstelling van gemeten cycli in het koersverloop van de AEX, een composite dus.
    De kortste cyclus bedraagt 8,1 koerscandle, en de langste cyclus bedraagt 788,5 koerscandles.
    In totaal ziet u de optelsom van 26 cycli.
    U ziet dat de rode lijn vrij goed de richting van de druk vanuit de cycli weergeeft.
    Zo’n lijn is exact pas te krijgen, door elke cyclus in fase en amplitude aan te passen, maar vanuit mijn visie is dat curve-fitting, en curve-fitting is dodelijk voor uw portemonnee.
    Beter is te leren werken met de afwijking vanuit de methode.
    Ik plaats dergelijke grafieken niet vaak, omdat het werken ermee toch nog iets anders is dan alleen het volgen van de rode lijn.
    Berucht zijn onder andere de inversies.
    Bij tijd en leven zal ik er een keer een stukje over schrijven.
    *
    Nou, nog ééntje voor ’t slapen dan 😉
    Grafiek 5:

    *Klik op de grafiek voor een groter plaatje*

    U ziet hier het Gann Square, getekend door middel van de Gann ‘zero lines’.
    U ziet dat de koers vandaag zijn kop stootte tegen die zwarte lijn, die al eerder voor weerstand zorgde.
    Ook een rode onderverdeling -lijn van het Square zorgde op dat punt voor weerstand.
    .
    Volg de grafiek, en niet het idee.
    Stem uw stops af op het koersverloop in de grafiek, en niet op welk idee dan ook!
    .
    Ik duik de bedstee in 😉
    .
    Vriendelijke groet,
    Jan 😉

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    06-12-2011:
    De AEX index opende vanmorgen lager dan de slotkoers van Maandag, maar in de loop van de dag werd dat verlies weggewerkt en de koers sloot lichtjes lager dan Maandag.
    Het intraday verloop was een saaie correctieve beweging.
    Waar hikt de koers de laatste twee dagen tegen aan denk je dan?
    Nou, ’t zal Gann weer eens niet wezen 😉
    Grafiek 1:

    *Klik op de grafiek voor een groter plaatje*

    U ziet hier de Wusk lijnen uitgezet omlaag vanaf einde A golf vanaf 23-09-2011.
    Vanaf dit punt, 28 Oktober, zijn ook de Gann lijnen omlaag uitgezet; en we zien de laatste twee dagen dat de koers weerstand ondervindt van de gele 1X2 lijn, de koers wist daar nog niet boven te sluiten.
    *
    U weet dat Elliott tellers een kronkel apart hebben 😉
    En die meten graag de C golf ten opzichte van de A golf, ach .. laat ze, ze doen er niemand kwaad mee tenslotte .. 🙂
    We kunnen dat door middel van de expansie-tool die in mijn retracement indicator zit mooi uitzetten.
    Grafiek 2:

    *Klik op de grafiek voor een groter plaatje*

    In grafiek 2 ziet u dat afgelopen Maandag de koers de 61,8% aantikte, dat is het punt waarop de lengte van golf C … 61,8% heeft van de lengte van golf A.
    Over de jaren heen gemeten, is de C golf in een korte termijn stijgende index gemiddeld 135% van de A golf… gemiddeld!!
    Kan dus korter … kan dus langer …
    Dus vandaar uit mogen we een verdere stijging verwachten, maar of dit ook deze keer gaat gebeuren, daarvoor is dat gemiddelde geen garantie !
    Dit gaat meestal ook niet in een rechte lijn, het wachten is dan ook op de eerste correctie op de stijging vanaf 25-November ( einde B golf).
    Ik raak een beetje uitgeteld met de eerste golf van deze C golf, ik zit dus echt te wachten op deze correctie; maar dat zal u inmiddels niet zijn ontgaan.
    *
    De markt is zenuwachtig, elk politiek ‘woordje’ wordt onder het vergrootglas gelegd …. het koersverloop kan daardoor afwijken van dat wat ‘normaal’ te verwachten is.
    *
    Volg daarom de grafiek, en niet het idee!
    Pas uw stops aan op de grafiek, nooit op verwachtingen!
    .
    Vriendelijke groet,
    Jan 😉

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    08-12-2011:
    *
    Het eerste stukje van deze update schreef ik gisteravond, maar ik werd door een dusdanig heftige hoofdpijn overvallen dat ik dubbel ging zien, en toen maar de bedstee ingedoken ben.
    07-12-2012:
    En weer opende de koers hoger vandaag.
    Nog steeds geen verkoop signaal, de correctie laat op zich wachten 😉
    Toch zagen we vandaag een waarschuwing signaaltje opduiken in de 15 minuten grafiek.
    Grafiek 1:

    *Klik op het plaatje voor een grotere grafiek*

    In de 15 minuten grafiek ziet u het stijgende koersverloop vanaf 25-November dit jaar.
    U ziet dat de koers toen vrij snel vanuit Bearish gebied in de RSI uitbrak boven de 60 lijn in de RSI ( bovenzijde Bearish gebied), en dus in het Bull gebied terecht kwam, een beste koersstijging was het gevolg.
    Sinds die mooie stijging vanaf eind November, is het vandaag ( 7- December) voor het eerst dat de RSI weer onder de 40 daalt in de RSI grafiek, dus uit de Bull range is gevallen, ofwel, de RSI(14) zit nu in de Bear range.
    Tot zover het verhaaltje van gister avond.
    **
    08-12-2011:
    En hoe verliep dit vandaag verder …
    Grafiek 2:

    *Klik op het plaatje voor een grotere grafiek*

    De dagopening lag iets onder het slot van Woensdag, de koers maakte nog een sprongetje omhoog intraday, maar sloot de dag negatief af.
    We zien dat de RSI(14) intraday nog wel probeerde boven de bovenkant van de Bear range uit te komen, dat mislukte, en afgesloten werd diep in de Bear range.
    *
    Eén en ander is ook mooi te volgen in de daggrafiek met het Gunner overlay.
    Grafiek 3:

    *Klik op het plaatje voor een grotere grafiek*

    U ziet in grafiek 3 hoe de koers op Woensdag zijn kop stootte tegen de 1X1 rode Gannlijn.
    De koers sloot vandaag af op de 50% prijs square lijn (lichtrood) die als steun dient.
    De dikke grijze verticale lijn ( 100% square tijdlijn) kan een omslagpunt worden; deze lijn ligt net na komend weekend (alsof ie het er om doet 😉
    .
    Ik sluit af met de volgende grafiek en duik op tijd tussen de lakens.
    Grafiek 4:

    *Klik op het plaatje voor een grotere grafiek*

    In grafiek 4 een mogelijke Elliott Wave telling.
    Het lijkt erop dat de correctie nu begonnen is, maar wees voorzichtig.
    Vanuit de blauwe zigzag (die begon op 7-December) het ik het koersdoel ingetekend met een blauwe verticale lijn ( in uitzonderlijke gevallen kan deze lijn net zo lang worden als die paarse lijn).
    De paarse verticale lijn is het koersdoel vanuit de impuls (25-11 / 7-12).
    .
    We gaan het meemaken morgen, volg de grafiek en nooit het idee!

    Vriendelijke groet,
    Jan 😉

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    11-12-2011:
    In het stukje [url]http://www.jstas.com/Jenkins.htm[/url] liet ik op 24-November de volgende grafiek van de AEX index zien.
    Grafiek 1:

    *Klik op de grafiek voor een groter plaatje*

    In dat stukje kunt u lezen dat op een kruising van de rode Jenkins lijnen vaak een omslag in de koers richting te zien is.
    Hieronder ziet u een update van deze grafiek, wellis waar even met wat minder lijnen.
    Grafiek 2:

    *Klik op de grafiek voor een groter plaatje*

    U ziet dat de verwachte koersomkeer rond 24-25 November mooi uitkwam ( groene-pijltje).
    Net na dit weekend, Maandag/Dinsdag staat er weer zo’n kruising van de Jenkins lijnen te zien, ik heb er even een rood pijltje bij geplaatst.
    *
    Nadat Vrijdag bekend werd dat de Euro “gered’ is, vlogen de koersen omhoog.
    Even zien wat daar van overblijft nadat ‘men’ een weekend de tijd heeft gekregen om er over na te denken; je weet het niet hè, afwachten maar 😉
    In grafiek 4 van de update van afgelopen Donderdag kunt u zien dat ik uitga van een correctie met een lagere waarde dan die welke we tot nu toe hebben gehad ( 29%).
    Maar we moeten ook bedenken dat kleine correcties wel passen in een zeer positieve (korte termijn) uptrend.
    Ik zie liever wat diepere gezondere correcties dan wat we tot nu toe hebben gezien, maar ik heb het al vaker neergeschreven: de koers doet zelden wat ik graag zie dat ie doet, de koers gaat gewoon zijn eigen gang, moet u ook doen 😉
    We moeten gewoon Maandag / Dinsdag even afwachten of de correctie uitgebreider gaat worden, of dat we al beginnen aan de eindejaarsrally.
    *
    Grafiek 3:

    *Klik op de grafiek voor een groter plaatje*

    We zien in de Gunner grafiek dat de koers op afgelopen Woensdag zijn kop stootte tegen de blauwe 1X3 Gann lijn en dat Vrijdag de koers steun vond op de rode ‘double arc’.
    *
    Grafiek 4:

    *Klik op de grafiek voor een groter plaatje*

    In grafiek 4 het Square-wtb.
    Dit prijs-tijd square wordt berekent vanuit de laagste koerswaarde op 23-September-2011.
    We zien dat afgelopen Vrijdag de koers steun vond op 50% van het square.
    Maandag / Dinsdag bevindt de koers zich rondom het 50% punt in tijd, kijkt u maar eens wat er de vorige keren met de koers gebeurde wanneer deze zich rondom zo’n 50% punt bevond.
    *
    Helaas is mijn beschikbare tijd op, ook komende week weinig tijd, maar kijkt u af en toe even of er wellicht weer een grafiek staat.
    .
    Volg de grafiek, niet het idee.
    .
    Vriendelijke groet,
    Jan 😉

    #link naar dit bericht
    Mar Tielbek
    Mar Tielbek
    Bijdrager

    Mogge Jan,

    weer bedankt voor de nuttige Informatie.
    Ik hoop echt dat de koersen omhoog zullen schieten maar eigenlijk verwacht ik dat nog niet echt. Inderdaad wellicht eerst nog wat corrigeren.
    Vandaag is ook een grote staking in Italië aangekondigd en doet doet het sentiment op de markten waarschijnlijk geen goed.
    Dat zijn van die zaken waar,naar de afgelopen tijd is gebleken, de markt op reageert.

    Groet Mar

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    12-12-2011:
    En wat er afgelopen Vrijdag aan koerswinst bijkwam, ging er vandaag weer keurig af.
    Het was droevenis alom vandaag, onze mooie Euro daalde in waarde, Goud daalde in Waarde (genoteerd in $) en ook onze Index daalde in waarde.
    Hieronder even een paar grafieken rond 22:30 uur vandaag.
    Grafiek 1:

    *Klik op de grafiek voor een groter plaatje*

    U ziet in bovenstaande grafieken dat de avondsessie zijwaarts tot licht hoger verliep.
    .
    Grafiek 2:

    *Klik op de grafiek voor een groter plaatje*

    In grafiek 2 ziet u één van mijn favoriete Elliott wave scenario’s.
    De koers is momenteel bezig met de blauwe Y golf, en verkeerd in het laatste stadium ervan.
    Het minimale koersdoel is al gehaald, maar het kan veel lager, uitkijken dus!.
    *
    Ik sluit af met de volgende grafiek.
    Grafiek 3:

    *Klik op de grafiek voor een groter plaatje*

    U ziet dat het slot van vandaag nagenoeg lag op de laagste koers van afgelopen Vrijdag, en dus plaats vond op de steun in het Square, de 50%.
    ..
    Ik stop hier, morgen een lange dag, en helaas zeer waarschijnlijk geen update.
    .
    Succes, en u weet: volg de grafiek en niet het idee!
    .
    Vriendelijke groet,
    Jan 😉

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    14-12-2011:
    Vanavond bezig geweest, met andere dingen, voor mezelf, sorry … 🙂
    Toch wil ik u wat meegeven, voor morgen en de dagen daarna, alleen ter overdenking.
    We zoomen vaak erg in op de grafiek, ik meestal niet verder dan de 15 minuten grafiek, maar de echte ‘dy-hards’ willen geen tick missen.
    Afgelopen Dinsdag avond was ik op de maandelijkse avond van de Tradersclub.nl waar Dhr. Nico Bakker zijn verhaaltje bracht.
    Ik ga meestal naar zo’n avond voor het contact met de andere beleggers, en/of bekenden; en zie wel welke spreker er is.
    Maar deze avond was weer even verfrissend / opfrissend !
    Nico bracht de grafiek weer even terug tot zijn basis, simpel een paar lijntjes en verder even (voor op dat moment) geen enkele indicator, dat wil hij op een vervolg avond brengen.
    Was toch weer even verfrissend om te zien, en ook hoe hij daaruit toch heel mooi de cruciale omkeer punten op tijd wist te detecteren.
    Vanuit zijn verhaal geef ik u daarom deze keer even twee grafieken, ééntje met de RSI(14) … ( dat is dan mijn schamele inbreng) en ééntje met dat wat Nico die avond probeerde mee te geven, en wat we eigenlijk allemaal al wel weten … maar zo snel vergeten, gewoon de basic lijnen in de grafiek!
    De EW telling laat ik even achterwege vanavond, we zitten nog steeds in een correctie, en die zijn eindeloos bij EW.
    .
    Grafiek 1:

    *Klik op de grafiek voor een groter plaatje*

    In grafiek 1 ziet u de slotkoers grafiek van de AEX index met daaronder de RSI(14).
    U ziet links in de grafiek dat de RSI sectie rood is gekleurd, de RSI zat daar in de Bearish fase.
    Vanaf eind Augustus ziet u de kleur oranje, opletten dus, en u ziet divergentie, de RSI stijgt terwijl de slotkoers daalt.
    Begin Oktober, bij de pull-back in de slotkoers grafiek ( golfje 2) ziet u dat de RSI in de Bullish fase terecht komt (groen).
    De RSI is nog steeds in groen gebied, dus de trend volgens de RSI is omhoog.

    Mooi man 😉
    ..
    Grafiek 2:

    *Klik op de grafiek voor een groter plaatje*

    In grafiek 2 dan deze keer een chart á la Nico 😉
    Vanaf de bodem op 23-September kunnen we een lijn trekken naar een hogere bodem op 25-November, aangeduid met TL ( trendlijn).
    Op de tussenliggende top kunnen we een trendkanaal lijn tekenen (TKL) , en u ziet dat sinds 23-September de trend omhoog is .
    *
    Op 28-Oktober zien we een top, gevolgd door een lagere top op 7-December (groene TL lijn).
    Op de tussenliggende bodem mogen we een kanaallijn tekenen ( TKL) .
    In die opgaande blauwe trend, zien we een kortere termijn dalende groene trend.
    *
    De horizontale grijze streepjes, geven de horizontale weerstandlijnen aan.
    Zodra bijvoorbeeld de 309,13 pivot lijn wordt overwonnen, mogen we uitgaan van een stijging naar de 318,18 etc. etc.
    Vanaf de 268,74 zien we een stijging naar de 309,13, waarna een correctie optrad.
    Die correctie lijkt een vlag te gaan vormen, en vlaggen blijken vaak halverwege de stok te hangen.
    Is dat deze keer ook zo ?
    Vergelijk bovenstaande plaatjes eens met die grafieken die ik u de laatste tijd aangaf ..!..
    **
    En dan ziet u dat wat ik al vaker vermeld heb …. het maakt niet uit wat u volgt … wanneer u het maar consequent volgt … handel daarna… en loop relaxed binnen …. maar .. u mag het gerust anders doen 😉
    Heeft u liever een maagzweer vanwege de zorgen/verliezen … wie ben ik.. loop hem gerust op, ik hou U echt niet tegen 🙂
    .
    Volg de grafiek, niet de/het idee !
    .
    De fles is leeg, de bodem staat droog , ik duik de bedstee in 😉
    .
    Vriendelijke groet,
    Jan;)

    #link naar dit bericht
    Mar Tielbek
    Mar Tielbek
    Bijdrager

    Mogge Jan,

    met de problemen die zich op Economisch vlak zowel in Europa alsook in de US opstapelen zou ik zeggen die vlag blijft nog wel een tijdje halfstok.
    En die Nico werkt ook voor een bank die er erg slecht voor staat is het niet? Handige jongen die Nico maar je hebt er in feite niets aan.

    Groet Mar

20 berichten aan het bekijken - 201 tot 220 (van in totaal 492)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN