skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums Trading Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums Trading Chel trading besloten

Dit onderwerp bevat 361 reacties, heeft 26 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Avatar bente 12 jaren geleden.

20 berichten aan het bekijken - 101 tot 120 (van in totaal 362)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    @marcja

    Bij mij is de positie op sinaasappelsap er niet uitgegaan. Ik kan nog niet achterhalen waarom dat niet is gebeurd. Als er meer mensen zijn waarbij die positie is gesloten dan lijkt het mij het beste dat ik die positie overhevel naar het resultatenoverzicht. Mochten er veel mensen zijn waarbij de positie nog openstaat dan houd ik de positie in het portefeuille-overzicht.

    Je moet nu niet terugkopen. Sinaasappelsap is wel oververkocht, maar doet weinig vanaf de huidige koers van circa 160 (de onderliggende waarde). Al met al geen belegging waar we veel plezier van hebben. Uiteraard kan sinaasappelsap vanaf de 160 dollar langzaam maar zeker stijgen, maar vooralsnog gebeurt er niets en daardoor is het geen asset om direct weer in te stappen.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    bente
    Bijdrager

    beste chel,
    de sinasappelsap is door zijn s/l gegaan waarom vermeld je deze niet en geef je geen antwoord op de vraag van marc

    als betalend lid is het wel belangrijk te weten hoe het er voor staat.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Boerj
    Bijdrager

    Chel, De werkelijke koers is 1.44 dus s/l is geraakt en de actie is dus afgelopen. Alleen het overzicht moet nog bijgewerkt worden, dat is voor de DAX en deze nog niet gebeurd. Dat de positie bij sommigen nog niet verkocht is doet niet terzake, immers de koers is 1.44 geweest. Ik zit zelf ook bij Alex en de positie is op 1.44 verkocht immers d.m.v. een conditionele bracket order waarbij de positie bestens wordt verkocht als de “laatste”koers onder de limiet (1.50) is geweest. Maar ongeveer de helft had een gewone limiet order ingelegd en die ging eruit toen de biedprijs op 1.50 was. Ik zag dat de helft van de leden een limiet en de anderen op conditioneel werden uitgevoerd.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Knarf
    Bijdrager

    Sluit me aan bij Boerj, ook bij mij obv conditionele bracket order uitgevoerd op 1,44.
    Aangezien ik meer van een biertje houd dan sinaasappelsap als alternatief maar een positie op Heineken RBS Turbo Long 27.4 genomen ha ha.
    Gezien de flinke aderlating van het aandeel gewoon kaal aangekocht op 8,01, dus nu duimen dat het een mooie nazomer wordt.

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    Vandaag leggen we geen nieuwe orders in.

    De order op de Bund laten we doorlopen. Zie http://forum.dekritischebelegger.nl/forum/trading/chel-trading-besloten/page/9#post-6220

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    @bente

    Één bericht boven uw posting geef ik antwoord op de vraag van Marc. Misschien heeft u dat bericht over het hoofd gezien.

    Dat verhaal hoef ik niet nog een keer over te nemen. Het komt er op neer dat Sinaasappelsap er bij iedereen -behalve bij mij- uit is. Ik heb de tabellen aangepast.


    Attachments:
    DKB_02092011.jpg
    resultaat_02092011.jpg

    #link naar dit bericht
    HebHaas
    HebHaas
    Bijdrager

    Ik heb de sinaasappelsap nog in m’n bezit. Mocht het koersdoel veranderen dan lees ik dat graag.

    Tot eergisteren had ik ook nog de DAX Long nog in m’n bezit. “Geloosd” tegen een prijs van € 8,50. Ben daar tevreden over.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Boerj
    Bijdrager

    Hallo HebHaas, gebruik jij je eigen handels methodiek. werkt goed voor je.. Als ik gewoon naar de grafiek van sinaasappelsap kijk dan had ik die gewoon kunnen houden zonder s/l zeker als er veel onrust is. Wellicht moet ik zelf beter kijken…

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Boerj
    Bijdrager

    Een onrust op de beurzen, mij niet onverwacht. We hebben een crisis dat weten we. Maar daaroverheen zitten we ook in een economische teruggang een zogenaamde businesscycle. In hoeverre houd je daarmee rekening mee Chel? Ik verwacht to zeker dat we nieuwe lows gaan zien op de indexen voor dit jaar. De daarmee gepaard gaande onrust jaagt toch weer idereen in de Bund/Bond?

    #link naar dit bericht
    HebHaas
    HebHaas
    Bijdrager

    Hoi Booerj, nee ik hou er geen eigen methodiek op na. Chel had een paar weken terug gezegd dat we de sl op de sinaasappelsap maar even moesten loslaten vanwege de onrust op de markten. Ik heb sindsdien simpelweg nagelaten de sl weer in te stellen. Met de DAX Long was ik “te laat” met het invoeren van de opgegeven sl dus zodoende heb ik die nog een flinke tijd aangehouden en gelukkig afgelopen week met wat winst kunnen sluiten, hoewel ver onder het koersdoel dat Chel aan een andere abonnee had opgegeven die op dezelfde manier als ik nog in het bezit van de DAX Long is/was. Dus nee, zeker geen methodiek. Misschien een beetje eigenwijsheid. 😉

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    De order op de Bund is uitgevoerd. Deze is opgenomen in de tabel.

    Maandag of één van de daarop volgende dagen proberen we short te gaan op de AEX doormiddel van de aankoop van 200 stuks AEX Turbo Short 320 tegen de koers van € 3,50.

    Naast deze nieuw in te leggen order (op de AEX) hebben we geen andere orders uitstaan.

    Attachments:
    DKB_03092011.jpg

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    @HebHaas
    Zodra er iets wijzigt ten aanzien van het koersdoel van sinaasappelsap zal ik dat melden.

    @boerj
    We hebben een crisis dat weten we. Maar daaroverheen zitten we ook in een economische teruggang een zogenaamde businesscycle. In hoeverre houd je daarmee rekening mee Chel?

    Als je Warren Buffett mag geloven dan is er niets aan de hand en moet je nu kopen. Ik heb een genuanceerder standpunt zie na de volgende quote.

    Ik verwacht to zeker dat we nieuwe lows gaan zien op de indexen voor dit jaar. De daarmee gepaard gaande onrust jaagt toch weer idereen in de Bund/Bond?

    Ik verwacht ook nieuwe lows dit jaar, maar dat gaat nooit -ook nu niet- in één rechte lijn. Je kunt daardoor niet vol short gaan en aannemen dat het goed komt. De indices kunnen zo maar 10 tot 20% stijgen terwijl de markt nog steeds dalende is. Dan moet je de stoploss wel erg ruim hebben gekozen, wil je niet worden uitgestopt.

    De bund kan zeker verder stijgen. Ik verwacht eerst een correctie in de uptrend. Ik verwacht echter geen koersomslag, daar is de markt te onrustig voor.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Meindert
    Bijdrager

    Beste Chel,

    Ik begin toch steeds meer te twijfelen of de “reken” methode van jullie ook werkt bij de huidige markt. Een maand geleden had ik al aangegeven bij een AEX van rond de 295 dat we short zouden moeten. Het verbaasd me dan ook, terwijl er een duidelijke trading range zichtbaar was met iets lagere toppen rond de 296-290 dat we weer short hadden moeten gaan.

    Buiten deze heb ik dit gelukkig wel gedaan, maar ik verbaas me er toch over. Ook de bund die negatief is gecorreleerd met de financiele zekerheid zal er weer met verlies uitgaan als de AEX geen stand houd met rond de 260 zone…

    Sinds mijn aantreden sta ik op een verlies van rond de 3000 euro. Ik twijfel dan ook sterk om nog door te gaan. Jammer genoeg heb ik de 2000 euro winst niet mee mogen maken. Natuurlijk begrijp ik dat je naar de langere termijn moet kijken maar de trends in het neerwaardse kanaal voor aandelen en upwards voor bonds begint zich toch duidelijk af te tekenen en toch gaan de tips tegen mijn gevoel in. M.i. hadden we de short aex ook nu al mee kunnnen pakken (nadat de grafiek al 2 keer op de 296 top is afgeketst) obv de ta van de grafieken en de F.a. van de markt of ben ik nu te kritisch?

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Knarf
    Bijdrager

    In een goede strategie kan het niet alleen maar van een rekenkundig model komen blijkt maar weer. Er zal, zeker bij korte heftige bewegingen in de markt, ook een zekere inschatting/waardering van sentimenten moeten worden ingebouwd. Immers, anders zouden we allemaal altijd winnaars zijn.
    Ik sluit me wat gevoel betreft dus aan bij Meindert v.w.b. de short positie.
    Chel, zet ‘m op. Met jou ervaring komen er vast mooie turbo kansen voorbij. (m’n Heineken turbo houd ik nog maar even aan :))

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    De order op de AEX laten we doorlopen. zie http://forum.dekritischebelegger.nl/forum/trading/chel-trading-besloten/page/12#post-6271

    De positie op de Bund geven we meer ruimte door de Stoploss naar 3,10 te verplaatsen. Zoals eerder gemeld verwacht ik niet dat de trend van de Bund gaat dalen, maar ik verwacht wel een dip. Op zich is dat normaal binnen het koersverloop.

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    @meindert

    Te kritisch bestaat niet dus dat bent u niet.
    U geeft aan dat we al short hadden moeten zitten op de AEX. Dat kan, ik sluit echter niet uit dat onze order wordt uitgevoerd. Anders had ik de order wel ingetrokken. Of de order ook daadwerkelijk wordt uitgevoerd weet ik niet, dat moet blijken.

    U geeft ook aan dat de bund negatief correleert met de financiele zekerheid. Dat is mijns inziens te dele juist. Als je de laatste dip neemt in de Bund die van oktober 2010 tot april 2011, die is (bijna) niet terug te vinden in welke index dan ook. Zo zijn er meer voorbeelden op te noemen. Dus om zo maar short te gaan op indices en long op de Bund is erg onverstandig. Er zijn voldoende voorbeelden te vinden waarbij die strategie absoluut niet heeft gewerkt.

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    We geven vandaag geen nieuwe orders op.

    De order op de AEX laten we doorlopen. zie http://forum.dekritischebelegger.nl/forum/trading/chel-trading-besloten/page/12#post-6271

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    Ook vandaag geven we geen nieuwe orders op.

    De order op de AEX laten we doorlopen. zie http://forum.dekritischebelegger.nl/forum/trading/chel-trading-besloten/page/12#post-6271

    #link naar dit bericht
    RonRoffa73
    RonRoffa73
    Bijdrager

    Tijdje geen acties hier meer uitgevoerd. Toen het in de zomer mis ging met de beurs had ik er nog wel vertrouwen in dat het enigszins goed kwam.
    De timing van aankoop is wat mij betreft leuk met een berekening maar net zoals de andere denk ik ook dat het vaak een kwestie van sentiment is.
    Zelf vind ik dat de aankopen en verkopen erg ‘dicht’ bij de prijs moeten zitten, zodat deze worden uitgevoerd. Nu lijkt het soms goedkoop is duurkoop, waarbij een aankoop te ver stijgt en we de rit niet meemaken. Anders ook dat de aankoop dagenlang staat en nooit wordt uitgevoerd. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan aankopen op zeer korte termijn, zodat er gericht kan worden gehandeld.
    Voorlopig kijk ik even wat er gebeurd en ontwikkel mijn eigen beleggingsvisie.

20 berichten aan het bekijken - 101 tot 120 (van in totaal 362)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN