skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums Trading Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums Trading CritiTrader besloten

Dit onderwerp bevat 2,169 reacties, heeft 57 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Satilmis Satilmis 7 jaren, 3 maanden geleden.

20 berichten aan het bekijken - 1,561 tot 1,580 (van in totaal 2,170)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    gpekaar
    gpekaar
    Bijdrager

    Weer goed gezien Sat, mooi uitgestopt op koersdoel.

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    @gpekaar het koersdoel is gebaseerd op de AEX FTI. Jij hebt kennelijk de AEX genomen? Overigens was het doel op een haar na bereikt.

    Wij verhogen de stoploss naar 403,8 FTI. Het koersdoel verhogen wij naar 411 FTI.

    gpekaar schreef:
    Weer goed gezien Sat, mooi uitgestopt op koersdoel.

    #link naar dit bericht
    gpekaar
    gpekaar
    Bijdrager

    Cfd is gebaseerd op de aex25, ik heb ook de mogelijkheid te kiezen voor de cfd future maar dan grotere spread en dan geen overnigt kosten dus voor de langere termijn, maar punten gehaald dus voor mij goed toch !!

    #link naar dit bericht
    gpekaar
    gpekaar
    Bijdrager

    Ben er dus inmiddels wel achter dat ondanks leuk platform, +500 wel 2 punten afwijkt van de werkelijke koers ik heb het dan over de Dax index, en dat is toch een beetje teveel van het goede, goud daarentegen loopt wel mooi gelijk.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    harry2
    Bijdrager

    Ik ben nu net weer ingestapt (25 AEX op ongeveer 406). Een kleiner aantal want ik ben een beetje huiverig dit keer. Heel benieuwt!

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Edo
    Bijdrager

    Hoe kunnen futures voor augustus lager zijn dan de werkelijke stand van de AEX? Wordt er dan een daling verwacht?

    #link naar dit bericht
    Avatar
    harry2
    Bijdrager

    Jawel. Daarom vind ik het deze keer spannend!

    Edo schreef:
    Hoe kunnen futures voor augustus lager zijn dan de werkelijke stand van de AEX? Wordt er dan een daling verwacht?

    #link naar dit bericht
    Avatar
    harry2
    Bijdrager

    Ik ben er toch alweer uitgestapt (was te spannend voor mij).
    Maar ondanks mijn overmaat aan voorzichtigheid en gebrek aan gulzigheid, samen met gisteren toch nog een leuke 60+80=140 Euro winst. 🙂

    PS meteen na 15:30 kwam er nog een snelle beweging naar boven. Hebben de futures de 411 nog niet geraakt?

    #link naar dit bericht
    ForcefielD
    ForcefielD
    Bijdrager

    Dat is een mooi resultaat harry2, ik volg echter Satilmis op de voet, wij staan nu op 408,15 met de FTI en dat is een prijs van € 1,58, -+ € 195,-
    Maar het KD is nog niet bereikt en heb in tegenstelling tot jou nog niets uit laten keren!
    Echter Winst=Winst, dus jij hebt sowieso een goede keuze gemaakt.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    harry2
    Bijdrager

    O ja ik verkeek me erop en rekende net verkeerd om! De futures zitten momenteel lager dan de AEX zelf, dus FTI KD van 411 ligt misschien in de buurt van AEX=412.

    ForcefielD schreef:
    Dat is een mooi resultaat harry2, ik volg echter Satilmis op de voet, wij staan nu op 408,15 met de FTI en dat is een prijs van € 1,58, -+ € 195,-
    Maar het KD is nog niet bereikt en heb in tegenstelling tot jou nog niets uit laten keren!
    Echter Winst=Winst, dus jij hebt sowieso een goede keuze gemaakt.

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Wij verhogen de stoploss naar 404,35. Het koersdoel blijft gehandhaafd op 411.

    Satilmis schreef:
    @gpekaar het koersdoel is gebaseerd op de AEX FTI. Jij hebt kennelijk de AEX genomen? Overigens was het doel op een haar na bereikt.

    Wij verhogen de stoploss naar 403,8 FTI. Het koersdoel verhogen wij naar 411 FTI.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    harry2
    Bijdrager

    Doe toch nog een keer voorzichtig mee!
    Ingestapt met 25 stuks CFD op AEX 407.5. Stop op AEX 405 gezet.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    harry2
    Bijdrager

    Oei, mijn AEX stop (nog) om 11:07 net niet geraakt -op een haartje na.
    Satilmis, hoe dicht kwam de AEX FTI net bij jouw stoploss?

    – Ai ik was te laat met het lager zetten, automatisch verkocht en nu weer ingestapt met margeverlies… Mijn AEX stop nu op 404,5.

    #link naar dit bericht
    ForcefielD
    ForcefielD
    Bijdrager

    Stoploss is geraakt op € 1,18 dit betekend 5 euro winst, maar is exclusief kosten van € 20,- ➡

    #link naar dit bericht
    Avatar
    harry2
    Bijdrager

    Mijn (tweede) AEX stop ook geraakt, helaas… Mijn totaal resultaat over de laatste drie dagen (incl. kosten en twee handelsfoutjes): +40 €.

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    De stoploss van de long AEX FTI is geraakt op 404,35. Prijs speeder: € 1,18

    #link naar dit bericht
    Avatar
    harry2
    Bijdrager

    “-Het is ook niet de bedoeling dat u zelf adviezen post. U mag uiteraard vragen waarom ik iets doe, of dat verstandig is en kritiek geven. Ook kunt u melden dat u erg tevreden of juist ontevreden bent. “

    OK hier dan mijn kritische analyse van (bijna) een jaar Crititrader “nieuwe stijl”.

    De oude stijl was niks voor mij, want ik kan (en wil) niet alle dagen voortdurend “standby” staan om te kopen/verkopen. Nou blijkt, terugbladerend, dat zo rond 7 Augustus 2013 met de nieuwe aanpak is begonnen. Die is veel vriendelijker en ontspannender voor degenen die meedoen, maar is waarschijnlijk ook moeilijker om waar te maken.

    Hier volgt een korte analyse van de resultaten* met de nieuwe aanpak zoals vermeld op deze site tot nu toe, gerekend vanaf begin augustus 2013, op basis van een start met 10’000 €. Omdat naar mijn mening metalen een ander soort markt is dan aandelen, heb ik de resultaten opgedeeld over die twee categorieen, en in grafieken afgebeeld.

    1. Het blijkt dat goud en zilver de eerste maanden verschrikkelijk slecht gingen. Er is wel een opvallende trendverbetering vanaf begin dit jaar, maar de resultaten bleven matig en maakten bij lange na het eerdere verlies niet goed. 🙁

    2. Ook AEX en DAX gingen de eerste maanden erg slecht, maar de verliezen waren kleiner.
    Ook hier zien we een opvallende trendverbetering vanaf begin dit jaar, met goede resultaten. Aandelen gingen tot nu gewoon lekker, en het eerdere verlies is nu bijna gecompenseerd. 🙂

    Mijn conclusies
    : Crititrader “nieuwe stijl” ging erg slecht van start, maar daar is sinds het begin van het jaar een duidelijke ommekeer in gekomen. Met aandelenindexen ging het in beide periodes beter dan met metalen. De goede en vrij consistente resultaten met aandelenindexen vanaf begin dit jaar geven reden tot optimisme voor de rest van dit jaar.

    En een vraag aan Satilmis ligt voor de hand:
    Satilmis, wat is er rond de jaarwisseling voor goeds gebeurd? 8)

    *Disclaimer: grafieken gebaseerd op scans en forumberichten. Zorgvuldig nagekeken en gecorrigeerd maar er kunnen nog foutjes inzitten.


    Attachments:
    Crititrader-metalen.jpg
    Crititrader-aandelen.jpg

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Harry, bedankt voor de analyse 🙂

    December is een maand van overdenking, ik ben in retraite gegaan en ik heb alles goed overdacht. Het systeem wat ik nu hanteer is robuust te noemen.

    Dat neemt niet weg dat ik ook fouten kan maken. Niets menselijks is mij vreemd.

    De laatste trade was een beetje onfortuinlijk, maar sommigen hadden tussentijds hun positie verkocht. Ik feliciteer hun.

    De strategie blijft om er zo lang mogelijk met de trend mee te gaan. Jammer genoeg is dat dus niet gelukt. Maar geen man overboord, we konden er bijna zonder verlies weer uit.

    Juli was een matige maand. We gaan weer kijken naar trades en proberen het rendement verder op te krikken.

    Overigens is het effectief rendement veel hoger dan wat ik vermeld. Wij hebben sinds het begin van dit jaar maar 1165 euro maximaal geïnvesteerd in een trade.

    harry2 schreef:
    “-Het is ook niet de bedoeling dat u zelf adviezen post. U mag uiteraard vragen waarom ik iets doe, of dat verstandig is en kritiek geven. Ook kunt u melden dat u erg tevreden of juist ontevreden bent. “

    OK hier dan mijn kritische analyse van (bijna) een jaar Crititrader “nieuwe stijl”.

    De oude stijl was niks voor mij, want ik kan (en wil) niet alle dagen voortdurend “standby” staan om te kopen/verkopen. Nou blijkt, terugbladerend, dat zo rond 7 Augustus 2013 met de nieuwe aanpak is begonnen. Die is veel vriendelijker en ontspannender voor degenen die meedoen, maar is waarschijnlijk ook moeilijker om waar te maken.

    Hier volgt een korte analyse van de resultaten* met de nieuwe aanpak zoals vermeld op deze site tot nu toe, gerekend vanaf begin augustus 2013, op basis van een start met 10’000 €. Omdat naar mijn mening metalen een ander soort markt is dan aandelen, heb ik de resultaten opgedeeld over die twee categorieen, en in grafieken afgebeeld.

    1. Het blijkt dat goud en zilver de eerste maanden verschrikkelijk slecht gingen. Er is wel een opvallende trendverbetering vanaf begin dit jaar, maar de resultaten bleven matig en maakten bij lange na het eerdere verlies niet goed. 🙁

    2. Ook AEX en DAX gingen de eerste maanden erg slecht, maar de verliezen waren kleiner.
    Ook hier zien we een opvallende trendverbetering vanaf begin dit jaar, met goede resultaten. Aandelen gingen tot nu gewoon lekker, en het eerdere verlies is nu bijna gecompenseerd. 🙂

    Mijn conclusies
    : Crititrader “nieuwe stijl” ging erg slecht van start, maar daar is sinds het begin van het jaar een duidelijke ommekeer in gekomen. Met aandelenindexen ging het in beide periodes beter dan met metalen. De goede en vrij consistente resultaten met aandelenindexen vanaf begin dit jaar geven reden tot optimisme voor de rest van dit jaar.

    En een vraag aan Satilmis ligt voor de hand:
    Satilmis, wat is er rond de jaarwisseling voor goeds gebeurd? 8)

    [attachment=12253,1456] [attachment=12253,1457]

    *Disclaimer: grafieken gebaseerd op scans en forumberichten. Zorgvuldig nagekeken en gecorrigeerd maar er kunnen nog foutjes inzitten.

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    We gaan long op de AEX FTI (FTI AUG 2014). We kopen om 08:00 uur

    500 stukken AEX CT BEST Speeder Long 394.1188

    ISIN-code: DE000CF80C44

    Het koersdoel is 402 en de stoploss is 394,70 in de FTI.

20 berichten aan het bekijken - 1,561 tot 1,580 (van in totaal 2,170)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN